Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 19 mei 2006, 06:29   #221
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het VB en racisme wel bij gerechtelijke veroordeling!

Gelukkig dateren nazi's van een andere periode. Je hebt wel nog neo-nazi's en op welke partij zouden die stemmen, denk je?
PDW is een neo-nazi in maatpak. Professor Vermeersch heeft dat al aangetoond.
Jampie is offline  
Oud 19 mei 2006, 06:41   #222
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dit artikel is nooit op de voorpagina van de site van De Standaard verschenen. Je moet er echt naar zoeken als je weet dat het in de papieren editie staat.

Tenzij die advocaat liegt (het parket kan dat snel tegenspreken) dan kan je met heel wat "nieuwsfeiten" van dag 1 komaf maken. De extreem-rechtse sites en het feit dat de dader de zakken vol had met VB foldertjes klopten dus niet.

Als je de machinaties achter de berichtgeving nu nog niet ziet, dan zal het nooit komen.
Wat denk je dat zijn advocaat zal zeggen?

Ik heb trouwens nooit gehoord van VB foldertjes in zijn zakken, tatoeages . De extreem rechts websites kwamen van zijn klasgenoten . Makkelijk te zeggen voor een advocaat, moeilijk het tegendeel te bewijzen natuurlijk.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 19 mei 2006, 06:49   #223
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
ha: is hij van de lijst geschrapt? Was toch een Vb-er van het eerste uur?
Kunt u mij een bewijsplaats hiervoor geven?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 19 mei 2006, 12:54   #224
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u mij een bewijsplaats hiervoor geven?
Hij mag dan al geen lid geweest zijn van het VB, dat bewijst nog niet dat hij geen aanhanger was van die partij zoals uit andere gegevens en getuigenissen blijkt. Als de vriend van HVT dus zegt: "hij was VB'er, bedoelde hij waarschijnlijk gewoon dat hij aanhanger was van het VB. En hij was wel Voorposter.

Geef het gewoon toe: de dader was een racist en kwam uit kringen die met het VB sympathiseerden.
Edina is offline  
Oud 19 mei 2006, 13:06   #225
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij mag dan al geen lid geweest zijn van het VB, dat bewijst nog niet dat hij geen aanhanger was van die partij zoals uit andere gegevens en getuigenissen blijkt. Als de vriend van HVT dus zegt: "hij was VB'er, bedoelde hij waarschijnlijk gewoon dat hij aanhanger was van het VB. En hij was wel Voorposter.

Geef het gewoon toe: de dader was een racist en kwam uit kringen die met het VB sympathiseerden.
Dus als er in uw familie dieven zijn, ben jij het dan ook automatisch? Leuke stelling misschien voor u maar oh zo gevaarlijk ... Al diegene die nu zo hard met de vinger wijzen, kijken best eens eerst naar zichzelf en hun eigen familie.
Duupje is offline  
Oud 19 mei 2006, 13:10   #226
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Nee, maar de familie is wel een factor die meespeelt en die gedeeltelijk ook het racisme bij HVT zelf verklaart.
StevenNr1 is offline  
Oud 19 mei 2006, 13:24   #227
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De moordenaar van Pim Fortyun mag dan al geen lid geweest zijn van een extreem-linkse partij, dat bewijst nog niet dat hij er geen aanhanger van was zoals uit alle getuigenissen blijkt. Als één vriend van Van de Graaf Graaf dus zei, "hij was extreem links', dan bedoelde hij waarschijnlijk dat hij ook effectief lid was van extreem links. Hij militeerde ten andere voor extreem linkse organisaties.

Geef toe, de dader was gewoon extreem links en kwam uit kringen die met extreem links sympathiseerden. Net als jij.

Zoiets?
Oud 19 mei 2006, 13:27   #228
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Nee, maar de familie is wel een factor die meespeelt en die gedeeltelijk ook het racisme bij HVT zelf verklaart.
Dus als HVT jouw broer geweest was dan mochten we jou ook met de vinger wijzen?
Oud 19 mei 2006, 13:44   #229
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

De vergelijking tussen "de antwerpse racistische moorden" met de moord op pim fortuyn of Theo van gogh gaat natuurlijk niet op -

Ik keur moord af - zoeken naar excuses is onzin..

