Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2006, 10:39   #221
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
King of beggars and fleas, als ik het goed heb, heb je het beste van jezelf gegeven voor een jaar of meer.
Zonder enige compensatie, om ervoor te zorgen dat echte profiteurs nog minder moeite moeten doen om alle politieke achterpoortjes tot profitariaat te krijgen?

Wat vind je van dit idee.
In plaats van een veel te magere uitkering te krijgen, een volledig uitgebouwde voorziening om te leven. Een dak boven je hoofd, 3 maaltijden per dag , medische zorgen, etc...

Ik heb hier een werkbaar plan voor. Interesse?
je mag het altijd uit de doeken doen. Maar het moet wel combineerbazar zijn met vws want daarin investeerde ik dus al een jaar van mijn tijd en ik stop er niet mee.

jammer voor de vdab - het is namelijk hun verantwoordelijkheid om dergelijke voorstellen te doen. hadden de dat een jaar geleden gedaan dan zouden jullie nu niet met een vws zitten
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 maart 2006 om 10:44.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 10:50   #222
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
100% mee eens,verplichte tewerksteling staat inderdaad gelijk met slavernij.
Maar Jazeker scheert weer iedereen over de zelfde kam.
Er zijn zeker mensen binnen vws die graag werken,ook zijn er mensen binnen vws die zeker willen werken maar om één of andere reden niet kunnen werken
Men zou ook kunnen zeggen dat verplichte tewerkstelling gelijk staat met communisme...
Uiteindelijk zal het vrijwillig moeten geschieden. Maar hiervoor zullen dan wel de nodige impulsen moeten gegeven worden. En deze zouden kunnen bestaan uit bvb het afstappen van de gratis filosofie, het beperken van de werkloosheidsuitkeringen in de tijd...
Het is toch maar al te gek dat het land vol zit met laaggeschoolde werklozen, en dat voor het uitvoeren van laaggeschoolde taken, er Polen moeten ingevoerd worden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 10:56   #223
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Men zou ook kunnen zeggen dat verplichte tewerkstelling gelijk staat met communisme...
Uiteindelijk zal het vrijwillig moeten geschieden. Maar hiervoor zullen dan wel de nodige impulsen moeten gegeven worden. En deze zouden kunnen bestaan uit bvb het afstappen van de gratis filosofie, het beperken van de werkloosheidsuitkeringen in de tijd...
Het is toch maar al te gek dat het land vol zit met laaggeschoolde werklozen, en dat voor het uitvoeren van laaggeschoolde taken, er Polen moeten ingevoerd worden.
Het invoeren van polen en andere zijn toegelaten voor knelpunt beroepen waar er doorgaans geen of te weinig eigen volk voor is.
Nog maar pas heeft men met het oog op die invoering een aantal knelpunt beroepen in de bouw afgeschaft. Niet dat ze er niet meer zijn, maar omdat ze er geen gastarbeiders zouden kunnen voor invoeren.
Nu kan men zeggen oké eigen volk eerst, maar men moet er dan ook rekening mee houden dat op die manier er minder knelpunt beroepen in de statistiek zullen staan dan er werkelijk is. Bovendien zwengelt het zwartwerk hierdoor aan omdat die knelpunt beroepen dus wel bestaan of ze nu wel of niet in de statistiek staan.

Niet eenvoudig hé?

Laatst gewijzigd door Mambo : 12 maart 2006 om 10:56.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 10:58   #224
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat ze eerst maar eens beginnen met al die wispelturige leerlingetjes die om het jaar een andere richting kiezen om dan te eindigen als niemandal er uit te wippen.
Hooggeschoold ja, maar dan wel doelgericht!
Oud 12 maart 2006, 11:03   #225
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het invoeren van polen en andere zijn toegelaten voor knelpunt beroepen waar er doorgaans geen of te weinig eigen volk voor is.
Nog maar pas heeft men met het oog op die invoering een aantal knelpunt beroepen in de bouw afgeschaft. Niet dat ze er niet meer zijn, maar omdat ze er geen gastarbeiders zouden kunnen voor invoeren.
Nu kan men zeggen oké eigen volk eerst, maar men moet er dan ook rekening mee houden dat op die manier er minder knelpunt beroepen in de statistiek zullen staan dan er werkelijk is. Bovendien zwengelt het zwartwerk hierdoor aan omdat die knelpunt beroepen dus wel bestaan of ze nu wel of niet in de statistiek staan.

