Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2003, 23:30   #221
Dino
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ::Marginaal::
ik denk dat de belangrijkste frustratie gewoon de sociale discriminatie is. Ik heb het dan vooral op de discriminatie voor werkzoekenden. En zoals ik daarjuist reeds zei, zij voelen wel aan dat ze geen gelijke kansen hebben. Jongeren hebben gewoon weinig hoop in onze maatschappij om dat hun er geen groeikansen zijn voor hen. Hoe intelligent sommigen bijvoorbeeld zijn, zij krijgen niet dezelfde kansen op carrière.
Allochtone werkzoekenden hebben het inderdaad moeilijker om werk te zoeken, dat is een feit. Maar hoe komt dat? Een ondernemer is enkel geïnteresseerd in winst te maken, of hij nu allochtone of autochtone werknemers kan hem geen bal schelen hoor. Zolang zijn bedrijf goed draait en er geen interne problemen zijn, wat heeft hij dan te klagen? Maar feit is ook dat er veel allochtonen een totaal verkeerde werk-attitude hebben. Niet gemotiveerd en niet geïnteresseerd. Slechte evaluaties op school, etc... Als er nu eens meer allochtonen voor Graduaat of Universiteit gingen, zou het er al heel wat beter uitzien. Toen ik afstudeerde voor graduaat informatica, had Hassan (een Turk uit mijn groep) eerder werk gevonden dan mij, die jongen was een voorbeeld hoor...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ::Marginaal::
Maar, wat wil je eigenlijk zeggen? Dat geweld intrisiek is aan de vreemdeling? Is dat wat jullie uiteindelijk willen zeggen, maar niet durven zeggen.
Die stelling zou een beetje simpel zijn hé...
Dino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 23:48   #222
Hansi
Burger

Standaard

De beperkte visie van Marginaal en consoorten op het forum is typisch voor de wereldvreemde Vlaming die niet verder kijkt dan zijn kerktoren. Omdat jullie weldenkende keurig opgevoede mensen zijn en al een heel leven lang in een kunstmatige overbeschermende cocon leven, maken jullie de grote denkfout te veralgemenen en te geloven dat elke mens op Aarde even nobel is als jullie; wel kindjes, het spijt me dit droombeeld te moeten doorprikken: niet iedereen heeft goede bedoelingen. Vreemdelingen kunnen anders zijn, als produkt van hun opvoeding, cultuur. Daardoor kunnen ze intrinsiek gewelddadiger, luier, aggressiever,... zijn. Dat heeft toch geen zin zoiets te ontkennen? Ik leg ook niet de schuld bij de allochtonen die door deze reden "anders"(in negatieve zin) zijn dan ons, ze kunnen het waarschijnlijk zelf niet verhelpen. Maar moet ik me er dan bij neerleggen dat zij een loopje nemen met onze leefregels? Nee dat denk ik niet. En dat is de centrale gedacht in gans deze discussie, het ontbreken van wederzijds respect. En persoonlijk denk ik dat de grootste schuld hiervoor bij de allochtone gemeenschap zelf ligt. Hoeveel verschillende nationaliteiten leven er in ons land? En met welke nationaliteiten stellen er zich altijd meeste problemen? Juist. Het toepassen van "straffen" of middeltjes om ze weer recht in de pas te laten lopen is vrij nutteloos wegens het feit dat onze sancties gemaakt werden voor mensen met onze culturele achtergrond. Ik pleit nu niet voor het invoeren van de sharia bij elk misdrijf gepleegd door een allochtoon, ik stel enkel vast dat ons rechtsysteem compleet faalt in dit geval. Net als andere systemen, bvb. ons tewerkstellingssysteem. Werk is er mijns inziens genoeg, de grootste schuld ligt bij de allochtoon zelf die zich nestelt in het profitariaat van onze sociale voorzieningen.
Voorbeelden legio. De eindverantwoordelijkheid ligt bij de allochtoon zelf die zich door zijn gedrag bij voorbaat uitsluit van een integratie in onze gemeenschap. En dat dienen wij niet te dulden. Einde discussie.
Hansi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2003, 00:05   #223
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

Beide visies, van Dino en Hansi komen eigenlijk in zekere zin neer op een deterministische kijk op vreemdelinge. Dino laat zo een beetje doorschijnen dat ze allemaal lui zijn...en Hansi zegt dat niet iedereen lief is in de wereld (ik ben niet naïef dat weet ik ook wel) en dat vreemdelingen juist door hun eigenheid gewelddadig zijn.

