Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2005, 11:34   #221
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Dat zegt u er zijn nog altijd werkgevers die wel luisteren naar hun werkvolk

Maar ja je hebt van die mensen die van hunne Baas vijand nummer 1 maken e terwijl ze mogen blij zijn dat hij hij of zij aanvaard heeft
Heb je het nu over jezelf?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 11:35   #222
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
ik heb het enkel en alleen over da in zaventem nu ... daar is nooit geluisterd naar niemand ... totdat het telaat was ...
Men heeft nogal rap naar de stakingsrecht gegrepen hé

Er was nog geen gesprek geweest of men dreigde al mee stakingen

maar ja nu kunde natuurlijk weer zeggen dat ik ne slechte vertegenwoordiger ben voor mijn volk

maar ik probeer zoveel mogelijk te praten met mijne baas en we hebben kunnen altijd onze gedacht zeggen tegen hem daarvooor is hij het niet altijd eens met ons maar we blijven praten tot er een oplossing komt en da lukt vrij goed

maar een paar maanden geleden hebben we wel eens gestaakt maar da was tegen de vlaamse Regering want die wilde meer of een jaar naar ons nie luisteren dan moet je wel staken

maar t"heeft nie mogen zijn maar enfi
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 11:38   #223
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis
bron ?
http://www.ptb.be/scripts/article.ph...DBK&obid=27759
Oud 15 juli 2005, 11:39   #224
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Heb je het nu over jezelf?
neen over vakbondsmenskes die denken dat ze nu meer zijn omdat ze verkozen zijn en dan eens stoere klap doen
Oud 15 juli 2005, 11:42   #225
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat heel juist die actie, 't is neit de vakbond die der alleen voor is, alle andere collega's zijn ook solidair, en 't gaat niet om die vrouw alleen hè, 't gat om de symboliek, omdat zij een paar keer iets niet gemeld heeft is ze haar baan kwijt, da's te fel, ze was miss in fout, maar de straf si te hoog en dat zien die hoge pieten niet in, die ze maar eens pijn, hierdoor maken ze een tijdje minder winst, miss. verlies, natuurlijk zijn de vakantiegangers nu ook slachtoffers, maar de oplossing is zo nabij, ze meoten haar terug in dienst nemen, 't is gewoon de koppigheid van die hoog pieten...

"iets" niet melden op een luchthaven is een grove fout, zeker als dat uw job is.

Als het over terrorime gaat is het fout / laks

Als het over veiligheidsnormen gaat is het zeker fout / laks

Een sigaret kan genoeg zijn om een ramp te veroorzaken, een valies die erdoor geraakt kan genoeg zijn om een ramp te veroorzaken, iemand die geen badge draagt is niet gekend, en is dus een veiligheidsrisico, het kunnen futiliteiten lijken voor veel van jullie maar ik zou daar als baas ook nie mee kunnen lachen.

Het is uiteindelijk de baas die ervoor opdraait als door de laksheid van zijn werkgevers accidenten gebeuren, elke goeie veiligheidschef zal daar nie aan toegeven, ook die mensen hun job staat op het spel als anderen hun voeten vagen aan hun regels.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 11:44   #226
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb het enkel en alleen over da in zaventem nu ... daar is nooit geluisterd naar niemand ... totdat het telaat was ...
Iedereen deed daar inderdaad zijn goesting, en daarbij reken ik ook de werknemers...

Met hoeveel volk minder doet SN het nu wel goed ?

Stelt u zich daar geen vragen bij ?
Oud 15 juli 2005, 11:44   #227
Jampie
Minister

Standaard

Ik raadt werkgevers aan sollicitatiegesprekken op te nemen. 't Is altijd hetzelfde. Op het sollicitatie gesprek :
Werkgever (wg) : Ben je flexibel ?
Werknemer (wn) : Tuurlijk, in deze tijden is flexibiliteit belangrijk voor een bedrijf om te overleven.
wg : Heb je een probleem met hard werken ?
wn : Tuurlijk niet, hard werken is gezond.
wg : Heb je problemen met onregelmatige uren,nachtwerk, weekendwerk ?
wn : Tuurlijk niet, ik ben zeer gemotiveerd en zal mijn werk graag doen.
wg : Proficiat, u bent aangenomen.

En dan begint het, de wn laat zich syndiceren en begint te staken, wegens te hard werken, te veel flexibiliteit, teveel onregelmatige uren.

Als mijn werk me morgen niet meer bevalt, ga ik iets anders doen.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 11:45   #228
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ze onterecht ontslagen is waarom stap ze dan niet naar de rechtbank?
Een rechtbank zal indruk maken. Tegen dat het proces afgelopen is is iedereen vergeten wie die Vindedinges is en waarom ze werd ontslagen. De kosten van een rechzaak zijn ook peanuts voor een multinational en velen hebben dat er graag voor over om een syndicale delegatie de mond te snoeren.
Oud 15 juli 2005, 11:46   #229
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Ik raadt werkgevers aan sollicitatiegesprekken op te nemen. 't Is altijd hetzelfde. Op het sollicitatie gesprek :
Werknemer (wn) : Tuurlijk, in deze tijden is flexibiliteit belangrijk voor een bedrijf om te overleven.

En dan begint het, de wn laat zich syndiceren en begint te staken, wegens te hard werken, te veel flexibiliteit, teveel onregelmatige uren.

