Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2006, 14:50   #221
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Als het alleen dat maar was, Steven...

Neen, VHS heeft in enkele jaren tijds de totaliteit van zijn politieke geloofsbelijdenis, zoals neergeschreven in de Burgermanifesten, overboord gegooid. Dat is de reden waarom hij zal weggevaagd worden, en het is de reden waarom de geschiedenis hem uiterst snel zal vergeten.
Maar dat kan dan wel eens de reden zijn, dat we gaan opgescheept zitten met een derde coalitie ps/vld (ondanks het feit dat de vld maar de vierde partij in vlaanderen zal zijn).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 14:54   #222
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar dat kan dan wel eens de reden zijn, dat we gaan opgescheept zitten met een derde coalitie ps/vld (ondanks het feit dat de vld maar de vierde partij in vlaanderen zal zijn).
Paars haalt geen meerderheid meer. Paarsgroen ook niet.
Oud 6 juni 2006, 14:55   #223
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Paars haalt geen meerderheid meer. Paarsgroen ook niet.
Maar rooms-paars ws. wel en die gedachte bezorgt me reeds nachtmerries.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 14:57   #224
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Streben,
je onderschrift luidt:
""Vlaanderen is xenofober dan dat het racistisch is"

Ik verwerp die stellingname compleet. Wij zijn helemaal niet xenofoob of racistisch! Weinig regio's in de wereld staan open voor de wereld zoals vlaanderen. In onze havens, universiteiten, industrie, zelfs op de gewone volkse markten en winkels worden vreemdelingen zoveel mogelijk in eigen taal ontvangen. Ik leerde opschool vier talen en gebruik die ook!
Waar gebeurt dat nog? Wat moeten we nog meer doen?
Het is een ziekelijke gewoonte dat sommige vlamingen steeds maar zichzelf beschuldigen zelfs van de meest onzinnige verwijten.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 15:48   #225
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Streben,
je onderschrift luidt:

Ik verwerp die stellingname compleet. Wij zijn helemaal niet xenofoob of racistisch! Weinig regio's in de wereld staan open voor de wereld zoals vlaanderen. In onze havens, universiteiten, industrie, zelfs op de gewone volkse markten en winkels worden vreemdelingen zoveel mogelijk in eigen taal ontvangen. Ik leerde opschool vier talen en gebruik die ook!
Het is een ziekelijke gewoonte dat sommige vlamingen steeds maar zichzelf beschuldigen zelfs van de meest onzinnige verwijten.
Allemaal deel van het fameuze 'weg met ons'.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 6 juni 2006, 15:49   #226
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Maar rooms-paars ws. wel en die gedachte bezorgt me reeds nachtmerries.
dat zal meer afhangen wat er in Wallonië gebeurt met het CDH. In Vlaanderen zou dat wel eens kunnen ja, gelukkig maar....
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 16:06   #227
Chyron0
Partijlid

Chyron0's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik zal het nog eens herhalen, want je begrijpt me niet goed me dunkt.

Welnu, dat zeggen de meesten binnen de centrumrechtse partijen, bij een welbepaalde iedereen trouwens. Het is mijn overtuiging dat het VB zichzelf graag in het cordon zet. De andere partijen aan rechtse kant hanteren het cordon niet, ze gaan idd "niet samen met wie ze niet willen".
.
Dat meen je niet ernstig.

Welke partijen zijn dat ?
De VLD, die iedereen buitenzet die nog maar het cordon in vraag durft te stellen ?
De CD&V, waar de voorzitter meteen een burgemeester voor een bolwassing convoceert als hij het cordon in vraag durft te stellen ?
Chyron0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 16:08   #228
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Streben,
je onderschrift luidt:

Ik heb geen enkele "maat" bijgevoegd he? Ik wil zeggen: Vlaanderen is vooral niet-xenofoob en niet-racistisch, maar binnenin dat hoekje is Vlaanderen (veel) xenofober dan dat het racistisch is. Er zijn trouwens heel veel Vlamingen in probleemwijken die openlijk zeggen dat ze racistisch zijn, terwijl ze in feite xenofoob zijn. Medekiezers van u, trouwens.
tolerant > xenofoob > racistisch

Dat is de waarheid, en het spijt me voor jullie dat zo een uitspraak niet-paars klinkt noch VB.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 6 juni 2006 om 16:13.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 16:13   #229
Chyron0
Partijlid

Chyron0's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen enkele "maat" bijgevoegd he? Ik wil zeggen: Vlaanderen is vooral niet-xenofoob en niet-racistisch, maar binnenin dat hoekje is Vlaanderen (veel) xenofober dan dat het racistisch is. Er zijn trouwens heel veel Vlamingen in probleemwijken die opelijk zeggen dat ze racistisch zijn, terwijl ze in feite xenofoob zijn.