Maar waar sta je nu met dergelijke uitspraken? Wat moet je daar nu in godsnaam mee doen? Hansi ziet geweld als een soort kwaadwillig onderdeel van hun eigenheid. Hoe kun je nu oplossingen aan de man brengen met dergelijke stellingen. Joden werden in de jaren 30 ook als "parasieten" beschouwd. Wat was het nut daarvan nu eigenlijk? Jullie hebben gewoon de wil niet om aan het probleem iets te doen. Het is gewoon een middel om wrokgevoelens tegenover die mensen te uiten. Ik heb gezegd tegen sommige linkse leden van het forum dat ze het signaal van het geweld OOK moeten serieus nemen. Jullie nemen het serieus, maar willen het alleen gebruiken om karikatuur op te zetten. niet om even te denken over de echte redenen van dat geweld. Misschien zijn zuiderse mensen iets anders van temperament, maar dan nog? Wat help het om zoiets te herhalen op elk moment dat er een probleem is met allochtone jongeren?
Oud 3 juni 2003, 00:21   #224
Hansi
Burger

Standaard

Maar verdorie Marginaal, het gaat hem toch niet om het opzetten van een karikatuur. Die mensen ZIJN zo. Die mensen hebben nooit iets anders gezien van hun voorouders. Dat is toch niet karikaturaal? Ik vraag me af of jij wel contact heb met allochtonen. Ik heb er toevallig enkele onder mijn vrienden en collega's en zij zijn hetzelfde van mening hoor. Ze beseffen ook wel dat ze het produkt zijn van een andere, op sommige vlakken inferieure, cultuur. Hoe zou jouw persoonlijkheid eruit zien als je opgevoed werd volgens regels waarbij machocultuur, vrouwonvriendelijkheid en geweld de boventoon halen en je in de buitenwereld in een totaal andere cultuur terechtkomt?
Ik heb zeker niet de pretentie iets te willen doen met mijn uitspraken. Maar om de oplossing van een probleem te vinden dien je wel de oorzaken te determineren he. Kijk eens verder dan je neus lang is. Persoonlijk geloof ik wel dat mits de juiste maatregelen een zekere vorm van assimilatie en integratie mogelijk is op lange termijn. Maar het wordt een werk van lange duur. Schiet niet op de boodschapper.
Hansi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2003, 00:25   #225
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over die rellen in het recreatiepark nu... het is waar dat veralgemenen in dit geval gevaarlijk is, maar denigrerend doen over de bezorgdheid van de mensen is niet serieus! criminaliteit bij allochtone jongeren kan dikwijls een signaal zijn over frustraties mbt tot onze maatschappij. Tenslotte krijgen zij niet de gelijke kansen. Als je dat signaal minimaliseert hou je jezelf voor de gek. Dat die mensen vaak geen gelijke kansen hebben is precies een taboe, omdat jullie toch steeds moeten kunnen komen aandraven met "de democratie", waarin iedereen gelijke kansen krijgt. Democratie is een werkwoord en geen speeltje dat je ten pas en ten onpas kan gebruiken! Jullie ontkennen een dubbel probleem: de frustraties van bepaalde delen in de allochtone gemeenschap en de frustraties die daardoor uitgelokt worden bij de autochtone bevolking.

allez 't ligt weer aan ons......feest!

Hoe komt het dan dat terwijl in Nederland de socio-economische toestand vd allochtoon beter is dan in België, er gelijkaardige patronen zijn inzake criminaliteit. Dus kom aub niet af met het gezever dat wanneer hun economische toestand hier zal verbeteren, het plots allemaal brave lammetjes worden hé.

Zelfde verhaal ivm de islamscholen. Hier zegt men dat men zich tekort gedaan voelt omdat men geen islamitisch onderwijsnet heeft. Wat als gevolg zou kunnen hebben dat men uit frustratie zich tot criminaliteit zou laten verleiden. Wel in Nederland heeft men ze en toch hebben ze daar dezelfde problemen met onze islamitische vrienden.

Maar ja 't zal wel aan mij liggen zeker...
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2003, 00:34   #226
Lokaal Raadslid

Standaard

héhé ge moe oook nie schieten op mij hé

Ik heb daarnet aan bepaalde forumleden duidelijk gemaakt dat ze de misdaad bij allochtone jongeren niet serieus neemt. Dus ik bga wel akkoord met jou in die zin dat ik niet blind ben voor het feit dat er dergelijke voorvallen zijn. Ik ben gewoon een beetje bang dat mensen dit gaan aanwenden om de stupiditeit van die mensen aan te tonen. Ik begrijp gewoonweg niet welke weg jij op wil met uitspraken als "die mensen zijn gewoon zo". Wat moeten wij dan doen? knikken en zeggen "ja idd, alle migranten zijn krapuul". Je moet toegeven dat er een probleem is wanneer die zich stelt, niet gaan veralgemenen tot in het zotte. En je moet nu ook es durven toegeven dat onze democratie niet altijd even mooi is tegenover die mensen. Dat ze niet gemotiveerd zijn om te werken heeft veel te maken met het feit dat ze niet opgevoed werden met een zekere hoop op een toekomst.
Oud 3 juni 2003, 00:52   #227
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Wanneer gaan de mensen nu toch eens toegeven dat dat geweld inherent is aan de moslim-cultuur?

