![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens nooit gehoord van VB foldertjes in zijn zakken, tatoeages . De extreem rechts websites kwamen van zijn klasgenoten . Makkelijk te zeggen voor een advocaat, moeilijk het tegendeel te bewijzen natuurlijk.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
|
![]() Citaat:
Geef het gewoon toe: de dader was een racist en kwam uit kringen die met het VB sympathiseerden. |
|
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#226 |
|
![]() Nee, maar de familie is wel een factor die meespeelt en die gedeeltelijk ook het racisme bij HVT zelf verklaart.
|
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef toe, de dader was gewoon extreem links en kwam uit kringen die met extreem links sympathiseerden. Net als jij. Zoiets?
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus als HVT jouw broer geweest was dan mochten we jou ook met de vinger wijzen?
#229 |
Europees Commissaris
|
![]() De vergelijking tussen "de antwerpse racistische moorden" met de moord op pim fortuyn of Theo van gogh gaat natuurlijk niet op -
Ik keur moord af - zoeken naar excuses is onzin.. MAAR er is een groot verschil tussen - in het wilde weg eender wie vermoorden - gericht mensen met andere kledij, andere huidskleur vermoorden - of een bepaalde persoon wegens een bepaalde reden vermoorden De vergelijking tussen de moorden van Hans Van Themsche met bv; moslim-extremistische aanslagen gaan dus wel op, de vergelijking met politieke moorden zoals op Pim Fortuyn niet. De gewetensnood waarin Israëlische gevechtspiloten verzeild geraken door de veelvuldige collateral damage is dus zeer begrijpelijk (hoe vergeldt je racistische moordaanslagen ?).. Dat Hans Van Themsche via het thuisfront en de daar heersende politieke opvattingen doordrongen was van een gevoel dat "het vlaamse volk bedreigt is door een vreemde invasie" is ook zonder meer duidelijk.; hij voelde zich letterlijk zoals een palestijn die besluit een springstoflading aan te trekken en zich op een dichtbevolke bus, of in een dichtbevolkte dancing tussen de vijanden van zijn volk te laten ontploffen in de hoop zoveel mogelijk slachtoffers te maken. Het probleem dat in al deze discussies eigenlijk weggelaten wordt is hoie concreet is dat vijandbeeld van wij tegen zij ? Hetgeen ik (& Jan modaal ? ) eigenlijk verwacht is een begin van een oplossing.. in de plaats van lapwoorden zoals integratie, inburgering en assimilatie.. Voor assimilatie als uniformizering en afschaffing van vrijheid van religie bedank ik alvast feestelijk evenzo voor een blind respect voor andere meningen en godsdiensten er moet (en dat is een norm !) ruimte blijven voor "vrije meningsuiting" , dialoog en ja zelfs voor propaganda ; waarbij de democratie (zoals wij die beleven) zich gerust mag te weer stellen tegen die propaganda die als enig doel heeft de fundamenten van de democratie te ondermijnen en de democratie "af te schaffen".
#230 |
|
![]() Ter zijde, de Israëlisch ondernemen ook racistische activiteiten tegen de Palestijnen, dat conflict is trouwens eerder onderdrukte tegen onderdrukker, of bezette tegen bezetter.
Als ik, mijn papa, mijn mama, mijn tante en mijn grootouders allemaal racistisch zouden zijn, dan heeft mijn familie wel iets invloed gehad in de daden van mijn broer HVT, dat is niet echt 'verantwoordelijk zijn voor' en dus moet je de familie ook niet zomaar met de vinger gaan wijzen maar in casu HVT is het wel een factor die verklaart waarom HVT net mensen van vreemde origine viseerde. |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al veel eerder heb ik gevraagd een referentie te geven voor de stelling dat de vader een Voorposter is. Tot nu toe heeft niemand mij die kunnen geven... Blijkbaar dus ook ontsproten aan de ziekelijke fantasie van sommigen. |
|
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alweer de zoveelste gratuite veronderstelling. Racisme? De familie heeft daags na de moordaanslag verklaard dat ze ten zeerste verwonderd was, vooral omdat men sedert jaren allochtonen en andersgekleurden in de vriendenkring heeft. Veel racisme zal er dus wel niet te vinden zijn in dat gezin.
|
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#234 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#235 | ||
|
![]() Citaat:
Soit, voor mij moet men over zo'n feit ook geen dagen zitten napraten, men weet er toch zo goed als niets over. 2 dagen nieuws en een mars tegen zinloos geweld vind ik ook al overdreven hoor. Ach ja, u denkt natuurlijk dat enkel de moorden die goed uitkomen voor de politiek, de media halen. Daar zit misschien gedeeltelijk iets in maar ik denk dat u dat zeker niet moet overschatten. Citaat:
(Zie ook Edina.) Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 19 mei 2006 om 16:39. |
||
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
|
![]() Mijn familie zijn allemaal multicul linkiewinkies zoals jij. En toch ben ik ook VBer. Probeer afkomst niet te rijmen, AUB.
|
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schrik van de reactie van zijn familie omdat hij uit het internaat werd gezet en hen een bewijs willen leveren dat hij toch "iets" waard is??? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 19 mei 2006 om 21:03. |
|
![]() |