Dat is de waarheid, en het spijt me voor jullie dat zo een uitspraak niet-paars klinkt noch VB.
Als Vlaanderen zoals je nu zegt niet xenofoob is, wat is dat het probleem van de xenofobie dat volgens je onderschrift zou moeten opgelost worden ?
Chyron0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 16:25   #230
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chyron0 Bekijk bericht
Als Vlaanderen zoals je nu zegt niet xenofoob is, wat is dat het probleem van de xenofobie dat volgens je onderschrift zou moeten opgelost worden ?
hehehe.

Met het probleem van de xenofobie oplossen bedoel ik tussen haakjes niet de VB'ers en xenofobe vlamingen een pak slaag geven, integendeel. Het doelt idd op het opheffen van taboes uit de linkerzijde.
Het is ook niet omdat Vlamingen geen criminelen zijn dat we de weldegelijk optredende criminaliteit niet moeten aanpakken.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 6 juni 2006 om 16:26.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 17:04   #231
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hehehe.

Met het probleem van de xenofobie oplossen bedoel ik tussen haakjes niet de VB'ers en xenofobe vlamingen een pak slaag geven, integendeel. Het doelt idd op het opheffen van taboes uit de linkerzijde.
Het is ook niet omdat Vlamingen geen criminelen zijn dat we de weldegelijk optredende criminaliteit niet moeten aanpakken.
Alhoewel het van nog meer belang is om de immigratie van laaggeschoolden in te dijken... Of is dit ook één van de taboes uit de linkerzijde ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 19:38   #232
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
De overheid is niet machteloos, integendeel...zij kan met een vingerknip[SIZE=1](bij wijze van spreken)[/SIZE] maatregelen treffen die tegemoetkomen aan de wensen van vele vlamingen.
In een totalitaire staat had dat gekund, inderdaad. Het zou electoraal erg lonend zijn, ware het niet dat het niet zo eenvoudig is.

Citaat:
Van versnippering is wel wat sprake maar niet op het federale(machtigste) niveau, aangezien hier slechts 2politieke families de macht delen.
Ik denk bij versnippering aan meer dan politieke versnippering. Het gaat ook om macht van externe actoren zoals het bedrijfsleven, internationale organisaties, verticale versnippering, etc.

Citaat:
In de zaak van HVT was het VB wel degelijk (gemakkelijke)zondebok.
Ik heb maar 3theses gehoord.
nml.:-Het VB is moreel verantwoordelijk
-Het VB is verantwoordelijk
-Het VB is verantwoordelijk en ook haar kiezers
dus veel?
Ik heb misschien meer oor voor nuances...

Citaat:
Neen. Maar door de negatie vd reëele migratie- en veiligheidsproblemen door de traditionele partijen voelden ze zich genoodzaakt voor het VB te stemmen. Heeft nix met racisme te maken, voor de meerderheid vd VB kiezers
Het doel heiligt dus de middelen? Je vergeet alleen dat het middel zelf ook doelen heeft. Wanneer je zo'n middel hanteert, moet je je daar ook van bewust zijn. Je stelt het nu voor alsof mensen het VB alleen maar als breekijzer gebruiken om andere partijen (onder dreigement eigenlijk, dus m.b.v. chantage) op andere gedachten te brengen. Maar dat breekijzer maakt jou net zo goed tot zijn instrument als jij hem tot het jouwe. Het heeft een eigen wil, een eigen bestemming. En daar wringt 'm het schoentje.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 19:41   #233
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de mods nu eens een regel aan het reglement toevoegden dat aanvallen op het democratisch verboden zijn...
Kostelijk! Dat zal een groot succes worden!
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 19:49   #234
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Voor wat ze waard zijn buiten Antwerpen, HAHA

maar ik vind het wel erg om te zien dat een volk dat zichzelf intelligent vindt, massaal voor Vlaams Belang stemt.

Hé, wacht eens, het gemiddeld diploma ligt bij Vlaams Belang kiezers veel lager dan bij andere kiezers!! Toch een beetje een opluchting
uzelf bent ook intelligent?
Oud 6 juni 2006, 19:51   #235
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Streben,
je onderschrift luidt:

inderdaad, in veel landen o.a. Noorse Landen is er een veel strenger asielbeleid dan bij ons.

Men probeert ons steeds met een schuldgevoel op te zadelen, met slecht 1 reden op het oog: het Vlaams Belang klein krijgen!
Oud 6 juni 2006, 21:03   #236
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chyron0 Bekijk bericht
Ik ben daar niet zo van overtuigd maar aan mij zullen ze het niet komen vragen en aan jou ook niet, denk ik.

In een coalitie moet iedereen water bij de wijn doen, dat weet het VB ook wel. Alleen moet je nog geloofwaardig blijven tegenover je kiezers en je kan dus niet deelnemen aan een coalitie die een beleid voert dat op bepaalde vlakken lijnrecht ingaat tegen kernpunten van je programma.

Is het beter principieel zuiver te blijven zonder enige toegeving (= nooit regeerverantwoordelijkheid dragen) of is het beter om toch énkele punten van je programma te kunnen realiseren ? Het antwoord op die vraag voor elke partij, ook het VB, hetzelfde.

Verschil in programma is een hinderpaal maar is wel de kleinste hinderpaal die moet genomen worden. Niet omdat programma's (= verkiezingsbeloften) onbelangrijk zijn maar omdat er in het geval van het VB andere, hogere hindernissen zijn van voornamelijk psychologische aard : hoe vandaag samengaan met de demoon van gisteren ?

Het lijkt me perfect duidelijk dat het democratisch bestel enkel kan gediend zijn bij een democratische deelname van het VB aan de macht, zonder dat dat meteen op alle niveau's hoeft te zijn.
Het cordon sanitaire stelt dat zoiets niet k�*n, dat de enkele inoverwegingneming van een samenwerking moet verworpen worden, dat het verboden is erover te spreken laat staan mét het VB te spreken. D�*t is de werkelijke aard van het cordon (tot en met het weigeren een hand te geven aan collega's parlementairen en tot en met het weigeren van élk voorstel dat van het VB uitgaat, zonder nog maar te onderzoeken of het toevallig geen goèd voorstel was).

De sterkste wij-zij indeling in de maatschappij is deze tussen het VB en de anderen. Deze scherpe tegenstelling is het rechtstreekse product van het cordon sanitaire.
En het wordt steeds erger. Waar ooit de mestkevers enkel betrekking hadden op leden en (democratisch) verkozenen van het Vlaams Blok, zijn nu ook de kiezers van het Vlaams Belang medeplichtigen aan moord.
Beide met zorg gekozen uitspraken afkomstig van dezelfde meester-tacticus, de enige persoon waravan bekend is dat zijn verstand omgekeerd evenredig is met zijn intelligentie.
Beste,

Vrij nieuw op het forum, maar zeker iemand met gezond verstand omdat je gelooft in de dialoog en het compromis...

Vlaams Belang heeft al tal van standpunten sterk afgezwakt en andere partijen hebben al standpunten genoeg overgenomen. Twee voorbeeldjes :
1. de VLD wil vreemde criminelen in eigen land de straf laten uitzitten...
2. Leterme wil een harde aanpak jeugdcriminelen en de problemen bij naam noemen...

2007 wordt een kritisch jaar en het einde van paars, sowieso !
8 oktober wordt een eerste test, we zullen wel zien hoe de kiezers zullen reageren op de hetze tegen het Vlaams Belang, de poll op de Stemmenkampioen is alleszins hoopgevend en deze van de VRT-De Standaard ook !!

