Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Waar ga jij wonen na de Vlaamse onafhankelijkheid?
Ik blijf in Vlaanderen wonen natuurlijk 55 79,71%
Ik verhuis naar Wallonië, ik gun het ze ni, neh!!! 8 11,59%
Ik ga naar Frankrijk 2 2,90%
Ik ga naar Nederland 4 5,80%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2006, 09:45   #221
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
er is weliswaar minder wisselwerking geweest de jaren 70 en 80 en begin 90, maar de mensen herontdekken mekaar... de nefaste werking van De Lijn e.d. evenals de onderwijswetten ten spijt...
Daar is Steenbok66 weer met z'n leugens over De Lijn... En over welke "onderwijswetten" heeft u het, beste vriend? Bij mijn weten is het onderwijs is België absoluut vrij: indien Vlaamse ouders het nodig vinden hun kind naar een Waalse school te sturen, kunnen ze dat doen. Omgekeerd ook. Er staat hun geen enkel beletsel in de weg. Ik weet dus hoegenaamd niet welke "onderwijswetten" u er hier bij sleurt. Weer een beetje teveel fantasie?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 09:46   #222
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en dan spreek ik nog niet van de Limburgse boerenzonen die in de Condroz grote aantallen hoeves zijn gaan overnemen...
Een beetje zoals de vele Nederlanders die zich er ook vestigen, zeker... Hoevetjes trouwens die omgebouwd worden tot vakantiewoningen, hotelletjes, herbergen, enzovoort.
Oud 4 maart 2006, 13:52   #223
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Spijtig voor u, maar ik moet uw droomballon doorprikken. Ik verwijs hierbij naar de studie van de Luikse professor Kurth die in de loop van de 19e eeuw een heel grondige studie heeft gemaakt van alle grensdorpen langs de taalgrens. Afgezien van enkele uitzonderingen kon hij een vlijmscherp onderscheid maken tussen waar Nederlands/Vlaams en waar Frans/Waals werd gesproken. Geen hutsepot-toestanden waarin u gelooft.

Merkwaardig trouwens dat uw hutsepot-theorie niet bevestigd wordt door de telefoonboeken waar we een goed beeld krijgen van de familienaamverspreiding. Aan Vlaamse kant zien we een duidelijk overwicht aan Germaanse familienamen (met natuurlijk enkele uitzonderingen - ik heb het reeds gezegd: Brussel), aan Waalse kant een duidelijk overwicht aan Romaanse familienamen. Sla maar zelf even de bladzijden erop na van Crisnée. Doe zelf de test, beste vriend. Dat zult u evenwel niet doen, want uw droomballon dreigt aldus voor de zoveelste keer te worden doorprikt.
ik ken nagenoeg alle dorpelingen van Crisnée persoonlijk en ook die van de omliggende Limburgs-Haspengouwse dorpen en die van de Luiks-Haspengouwse dorpen...
ik weet wat ze spreken en met wie ze verwant zijn...
en Godefroid Kurth zijn studie ken ik ook...
en zoals alle studies van academici waar jij je zo op beroept...
zij doorstaan NIET de test van de realiteit te velde...
spijtig voor jou, maar het is zo...
de enige test die telt is die die door een gepensioneerde tweetalige gedaan wordt die bijna dagelijks doorheen die dorpen falneert en met de mensen praat... en niet alleen in het Frans of het Nederlands, maar ook in de dialecten...
en dan mag Godefrois Kurth gescheven hebben wat hij wil...
vanuit zijn ivoren toren wist die man niet wat bij de mensen leef(t)(de)...