Die gastjes brengen gewoon in de praktijk wat hen van kleinsaf aan is aangeleerd.

In de Koran, Sunna, Hadith druipt het bloed van elke bladzijde. Hetzelfde met de haat en verachting voor alles wat Joods, christelijk of ongelovig is.

Mohammed zelf was een bloeddorstige rover en massamoordenaar.

Die jongens volgen enkel het voorbeeld van hun grote leider, de 'Profeet Mohammed; Daar halen ze al hun inspiratie vandaan. En natuurlijk bij zijn 'heldhaftige' opvolgers zoals Osama Bin Laden, de Taliban, Hamas, Hezbollah, noem maar op.

Voor hen zijn wij gewoon loslopend wild waar ze naar hartelust kunnen op jagen.

Het wordt tijd dat we daar eens iets tegenover stellen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2003, 01:00   #228
Lokaal Raadslid

Standaard

Bwa ik wil wel toegeven (en dat heb ik al eerder gedaan op dit forum) dat er racisme aanwezig is in de Islam en dat sommige mensen dat moeten inzien, zeker in hun houding tegenover bv het AEL. Ik ben ook niet te spreken hoe ze heel de Irakcrisis overgoten hebben met een antizionistisc en antisemtisch sausje.

Maar waren wij ook niet een beetje gewelddadig? Tenslotte was het Europese westen verantwoordelijk voor twee wereldoorlogen in de vorige eeuw... daarbij vielen respectievelijk 10 miljoen en 54 miljoen slachtoffers op een wreed barbaarse manier. Hoe, en geweld zit alleen ingebakken in de Islam zeg je ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Nog meer geweld ?
Oud 3 juni 2003, 01:06   #229
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Wanneer gaan de mensen nu toch eens toegeven dat dat geweld inherent is aan de moslim-cultuur?

(...)

Voor hen zijn wij gewoon loslopend wild waar ze naar hartelust kunnen op jagen.

U heeft het niet zo op moslims begrepen, zelfs doof-stom-blinden hebben dat ondertussen door.
Wat wil u 'daar tegenover stellen'?
Oud 3 juni 2003, 01:48   #230
akanit
Burger

akanit's schermafbeelding

Standaard

superstaaf schreef:

Citaat:
LIER schreef:
Het zijn altijd dezelfden waar je problemen mee hebt.

Alle zigeuners zijn dieven.
Alle homo's hebben aids.
Alle blokkers zijn nazi's
Alle negers stinken
Alle Hollanders zijn gierig
Alle Ieren zuipen
..................

Trek het U niet aan Superstaaf,er is beterschap !
Mensen breken eindelijk uit hun hokjes.
De beste Rapper is blank en de beste golfer zwart en er zullen waarschijnlijk nog legio voorbeelden genoeg zijn van mensen die
de cliché's doorbreken

Dus je kan het lijstje misschien zelf aanvullen...
Oud 3 juni 2003, 01:59   #231
akanit
Burger

akanit's schermafbeelding

Standaard

Even terug On topic.Er is al veel gezeverd over de verkeerde dingen hier.
Over Moslims of niet ,of de benaming ervan.Dat is allemaal naast de kwestie.
Maar feit is dat er al probelemen geweest zijn in andere zwembaden ( braschaat,deurne,... ) en dat mag ook niet ontkent worden.Maar ik zou liever eens wat concrete oplossingen zien hier.Niet oplossingen in de aard van:"Stuur ze terug naar hun land".Want dat is onzin.

Maar als Willocks al zegt dat er een probleem is ,zal er wel degelijk iets aan de hand zijn aangezien zijn partij niet degene is die staat voor de stygmatisering van de allochtonen.Bijgevolg ga ik er ook vanuit dat de burgemeester ook niet te ver zal gaan in zijn repressieve aanpak en dat hij dit slechts doet als laatste redmiddel.
Of gaan we de SPA nu ook al rechts noemen ???
Wat dus al enkele keren over Willocks nu al gezegd is ....
Oud 3 juni 2003, 02:55   #232
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door akanit
superstaaf schreef:

Citaat:
LIER schreef:

Alle homo's hebben aids.
Alle negers stinken
Alle Ieren zuipen
..................

