Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2006, 11:17   #221
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
N-Va kan je toch moeilijk een kleuterpartijtje noemen hé daar ze toch een pak meer stemmen halen dan BuB, Nu, LSP, Liberaal appel, Vlott en nog veel van die andere minidwergjes.
Je zal zien de komende verkiezingen waar de N-VA het alleen doet; ze het verre slecht van zullen doen!
Met het huidige kiessysteem en volgens de vorige kiesuitslag, is de N-VA, zonder kartel, qua toegang tot de macht een dwerg.
Oud 10 juni 2006, 11:24   #222
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Een dwerg blijft een dwerg, ook als hij een grote muts opzet, ook harder roept dan zijn soortgenoten, zelfs als hij meereist op de schouders van een reus.
Beeldspraak kan nauwelijks verhullen dat de NVA 200.000 stemmen haalt, en volgens de laatste peiling (waarin ook naar de voorkeur binnen het kartel gevraagd wordt) haar aandeel binnen het kartel verhoogt. De stijging is blijkbaar helemaal op rekening van de NVA te schrijven, terwijl de CD&V stationair is of licht achteruit gaat.

Ik begrijp wel dat de macht die de NVA binnen het kartel aan het verwerven is (doelstelling: grootste partij) je een doorn in het Belgicistische vlees is.
Oud 10 juni 2006, 11:26   #223
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Met het huidige kiessysteem en volgens de vorige kiesuitslag, is de N-VA, zonder kartel, qua toegang tot de macht een dwerg.
Maar ze zitten in een kartel. En al hebben ze daar weinig te zeggen, ze besmetten de voormalige staatsdragende katholieke partij elke dag een beeje meer.
Oud 10 juni 2006, 11:44   #224
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Beeldspraak kan nauwelijks verhullen dat de NVA 200.000 stemmen haalt, en volgens de laatste peiling (waarin ook naar de voorkeur binnen het kartel gevraagd wordt) haar aandeel binnen het kartel verhoogt. De stijging is blijkbaar helemaal op rekening van de NVA te schrijven, terwijl de CD&V stationair is of licht achteruit gaat.

Ik begrijp wel dat de macht die de NVA binnen het kartel aan het verwerven is (doelstelling: grootste partij) je een doorn in het Belgicistische vlees is.
Okay, zonder beeldspraak:
Als N-Va niet in kartel gaat, heeft ze in het huidige systeem evenveel inspraak als BuB: 0.0%

Het moet gezegd dat de N-Va de beste 'kartelkeuze' maakte zoals de zaken er nu juni 2006 voorstaan.
Met beste keuze bedoel ik uiteraard gezien vanuit het eigen belang, politiek-politicienne. Ten aanzien van hun programma en de achterban, moet ik u niet schetsen hoe ze hun positie hebben gevaloriseerd (ahum).

Spirit gokte op SP-a, ervanuitgaand dat SP-a gezien de omvang van de PS hoedanook incontournable zou blijven. Aan die externe factor lijkt nu iets te veranderen (de schandalen ondergraven het bolwerk)
De N-Va haakte haar reddingssloepje aan een partij in volle ondergang, die elke reddende hand kon gebruiken. Voor CD&V is 100 �* 200.000 stemmen extra voldoende om de nieuwverworven schijn van grootste partij hoog te houden. N-Va zit gebeiteld: salon-flaminganten en wattige wauwelaars tot mekaar veroordeeld.
Oud 10 juni 2006, 11:50   #225
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De N-Va haakte haar reddingssloepje aan een partij in volle ondergang, die elke reddende hand kon gebruiken. Voor CD&V is 100 �* 200.000 stemmen extra voldoende om de nieuwverworven schijn van grootste partij hoog te houden. N-Va zit gebeiteld: salon-flaminganten en wattige wauwelaars tot mekaar veroordeeld.
Zo is het.

Dat dat het voormalige staatsdragende karakter van de CVP langzaam maar zeker aan het ondergraven is, is meegenomen.

Ik ben er zeker van dat ze zich in Laken nu aan het voorbereiden zijn op de grote U-bocht: de verbanning van de kaloten uit 's majesteits gratie in 1999, en de bijna-cordonisering van de CD&V, moeten nu ongedaan gemaakt worden. Wij kijken geboeid toe.
Oud 10 juni 2006, 11:56   #226
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Een dwerg blijft een dwerg, ook als hij een grote muts opzet, ook harder roept dan zijn soortgenoten, zelfs als hij meereist op de schouders van een reus.
Ook als die dwerg groter is dan alle andere dwergjes tesamen? Zou je in dat geval niet kunnen spreken van een man die wat kleiner is dan de modale man?

Nu klink je een beetje als die foorkramer die met de "grootste dwerg ter wereld" uitpakte...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2006, 12:06   #227
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Ook als die dwerg groter is dan alle andere dwergjes tesamen? Zou je in dat geval niet kunnen spreken van een man die wat kleiner is dan de modale man?
Sorry: politiek gewicht (zonder kartel) : zero.
Net als BuB etc.