hetzelfde verhaal kan ik ophangen in de Voerstreek waar ik een groot deel van mijn vakanties doorbracht bij mijn oom die een groet boerderij uitbaatte...
eenzelfde verhaal kan ik ophangen in de streek van Ciney, waar een oom een grote boerderij nog steeds uitbaat...
de jaarlijkse grote veemarkt aldaar is meer Vlaamstalig dan Fransstalig...
etc... etc...
beste Jan, je bent heel belezen en weet veel... maar mijn persoonlijke bbevindingen zijn van die aard dat ik mijn openingsposting in deze topic nog steeds gestand ben...
jij hebt met al je pseudo of echte bewijsvoering geen gelijk...
Oud 4 maart 2006, 13:59   #224
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar is Steenbok66 weer met z'n leugens over De Lijn... En over welke "onderwijswetten" heeft u het, beste vriend? Bij mijn weten is het onderwijs is België absoluut vrij: indien Vlaamse ouders het nodig vinden hun kind naar een Waalse school te sturen, kunnen ze dat doen. Omgekeerd ook. Er staat hun geen enkel beletsel in de weg. Ik weet dus hoegenaamd niet welke "onderwijswetten" u er hier bij sleurt. Weer een beetje teveel fantasie?
naar school gaan ja... maar diploma's en getuigschriften zijn niet meer geldig..

en dat van De Lijn... dat zijn geen leugens.. deze zijn waar beleefde verhalen...
en je mailtje naar de Lijn te Hasselt doet daar niets aan af...

de bussen van de stadslijn Sint-Truiden die de destijds drukke verbinding naar Luik van lijn 26 vervingen draaien om aan het rond punt van Ramkin terug, of er nu reizigers voor de TEC opzitten of niet... doen... dan zal je het merken...
slechts een �* twee diensten gaan enkele honderden meters verder naar de stelplaats van TEC...

en wat jij voor mijn 94-jarige moeder voorstelde om langs Waremme te rijden, om haar ten gevolge van mishandelingen van de VNV en Vlaamse SS overleden echtgenoot' graf te bezoeken... dat is zo een oplossing om nooit meer naar Wallonië te reizen want niet werkbaar...

dus leugens... geenszins leugens... treiterijen van de onderneming De Lijn...

Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 4 maart 2006 om 14:00.
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 14:01   #225
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Een beetje zoals de vele Nederlanders die zich er ook vestigen, zeker... Hoevetjes trouwens die omgebouwd worden tot vakantiewoningen, hotelletjes, herbergen, enzovoort.
neen man... wisselwerking die jullie separatisten slecht uitkomt... en waarvoor jij je zit te roeren en spartelen gelijk een duivel in een wijwatervat...
Oud 4 maart 2006, 14:13   #226
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Jammer voor u, maar dat is niet het geval. Zelf kan ik mensen die in Ternaaien wonen (Vlamingen) en die hebben me al meerdere keren gezegd dat de taalgrens er eigenlijk een sociologische grens waarover er weinig uitwisseling bestaat. Er zijn weinig gemengde huwelijken, met uitzondering van het Brusselse.

Over welke uitwisseling heeft u het trouwens? Over toerisme? Over winkelen? Dat beschouw ik niet als "uitwisseling"...
hahahaha... Ternaaien... dat is nu helemaal geen referentie want zit geprangd tussen Riemst waar Peumans de plak zwaait en wie in alle omstandigheden mensen die contacten hebben met het Zuiden en Zuid-Oosten van zijn dorp, tegenwerkt... Peumans is door zijn afkomst allergisch aan alles wat niet V-NV-A is uit familiaal historische redenen...

en toevallig woonden ook heel goeie vrienden van mij in Ternaaien en die geven een ander verhaal want ze zijn veel meer op de Maasvallei die zuiderlijker ligt aangewezen dan op Riemst inclusief Visé, Herstal, etc...
zij zijn van nature uit ook wel gericht op Eysden (NL) en Voeren...
die mensen waren ook fruitkwekers en werden onteigend voor Chertal...
ook zij kennen al het reilen en zeilen van de Voerstreek van vóór de herindeling van Voeren naar Limburg, daar waar de mensen volledig op Luik en Herve aangewezen waren...

maar ook deze discussie is zinloos omdat je intellectueel volledig oneerlijk bent terzake...
want je negeert de realieit voor hier of daar een al dan niet gepubliceerd verhaal...
maar de dagdagelijke beleving van de realiteit is wat anders...

jij kent het hé... vanuit je Waregem of dergelijke als ik me niet vergis van stad waar je woont...

