Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2012, 02:27   #221
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het Franse woord "pute" kan �* la limite nog worden gebruikt als geuzennaam. In het Frans kan je nog zeggen "marche des putes" maar een "whore walk" wordt toch eerder een "slut walk"...
Mijn slecht Frans indachtig, hoe equivalent zijn dan "bitch" en "pute", gezien wat jij zegt?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 09:41   #222
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Mijn slecht Frans indachtig, hoe equivalent zijn dan "bitch" en "pute", gezien wat jij zegt?
Het woordgebruik , kan is sommige franse streken al eens flink verschillen .
zo is in De Somme , une copine ook een vrouwtje van plezier .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 18:56   #223
perzie
Banneling

Standaard

Citaat:
Nochtans ken ik heel wat "gelijkgeaarden" die zich de hele tijd aan hun laagste instincten overgeven, terwijl ik "andersgeaarden" ken die zeer kuis leven.

Niet interne neigingen, maar de intentie achter handelingen zullen worden beoordeeld, en niet door jij of ik, maar door Allah ta'ala.
Het spijt me, maar "andersgeaarden die kuis leven" is een contradictie in terminis.
Een persoon heeft zich nl. aan onkuise neigingen overgegeven om tot de andersgeaardheid te komen.
Andersgeaardheid valt op geen enkele wijze islamitisch te rechtvaardigen.
Allah swt schiep de vrouw als wederhelft (of levenspartner) voor de man. Er zijn fysieke en psychologische verschillen tussen beiden. Ze vullen elkaar aan in het leven.

Natuurlijk wordt over het algemeen "de intentie" achter de handelingen door Allah beoordeeld, maar andersgeaarde seks zal nooit als kuise seks worden geaccepteerd.

Dit alles is duidelijk voor iemand die de koran leest. Ik vind daarom ook niet dat moslims aan "andersgeaarden" moeten vertellen dat andersgeaarde seks geen zonde is, maar integendeel de waarheid dienen te zeggen.
perzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 18:59   #224
perzie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ranzig gewoon.
Ach Suqar, diene mens maakt weinig indruk op me...
Over feitelijkheden spreken zonder feiten... je moet het maar doen.
Oud 7 juli 2012, 19:49   #225
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Bitch" is een heel ander concept, hé. In Amerikaanse termen is, als ik het goed begrijp, een "slut" een vrouw die met jan en alleman in bed duikt en een "bitch" een vrouw die niet met jou in bed wil of op zijn minst een onvriendelijke, bazige, ev. castrerende vrouw.

"Whore" is zwaarder qua charge dan "slut", zoals in dit liedje (merk ook hoe snel een Armeense vrouw kan degenereren in de VS) naar voren komt:
http://www.youtube.com/watch?v=cqGNZBO7r5s

Letterlijk moeten we vertalen:
bitch => chienne
whore => pute
slut => salope

Maar eigenlijk is het eerder zo dat salope twee betekennissen heeft: het kan soms "bitch" betekenen en soms "slut", afhankelijk van de context.

"Chienne" staat dichter bij het Spaanse "perra" dan bij het Engelse "bitch" . De letterlijke vertaling werkt hier niet.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 19:53   #226
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Bitch" is een heel ander concept, hé. In Amerikaanse termen is, als ik het goed begrijp, een "slut" een vrouw die met jan en alleman in bed duikt en een "bitch" een vrouw die niet met jou in bed wil of op zijn minst een onvriendelijke, bazige, ev. castrerende vrouw.

"Whore" is zwaarder qua charge dan "slut", zoals in dit liedje (merk ook hoe snel een Armeense vrouw kan degenereren in de VS) naar voren komt:
http://www.youtube.com/watch?v=cqGNZBO7r5s

Letterlijk moeten we vertalen:
bitch => chienne
whore => pute
slut => salope

Maar eigenlijk is het eerder zo dat salope twee betekennissen heeft: het kan soms "bitch" betekenen en soms "slut", afhankelijk van de context.

"Chienne" staat dichter bij het Spaanse "perra" dan bij het Engelse "bitch" . De letterlijke vertaling werkt hier niet.