De beste Rapper is blank en de beste golfer zwart en er zullen waarschijnlijk nog legio voorbeelden genoeg zijn van mensen die
de cliché's doorbreken

We weten al langer dan vandaag dat God lesbisch is, de rest is bijzaak.
Oud 3 juni 2003, 08:02   #233
Ebbe
Burger

Ebbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar feit is dat er al probelemen geweest zijn in andere zwembaden ( braschaat,deurne,... ) en dat mag ook niet ontkent worden.Maar ik zou liever eens wat concrete oplossingen zien hier.Niet oplossingen in de aard van:"Stuur ze terug naar hun land".Want dat is onzin.

Maar als Willocks al zegt dat er een probleem is ,zal er wel degelijk iets aan de hand zijn aangezien zijn partij niet degene is die staat voor de stygmatisering van de allochtonen.Bijgevolg ga ik er ook vanuit dat de burgemeester ook niet te ver zal gaan in zijn repressieve aanpak en dat hij dit slechts doet als laatste redmiddel.
Zijn er wel andere oplossingen mogelijk?Je kan 15,20,...jaar "opvoeding"bij die gastjes toch niet meer herprogrameren.
Een verandering van mentaliteit bij de moslims zie ik niet gebeuren,of ja,toch wel...ik zie ze enkel nog geweldadiger en extremer worden.
Oud 3 juni 2003, 08:05   #234
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ebbe
Citaat:

Zijn er wel andere oplossingen mogelijk?Je kan 15,20,...jaar "opvoeding"bij die gastjes toch niet meer herprogrameren.
Een verandering van mentaliteit bij de moslims zie ik niet gebeuren,of ja,toch wel...ik zie ze enkel nog geweldadiger en extremer worden.
Behandel hen gewoon zoals je criminelen met een om het even welke andere godsdienst zou behandelen...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2003, 08:17   #235
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Citaat:

Behandel hen gewoon zoals je criminelen met een om het even welke andere godsdienst zou behandelen...
Nee, want als je dat doet ben je een racist!
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2003, 08:20   #236
Ebbe
Burger

Ebbe's schermafbeelding

Standaard

Onze gevangenissen zitten al overvol.
Waar ga je zoveel mensen ineens kunnen opsluiten??
En die gastjes vinden dat helemaal niet erg om gearresteerd te worden,die vinden dat stoer.
Misschien moet er politiek overleg komen tussen ons land en het land van herkomst om die mensen te berechten en eventueel op te sluiten in eigen land...Ik weet het niet.
Oud 3 juni 2003, 08:25   #237
Luddo
Minister

Standaard

Misschien zou dit helpen: Je verplicht iedereen officieel een keuze te maken: Wie voor "moslim" kiest wordt bij criminele feiten berecht volgens de islamitische rechtspraak. Ik denk dat het aantal moslims drastisch zal afnemen...
Oud 3 juni 2003, 08:26   #238
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
superstaaf schreef:

Citaat:
LIER schreef:

Alle homo's hebben aids.
Alle negers stinken
Alle Ieren zuipen
..................

de cliché's doorbreken

We weten al langer dan vandaag dat God lesbisch is, de rest is bijzaak.
Sterker nog: ze rookt als een Turk, zuipt als een Zwitser en lijkt als twee druppels water op Marianne Faithfull...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2003, 08:39   #239
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze gevangenissen zitten al overvol.
Waar ga je zoveel mensen ineens kunnen opsluiten??
En die gastjes vinden dat helemaal niet erg om gearresteerd te worden,die vinden dat stoer.
Misschien moet er politiek overleg komen tussen ons land en het land van herkomst om die mensen te berechten en eventueel op te sluiten in eigen land...Ik weet het niet.
Onze gevangenissen zitten effectief al overvol, maar er zijn ook een heleboel feiten waarvoor alternatieve straffen best mogelijk zijn, en misschien moet er daar eens naar een oplossing gezocht worden...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2003, 11:08   #240
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hansi
INCIDENT MET JONGEREN IN ST-NIKLAAS
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*
Zaterdagavond zijn er in Sint-Niklaas
problemen geweest met migrantenjongeren
in het recreatiedomein De Ster.
.
Er staat 'migrantenjongeren' en niet 'moslimgespuis'.

Jouw conclusies reizen sneller dan het licht
In de reportage op Canvas verklaarde de verantwoordelijke dat het weldegelijk ging om, ik citeer, "Marokkanen en Turken" - einde citaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be