Welkom op het forum van politics.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 6 juni 2006 om 21:04.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 22:46   #237
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik heb geen enkele "maat" bijgevoegd he? Ik wil zeggen: Vlaanderen is vooral niet-xenofoob en niet-racistisch, maar binnenin dat hoekje is Vlaanderen (veel) xenofober dan dat het racistisch is. Er zijn trouwens heel veel Vlamingen in probleemwijken die openlijk zeggen dat ze racistisch zijn, terwijl ze in feite xenofoob zijn. Medekiezers van u, trouwens.
Xenofoob wil zeggen een ziekelijke ongegronde vrees voor het vreemde.
Als onze volkswijken overspoeld worden door ongecontroleerde immigratie zodat de autochtoon niet meer thuis is in zijn eigen onveilige buurt, dan is dat NIET ongegronde vrees voor het vreemde , maar wel een doodnormale menselijke reactie.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 23:09   #238
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als onze volkswijken overspoeld worden door ongecontroleerde immigratie zodat de autochtoon niet meer thuis is in zijn eigen onveilige buurt, dan is dat NIET ongegronde vrees voor het vreemde , maar wel een doodnormale menselijke reactie.
Dat xenofoob hoort bij de manier waarop men die gegronde reactie probeert weg te kleineren.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 juni 2006, 07:08   #239
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen : xenofobie is een ziekelijke (ongegronde) vrees voor het vreemde. Elke fobie is ongegrond, een fobie kan je afzwakken tot gewone angst, maar is een kwestie van tijd.

Als de volkswijken overspoeld worden door ongecontroleerde immigratie, illegalen, kleine en grote criminaliteit, drugshandel en de problematiek er rond, vuile straten en stoepen, zodat de autochtoon er niet meer thuis is in zijn eigen buurt, dan is dat geen ongegronde vrees voor de vreemdelingen, maar wel een normale menselijke reactie. Je moet er eerst middenin wonen om te weten wat het is dergelijke overlast ! Het ligt aan de mensen zelf die er wonen !

Mijn collega uit Oostende klaagt en zaagt elke maandag dat in de weekends er zoveel hondepoep op de dijk blijft liggen, door de schuld van die toeristen, die zelf te lui zijn de stront van hun hond op te kuisen en in de vuilbakken te deponeren... Wel, wat kan mij dat schelen ? ik kom daar toch nooit !!

wel dat is juist hetzelfde !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 7 juni 2006 om 07:08.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 10:20   #240
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
In een totalitaire staat had dat gekund, inderdaad. Het zou electoraal erg lonend zijn, ware het niet dat het niet zo eenvoudig is.
Hoeft niet per se. ......De snelheid van behandeling vd nwe wapenwet toont dit aan.
Men zou diezelfde snelheid ook kunnen hanteren om andere beslissingen te kunnen nemen mbt illegalen, criminaliteit, ....ed. Maar hiervoor kan het dan blijkbaar niet.....raar hé

Citaat:
Ik heb misschien meer oor voor nuances...
Deze hoor ik dan graag.
Het staat u vrij om mijn lijstje te vervolledigen.

Citaat:
Het doel heiligt dus de middelen? Je vergeet alleen dat het middel zelf ook doelen heeft. Wanneer je zo'n middel hanteert, moet je je daar ook van bewust zijn. Je stelt het nu voor alsof mensen het VB alleen maar als breekijzer gebruiken om andere partijen (onder dreigement eigenlijk, dus m.b.v. chantage) op andere gedachten te brengen. Maar dat breekijzer maakt jou net zo goed tot zijn instrument als jij hem tot het jouwe. Het heeft een eigen wil, een eigen bestemming. En daar wringt 'm het schoentje.
Op den duur wel.
Mensen die een liberaal beleid willen stemmen toch ook VLD. Mensen die een socialistisch beleid willen SP-a. Mensen die een groen beleid.......En mensen die een strakker veiligheidsbeleid en logischer immigratiebeleid,....ed. willen, stemmen nu dus VB.
Je zou verwachten dat deze thema's ook ernstig zouden genomen worden door de andere partijen, maar door dit niet te doen hebben ze de mensen richting het VB geduwd(idd nu als breekijzer dienend mi.). Deze kiezers dan racistisch noemen(KDG) is dan ook een gemakkelijke manier om het eigen falen van oa.VLD niet te moeten/willen zien. In weze geeft KDG met deze uitspraak zijn gebrek aan analyse en eerlijkheid toe(waar ik hem altijd van verdacht heb trouwens).
Dat dit breekijzer een eigen bestemming heeft kan dan wel zo zijn(heeft elke partij trouwens), maar't feit dat vele VBkiezers volgens mij niet echt opteren voor de 100%VB maatschappij, toont wederom het falen van 'de anderen' aan.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be