jij mag mij uiteraard voor fantast en leugenaar uitmaken...
maar de realiteit is meer in lijn met mijn verhalen dan met jou allerlei aanhalingen...
Oud 4 maart 2006, 14:24   #227
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Steenbokse heeft 'gemengde' ouders. Eentje uit Vlaanderen en eentje uit Wallonië. De scheiding van Vlaanderen en Wallonië voelt hij allicht aan als een door Vlamingen opgedrongen scheiding van zijn ouders.
Begrijpelijk dus dat hij separatisten harstgrondig haat.
Wie weet voer de huwelijksboot van zijn ouders al even wankel als de Vlaams-Waalse en probeert Steenbokse het Belgische verstandshuwelijk daarom uit alle macht overeind te houden?
neen mijn waarde... mijn vader woonde in een Zuid-Limburgs dorp toen hij kreupel geslagen werd door de stoottroepen van het V-NV-A tijdens de oorlog... hij overleed aan de gevolgen daarvan in de 50-er jaren
en ik ben nergens bang voor een scheiding want die komt er nooit...
en daarbij... het zijn niet de Vlamingen die een scheiding willen...zelfs niet het fameuze één miljoen "kiezers"... want het overgrote deel daarvan heeft enkel een proteststem tegen fata morgana's uitgebracht...

en dat ik het VNV-A gespuis en hun nakomelingen dat mij als peuterke aftroefde omdat ik mij toen aan mijn vader vastklampte niet in mijn hart draag is nogal evident...

bekijk mijn eerste posting in deze topic...
ik heb duidelijk gesteld dat deze bevraging niet aan mij besteed is...
en ik heb gezegd waarom...
en dan heeft JvDB er weer vanalles bijgesleurd waartegen ik reageeerde vanuit mijn dagdagelijkse realiteit en wat ik dagdagelijks zie en beleef...

maar alles opnieuw herhalen waardoor ik mijun mening heb hoeft niet want dan blijven we bezig...

mijn ouders hadden een perfect huwelijk en hun ouders en groot- en overgrootouders ook... al van in de 17de eeuw zijn de voorvaderen en voormoeders over de taalgrens hun partners komen zoeken...

en zoals heel veel mensen in Haspengouw en in Brabant, is er een heel goede verstandhouding en wisselwerking...
Oud 4 maart 2006, 14:41   #228
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik ken nagenoeg alle dorpelingen van Crisnée persoonlijk en ook die van de omliggende Limburgs-Haspengouwse dorpen en die van de Luiks-Haspengouwse dorpen...
ik weet wat ze spreken en met wie ze verwant zijn...
en Godefroid Kurth zijn studie ken ik ook...
en zoals alle studies van academici waar jij je zo op beroept...
zij doorstaan NIET de test van de realiteit te velde...
spijtig voor jou, maar het is zo...
de enige test die telt is die die door een gepensioneerde tweetalige gedaan wordt die bijna dagelijks doorheen die dorpen falneert en met de mensen praat... en niet alleen in het Frans of het Nederlands, maar ook in de dialecten...
en dan mag Godefrois Kurth gescheven hebben wat hij wil...
vanuit zijn ivoren toren wist die man niet wat bij de mensen leef(t)(de)...

hetzelfde verhaal kan ik ophangen in de Voerstreek waar ik een groot deel van mijn vakanties doorbracht bij mijn oom die een groet boerderij uitbaatte...
eenzelfde verhaal kan ik ophangen in de streek van Ciney, waar een oom een grote boerderij nog steeds uitbaat...
de jaarlijkse grote veemarkt aldaar is meer Vlaamstalig dan Fransstalig...
etc... etc...
beste Jan, je bent heel belezen en weet veel... maar mijn persoonlijke bbevindingen zijn van die aard dat ik mijn openingsposting in deze topic nog steeds gestand ben...
jij hebt met al je pseudo of echte bewijsvoering geen gelijk...
Ja, de "jaarlijkse grote veemarkt"... Iedereen weet dat de Voerense boeren indertijd naar de veemarkt in Wezet trokken. Maar bij mijn weten is de boerenstand is heel klein segment in de bevolking en zegt weinig over de sociale relaties en interacties in het geheel.

Ik ga ook wel eens naar Rijsel. Ik ga ook wel eens naar Sluis. Ik ga ook wel eens naar Aken. Ik ga ook wel eens naar Duinkerke. Betekent dat dan dat er plotseling een eenheid ontstaat tussen al die gebieden omdat ik, alsook nog vele anderen, af en toe eens wat inkopen daar doen? Natuurlijk niet.
Oud 4 maart 2006, 14:44   #229
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hahahaha... Ternaaien... dat is nu helemaal geen referentie want zit geprangd tussen Riemst waar Peumans de plak zwaait en wie in alle omstandigheden mensen die contacten hebben met het Zuiden en Zuid-Oosten van zijn dorp, tegenwerkt... Peumans is door zijn afkomst allergisch aan alles wat niet V-NV-A is uit familiaal historische redenen...

en toevallig woonden ook heel goeie vrienden van mij in Ternaaien en die geven een ander verhaal want ze zijn veel meer op de Maasvallei die zuiderlijker ligt aangewezen dan op Riemst inclusief Visé, Herstal, etc...
zij zijn van nature uit ook wel gericht op Eysden (NL) en Voeren...
die mensen waren ook fruitkwekers en werden onteigend voor Chertal...
ook zij kennen al het reilen en zeilen van de Voerstreek van vóór de herindeling van Voeren naar Limburg, daar waar de mensen volledig op Luik en Herve aangewezen waren...
Beste vriend, dat Ternaaien op Wezet, Herstal... aangewezen is, lijkt me maar normaal en bevestigt gewoon wat ik eerder heb gezegd. Waalse dorpen zijn op Wallonië gericht. Ternaaien is immers Wallonië, of dacht u dat Ternaaien nog altijd bij de provicincie Limburg hoorde misschien?
Oud 4 maart 2006, 14:57   #230
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Beste vriend, dat Ternaaien op Wezet, Herstal... aangewezen is, lijkt me maar normaal en bevestigt gewoon wat ik eerder heb gezegd. Waalse dorpen zijn op Wallonië gericht. Ternaaien is immers Wallonië, of dacht u dat Ternaaien nog altijd bij de provicincie Limburg hoorde misschien?
Neen, want mijn vrienden hadden het altijd over Lanaye... niet over Ternaaien...
en de inwoners... dezelfde mix van Vlaams dialect als Waals dialect sprekers als op veel plaatsen in die omgeving...
in een zaak heb je gelijk... het is Wallonië...
zoals de Jekervallei met Wonck, Glons, etc... die vroeger wegens groter aantal Waals sprekenden overgeheveld werd naar Wallonië...
en het is niet omdat ik dat vergat aan te halen dat de Vlaams sprekenden van die dorpen zoawel als die van Voeren en Herve meestal op het Luikse aangewezen zijn...
zo is bijvoorbeeld Boirs meer op Tongeren aangewezen, ofschoon Waals...

het is ook typisch eens te gaan kuieren op de wekelijkse donderdagmarkt te Tongeren... en gewoon te luisteren... dan zal je horen dat er zekers zo veel Frans als Vlaams gesproken wordt...
van eigens want voorbij Vreren op de weg naar Luik is het Wihogne en verder Wallonië... en daar is er een goede busverbinding gebleven uitgebaat door De Lijn waardoor de mensen even graag naar Tongeren komen winkelen als naar Alleur en Luik...
en de Jekervallei langs beide kanten van Tongeren... daar is men op enkele km's van Waalse dorpen... waar geldt wat ik enkele postings hier vóór al zegde... ga maar eens met Palmzondag of Allerheiligen naar de kerkhoven en luister...
en dat zoveel jaren na de studie van de eminente Godefroid Kurth...
en wat komen al die anderstaligen daar doen, denk je...
naar hun familiegraven... dacht ik zo...

