![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dan zult u misschien beweren dat de rechters Vlamingenhaters of - nog erger - antifascisten zijn?
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelooft u echt dat er in dit land iets bestaat als een onpartijdig gerecht?! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Omdat die organisatie toen niet zo ver ging met het plegen van gewelddaden. Dat veranderde toen er in 1970 een dode viel bij een gevecht met een knokploeg van het FDF. En het liep volledig de spuigaten uit vanaf het moment dat Bert Eriksson de leiding kreeg van de nieuwe VMO (opgericht nadat Bob Maes de oude VMO ontbonden had - in 1971).
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik voorspel nu al dat extreem-rechts altijd zal blijven volhouden - tegen alle mogelijke bewijzen en veroordelingen in - dat de onlangs gearresteerde BBET'ers alleen maar politiek incorrecte boekjes verkochten.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat de linkse kwaliteitspers (Knack) zelf haar bedenkingen al uit, is een bevestiging van mijn donkerbruin vermoeden dat er iets niet klopt met die beschuldiging. Zoals ik al zei : de hele zaak houdt gewoon geen steek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Minister
|
![]() Omdat men dacht dat het wel zou overwaaien?
![]() |
#228 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#229 |
Parlementslid
|
![]() De wet werd voor de veroordeling van de VMO aangepast. Laat ons zeggen op maat gemaakt. Voorloper wet Tobback.
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#231 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een paar dagen geleden las ik dat Indiërs met de handen eten zonder vork of lepel of mes. Ik heb nog Indiërs thuis bezocht en vond hun manier van eten eigen lijk vrij elegant. Maar veel mensen hier vinden 'met de handen eten' eerder vies. Wel, die mensen noemt men hier 'racisten'. Kan het belachelijker? West-Europa was vroeger een vrij homogene samenleving en het woord 'racisme' was toen blijkbaar niet uitgevonden. Toen die goed functionerende maatschappij plots op zeer korte tijd geconfronteerd werd met ongevraagde massale immigratie van mensen die hier zeer moeilijk inpasten en waarvoor geen werk was ontstonden natuurlijk grote problemen. Stel je voor dat in je huis plots enkele kamers moeten vrijgemaakt worden voor onopgeleide onbekenden wiens taal je zelfs niet begrijpt. Daar ontstaat natuurlijk een reactie op, en die heeft niets te zien met 'racisme'. Laatst gewijzigd door luc broes : 20 januari 2007 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
Wat hij denkt weet ik op basis van persoonlijke gesprekken en emails, dus heb ik zijn boek niet gelezen. Ik heb met de man geen ruzie, wel integendeel. Ik heb hem meermaals mijn mening gezegd. Heel zijn probleem is te herleiden tot het slecht functioneren van een zeer hoog opgeleide wetenschapper in een bestaande goed gestructureerde organisatie. Links en de media waren er natuurlijk op uit om hem te gebruiken in de strijd tegen het VB en brachten het boek uit juist voor de verkiezingen hopend op maximaal effect. Alle resultaat bleef uit. Ik was jarenlang kaderlid van VU en nu reeds jarenlang kaderlid van VB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het echt storend dat men intelligente en idealistische mensen als Van Cleemput niet de mogelijkheid geeft om verder hun ideeën uit te werken. Het zijn net zo'n mensen die de beweging nodig heeft. Door hen te muiltkorven zorg je slechts voor bloedarmoede binnen de partij. De huidige vervlakking van het VB is daar een gevolg van. Het is van ook niet onwaarschijnlijk dat ik volgende keer niet meer op het VB stem maar op Dedecker. Dit niet omdat ik meer overeenkom met de standpunten van de man, maar vooral omdat Dedecker mij overkomt als een integer en oprecht man die zegt waar het voor staat, wat ik mis bij het VB de laatste jaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar kan ik echt niet uit afleiden of je zijn kritiek nu terecht vindt, hoor. Kun je misschien je uitspraak een beetje nader toelichten?!? Als er iemand alle mogelijke intellectuele vrijheid in een partij als het VB moet gegund worden, is het net een zeer hoog opgeleide en idealistische wetenschapper (onder de voorwaarden dat hij de juiste basisidealen heeft, uiteraard). Citaat:
Dat Verstrepen niet de mogelijkheid wordt gegund om met een aparte lijst op te komen (terwijl iedereen met een beetje inzicht beseft dat dat een heel goed idee is voor rechts Vlaanderen) illustreert eveneens de kortzichtigheid en het postjeszoeken van de partijtop. Citaat:
Liever een radicale idealist met 50,000 stemmen dan een gematigde opportunist met 250,000 stemmen ! Citaat:
Als judo-coach heeft hij geweldige resultaten bereikt. Waarom zou hij dat niet als politicus? Tot nu toe heeft men hem altijd willen de mond snoeren en heeft hij nooit zijn volledig potentieel kunnen ontwikkelen. Ik vind het zeer ongepast om op dit moment al te zeggen dat JMDD geen stabiliteit en continuiteit kan bieden, terwijl hij nog maar net met zijn partij begonnen is. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zolang het cordon niet gebroken wordt, is een stem voor het VB trouwens een verloren stem. Ik kan mij niet voorstellen dat het cordon bij de volgende verkiezingen gebroken wordt of dat het VB de absolute meerderheid haalt. U wel?!? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |