Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 25 mei 2006, 23:37   #221
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Wel, die elites moeten aangepakt worden. Maar ja, het gaat hier over het buitenland. Eigenlijk zijn het mijn zaken niet. Bovendien vond er na de koude oorlog een afname plaats van Westerse bemoeienis. Ik hoor altijd dat het Westen zich meer moet moeien. Het Westen is zich juist minder gaan bemoeien. En toen vonden de aanslagen van 11 september plaats.
U heeft écht een gestoord wereldbeeld
Casca is offline  
Oud 25 mei 2006, 23:40   #222
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
U heeft écht een gestoord wereldbeeld
Neen, dat zijn juist de feiten. De politiek correcten waren trouwens verontwaardigd. Het is een feit dat tijdens de jaren '90 het bedrag voor ontwikkelingshulp is teruggelopen. Dat is een feit. Niks "wereldbeeld". Toen de koude oorlog voorbij was, is het geld dat naar ontwikkelingshulp ging gedaald.
Stefanie is offline  
Oud 26 mei 2006, 00:37   #223
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Vraagje voor Stefanie... hoe kunnen mensen de problemen in hun land oplossen als democratische rechten ze ontzegd worden door het toedoen van elites die door Westerse machten gesteund worden?
Die elites zitten in de "democratische" partijen, hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 26 mei 2006, 03:53   #224
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. En dat is net heel goed. De ontwikkelingslanden moeten leren om hun problemen zélf op te lossen, ze moeten eindelijk maar eens volwassen worden. Dit vind ik nu net heel goed aan het Vlaams belang. We moeten maar eens ophouden om die mensen als minderwaardig te beschouwen en hen niet als kleine kinderen behandelen.

Mens gij zijt gewoon goed ziek in uw hoofd. Awel ik zal u eens naar een land sturen zonder water en lost uw probleem dan maar zelf op. We zullen eens zien hoe rap dat ge hier terug staat. Als watertekort het probleem is kan je dat niet zomaar op één twee drie oplossen.
Bazilfunk is offline  
Oud 26 mei 2006, 09:24   #225
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Die elites zitten in de "democratische" partijen, hoor.
Verduidelijk eens?
Casca is offline  
Oud 26 mei 2006, 09:27   #226
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Neen, dat zijn juist de feiten. De politiek correcten waren trouwens verontwaardigd. Het is een feit dat tijdens de jaren '90 het bedrag voor ontwikkelingshulp is teruggelopen. Dat is een feit. Niks "wereldbeeld". Toen de koude oorlog voorbij was, is het geld dat naar ontwikkelingshulp ging gedaald.
Ik reageerde op hoe u keihard zit te zeiken over 'de luie buitenlanders die de problemen in eigen land maar moeten oplossen ipv naar hier te komen' maar wanneer ik er u op wijs dat ze daar helemaal de hefbomen niet voor hebben (voor een groot deel door Westerse inmenging) u zegt dat het het buitenland is en het dus eigenlijk helemaal uw zaken niet zijn

Laatst gewijzigd door Casca : 26 mei 2006 om 09:27.
Casca is offline  
Oud 26 mei 2006, 09:31   #227
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Mens gij zijt gewoon goed ziek in uw hoofd. Awel ik zal u eens naar een land sturen zonder water en lost uw probleem dan maar zelf op. We zullen eens zien hoe rap dat ge hier terug staat. Als watertekort het probleem is kan je dat niet zomaar op één twee drie oplossen.
µ

Nochtans zijn er bijv. Afrikaanse ontwikkelingshelpers die allang beweren dat de buitenlandse 'ontwikkelingshulp' eigenlijk contraproduktief werkt.
Dat, met andere woorden, onze ontwikkelingshulp er vooral is om de sektor van de ngo's en dergelijke meer draaiende te houden, desnoods tegen de belangen van de noodlijdende Afrikaanse bevolking in.
napoleondegrote is offline  
Oud 26 mei 2006, 09:37   #228
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote Bekijk bericht
µ

Nochtans zijn er bijv. Afrikaanse ontwikkelingshelpers die allang beweren dat de buitenlandse 'ontwikkelingshulp' eigenlijk contraproduktief werkt.
Dat, met andere woorden, onze ontwikkelingshulp er vooral is om de sektor van de ngo's en dergelijke meer draaiende te houden, desnoods tegen de belangen van de noodlijdende Afrikaanse bevolking in.
Ahzo? En leg mij anders uit hoe ontwikkelingshulp contraproductief kan zijn?

Ik heb hier niet over het dumpen van ons voedselsurplus, daarvan besef ik wel dat de effecten desastreus kunnen zijn.
Casca is offline  
Oud 26 mei 2006, 09:47   #229
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb hier niet over het dumpen van ons voedselsurplus, daarvan besef ik wel dat de effecten desastreus kunnen zijn.
Tja, dat weet ik ook niet. Ik heb dat alleen een tijd geleden horen beweren op BBC-World door Afrikaanse ontwikkelingshelpers.
Misschien nemen de dikbetaalde Westerse ontwikkelingshelpers de job af van de plaatselijke ontwikkelingshelpers.

Laatst gewijzigd door napoleondegrote : 26 mei 2006 om 09:49.
napoleondegrote is offline  
Oud 26 mei 2006, 09:53   #230
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een eenvoudig voorbeeld.

De brave poco's collectioneren hier centjes om ginder de arme Afrikaantjes een waterpompke te gaan leveren.

De arme Afrikaantjes zitten voor hun schamel hutje en zien de brave poco's het pompke installeren en er nog een tonnetje mazout bij afleveren zodat het pompke werkt.

Gevolg: het tonneke mazout geraakt leeg en het pompke werkt niet. Oftwel kunnen ze nog ergens een tonneke mazout op de kop tikken en faalt het pompke. Ze hebben geen geld voor wisselstukken dus het pompke blijft kapot staan.

Het alternatief is dat de dorpelingen weldegelijk zèlf aan het nadenken worden gezet om een pomp te installeren die géén mazout nodig heeft en die ter plaatse met eenvoudige materialen te herstellen is.
Dié knowhow kennen de mensen ginder zelf en daarvoor hebben ze geen witte welzijnswerker nodig, maar ze moeten wel zelf hun verantwoordelijkheid opnemen.

Door het sturen van witte welzijnswerker met witte centjes hebben die arme Afrikaantjes niks anders te doen dan voor hun schamel hutje te zitten.

Waar men ziet dat plaatselijke initiatieven van de grond komen, ziet men ook dat deze werken én dat de mensen ginder hun eigenwaarde in een veelvoud zien opkrikken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 mei 2006 om 09:56.
circe is offline  
Oud 26 mei 2006, 10:09   #231
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waar men ziet dat plaatselijke initiatieven van de grond komen, ziet men ook dat deze werken én dat de mensen ginder hun eigenwaarde in een veelvoud zien opkrikken.
Er zijn ook organisaties die plaatselijke projecten steunen, met financiële input die ze echt wel nodig hebben. Met veel goede wil maar zonder middelen heeft een project geen kans op slagen.
Casca is offline  
Oud 26 mei 2006, 10:54   #232
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
De Arabische landen hebben nochtans geld en middelen zat om zelfs de waterproblemen van hun weggelopen soortgenoten 'op te lossen'.
Oud 26 mei 2006, 11:06   #233
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Maar mensen toch, zien jullie nu zelf niet in hoe simplistisch jullie wereldbeeld is? Jullie denken de hele tijd dat alle niet VB-sympathisanten dezelfde mening hebben. Dat je als je kritiek hebt op het VB-programma, je dan alles wat niet VB is steunt. Guess what? Er is meer dan het VB en de anderen. Maar dat willen jullie niet snappen, want dan kunnen jullie dat zielige slachtofferrolletje niet meer spelen en dat is eigenlijk het enige wat jullie kunnen. Voor de rest hoor ik jullie alleen VB-standpuntjes herhalen en herhalen. Zelf nadenken is er niet bij. Zielig hoor!

Het ontwikkelingsbeleid faalt inderdaad vaak zwaar. Maar dat wil nog niet zeggen dat er geen ontwikkelingsbeleid moet zijn. Je moet ook een onderscheid maken tussen noodhulp (bij hongersnood, natuurrampen, oorlog) en echte ontwikkelingssamenwerking, die er op gericht is om de mensen zelfredzaam te maken. En ja, bij dat laatste gaat het inderdaad vaak fout, maar de ironie wil wel dat het VB nota bene het meeste kritiek heeft op organisties die daar juist het meeste mee bezig zijn (ik denk hier o.a. aan Oxfam, die er via hun "fair trade" voor zorgt dat de lokale bevolking een eerlijke prijs krijgt voor de door hen geproduceerde goederen, zodat zij daar ook werkelijk van kan leven). Er is ook echt niemand die zegt dat wij in het westen alle verantwoordelijkheid dragen voor de problemen in het zuiden. Er is inderdaad corruptie en een gebrek aan democatie, klootzakken heb je nu eenmaal overal spijtig genoeg. En dat moet aangepakt worden, maar triestig genoeg wordt er aan veel van die corrupte en dictatoriale regimes niets gedaan. Bijvoorbeeld omdat ze geen grondstoffen van belang hebben en er dus geen interesse is (ik denk bijvoorbeeld aan verschillende landen in de Hoorn van Afrika), behalve dan om hen wapens te verkopen (dan verdienen we er nog wat aan hé). Andere corrupte regimes worden gesteund omdat onze bedrijven daar op die manier ongestoord kunnen verder gaan met het plunderen van de natuurlijke rijkdommen (ik denk dan aan Congo), een democratisch regime zou daar wel eens paal en perk aan kunnen stellen niet waar. Het VB stelt voor om de ontwikkelingshulp te beperken of te concentreren "op de thuislanden van de hier verblijvende niet-Europese vreemdelingen" om zo de migratie tegen te gaan. Ze beseffen natuurlijk niet dat er dan meer migranten uit de andere landen gaan komen, die aan hun lot werden overgelaten. Nog zo'n idioot idee van het VB is om het toelaten van migranten te laten afhangen van hun opleiding. Dat zal de ontwikkelingslanden echt wel helpen, de mensen die zij hebben opgeleid en waar ze zoveel nood aan hebben weg te halen! Zo zullen ze echt uit de problemen geraken.

Mensen wordt toch eens wakker! Jullie zagen de hele tijd over de corrupte en dicatatoriale regimes, maar verwachten wel dat de meerderheid van de bevolking die daar dus vaak niets te zeggen heeft zijn eigen problemen oplost!!! Jullie verwachten van mensen die alleen van dag tot dag kunnen leven. Jullie verwachten van mensen die alleen van dag tot dag kunnen lmeven, omdat ze niet weten of er morgen eten zal zijn, dat ze in opstand komen tegen hun regime. Echt zielig en werledvreemd zijn jullie. Waarschijnlijk ook nog nooit in een ontwikkelingsland geweest, tenzij dan in een door een westerling uitgebaat toeritsch complex.
Edina is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:14   #234
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Maar mensen toch, zien jullie nu zelf niet in hoe simplistisch jullie wereldbeeld is? Jullie denken de hele tijd dat alle niet VB-sympathisanten dezelfde mening hebben. Dat je als je kritiek hebt op het VB-programma, je dan alles wat niet VB is steunt. Guess what? Er is meer dan het VB en de anderen. Maar dat willen jullie niet snappen, want dan kunnen jullie dat zielige slachtofferrolletje niet meer spelen en dat is eigenlijk het enige wat jullie kunnen. Voor de rest hoor ik jullie alleen VB-standpuntjes herhalen en herhalen. Zelf nadenken is er niet bij. Zielig hoor!

Mensen wordt toch eens wakker! Jullie zagen de hele tijd over de corrupte en dicatatoriale regimes, maar verwachten wel dat de meerderheid van de bevolking die daar dus vaak niets te zeggen heeft zijn eigen problemen oplost!!! Jullie verwachten van mensen die alleen van dag tot dag kunnen leven. Jullie verwachten van mensen die alleen van dag tot dag kunnen lmeven, omdat ze niet weten of er morgen eten zal zijn, dat ze in opstand komen tegen hun regime. Echt zielig en werledvreemd zijn jullie. Waarschijnlijk ook nog nooit in een ontwikkelingsland geweest, tenzij dan in een door een westerling uitgebaat toeritsch complex.
Inderdaad, Edina!
Een schande, al dat veralgemenen!
Ze zouden er eens mee moeten ophouden!

PollyCorrect is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:20   #235
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
De organisators net zoals de ouders hadden opgeroepen dat geen enkele partij het recht had, om op welke manier dan ook deze mars te recupereren, noch door woord,noch door daad. Alle partijen hebben zich daar aangehouden, behalve het Vlaams Belang ...
En zo is dat.
Hypocriet om te stellen dat het Vb gestigmatiseerd wordt als het als enige partij wèl oproept om mee te lopen. Hadden andere partijen ertoe opgeroepen, dan hadden die wellicht hetzelfde antwoord gekregen.

Die partijen hebben dat niet gedaan, en hoeven dus ook niet vermaand te worden. De arrogante Vb daarentegen, die het altijd weer beter denkt te weten, wil weer eens van zichzelf laten horen over de ruggen van de wèrkelijke slachtoffers.

Logisch dus, dat dat wordt veroordeeld.
Oud 26 mei 2006, 11:21   #236
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Inderdaad, Edina!
Een schande, al dat veralgemenen!
Ze zouden er eens mee moeten ophouden!
Met jullie bedoelde ik degene die hier hadden gereageerd op mijn post ivm ontwikkelingssamenwerking, dus meer specifiek: Stefanie, Bobke, Napoleondegrote en Circe. Maar ik had dat inderdaad moeten verduidelijken door hun citaten erbij te zetten. (Wat niet wegneemt dat die jullie even goed van toepassing is op iedereen die het simplistische VB-programma mbt ontwikkelingssamenswerking deelt)

Nu graag een inhoudelijke reactie van u?

Laatst gewijzigd door Edina : 26 mei 2006 om 11:26.
Edina is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:23   #237
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
En zo is dat.
Hypocriet om te stellen dat het Vb gestigmatiseerd wordt als het als enige partij wèl oproept om mee te lopen. Hadden andere partijen ertoe opgeroepen, dan hadden die wellicht hetzelfde antwoord gekregen.

Die partijen hebben dat niet gedaan, en hoeven dus ook niet vermaand te worden. De arrogante Vb daarentegen, die het altijd weer beter denkt te weten, wil weer eens van zichzelf laten horen over de ruggen van de wèrkelijke slachtoffers.

Logisch dus, dat dat wordt veroordeeld.
Ook andere partijen hebben ertoe opgeroepen. Spirit bij voorbeeld.
Knorretje is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:27   #238
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Leuk dat je net Oxfam aanhaalt.

Blijkbaar heb je de berichten dat net Oxfam de plaatselijke economie in een onevenwicht brengt en net hun "poulains" er slechter af worden, totaal gemist ?
circe is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:28   #239
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Ook andere partijen hebben ertoe opgeroepen. Spirit bij voorbeeld.
én PVDA, én AEL....

maar dat is iets anders, die mogen dat.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:32   #240
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Guess what? Er is meer dan het VB en de anderen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be