het weze je gezegd door die "aartsleugenaar" Louis Leduc, de echte naam van Steenbok66, gehuwd met Martens Denise en wonend in Crisnée, in het F-talig gebied van België, na een tientallen jaren lang leven en werken in Limburg in het NL-talig gebied van België...
zoon van Vincent Leduc en Laure Knaepen, kleinzoon van Joseph Leduc en Joséphine Marneffe en van Hendrik Knaepen en Léonie Pirard en achterkleinzoon van Vincent Leduc en Marie Gemoets en van Joseph Marneffe en Caroline Panis, etc....
en wat gek is... de tak Knaepen is een verbastering van Kinable... de nakomelingen van een hier hangen gebleven Zouâve van Napoleon Bonapartes krijgsmacht...

en dergelijke wisselwerking kan hier in heel veel stambomen gevonden worden...
maar ja Godefroid Kurth vond dat dit niet belangrijk was...

Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 4 maart 2006 om 15:06.
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 14:58   #231
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, want mijn vrienden hedden het altijd over Lanaye... niet over Ternaaien...
en de inwoners... dezelfde mix van Vlaams dialect als Waals dialect sprekers als op veel plaatsen in die omgeving...
Mensen spreken geen "mix"; mensen spreken ofwel Waals ofwel Vlaams dialect als hun moedertaal.
Oud 4 maart 2006, 15:01   #232
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het is ook typisch eens te gaan kuieren op de wekelijkse donderdagmarkt te Tongeren... en gewoon te luisteren... dan zal je horen dat er zekers zo veel Frans als Vlaams gesproken wordt...
En dan? Wat voor politieke consequenties wilt u daar eigenlijk aanhangen?

Ga eens naar Sluis? Je hoort daar Sluis, veel West-Vlaams en ook Maldegems. Moeten we hieruit politieke gevolgen trekken zoals u al de hele tijd doet?

Ga eens naar de markt van Poperinge. U zult er Frans, Frans-Vlaams en Poperings horen. Moeten we hier ook politieke consequenties uit puren?

Mensen zijn heel mobiel geworden en gaan op vele plaatsen hun inkopen doen. Grenzen spelen daarbij geen rol (meer).
Oud 4 maart 2006, 15:16   #233
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En dan? Wat voor politieke consequenties wilt u daar eigenlijk aanhangen?

Ga eens naar Sluis? Je hoort daar Sluis, veel West-Vlaams en ook Maldegems. Moeten we hieruit politieke gevolgen trekken zoals u al de hele tijd doet?

Ga eens naar de markt van Poperinge. U zult er Frans, Frans-Vlaams en Poperings horen. Moeten we hier ook politieke consequenties uit puren?

Mensen zijn heel mobiel geworden en gaan op vele plaatsen hun inkopen doen. Grenzen spelen daarbij geen rol (meer).
oei oei politieke gevolgen ofte consequenties... amaai...
hier in onze streek zijn het mensen van de streek, van beider kanten van de taalgrens...
in Sluis zijn het toeristen...
zoals in Maastricht op de terrrasjes van het Vrijthof, waar meer Frans dan Nederlnds gesproken wordt...
en dan zijn dat daar geen drugstoeristen uit Frankrijk, want de eerbiedwaardige tavernes met hun terrassen van het Vrijthof zijn superdeftige etablissementen...
ofschoon....
men van overal langs de autoweg die uit Luik graag naar Maastyricht afzakt om te winkelen en een terrasje te doen... en zodoende veel obers u daar ook in het Frans aanspreken, zoals "�* la Côte Belge" ou "aux Boulevards Anspach ou Jacquemain" et autres in Bruxelles...
maar ja...
de ene of de andere eerbiedwaardige academicus zal ook daar wel een uitleg aan geven...

de "domme" Limburgse Luikenaar die ik ben voelt dat anders aan...
Oud 4 maart 2006, 17:50   #234
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
zoals in Maastricht op de terrrasjes van het Vrijthof, waar meer Frans dan Nederlnds gesproken wordt...
Overdrijven is ook een kunst. Maastricht is een studentenstad, die studenten spreken echt geen Frans hoor. De autochtone Maastrichtenaar al evenmin. Maastricht was in de eerste helft van de negentiende eeuw sterker verfranst dan Brussel, maar nog voor WOII is het Frans er uitgestorven. Zie ook dit artikel.