MAAR er is een groot verschil tussen

- in het wilde weg eender wie vermoorden
- gericht mensen met andere kledij, andere huidskleur vermoorden
- of een bepaalde persoon wegens een bepaalde reden vermoorden

De vergelijking tussen de moorden van Hans Van Themsche met bv;
moslim-extremistische aanslagen gaan dus wel op, de vergelijking met
politieke moorden zoals op Pim Fortuyn niet. De gewetensnood waarin Israëlische gevechtspiloten verzeild geraken door de veelvuldige collateral damage is dus zeer begrijpelijk (hoe vergeldt je racistische moordaanslagen ?)..

Dat Hans Van Themsche via het thuisfront en de daar heersende politieke opvattingen doordrongen was van een gevoel dat "het vlaamse volk
bedreigt is door een vreemde invasie" is ook zonder meer duidelijk.; hij voelde zich letterlijk zoals een palestijn die besluit een springstoflading aan te trekken en zich op een dichtbevolke bus, of in een dichtbevolkte dancing tussen de vijanden van zijn volk te laten ontploffen in de hoop
zoveel mogelijk slachtoffers te maken.

Het probleem dat in al deze discussies eigenlijk weggelaten wordt is
hoie concreet is dat vijandbeeld van wij tegen zij ? Hetgeen ik (& Jan modaal ? ) eigenlijk verwacht is een begin van een oplossing..
in de plaats van lapwoorden zoals integratie, inburgering en assimilatie..

Voor assimilatie als uniformizering en afschaffing van vrijheid van religie
bedank ik alvast feestelijk evenzo voor een blind respect voor andere
meningen en godsdiensten er moet (en dat is een norm !) ruimte blijven voor "vrije meningsuiting" , dialoog en ja zelfs voor propaganda ; waarbij de democratie (zoals wij die beleven) zich gerust mag te weer stellen tegen die propaganda die als enig doel heeft de fundamenten van de democratie te ondermijnen en de democratie "af te schaffen".
Oud 19 mei 2006, 14:54   #230
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
(hoe vergeldt je racistische moordaanslagen ?)
Ter zijde, de Israëlisch ondernemen ook racistische activiteiten tegen de Palestijnen, dat conflict is trouwens eerder onderdrukte tegen onderdrukker, of bezette tegen bezetter.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dus als HVT jouw broer geweest was dan mochten we jou ook met de vinger wijzen?
Als ik, mijn papa, mijn mama, mijn tante en mijn grootouders allemaal racistisch zouden zijn, dan heeft mijn familie wel iets invloed gehad in de daden van mijn broer HVT, dat is niet echt 'verantwoordelijk zijn voor' en dus moet je de familie ook niet zomaar met de vinger gaan wijzen maar in casu HVT is het wel een factor die verklaart waarom HVT net mensen van vreemde origine viseerde.
StevenNr1 is offline  
Oud 19 mei 2006, 15:39   #231
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik hoef niets toe te geven. Het gerecht zal de juiste bevindingen maken op basis van feiten. Niet op basis van veronderstellingen en allerlei geruchten die nu de wereld worden ingestuurd.

Al veel eerder heb ik gevraagd een referentie te geven voor de stelling dat de vader een Voorposter is. Tot nu toe heeft niemand mij die kunnen geven... Blijkbaar dus ook ontsproten aan de ziekelijke fantasie van sommigen.
Oud 19 mei 2006, 15:41   #232
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alweer de zoveelste gratuite veronderstelling. Racisme? De familie heeft daags na de moordaanslag verklaard dat ze ten zeerste verwonderd was, vooral omdat men sedert jaren allochtonen en andersgekleurden in de vriendenkring heeft. Veel racisme zal er dus wel niet te vinden zijn in dat gezin.
Oud 19 mei 2006, 16:15   #233
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Als ik, mijn papa, mijn mama, mijn tante en mijn grootouders allemaal racistisch zouden zijn, dan heeft mijn familie wel iets invloed gehad in de daden van mijn broer HVT, dat is niet echt 'verantwoordelijk zijn voor' en dus moet je de familie ook niet zomaar met de vinger gaan wijzen maar in casu HVT is het wel een factor die verklaart waarom HVT net mensen van vreemde origine viseerde.
Zonder die factor had hij dan misschien drie willekeurige mensen neergeschoten en dan was het twee dagen in het nieuws geweest (misschien nog een marsje tegen geweld) en dan vergeten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 19 mei 2006, 16:32   #234
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al veel eerder heb ik gevraagd een referentie te geven voor de stelling dat de vader een Voorposter is. Tot nu toe heeft niemand mij die kunnen geven... Blijkbaar dus ook ontsproten aan de ziekelijke fantasie van sommigen.
Ik heb je er wel een referentie voor gegeven. Zoek ze maar eens op, maar ik kan je al verwittigen dat je die toch niet zal aanvaarden. Je aanvaard immers niets dat niet in je kraam past.

Citaat:
Alweer de zoveelste gratuite veronderstelling. Racisme? De familie heeft daags na de moordaanslag verklaard dat ze ten zeerste verwonderd was, vooral omdat men sedert jaren allochtonen en andersgekleurden in de vriendenkring heeft. Veel racisme zal er dus wel niet te vinden zijn in dat gezin.
En een verklaring van de familie is een bewijs en een referentie? Ik wil de eerste racist nog wel eens zien die dat toegeeft (zeker in zo'n situatie). En ik heb die allochtone en andersgekleurde vrienden nog niet gehoord of gezien. De vrienden die HVT als een racist bestempelden anders wel...
Edina is offline  
Oud 19 mei 2006, 16:37   #235
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Zonder die factor had hij dan misschien drie willekeurige mensen neergeschoten en dan was het twee dagen in het nieuws geweest (misschien nog een marsje tegen geweld) en dan vergeten.
Mogelijks, alhoewel, herinnert u zich de moord op een zekere Joe?
Soit, voor mij moet men over zo'n feit ook geen dagen zitten napraten, men weet er toch zo goed als niets over. 2 dagen nieuws en een mars tegen zinloos geweld vind ik ook al overdreven hoor. Ach ja, u denkt natuurlijk dat enkel de moorden die goed uitkomen voor de politiek, de media halen. Daar zit misschien gedeeltelijk iets in maar ik denk dat u dat zeker niet moet overschatten.
Citaat:
vooral omdat men sedert jaren allochtonen en andersgekleurden in de vriendenkring heeft
Ik ken er genoeg met enkele allochtone kennissen die toch racist genoemd kunnen worden. Ik heb alleszins genoeg gehoord om op te maken dat het om een toch wel racistische familie gaat en dat HVT er zelf ook wel wat van weg had.

(Zie ook Edina.)

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 19 mei 2006 om 16:39.
StevenNr1 is offline  
Oud 19 mei 2006, 17:43   #236
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb je er wel een referentie voor gegeven. Zoek ze maar eens op, maar ik kan je al verwittigen dat je die toch niet zal aanvaarden. Je aanvaard immers niets dat niet in je kraam past.
Ja? Waar kan ik die referentie dan wel vinden?
Oud 19 mei 2006, 17:47   #237
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja? Waar kan ik die referentie dan wel vinden?
Eerder in deze thread. Lees eerst al mijn posts in deze threads eens, ik heb geen zin om alles te moeten herhalen.
Edina is offline  
Oud 19 mei 2006, 20:54   #238
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op wie heb je het ? De vader van Hans ? Die was geen VB lid.
Voorpost
filosoof is offline  
Oud 19 mei 2006, 20:58   #239
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn familie zijn allemaal multicul linkiewinkies zoals jij. En toch ben ik ook VBer. Probeer afkomst niet te rijmen, AUB.
Oud 19 mei 2006, 21:03   #240
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
De enige conclusie die ik uit het artikel kan opmaken is de volgende: niemand weet exact wat Hans van Themsche bezielde toen hij schoot, zelfs Hans van Themsche zelf niet.
Ik hoop dat een psychiater duidelijkheid kan brengen in de politieke chaos waarin we nu leven.
Zomaar een ideetje:
Schrik van de reactie van zijn familie omdat hij uit het internaat werd gezet en hen een bewijs willen leveren dat hij toch "iets" waard is???

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 mei 2006 om 21:03.
filosoof is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be