Dat filmpje.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 20:35   #227
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Het spijt me, maar "andersgeaarden die kuis leven" is een contradictie in terminis.
Een persoon heeft zich nl. aan onkuise neigingen overgegeven om tot de andersgeaardheid te komen.
Andersgeaardheid valt op geen enkele wijze islamitisch te rechtvaardigen.
Allah swt schiep de vrouw als wederhelft (of levenspartner) voor de man. Er zijn fysieke en psychologische verschillen tussen beiden. Ze vullen elkaar aan in het leven.

Natuurlijk wordt over het algemeen "de intentie" achter de handelingen door Allah beoordeeld, maar andersgeaarde seks zal nooit als kuise seks worden geaccepteerd.

Dit alles is duidelijk voor iemand die de koran leest. Ik vind daarom ook niet dat moslims aan "andersgeaarden" moeten vertellen dat andersgeaarde seks geen zonde is, maar integendeel de waarheid dienen te zeggen.
Assalamu 'alaykum,

We hadden het over geaardheid, hé, niet over handelingen. Er zijn mensen die zich aangetrokken voelen tot hetzelfde geslacht en die zich volledig onthouden. En er zijn mensen die zich aangetrokken voelen tot het andere geslacht en iedere nacht met een andere persoon in bed duiken. Wie is er dan haram bezig?

Nu, over halal en haram, ik ben geen mufti en mijn kennis is beperkt. Ik probeer vooral mijn eigen gedrag te bewaken - persoonlijk begrijp ik niet hoe je tot een man kunt aangetrokken zijn, ik kamp meer met de verleiding van gevaarlijke femmes fatales als jij - en Allah ta'ala zal over ons allen oordelen.

Ondanks mijn beperkte kennis kan ik alleen maar zeggen dat in Qur'an en hadith een aantal verbazingwekkende zaken staan over mukhannathun die mij doen twijfelen aan de meerderheidsopvatting.

Neem nu deze reportage over Muhsin Hendricks
http://www.youtube.com/watch?v=PE8bBryK0kw

Op zijn minst moeten we dus de argumenten van Muhsin Hendricks bestuderen, om te zien of hij gelijk of ongelijk heeft.

Wa Allahu a3lam.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 7 juli 2012 om 20:36.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 20:39   #228
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Assalamu 'alaykum,

We hadden het over geaardheid, hé, niet over handelingen. Er zijn mensen die zich aangetrokken voelen tot hetzelfde geslacht en die zich volledig onthouden. En er zijn mensen die zich aangetrokken voelen tot het andere geslacht en iedere nacht met een andere persoon in bed duiken. Wie is er dan haram bezig?

Nu, over halal en haram, ik ben geen mufti en mijn kennis is beperkt. Ik probeer vooral mijn eigen gedrag te bewaken - persoonlijk begrijp ik niet hoe je tot een man kunt aangetrokken zijn, ik kamp meer met de verleiding van gevaarlijke femmes fatales als jij - en Allah ta'ala zal over ons allen oordelen.

Ondanks mijn beperkte kennis kan ik alleen maar zeggen dat in Qur'an en hadith een aantal verbazingwekkende zaken staan over mukhannathun die mij doen twijfelen aan de meerderheidsopvatting.

Op zijn minst moeten we dus de argumenten van Muhsin Hendricks bestuderen, om te zien of hij gelijk of ongelijk heeft.

Wa Allahu a3lam.
Het zou toch erg zijn, wanneer je mensen haram of halal gaat vinden om wat ze zijn.
Oud 7 juli 2012, 21:35   #229
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

De grootste hoerenhit ooit:
Maria Magdalena - Sandra
Citaat:
Maria Magdalena is een Bijbels figuur uit het Nieuwe Testament, waarin wordt vermeld dat zij behoorde tot de groep van vrouwen die Christus vergezelde op zijn tochten. Haar feestdag (gedachtenis) valt op 22 juli.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 7 juli 2012, 21:55   #230
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het zou toch erg zijn, wanneer je mensen haram of halal gaat vinden om wat ze zijn.
Zitten ze hier, in België, in 2012, te discussiëren over wie het verwerpelijkst is. Homoseksuelen of heteroseksuelen die seks hebben met verschillende partners. Wie had dertig jaar geleden kunnen denken dat we terug zouden afglijden naar dergelijke toestanden.
Oud 7 juli 2012, 22:04   #231
perzie
Banneling

Standaard

Citaat:
Assalamu 'alaykum,

Wa Allahu a3lam.
Waleikumsalam.

