Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2006, 11:19   #221
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

mensen die drinken moet met niet te ernstig nemen trouwens

de anonieme alcoholisten is een waardeloos initiatief

hoe kunnen zo n stom stelletje zuiplappen die niet eens helder meer kunnen denken door jarenlang hun hersenen kapot te zuipen nu mekaar helpen ?

beter is om iedereen die een keer betrapt wordt op het gebruik van alcohol meteen het recht te ontzeggen verder nog over het eigen leven te beslissen.

alleen mensen die nooit in hun leven gedronken hebben kunnen die mentaal minderwaardige sukkelaars die niet eens het karakter hebben om van drank af te blijven helpen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 maart 2006 om 11:20.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 11:19   #222
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
maw als de drugs ook gelegaliseerd worden hebben ze elk hun dertig procent. Da's eerlijk.
Jij bent een van de meest comprehensive gesprekpartners die ik ooit gehad heb.
Een echte vuurspuwer...

Laatst gewijzigd door eno2 : 31 maart 2006 om 11:20.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 11:21   #223

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jij bent een van de meest [SIZE=3]comprehensive[/SIZE] gesprekpartners die ik ooit gehad heb.
Een echte vuurspuwer...
en nu in 't vlaams
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 11:22   #224
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Jij bent een van de meest comprehensive gesprekpartners die ik ooit gehad heb.
Een echte vuurspuwer...
Heeft er iemand een woordenboek bij de hand?
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 11:23   #225
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
en nu in 't vlaams
comprehensief?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 11:24   #226
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Drus hebben nu maar 3% van de bevolking in hun greep, alcohol en roken
30% en meer.
Dat is inderdaad niet eerlijk!
legaal-niet legaal...heb je het nu door?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 11:29   #227
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
comprehensief?
Dat woord heb je zeker zelf bedacht?
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 11:31   #228
Hajduk
Banneling

Hajduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Moet ik nu vereerd zijn dat ik een persoonlijke stalker heb?
Copy paste nog eens iets, jantje.

bij voorkeur zo'n dom prentje!
Hajduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 11:33   #229
Hajduk
Banneling

Hajduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat we alcohol legaliseren, dan is het probleem opgelost.

Ik stel voor dat we Jan hyoens verbieden. De wereld zal ineens een stuk gezelliger zijn!
Hajduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 11:35   #230
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hajduk Bekijk bericht
Ik stel voor dat we Jan hyoens verbieden. De wereld zal ineens een stuk gezelliger zijn!
De wereld is idd gezellig als men alle postings zo eens doorneemt...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 11:36   #231

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Dat woord heb je zeker zelf bedacht?
is zoiets als "samenhorend maar niet in de hiërarchische volgorde". Klopt dat Eno2?
Oud 31 maart 2006, 11:37   #232
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
dat is achter de feiten aanhollen. Laten we het spul verboden houden en een strengere aanpak voorzien, dat helpt toch ook bij de verkeersovertredingen.
Waarom? Wat jij echt niet wil inzien is dat meer dan 90% van de cannabisgebruikers occasionele gebruikers zijn. Mensen die af en toe een jointje roken, space-cake eten of een cannabisthee drinken. Mensen die perfect meedraaien in de samenleving. Mensen die hun gebruik perfect onder controle hebben. Niet elke gebruiker is een probleemgebruiker, niet elke gebruiker gebruikt cannabis omdat ze de werkelijkheid niet aankunnen, of omdat ze hun persoonlijke problemen willen ontlopen. En net die mensen wil jij gaan stigmatiseren en marginaliseren. Niet elke pintjesdrinker is een alcoholieker, niet elke voetbalfan is een hooligan, niet elke cannabisgebruiker is een junk.

Dankzij repressie, of zelfs maar het halfslachtige gedoogbeleid van Nederland of België, heb je geen idee wie de gebruiker is, geen idee hoeveel werkelijke gebruikers er zijn, hoeveel dat ze gebruiken per dag/week/maand, heb je geen cijfers over hoeveelheden die verkocht worden, hoeveelheden die gebruikt worden, enz. Je hebt geen controle over de verkoop, geen controle over de kwaliteit, je beschikt niet over een % van de opbrengst (geen btw), enz. Geregistreerde, gelegaliseerde verkoop op een beperkt aantal plaatsen biedt de oplossing. Net zoals het gaat helpen om probleemgebruik te kunnen signaliseren. Iets wat nu nog absoluut onmogelijk is.