Niet eenvoudig hé?
OK. Maar wat mij stoort, is dat men er niet in gelukt om deze knelpuntberoepen (die, voor zover ik er zicht op heb, toch door het merendeel aan te leren zijn) te laten uitvoeren door het leger van werklozen waar wij momenteel over beschikken.
Oud 12 maart 2006, 11:05   #226
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK. Maar wat mij stoort, is dat men er niet in gelukt om deze knelpuntberoepen (die, voor zover ik er zicht op heb, toch door het merendeel aan te leren zijn) te laten uitvoeren door het leger van werklozen waar wij momenteel over beschikken.
wat mij stoort dat is dat men vergeet dat als die 45000 vacatures die openstaan ingevult geraken er dan nog 950000 werklozen over zijn. En dat alle werklozen maar alras als lui bestempelt worden om te verdoezelen dat de regering verhofstad haar verkiezingsbeloften ( 200 000 banen ) niet kan waarmaken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 11:10   #227
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat stoort u niet alleen maar alle werkgevers momenteel.
Vandaar dat men nu bezig is met alternatieve vormen van tewerkstelling met vreemdelingen waar de vlamingen buiten spel gezet worden.
We zouden een beetje kunnen zeggen; eigen schuld dikke bult.
Oud 12 maart 2006, 11:12   #228
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bijna alle knelpunten zijn de beroepen die fysieke handenarbeid vragen.
Laat dat nu net hetgene zijn waar ze op de scholen naar spugen!
Oud 12 maart 2006, 11:15   #229
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wat mij stoort dat is dat men vergeet dat als die 45000 vacatures die openstaan ingevult geraken er dan nog 950000 werklozen over zijn. En dat alle werklozen maar alras als lui bestempelt worden om te verdoezelen dat de regering verhofstad haar verkiezingsbeloften ( 200 000 banen ) niet kan waarmaken.
Wat mij enorm stoort dat U nog niet eens de moeite doet om één van die 45.000 op te raken, vanwege ... te lui...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 11:18   #230
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

CHIPIE, ga er eens voor de grap vanuit da zeWEL in gevuld geraken...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 11:24   #231
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
CHIPIE, ga er eens voor de grap vanuit da zeWEL in gevuld geraken...
Zoals het nu gaat zal het niet lukken door eigen volk dat is zeker een feit.
Het probleem is natuurlijk dat als ze daarna de uitkering in tijd zullen beperken, wat er toch gaat van komen uiteindelijk, er geen jobs meer zullen zijn voor eigen volk!
Wat dan?
-Niks stempel
-Niks leefloon
-Niks ocmw
-Niks werk

Armoede zal een andere betekenis krijgen
Oud 12 maart 2006, 11:25   #232
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat wil ook zeggen dat werkgevers u (of een ander) zal laten kunnen werken voor een half broodje en een fles chocomelk. En ze zullen het nog doen ook!
Oud 12 maart 2006, 11:27   #233
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

En het grappige is dat mensen zoals CHIPIE bij zijn mening blijft: mensen zijn gewoon lui want die 45000 vacatures worden niet ingevuld.
Als we geen inkomen meer hebben zal da de misdaad doen groeien. Wat leuk is!
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 11:28   #234
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
Bij die 45000 vacatures moet ge dan wel alle Polen, zwartwerkers... rekenen.
Oud 12 maart 2006, 11:29   #235
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nee ze gaan wel ingevuld geraken, dat is zeker.
Maar niet door vlamingen (of walen)
Oud 12 maart 2006, 11:29   #236
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat stoort u niet alleen maar alle werkgevers momenteel.
Vandaar dat men nu bezig is met alternatieve vormen van tewerkstelling met vreemdelingen waar de vlamingen buiten spel gezet worden.
We zouden een beetje kunnen zeggen; eigen schuld dikke bult.
Omdat we het zover hebben laten komen, en onze nikkel nog altijd niet gevallen is ?
Oud 12 maart 2006, 11:30   #237
Ambiorix

Standaard

Citaat:
En het grappige is dat mensen zoals CHIPIE bij zijn mening blijft: mensen zijn gewoon lui want die 45000 vacatures worden niet ingevuld.
mja da weetik nog nie zo hoor. Want allé als ge wilt leven van misdaad moet da waarschijnlijk toch in groep gebeuren (georganiseerd zoals ge wilt), daar moet wat voorbereiding aan te pas komen, en toch iet of wat "professionaliteit" als ge er echt van wilt leven.
Dan kunde u toch de vraag stellen of ze al die moeite willen doen als ze met waarschijnlijk minder moeite een halftime job kunnen krijgen?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 11:30   #238
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee ze gaan wel ingevuld geraken, dat is zeker.
Maar niet door vlamingen (of walen)
Door Polen ?
Oud 12 maart 2006, 11:31   #239
Ambiorix

Standaard

allé, ik snap wel de kick die dat misdaad (vooral geweldadige) geeft natuurlijk. Daar kan ik geen zinnig argument tegen inbrengen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 11:31   #240
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat ons zeggen dat hun attitude verkeerd is. Heb nog altijd geen zinnig antwoord gekregen op de vraag waarom hier een leger aan werklozen rondloopt, terwijl er Polen moeten ingevoerd worden om te werken.

Laatst gewijzigd door Bob : 12 maart 2006 om 11:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be