![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ge hebt de keuze: 1) Federalisme met twee waarvan één dominant is qua bevolking = Dominantie => Oplossing? Blokkeringsmechanismen invoeren 2) Confederalisme: De facto blokkering is altijd mogelijk Hetgeen ge schijnt te vergeten is dat confederalisme niet alleen duidt op een losse bevoegdheidsverdeling. Dat is de mate van decentralisering. Confederalisme gaat ook over besluitvormingsmechanismen. Mijn vraag voor is dan: Welke besluitvormingsmechanismen hanteren we in deze nieuwe staat: Pure meerderheden of een noodzakelijk akkoord van de twee gedeelten? Laatst gewijzigd door captain jack : 30 december 2010 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
wat begrijp jij eigenlijk niet onder confederatie? dat is geen federatie hoor. Laatst gewijzigd door Shadowke : 30 december 2010 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Betekent dat dan niet dat als ik geen dijk wil, jij die ook niet kan bouwen? Ik kan dus de facto alles blokkeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Soit over de Westerschelde: http://www.vandaag.be/binnenland/480...erschelde.html
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
|
![]() Citaat:
als Nederland geen dijk wilt bouwen aan haar zijde, moet het zelf weten. hetzelfde is toch nu ook zo tussen vlaanderen en wallonie in belziek? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 30 december 2010 om 19:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 30 december 2010 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Gouverneur
|
![]() Ja natuurlijk! Dat is mijn punt hier de ganse tijd. Ge zijt een België aan het wederopbouwen in uw geest onder een andere vorm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Gouverneur
|
![]() Wilt ge mij tegenspreken in plaats van weg te lopen naar standaardreplieken?
Bewijs dat ik verkeerd ben. Doe het gewoon. Ge kunt schrijven, ge hebt een visie, ... Niets houdt u nog tegen van mij hier de grond in te boren met een argument. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
|
![]() zie onderstaande link wat mijn visie is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
|
![]() Hoe zou jij een eventueel gezamenlijk project voor je zien?
![]() |
#237 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een mogelijkheid: - Vlaanderen en Nederland opsplitsen in deelstaten om ze dan samen te brengen onder een overkoepelend verband. Dat zorgt ervoor dat er wisselende allianties kunnen gevormd worden tussen de verschillende deelstaten. Zo wordt de Noord-Zuid dualiteit omzeild. Problemen: 1) Welke deelstaten? - Provincies (hier wil men vanaf in Vl) - Andere? (Ik zou niet weten welke) 2) Hoe splitsen we Vl en Nl op op een democratische wijze? Een andere mogelijkheid: - Blokkeringsmechanismen invoeren, maar dat betekent dat we zouden moeten veronderstellen dat België kan werken. Ik kan dat doen, maar ik weet niet of jullie dat kunnen. Laatst gewijzigd door captain jack : 30 december 2010 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst was alles koek en ei over die kilometerheffing. Er was zelfs een gentlemans agreement dat ze die samen met Vlaanderen gingen invoeren. Wat blijkt ? De Hollanders vegen hun kas aan een gegeven woord. En wij moeten die Hollanders volgens jou maar klakkeloos vertrouwen ???? No thanks ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
|
![]() Citaat:
Dat gaat ook niet veranderen de komende paar honderd jaar.
![]() |