Citaat:
Nu klink je een beetje als die foorkramer die met de "grootste dwerg ter wereld" uitpakte...
Ik?
Met de N-Va uitpakken?
Dat moet een slip-of-the-tongue zijn.
Oud 10 juni 2006, 12:41   #228
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Sorry: politiek gewicht (zonder kartel) : zero.
Net als BuB etc.
Staaf, dat kartel IS er, ook staat ge op uwe kop.
Het heeft geen zin te speculeren of ze iets betekenen zonder kartel, want de realiteit plaatst u nu eenmaal voor die kwestie. Je kan hoogstens afgaan op peilingen als de Stemmenkampioen waar ze 7,4% halen, maar dat is ook relatief.
Oud 10 juni 2006, 12:52   #229
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Staaf, dat kartel IS er, ook staat ge op uwe kop.
Toch proberen.

't Ziet er toch nog steeds rood-geel-zwart uit.
Oud 10 juni 2006, 13:55   #230
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Toch proberen.

't Ziet er toch nog steeds rood-geel-zwart uit.
Good for you...

En dat Kartel is er nog steeds...
Oud 10 juni 2006, 14:08   #231
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht

Juist. Alle negatieve berichten die Staaf over de NV-A op dit forum publiceert, maken deel uit van de Staaf-strategie. Ik heb ze zorgvuldig bestudeerd. Ze berust op volgende beginselen.

1. Kies zorgvuldig je politieke vijanden. Aangezien hij een volbloed Belgicist is (niks op tegen) is dat in eerste instantie het VB, gevolgd door de NV-A. Tracht eerst de kleinste op te peuzelen, gevolgd door het hoofdgerecht. Blijf hameren op één thema, bv. dat Jan Loones ooit de dotatie aan Flupke goedgekeurd heeft.

2. Koester de tweedracht tussen beide Vlaams-nationale partijen. Doe dit door steeds te wijzen op de kartel-partner CD&V die je steevast een Belgicistische partij noemt. Succes gegarandeerd bij de die-hard nationalisten van het VB. Opdracht geslaagd.

3. Dek je steeds in tegen persoonlijke aanvallen. Staaf heeft ooit op dit forum beweerd dat er maar één betrouwbare NV-A'er bestond, nl. Matthias Storme. Al de rest bestond uit leugenachtige sujetten. Toen ik hem daar opmerkzaam op maakte pakte hij uit met een zeer vernuftig truukje, nl. dat hij nooit personen aanvalt, wel hun ideeëngoed. In bewuste posting een flinterdun onderscheid, maar daar sta je dan...

4. Geef nu en dan toe dat je geen gelijk hebt als je het te bruin gebakken hebt. Komt zeer sympathiek over op het forum. (wees er echter innerlijk van bewust dat je altijd gelijk hebt)

5. Verzorg steeds goed je eigen publiciteit. Hamer er steeds op dat we in België niet in een democratie, dan wel in een particratie leven. Stel bovendien het BROV voor als alleenzaligmakend. Succes verzekerd, bij alle geledingen van het forum. Alhoewel ik moet toegeven dat hij op beide punten daar wel gelijk heeft.

6. Verdedig in alle standpunten de vrije meningsuiting, ook al gaat ze in op het wezen zelf van de democratie. Ook daarin geef ik hem gelijk.

Besluit : Staaf is een zeer gewiekste knaap en eigenlijk mag ik hem zeer graag. Hij is met straatlengten veer mijn beste politieke vijand.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2006, 14:19   #232
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Juist. Alle negatieve berichten die Staaf over de NV-A op dit forum publiceert, maken deel uit van de Staaf-strategie. Ik heb ze zorgvuldig bestudeerd. Ze berust op volgende beginselen.

1. Kies zorgvuldig je politieke vijanden. Aangezien hij een volbloed Belgicist is (niks op tegen) is dat in eerste instantie het VB, gevolgd door de NV-A. Tracht eerst de kleinste op te peuzelen, gevolgd door het hoofdgerecht. Blijf hameren op één thema, bv. dat Jan Loones ooit de dotatie aan Flupke goedgekeurd heeft.

2. Koester de tweedracht tussen beide Vlaams-nationale partijen. Doe dit door steeds te wijzen op de kartel-partner CD&V die je steevast een Belgicistische partij noemt. Succes gegarandeerd bij de die-hard nationalisten van het VB. Opdracht geslaagd.

3. Dek je steeds in tegen persoonlijke aanvallen. Staaf heeft ooit op dit forum beweerd dat er maar één betrouwbare NV-A'er bestond, nl. Matthias Storme. Al de rest bestond uit leugenachtige sujetten. Toen ik hem daar opmerkzaam op maakte pakte hij uit met een zeer vernuftig truukje, nl. dat hij nooit personen aanvalt, wel hun ideeëngoed. In bewuste posting een flinterdun onderscheid, maar daar sta je dan...

