Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2006, 17:32   #221
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Ja jantje ik weet dat alles wat geen bron heeft voor jouw niet bestaat, maar feit is dat de ondervoorzitter reeds gevraagd werd voor een debat op zondagvoormiddag. En dat er enkele mensen geïnterviewd zijn voor een reportage.
Daarnaast werd de BUB reeds gevraagd om hun bevinden te geven over een poll georganiseerd door RTL-TVi
Jammer genoeg kan ik je geen visuele bron geven daar de RTBF en RTL TVi niet alles op zijn site plaats.
Maar je kan gerust even bij mij langstkomen ik heb de verschillende videotapes liggen. Adres vraag je maar aan uw partij!
Blijkbaar kunt u de vraag niet goed lezen. Kunt u ons CONCREET aangeven waar en wanneer de BUB in de Franstalige media aan bod kwam? En kunt u ons ook zeggen waarin deze deelname bestond? Hoeveel tijd (wat grofweg)?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 17:38   #222
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar stel ik dan wel dat Hoste Vlaamsgezind is? Waar?
U stelt dat nergens en ik heb dat ook helemaal nergens beweerd.

Ik stelde u enkel een vraag. Het is niet omdat cabaratiers moppen maken over het Koningshuis, dat ze er geen respect voor hebben.

Kijk maar naar Youp van 't Hek...

Laatst gewijzigd door Kim : 15 juni 2006 om 17:39.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 17:40   #223
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar kunt u de vraag niet goed lezen. Kunt u ons CONCREET aangeven waar en wanneer de BUB in de Franstalige media aan bod kwam? En kunt u ons ook zeggen waarin deze deelname bestond? Hoeveel tijd (wat grofweg)?
U weet dat zoiets moeilijk is om te bewijzen via internetlinks. De videobanden liggen echter de man thuis en voor zover ik kon lezen is deze bereid de video's in kwestie te tonen.
Oud 15 juni 2006, 17:43   #224
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

De uitzending waar BCD het over heeft is een debat bij Mise Au Point iets meer dan een jaar geleden. Regionalisten van elke Franstalige partij mochten debateren over België en onze toenmalige ondervoorzitter mocht daar gedurende 1 minuut ook iets over zeggen, hoewel hij snel weer de mond werd gesnoerd.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 17:45   #225
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
De uitzending waar BCD het over heeft is een debat bij Mise Au Point iets meer dan een jaar geleden. Regionalisten van elke Franstalige partij mochten debateren over België en onze toenmalige ondervoorzitter mocht daar gedurende 1 minuut ook iets over zeggen, hoewel hij snel weer de mond werd gesnoerd.
De volle minuut?!
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 17:50   #226
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Op zondag 14.09.2004 als mijn geheugen goed is. In Mise au Point, zoals Patriot het terecht aangeeft. Onze interventie duurde één �* twee minuten vóór dat we inderdaad de mond werden gesnoerd.

Dat was de enige keer dat we eens op min of meer redelijke wijze in de openbare media mochten komen en dan druk ik mij nog heel zacht uit.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 17:53   #227
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja? Graag een verwijzing naar de recente optredens van de BUB op de RTBF.
Zeer recent vorige maandagochtend toen ik met vermelding van mijn naam en voorzittersfunctie het grote privilege kreeg om een vraag te stellen aan de geïnterviewde (Robert Deschamps) in "Questions publiques". Het ging over "fédéralisme coopératif". Een repliekrecht had ik echter niet.
Oud 15 juni 2006, 17:57   #228
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Op zondag 14.09.2004 als mijn geheugen goed is. In Mise au Point, zoals Patriot het terecht aangeeft. Onze interventie duurde één �* twee minuten vóór dat we inderdaad de mond werden gesnoerd.

Dat was de enige keer dat we eens op min of meer redelijke wijze in de openbare media mochten komen en dan druk ik mij nog heel zacht uit.
Wablieft?!?!?! Een �* twee minuten?!?!?!

Als jullie massabeweging nu geen overdonderende verpletterende klap levert aan het Vlaams Belang volgende verkiezingen...

Alle gekheid op een stokje zeg, meer dan een hele minuut, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 15 juni 2006 om 17:58.
Oud 15 juni 2006, 17:58   #229
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
BUB komt wel in de media, zij het niet rechtstreeks.

http://www.fmradio.be/new/nieuws.php?id=37627

Nu goed, ik ben heel dat gedoe van "wij mogen niet in de media komen" ondertussen al wel beu gehoord. B-Plus kan hetzelfde zeggen, wij ontwaken 's morgens ook niet met 20 journalisten voor onze deur.

BUB moet gewoon met positieve acties de media aanschrijven, dan volgt de rest wel vanzelf. Het is niet omdat je geen dagelijkse VRT-aandacht krijgt, dat mensen niet over je spreken.
Je onderschat de invloed van de media, Kim. De media-boycot tegen Belgisch-gezinden is een aanslag op de democratie. Als je democratie belangrijk vindt, dan begrijp je wat ik bedoel. Lees eens de artikels 10 en 14 EVRM tesamen. Zelfs Prof Velaers (KUB, KUL) geeft ons gelijk.

