![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Burger Geregistreerd op: Mar 2005 Berichten: 195 ![]() Citaat: Oorspronkelijk bericht door thePiano Op basis van de geschiedenis. Maar zoals ik al zei doet Stalin hier niet ter zake. Als je het proces van Stalin wilt maken, start dan maar een aparte topic over dat. Het gaat over het feit dat ene VB'r Joris trots is dat zijn vader een Oostfrontsoldaat was, schouder aan schouder met de nazi's en in het uniform van een vreemde mogendheid, in dit geval dat van de vijand en de bezetter. Wat mij bv ook interesseert is wat zijn vader precies gedaan heeft en van wanneer tot wanneer hij aan het oostfront en bij welke divisie-eenheid hij heeft gediend? Een niet onbelangrijk detail waar Joris niks over zegt (of het misschien ook niet weet?). Sinds de zomer van 1943 werd het Vlaams Legioen ontbonden en omgeturnd tot de Langemarck Divisie. Deze soldaten waren verplicht de eed van trouw af te leggen aan de Führer. Een aantal hebben dat geweigerd anderen niet. Misschien dat Joris een tipje van de sluier kan oplichten? Want geef toe 'Mijn vader was een Oostfronter' is in het licht van de geschiedenis een bijzonder vage omschrijving die meer vraagtekens oproept dan antwoorden geeft. Ik houdt het inderdaad algemeen, mijn spandoek verwijst dan ook niet alleen naar mijn vader maar wel naar het feit dat hij Oostfronter was. Ik zal het voor alle duidelijkheid nog eens herhalen, eenieder die aan het oostfront tegen Stalin streed (Vlamingen maar ook Walen, Nederlanders, zowat alle Europese nationaliteiten en een aantal aziaten en mohamedanen op de koop toe ... en ook de Duitse soldaten ) hadden het niet verkeerd. Of zij daar nu als vrijwilliger waren of als soldaat. Wie daar aan twijfelt moet dringend eens op een rondreis door de voormalige sovietstaten gaan en de mensen die het meemaakten hierover eens aanspreken. Vanuit ons luxelandje dat nooit onder de knoet van Stalin heeft gezeten is het wat al te makkelijk om éénzijdig te oordelen. Pikant puntje, een antal van de latere oostfrontvrijwilligers was voordien Belgisch soldaat. Voor zolang onze koning het bijltje niet neerlegde. De oostfronters trokken niet ten strijde om de duitsers hier aan het bewind te brengen. Hierover waren zij zelfs verdeeld van mening. Wel om Vlaanderen te vrijwaren van wat Polen en Oost-Duitsland overkomen is. Volgens sommige van de reakties hier was daar nauwelijks iets aan de hand. Een voor mij zeer vreemde houding. Zijn de wantoestanden van het Communisme nu al vergeten? Of MOETEN zij vergeten worden? __________________ [font=Arial]CLAESSENS Joris[/font] ![]() En blijf volharden in de boosheid, of de betrokkenen nu moesten trouw zweren aan Stalin, Hitler of de Paus om aan dat Oostfront te kunnen gaan strijden. Let voor al op het 'MOESTEN'. Dus, voor ge hier komt stellen; "nee, ze moesten niet!", indien zij aan dat front wilden geraken moesten ze wel. Wat ze aan dat Front wilden gaan doen is wat telt. Nee, ze wilden niet perse allemaal aan de zijde van Hitler staan, sommigen wel, anderen niet. Nee, ze wilden ook niet het Russische volk gaan bevrijden. Wat ze wel wilden is voorkomen dat de bolsjewisten van Stalin (of u dat nu leuk vindt of niet, Stalin was de leider) hun klauwen zouden uitslaan tot in Vlaanderen en hun eigen volk onder hetzelfde regime zouden brengen waar de Russen onder leden. En nee, ik vind tot op vandaag dat geen verkeerde doelstelling. Zo, tot later brave kindjes, ik kom hier elke keer weer voor mijn mening uit. Sommigen komen er hier eerlijk voor uit dat zij menen dat Staling zo een grote bijdrage heeft geleverd aan Europa. Dat is hun goed recht, ik en met mij vele mensen uit de oostbloklanden denken er anders over (ja, ik ben er verschillende malen geweest). Sommigen blijven hier gewoon eisen dat ik dit onderwerp op hun bevel zou gaan omvormen tot iets waar ik helemaal het nut niet van in zie. Hun pech... Ajuus NO PASARAN en co. Tot de volgende keer.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#223 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 20 oktober 2005 om 18:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
|
![]() Superstaaf heeft gelijk.