4. Geef nu en dan toe dat je geen gelijk hebt als je het te bruin gebakken hebt. Komt zeer sympathiek over op het forum. (wees er echter innerlijk van bewust dat je altijd gelijk hebt)

5. Verzorg steeds goed je eigen publiciteit. Hamer er steeds op dat we in België niet in een democratie, dan wel in een particratie leven. Stel bovendien het BROV voor als alleenzaligmakend. Succes verzekerd, bij alle geledingen van het forum. Alhoewel ik moet toegeven dat hij op beide punten daar wel gelijk heeft.

6. Verdedig in alle standpunten de vrije meningsuiting, ook al gaat ze in op het wezen zelf van de democratie. Ook daarin geef ik hem gelijk.

Besluit : Staaf is een zeer gewiekste knaap en eigenlijk mag ik hem zeer graag. Hij is met straatlengten veer mijn beste politieke vijand.
7. Post een prentje als je je met geen van bovenstaande punten nog kunt redden.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 juni 2006 om 14:22.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2006, 17:42   #233
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA haalde 4.9% procent, en doet het nu in de peilingen stukken beter met 7.2%. Dat kan je niet vergelijken met nanopartijtjes als BUB, LSP,...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2006, 18:45   #234
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
N-VA haalde 4.9% procent,
= onder de kiesdrempel= 0 zetels = 0 inspraak = niet in de regering = niet eens in de oppositie

Citaat:
en doet het nu in de peilingen stukken beter met 7.2%.
= afwachten of de uitslag van spelletjes zich ook doorzet in de enige peiling die telt.
Oud 10 juni 2006, 19:24   #235
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Hoop doet leven, voor u, zeker? Er zijn geen belgicistische partijen die iets betekenen, dus hoopt u dat de Flaminganten vanzelf zullen verdwijnen
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 09:40   #236
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Hoop doet leven, voor u, zeker?
Hoop?
Ik leef in de Belgische realiteit.
Die voldoet voor een deel aan mijn wensen.
Hoop is iets voor flaminganten, separatisten, secessionisten.
Die willen een luchtkasteel verwezenlijken.
Dat recht hebben ze.
Succes wensen, dat zou hypocriet zijn van mijn kant.

Citaat:
Er zijn geen belgicistische partijen die iets betekenen,
Hoeft ook niet.
België is er.
Partijen zijn er om u wijs te maken dat ze uw dromen zullen vervullen:
Vlaanderen zelfstandig
Vreemdelingen buiten
Iedereen een halve auto per jaar boven hola
Congé payé op 11 juli i.p.v. 10 dagen later.
etc. etc.

Citaat:
dus hoopt u dat de Flaminganten vanzelf zullen verdwijnen
Neen hoor.
Het forumplezier zou er een stuk minder op worden.
Oud 11 juni 2006, 09:46   #237
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoop?
Ik leef in de Belgische realiteit.
Die voldoet voor een deel aan mijn wensen.
Jij moet de bestaande toestand verdedigen, de wankele dam in stand houden tegen eb en vloed. Nu eens trekt het water weg, dan komt het weer heviger terug. Zal het erover komen of niet? Zal het voorgoed wegtrekken of zal het blijven terugkomen?

Ja, je zit goed vast achter de muren van je burcht, maar voor hoelang nog?

De twijfel is voor jullie, de hoop voor degenen die verandering nastreven.
Oud 11 juni 2006, 10:27   #238
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
België is er.
Partijen zijn er om u wijs te maken dat ze uw dromen zullen vervullen
En de belgicistische partijen zijn er om jou wijs te maken dat de vergissing van 1830 geen vergissing was....
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 10:54   #239
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En de belgicistische partijen zijn er om jou wijs te maken dat de vergissing van 1830 geen vergissing was....
De Belgicistische partijen zijn er om ons te behoeden voor de afbraak van al het goede dat we in ons land mogen ondervinden.
Ze tonen ons dat we het kind niet met het badwater mogen weggooien.
Ze waken erover dat we met open geest dankbaar blijven voor de talrijke zegeningen ons toekomend dankzij ons Zoete Vaderland.
Ze houden ons alert voor het verderfelijke discours van de secessionisten allerhande.
Ze waarschuwen ons ervoor om niet tenonder te gaan in twist en schande.
Ze koesteren de menselijke waarden van directe democratie, vrijheid van meningsuiting en solidariteit.
Ze herinneren er ons aan dat we de erfenis niet mogen laten teloorgaan, waar onze voorouders roemrijk voor gestreden hebben: vorst, vrijheid en recht.
Oud 11 juni 2006, 10:57   #240
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Belgicistische partijen
...

Ze koesteren de menselijke waarden van directe democratie, vrijheid van meningsuiting en solidariteit.

Ze herinneren er ons aan dat we de erfenis niet mogen laten teloorgaan, waar onze voorouders roemrijk voor gestreden hebben: vorst, vrijheid en recht.

Al een geluk dat uit je laatste zin blijkt dat dit één van je beruchte pastiches is...

Laatst gewijzigd door baarle : 11 juni 2006 om 11:10.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be