Het komt van beide kanten hoor. De werkgever maakt ook beloftes die ie achteraf niet waar kan maken.
Oud 15 juli 2005, 11:46   #230
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U zal blijven zagen tot er geen vakbonden meer bestaan. Rechtse hommels als u hebben in het VK hebben alles ingevoerd waar rechtse hommels hier om vragen maar als u denkt dat ze daarom gestopt zijn met de vakbonden aan te vallen? Uiteraard niet. Ten andere is het een vergissing te denken dat het geven van rechtspersoonlijkheid aan vakbonden al uw probleempjes zal oplossen.

De rijkdom komt uit arbeid. Wil je nu zeggen dat de 5% patroons meer werken dan de 90% arbeiders en bedienden?

Rijkdom komt uit arbied, kapitaal en kennis, slaag er uw economie boekskes maar op na.
Oud 15 juli 2005, 11:49   #231
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie

Inderdaad, bij ons was een van de vragen bent u bereid mee te verhuizen, (dit nadat bekend was dat we zouden verhuizen ) natuurlijk een uitdaging in het buitenland, enz... enz...

Resultaat, nen helenboel hebben hune C4 al gestuurd, anderen gaan hem sturen, maar gaan ondertussen wel nog wat profiteren en gaan pas op het laatste moment hun schup afkuisen , resultaat, : Den baas kan het oplossen en kan ondertussen horen van die die wel blijven dat ze te veel werk hebben ah ja , De rest is gedemotiveerd zoals dat dan heet...
Oud 15 juli 2005, 11:49   #232
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Iedereen deed daar inderdaad zijn goesting, en daarbij reken ik ook de werknemers...

Met hoeveel volk minder doet SN het nu wel goed ?

Stelt u zich daar geen vragen bij ?
Dan moet je er wel bij zeggen dat SN Brussels niets meer doet behalve vliegen. Alle andere activiteiten werden afgestoten. Ik denk aan onderhoud, schoonmaak, catering en een batterij andere ondersteunende diensten. Als ik me niet vergis zijn de toestellen die op Afrika vliegen nog steeds niet van hen. Daarbovenop komt dat de lonen sterk zijn gedaald en de flexibiliteit enorm is toegenomen.
Oud 15 juli 2005, 11:51   #233
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen over vakbondsmenskes die denken dat ze nu meer zijn omdat ze verkozen zijn en dan eens stoere klap doen
Nja misschien is dat nog te verkiezen boven het bazenpoepgepraat van mensen zoals u. Van hen ben je tenminste nog zeker dat ze geen mes in de rug van hun collega's zullen planten omdat de baas eens mooi naar je lacht.
Oud 15 juli 2005, 11:52   #234
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet je er wel bij zeggen dat SN Brussels niets meer doet behalve vliegen. Alle andere activiteiten werden afgestoten. Ik denk aan onderhoud, schoonmaak, catering en een batterij andere ondersteunende diensten. Als ik me niet vergis zijn de toestellen die op Afrika vliegen nog steeds niet van hen. Daarbovenop komt dat de lonen sterk zijn gedaald en de flexibiliteit enorm is toegenomen.

Voilla, een goed beleid dus, en hoe kan het dat daar een goed beleid wordt gevoerd ... terwijl dat vroeger onmogelijk was...

Heel simpel omdat al de rotte appels buitengegooid zijn, en er herstructuring gebeurd is die vroeger gewoon niet kon omwille van , ! u raad het wel zelf zeker hé. ?

Wat doet een Technics , Caterinng , Schoonmaakbedrijf bij een bedrijf dat als corebusiness vliegen heeft ?

Niks nul de botten, ! Laat die catering over aan bedrijven die dat kunnen wiens core business dat is. Schoonmaak hetzelfde, en Reparaties idem ditto.
Oud 15 juli 2005, 11:53   #235
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Rijkdom komt uit arbied, kapitaal en kennis, slaag er uw economie boekskes maar op na.
Kapitaal komt voort uit arbeid en toepassen en opdoen van kennis is arbeid.
Oud 15 juli 2005, 11:53   #236
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nja misschien is dat nog te verkiezen boven het bazenpoepgepraat van mensen zoals u. Van hen ben je tenminste nog zeker dat ze geen mes in de rug van hun collega's zullen planten omdat de baas eens mooi naar je lacht.

Dat mes kunde anders ook verachten van vriend delegé vertrouw niemand en schop het ver, op uw eigen.
Oud 15 juli 2005, 11:54   #237
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Dank u dat ik ne bazenpoeper ben maar mijn baas is getrouwd en ik ben gene homo dus zal ik hem niet poepen
Oud 15 juli 2005, 11:55   #238
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kapitaal komt voort uit arbeid en toepassen en opdoen van kennis is arbeid.

En zonder kapitaal zult gij goe kunnen arbeiden of willen arbeiden zeker ?

Maw,

Als ik u nie betaal en u geen materiaal geef, kunde gij werken zoveel ge wilt, ...

Het zijn zaken die mekaar nodig hebben.

Om dat te demonstreren zouden alle grootkapitalisten van deze aardkloot hun kapitaal eens voor 3 dagen moete bevriezen, staken maw, ...

Onze kameraden communisten hun bakkes zullen nogal openvallen...
Oud 15 juli 2005, 11:55   #239
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank u dat ik ne bazenpoeper ben maar mijn baas is getrouwd en ik ben gene homo dus zal ik hem niet poepen
Figuurlijk, figuurlijk.
Oud 15 juli 2005, 11:56   #240
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zie elke dag dat de grootste bazenpoepers de syndicalisten zijn. Zij krijgen steeds de mooiste jobkes.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be