Elders in Zuid-Limburg heb ik nooit ergens Frans horen spreken. Wel Duits overigens, meer bepaald in Vaals, Kerkrade en Heerlen. Misschien dat de Franstaligen zich concentreren in Eijsden, maar in de rest van Zuid-Limburg kom je ze volgens mij weinig tegen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 17:51   #235
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
oei oei politieke gevolgen ofte consequenties... amaai...
hier in onze streek zijn het mensen van de streek, van beider kanten van de taalgrens...
in Sluis zijn het toeristen...
Wat een onzin! Dus iemand van Maldegem die in de Edah van Sluis zijn inkopen doet is volgens u een toerist (ik ga er bijvoorbeeld altijd m'n pindakaas kopen). Echter iemand die van Crisnée naar de Tongerense markt gaat, is dat volgens u dan weer niet. Als iemand van Boeschepe in Poperinge naar de kledingswinkels gaat, is dat volgens u een toerist. Dat wordt dan weer anders wanneer een inwoner van Juprelle naar diezelfde markt van Tongeren gaat.

Het gekronkel is weer in de hoogste versnelling gekomen!!! Jongen toch, u bent echt wel een specialist in het uzelf bedotten. Dat u uw eigen onzin ook nog gelooft, grenst daarbij echt aan het ongelooflijke.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 4 maart 2006 om 17:56.
Oud 4 maart 2006, 17:54   #236
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Overdrijven is ook een kunst. Maastricht is een studentenstad, die studenten spreken echt geen Frans hoor. De autochtone Maastrichtenaar al evenmin. Maastricht was in de eerste helft van de negentiende eeuw sterker verfranst dan Brussel, maar nog voor WOII is het Frans er uitgestorven. Zie ook dit artikel.

Elders in Zuid-Limburg heb ik nooit ergens Frans horen spreken. Wel Duits overigens, meer bepaald in Vaals, Kerkrade en Heerlen. Misschien dat de Franstaligen zich concentreren in Eijsden, maar in de rest van Zuid-Limburg kom je ze volgens mij weinig tegen.
Steenbok66 gelooft in een soort belgicistische mythe die inhoudt dat eigenlijk heel die streek (liefst tot aan de Rijn) eigenlijk een Belgisch cultuurgebied is en dat over taal heen de bevolking er een gemeenschappelijke identiteit heeft die ze met elkaar bindt.
Oud 4 maart 2006, 18:17   #237
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Steenbok66 gelooft in een soort belgicistische mythe die inhoudt dat eigenlijk heel die streek (liefst tot aan de Rijn) eigenlijk een Belgisch cultuurgebied is en dat over taal heen de bevolking er een gemeenschappelijke identiteit heeft die ze met elkaar bindt.
Als er al een verbondenheid is, dan is die er eerder met Duitsland (heel Noord- en Midden-Limburg, de gehele Mijnstreek (Sittard - Heerlen - Kerkrade) en het Zuid-Limburgse Heuvelland) en met Vlaams Limburg (Midden-Limburg, de Oostelijke Mijnstreek (Sittard-Geleen) en ook de regio Maastricht) dan met Wallonië. Alleen Maastricht en Eijsden hebben daar misschien contacten mee, de rest van Limburg niet of nauwelijks.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 20:00   #238
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ik denk dat ik gewoon in de provincie Antwerpen blijf wonen, het verzet leidend en nooit de onstaat Vlaanderen erkennend. En wachtend op het herstel van ons Vaderland.

Al zal dat niet nodig zijn: België zal nooit barsten.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 20:03   #239
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ik denk dat ik gewoon in de provincie Antwerpen blijf wonen, het verzet leidend en nooit de onstaat Vlaanderen erkennend. En wachtend op het herstel van ons Vaderland.
De democratische instelling van de bubbelsmurfen komt weer boven... Een democratisch tot stand gekomen Vlaanderen willen ze niet aanvaarden.
Oud 4 maart 2006, 20:05   #240
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht

Al zal dat niet nodig zijn: België zal nooit barsten.
Herstel van ons vaderland? Bedoel dit land soms:

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 4 maart 2006 om 20:06.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be