Bplus mag anders ook wel wat gekender zijn. Ik denk dat jullie hetzelfde probleem hebben als wij.
Oud 15 juni 2006, 18:00   #230
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Bplus mag anders ook wel wat gekender zijn. Ik denk dat jullie hetzelfde probleem hebben als wij.
Ze doen er in ieder geval zo kinderachtig niet over.
Oud 15 juni 2006, 18:00   #231
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Ze doen er in ieder geval zo kinderachtig niet over.
Wij laten ons niet doen. Dat is het verschil.
Oud 15 juni 2006, 18:01   #232
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht

Laatst gewijzigd door daiwa : 15 juni 2006 om 18:03.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 18:02   #233
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wij laten ons niet doen. Dat is het verschil.
Nee, dat is waar, u legt klachten neer met de hoop. En is er ooit al eens iets van gekomen... Juist ja, trek misschien uw conclusies eens!
Oud 15 juni 2006, 18:07   #234
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Nee, dat is waar, u legt klachten neer met de hoop. En is er ooit al eens iets van gekomen... Juist ja, trek misschien uw conclusies eens!
We zullen onze conclusies trekken de dag dat we gelijk halen (want in deze hebben we gewoon gelijk) !
Oud 15 juni 2006, 18:16   #235
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Hoe zit het met de klacht tegen de N-VA?
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 18:28   #236
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je onderschat de invloed van de media, Kim. De media-boycot tegen Belgisch-gezinden is een aanslag op de democratie. Als je democratie belangrijk vindt, dan begrijp je wat ik bedoel. Lees eens de artikels 10 en 14 EVRM tesamen. Zelfs Prof Velaers (KUB, KUL) geeft ons gelijk.

Ik ken Prof. Velaers maar al te goed (UA).

De media heeft inderdaad een zeer grote invloed, dat zal niemand hier ontkennen. De artikelen die je aanhaalt (vrijheid van meningsuiting en verbod van discriminatie) mag je echter niet alleen zien in het kader van het ganse mediagebeuren. Vrijheid van meningsuiting kan ook gebeuren zonder media (dat was ook te lezen in de uitspraak betreffende jullie klacht). BUB komt aan bod in debatten, georganiseerd door studentenclubs of andere verenigingen. Je mag niet gaan verwachten dat de media BUB groot gaat maken. Dat moet je zelf doen door een programma samen te stellen waar de burger niet omheen kan. Dat doe je door ludieke acties te organiseren en bekende mensen aan te schrijven (die dan weer op hun beurt hun sympathie kunnen uitspreken voor jullie gedachtegoed, wat gelezen/gehoord wordt door andere mensen etc.)

Dat doe je echter niet door je op politieke fora in een slachtofferrol te wentelen want daar hebben de meeste mensen (incluis ik) een bloedhekel aan.

Zoals ik eerder zei, B-Plus heeft ook niet de media-aandacht die ze graag zou hebben, maar dat weerhoudt er ons niet van om verder acties te organiseren waar wel over gepraat in kranten zoals Le Soir, La Libre, De Standaard... Een voorbeeld daarvan is bv. ons dossier over de sociale zekerheid, wat zeer goed onthaald werd.
Oud 15 juni 2006, 18:38   #237
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Het gaat hier, los van de vraag of de partij B.U.B. media-toegang verdient (waarom niet overigens?), over discriminatie van een nationale minderheid van unitaristen en unie-federalisten.

Dat is gewoon een onaanvaardbare realiteit waarvan minstens 2,5 miljoen Belgen het slachtoffer zijn.
Oud 15 juni 2006, 18:43   #238
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier, los van de vraag of de partij B.U.B. media-toegang verdient (waarom niet overigens?), over discriminatie van een nationale minderheid van unitaristen en unie-federalisten.

Dat is gewoon een onaanvaardbare realiteit waarvan minstens 2,5 miljoen Belgen het slachtoffer zijn.
Als de BUB iets boeiend te vertellen heeft halen ze echt wel het RTBF nieuws hoor. Als...

Zelfs gaia, ook maar 3 man en een paardenkop, halen geregeld het nieuws. Zo moeilijk is dat niet.

Ge kunt een manifestatie organiseren (mars voor belgië) of zo? Of een sms naar 4040 van de VTM sturen...

Ge kunt zoveel...
Stop met klagen en doe het verdorie!
Oud 15 juni 2006, 18:43   #239
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Voor eens en voor altijd: wat zijn unie-federalisten?
2. Geen enkele partij heeft media-toegang.
Citaat:
Ik dacht 9 miljoen? Of na hertelling 11 miljoen?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 18:44   #240
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Dat doe je echter niet door je op politieke fora in een slachtofferrol te wentelen want daar hebben de meeste mensen (incluis ik) een bloedhekel aan.
Ik niet, ik vind het een komisch gedoe eigelijk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be