Mijn punt is gewoon dat volgens de islam de enige "halal" seksuele betrekkingen binnen het islamitisch huwelijk plaatsvinden.

En een islamitisch huwelijk is op geslachtelijk gebied enkel geldig tussen een man en vrouw.

Al de andere (losbandige) seksuele betrekkingen zijn inderdaad "haram" of zondig (of ze nu hetero- of andersgeaard zijn).

Ivm Muhsin Hendrix: elke persoon krijgt in z'n leven tests door Allah swt. Het is de bedoeling dat we die tests op een islamitische wijze doorstaan.
Ik vind het dus absoluut niet kunnen dat hij als imam er zogezegd voor uitkomt "gay" te zijn en daarom een celibataire levensstijl ofzo als eindoplossing propageert. Hij dient zich eerder te verdiepen in het geloof, God om hulp te smeken, z'n driften tot een vrouw te kanaliseren en te trouwen.
Trouwens, er zijn fatwa's tegen hem omdat hij tegenstrijdigheden met de islam verkondigt.
Oud 7 juli 2012, 22:04   #232
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Zitten ze hier, in België, in 2012, te discussiëren over wie het verwerpelijkst is. Homoseksuelen of heteroseksuelen die seks hebben met verschillende partners. Wie had dertig jaar geleden kunnen denken dat we terug zouden afglijden naar dergelijke toestanden.
Inderdaad.
Oud 7 juli 2012, 22:08   #233
perzie
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, als sommige mensen zichzelf zodanig verlagen dat ze een zonde tot identiteit nemen, dan is het logisch dat zo'n persoon vermeden zal worden door moslims.
Oud 7 juli 2012, 22:10   #234
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, als sommige mensen zichzelf zodanig verlagen dat ze een zonde tot identiteit nemen, dan is het logisch dat zo'n persoon vermeden zal worden door moslims.
Je wordt als homoseksueel geboren, daar kun je niets aan doen.
Oud 7 juli 2012, 22:12   #235
perzie
Banneling

Standaard

Citaat:
Je wordt als homoseksueel geboren, daar kun je niets aan doen.
Bewijs?
Je moet de hemel verdienen, je moet er actief aan werken...
Wat denk je? dat je zomaar door je begeertes en de duivel te volgen, je er ook zal geraken?
Er wordt niet voor niets gezegd dat de weg naar de Hel geplaveid ligt met goede voornemens.

Maw: het excuus "aangeborendheid" om zondes goed te praten, zal niet pakken bij God.

Laatst gewijzigd door perzie : 7 juli 2012 om 22:15.
Oud 7 juli 2012, 22:13   #236
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bewijs?
Meen je dit nu serieus?
Oud 7 juli 2012, 22:14   #237
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Meen je dit nu serieus?
Niet op ingaan.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 22:14   #238
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over identiteit geproken. Uh-huuuh, de provocatrice pur-sang, niet weg te slaan van seksfora
Oud 7 juli 2012, 22:16   #239
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bewijs?
Je moet de hemel verdienen, je moet er actief aan werken...
Wat denk je? dat je zomaar door je begeertes en de duivel te volgen, je er ook zal geraken?
Er wordt niet voor niets gezegd dat de weg naar de Hel geplaveid ligt met goede voornemens.

Maw: het excuus "aangeborendheid" om zondes goed te praten, zal niet pakken bij God.
Jij weet helemaal niet of dat gaat werken bij je god, een echte moslim gaat niet beslissen of iemand een goede moslim is ja of nee.

Allah is degene die beslist, en niemand anders. Ik als onwetende over de islam, weet het gewoon beter dan jij.
Oud 7 juli 2012, 22:17   #240
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet op ingaan.
But, i like it?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be