Ik vind het ook nogal naiëf van je dat je denkt dat een strengere aanpak van verkeersovertredingen helpt. Iedere dag opnieuw steken de auto's mij voorbij op de autostrade tegen 140-150 int uur, en wanneer ze dan een verdacht voertuig opmerken op de pechstrook, ze snel op hun rem gaan staan... Om maar 1 voorbeeldje te noemen

Laatst gewijzigd door Pieke : 31 maart 2006 om 11:51.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 11:38   #233
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Zomaar.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 11:39   #234

Standaard

wat ik ook niet begrijp karma is dat je in een andere draad pleit voor het gebruik van rilatine bij adhd kinderen.

je pleit dus voor het verbieden van cannabis maar bent anderzijds er voorstander van dat sommige kinderen verplicht worden om speed te gebruiken. ( weet je wel wat speed is ? )

ter verduidelijking speed = amfetamine = rilatine = een pepmiddel
vroeger verkocht met ook speed in de apotheek als vermageringsmiddel ( captagon noemde ze dat toen )

wat mij ook opvalt is dat niemand van de tegenstanders hier struikelt over de legale drugs van de apotheek. Terwijl het vaak net om exact dezelfde producten gaat

valium is verder bvb veel verslavender dan cannabis.

als kind kon ik altijd slecht slapen
als jongere ontdekte ik cannabis en heb sindsdien nooit meer slaapproblemen gehad - nadien ben ik er mee gestopt en nu kan ik nog steeds goed slapen.

moest ik met slaappillen begonnen zijn zou ik die wss nu nog hebben moeten nemen.

soit uit dit alle blijkt weer maar eens dat de enigen die echte oplossingen kunnen formuleren ervaringsdeskundigen zijn en mensen die om te beginnen tenminste weten over welke producten het hier precies gaat.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 maart 2006 om 11:44.
Oud 31 maart 2006, 11:47   #235

Standaard

PS aangezien ik zelf als jongere ook experimenteerde met speed - zowel met illegale als met de legale captagon en dus perfect weet wat speed met het lichaam doet zou ik moest ik een adhd kind hebben absoluut tegenstander ervan zijn die rilatine te geven.

de plezantste herinneringen die ik aan speed overhield zijn namelijk de momenten ( twee keer ) waarop ik die rotzooi door de wc spoelde.

mijn conclusie - het geven van speed aan adhd kinderen is medisch gezien totaal onverantwoord want het is nu eens echt de grootste rotzooi die er bestaat - het enige dat nog schadelijker is is lijm snuiven.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 maart 2006 om 11:52.
Oud 31 maart 2006, 11:52   #236

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wat ik ook niet begrijp karma is dat je in een andere draad pleit voor het gebruik van rilatine bij adhd kinderen.

je pleit dus voor het verbieden van cannabis maar bent anderzijds er voorstander van dat sommige kinderen verplicht worden om speed te gebruiken. ( weet je wel wat speed is ? )

ter verduidelijking speed = amfetamine = rilatine
vroeger verkocht met ook speed als vermageringsmiddel ( captagon noemde ze dat toen )

wat mij ook opvalt is dat niemand van de tegenstanders hier struikelt over de legale drugs van de apotheek. Terwijl het vaak net om exact dezelfde producten gaat

valium is verder bvb veel verslavender dan cannabis.

als kind kon ik altijd slecht slapen
als jongere ontdekte ik cannabis en heb sindsdien nooit meer slaapproblemen gehad - nadien ben ik er mee gestopt en nu kan ik nog steeds goed slapen.

moest ik met slaappillen begonnen zijn zou ik die wss nu nog hebben moeten nemen.