Misschien is het mogelijk in deze discussie om Joris' vader met rust te laten. Misschien kan Joris dit zelf ook doen. Misschien kunnen wij het hebben over oost-fronters in het algemeen: Oost-fronters waren fout, Stalin was fout, Hitler was fout. Dresden, Hiroshima en Nagasaki waren ook fout. Het tegendeel beweren lijkt me onzin en overbodig. Hebben de geällieerden ook veel fouten gemaakt? Natuurlijk. Maakt dit andere fouten goed? Nee. Ieder blijft verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Sneu? Natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#228 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Gouverneur
|
![]() [SIZE=4]Victory or Valhalla.
Met Voorpost in het offensief.[/SIZE] [SIZE=5]Kipcurry or Walkaka[/SIZE] [SIZE=5]Met de Boerenpost en de kofferdief.[/SIZE] Laatst gewijzigd door Big_daddy : 20 oktober 2005 om 19:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Gouverneur
|
![]() [SIZE=4]Victory or Valhalla.
Met Voorpost in het offensief.[/SIZE] [SIZE=4]Kipcurry or Walkaka[/SIZE] [SIZE=4]Met de Stoerpost in het defensief...[/SIZE] [SIZE=4][/SIZE] [SIZE=4][/SIZE] Zo! Mijn kameel zegt dat dit al veel beter is. Laatst gewijzigd door Big_daddy : 20 oktober 2005 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De relevantie is ver troef ... waarom eens niks zinnigs zeggen ipv. zulk kinderachtig gespeel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
|
![]() Big Daddy, Er is genoeg inhoudelijks om over te discussieren. Zullen we Joris vader laten rusten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 21 oktober 2005 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is echter ook, konden ze op dat ogenblik weten hoe fout ze achteraf zouden blijken te zijn? En moeten zij zich nu schuldig blijven voelen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() CLAESSENS Joris]
Citaat:
Dat doet hier niet terzake want was niet rechtstreeks in het kader van het conflict tussen de Sovjet-Unie en nazi-Duitsland. Wel was het zo dat extreem ongenadig opgetreden werd tegen collaborateurs in eigen rangen, die meestal met hun gezin naar Siberië en Centraal-Azië werden verbannen en er in zeer slechte omstandigheden moesten overleven of stierven. Over de terreur van de jaren '30 lopen de schattingen zwaar uiteen maar er bestaat zeer weinig historisch bewijs en de scheiding tussen propaganda en echte feiten is moeilijk te trekken, in tegenstelling tot de goed gedocumenteerde misdaden van de nazi's. Maar inderdaad elke onschuldige dode is er een teveel, doch dit is een andere discussie en hoegenaamd geen excuus voor de nazi-inval in de Sovjet-Unie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() De Belgische regering vluchtte voor de bezetter en dan was vluchten de enige optie, vanuit London werd de strijd tegen de bezetter trouwens verder gezet. Citaat:
Citaat:
Wat een onvoorstelbare onzin. Uw vader behoorde tot een land dat bezet werd door de nazi's en hij deed mee aan de bezetting van een ander land. (en de onvoorstelbare misdaden daar begaan). De geallieerden waren gewoon een coalitie van landen die zich verzetten tegen de aggressieve politiek van de as-mogendheden. Dat wil niet zeggen dat de Sovjets medeverantwoordelijk waren voor de misdaden van het kolonialisme of de Amerikanen medeverantwoordelijk waren voor de terreur van de jaren '30. Uw vader was ook niet verantwoordelijk voor de Holocaust, hij werkte wel vrijwillig mee aan een van de meest misdadige militaire campagnes ooit in de menselijke geschiedenis, én hij verraadde zijn eigen land. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Minister
|
![]() Het communisme en Stalin en zijn volgelingen waren een weldaad voor de mensheid. Louis Van Geyt en Jef turf en Stief Stevaert zeggen het ook!