soit uit dit alle blijkt weer maar eens dat de enigen die echte oplossingen kunnen formuleren ervaringsdeskundigen zijn en mensen die om te beginnen weten over welke producten het hier precies gaat.
Liever zonder rilatine natuurlijk. En al die troep uit de apotheek (zoals valium enzo) mag voor mij ook op de vuilnisbelt.
Het verschil is wel dat ADHD kinderen veel meer afzien van het feit dat ze voortdurend worden nagekeken en voortdurend met de vinger worden gewezen dan dat ze afzien van de rilatine. Trouwens, naast rilatine is gedragsconditionering en een vaste structuur van evenveel belang.
Je gaat me toch niet zeggen dat dit vergelijkbaar is met een jongere die zijn jointje niet krijgt (tenzij hij verslaafd is, maar dan is de verslaving een probleem).
Als er door sommigen wordt gezegd dat sport doen veel gezonder is voor een kind (ook voor een volwassene) dan wordt er meteen door verschillende anderen alle nadelen opgenoemd. Als het echter gaat om het inhaleren van puur vergif dan wordt plotseling de zalvende hand uitgestoken in de zin van "dat moet kunnen". Begrijp ik toch niet hoor.

Ik weet ook wel dat een sporadisch gebruik niet echt problematisch is. Wat ik echter zie is dat het sporadische door enkelen kan gehanteerd worden en door heel wat anderen niet. Ik beschouw het nog steeds als taak om onze jeugd te behoeden voor bepaalde gevolgen en hen niet in een avontuur te laten storten dat mogelijks de rest van hun (misschien korte) leven bepaald (en ook dat van hun omgeving).
Oud 31 maart 2006, 11:54   #237
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liever zonder rilatine natuurlijk. En al die troep uit de apotheek (zoals valium enzo) mag voor mij ook op de vuilnisbelt.
Het verschil is wel dat ADHD kinderen veel meer afzien van het feit dat ze voortdurend worden nagekeken en voortdurend met de vinger worden gewezen dan dat ze afzien van de rilatine. Trouwens, naast rilatine is gedragsconditionering en een vaste structuur van evenveel belang.
Je gaat me toch niet zeggen dat dit vergelijkbaar is met een jongere die zijn jointje niet krijgt (tenzij hij verslaafd is, maar dan is de verslaving een probleem).
Als er door sommigen wordt gezegd dat sport doen veel gezonder is voor een kind (ook voor een volwassene) dan wordt er meteen door verschillende anderen alle nadelen opgenoemd. Als het echter gaat om het inhaleren van puur vergif dan wordt plotseling de zalvende hand uitgestoken in de zin van "dat moet kunnen". Begrijp ik toch niet hoor.

Ik weet ook wel dat een sporadisch gebruik niet echt problematisch is. Wat ik echter zie is dat het sporadische door enkelen kan gehanteerd worden en door heel wat anderen niet. Ik beschouw het nog steeds als taak om onze jeugd te behoeden voor bepaalde gevolgen en hen niet in een avontuur te laten storten dat mogelijks de rest van hun (misschien korte) leven bepaald (en ook dat van hun omgeving).
En U bent ook een ervaringsdeskundige...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 11:54   #238
Calle
Parlementslid

Standaard

Waren die joints pure wiet of samen met tabak ? Groot verschil toch me dunkt.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 11:57   #239

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
En U bent ook een ervaringsdeskundige...
pas na 22.00 uur he.
Oud 31 maart 2006, 11:59   #240

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
PS aangezien ik zelf als jongere ook experimenteerde met speed - zowel met illegale als met de legale captagon en dus perfect weet wat speed met het lichaam doet zou ik moest ik een adhd kind hebben absoluut tegenstander ervan zijn die rilatine te geven.

de plezantste herinneringen die ik aan speed overhield zijn namelijk de momenten ( twee keer ) waarop ik die rotzooi door de wc spoelde.

mijn conclusie - het geven van speed aan adhd kinderen is medisch gezien totaal onverantwoord want het is nu eens echt de grootste rotzooi die er bestaat - het enige dat nog schadelijker is is lijm snuiven.
Indien je pretendeert ervaringsdeskundige te zijn heb je dus ook last van ADHD. (anders ben je geen ervaringsdeskundige vermits de uitwerking een totaal andere doelstelling heeft voor die met en die zonder ADHD)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be