![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Homohuwelijk; wat vindt U daarvan? | |||
Een schandelijke wanvertoning |
![]() ![]() ![]() |
182 | 42,03% |
Prima, maar alleen als men geen kinderen adopteert |
![]() ![]() ![]() |
50 | 11,55% |
Homofielen hebben de zelfde rechten als Hetero's |
![]() ![]() ![]() |
201 | 46,42% |
Aantal stemmers: 433. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat alles is helemaal geen argument in onze discussie. Er is nu eenmaal een natuurlijk en psychologisch ideaal wanneer we over het gezin praten. Jammer genoeg zijn er veel uitzonderingen, en dan moet u bij me niet afkomen "maar... dit of dat". Deze uitzonderingen zijn in niets een rechtvaardiging voor het laten gelijkberechtigen van een afwijking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat pervers betreft, een Van Dale openslaan kan soms wonderen verrichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Minister
|
![]() Ik ga me ook eens wagen aan een moraliserende beschouwing. De gulden huisregel van Duym luidt: GEEF EEN OORDEEL OVER IEMANDS IDENTITEIT, EN DAT IN AL ZIJN ASPECTEN, EN VRAAG JE AF OF JE IN ZIJN PLAATS MET DAT OORDEEL ZOU KUNNEN LEVEN.
Daar gaan we dan: een homoseksuele beleving is ontegensprekelijk een onnatuurlijke aangelegenheid. In een natuur als de onze, wiens voortbestaan gestoeld is op talloze verbluffende staaltjes van symbiotische gedragspatronen, is het zelfs bespottelijk om te beweren dat homoseksueel gedrag kadert in dat groot natuurlijk geheel. Het zou wel de meest domme en amateuristische creatie van God (natuur) zijn, wanneer Hij de anale coïtus voor een homopaar had uitgedacht. Prutswerk zeg maar, een Wonderbaar Scheppingsgenie onwaardig. Hun gebezigde organen passen letterlijk langs geen kanten en hun contact resulteert nooit in een voortplanting, wat eveneens een noodzaak is tot een verder voortbestaan. MAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HET IS NIET OMDAT IETS ONNATUURLIJK IS DAT HET OOK VERWERPELIJK ZOU ZIJN. De anale coïtus is voor veel heteroparen een afwisselend iets in hun seksueel leven. En als het dat niet is, vind je bij die ‘zuiveren van vlees’, wellicht andere zaken die even onnatuurlijk zijn als een intieme relatie tussen een muis en een olifant. Laat ons stoppen met elkaar te taxeren op het al dan niet natuurlijk zijn van onze seksuele activiteiten. De liefde tussen twee mensen van hetzelfde geslacht kan even echt en diepgaand zijn als tussen man en vrouw. Wie dat ontkent is blind en hardvochtig. MAAR GEENSZINS ZAL IK ZWICHTEN OM ANAALCONTACT, OF HET NU TUSSEN MAN EN VROUW IS OF TUSSEN TWEE MANNEN, ALS GELIJKWAARDIG TE BESCHOUWEN AAN DE GENITALE GESLACHTSOMGANG. Uiteraard, homoliefde is meer dan anaal contact, maar zeg nu eerlijk, is dit niet het eerste wat een homohater voor ogen krijgt wanneer hij het woord ‘homo’ hoort? De tolerantie tegenover lesbische koppels is wellicht daarom groter omdat zulk ‘weerzinwekkend beeld’ achterwege blijft. Veel ‘zuiveren van hart’ zouden dan ook eens graag vergast worden op een voorstelling van zulke vozende vrouwen. U ziet, Duym een Blokker, maar niet bepaald een fan van de overigens zeer intelligente en sociaal bewogen mevrouw Colen. En nog dit, de VLD moet hier niet te hoog van de toren blazen als het om moraal en menslievendheid gaat. Die partij van Verraders Leugenaars en Demagogen krijgt volgende maal van Duym een flinke veeg uit de pan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens jouw theorie is de ene "uitzondering" doodnormaal maar moet men met de andere "niet bij je afkomen". De ene perversiteit krijgt voor jou gelijkberechtiging en wordt daarmee dus in feite normaal bevonden, de andere is en blijft een afwijking. ( jouw theorie, niet de mijne dus...) Ik vraag me hoe langer hoe meer af of jij niet degene bent die met een afwijking zit. Je natuurlijke hokjesmentaliteit en psychologische engheid wijzen daar vrij duidelijk op. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ach, hokjesmentaliteit. En ach, psychologische engheid. Wanneer u het zegt, zal het wel waar zijn, zeker? Dit zal me nu echt een zorg wezen: ik weet dat mijn standpunt het eeuwenoud standpunt is van het mensenras, de diepe kreet in ieders geest. En dus weet ik dat tegennatuurlijkheid en allerhande afwijkingen nooit als normaal zullen worden beschouwd, zelfs al roepen er nog een paar honderd meer dat het wel zo is. De feiten zijn nu eenmaal de feiten, en van een kat kan men geen hond maken, hoe graag sommigen dat ook willen. Welke vorm van perversiteit heb ik normaal geacht? Wil zo goed zijn me citeren, daar u waarschijnlijk uw eigen conclusies trekt die niet door mijn woorden worden gedekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Minister-President
|
![]() Ik heb gewoon gevraag een verklaring te geven voor het woord perversiteit wat u weigert te doen, meer heb ik niet gezegd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar hebt u geen Van Dale en dus sla ik de mijne maar eventjes open. Op blz. 2269 van deel 2 staat: "perversiteit 1. ontaarding van de gevoelens en driften, zodat men behagen schept in dingen die vrij algemeen afschuwelijk gevonden worden, in 't bijz. m.betr.t. de seksualiteit, syn. verdorvenheid; 2. vorm, uiting van de genoemde verdorvenheid" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Minister-President
|
![]() Ik heb de vraag gesteld wat pervers was en aanvankelijk deed u dat NIET! Dus u verstaat dit onder pervers, hoe dat ik het weet. Geef eens enkele voorbeelden waarom homo's pervers zouden zijn dan.
Nogmaals homo's zijn ook maar mensen op zoek naar liefde, geluk, geborgenheid, tederheid,... om samen met iemand gelukkig te zijn die toevallig van hetzelfde geslacht is. Dat ze willen huwen is daar een mooie bevestiging van. Daar is toch niets pervers aan. En wat is er pervers aan dat ze een kind willen adopteren om het véél liefde mee te geven! Daar is helemaal NIETS pervers aan! Dat je het niet ziet zitten van die adoptie ja, maar omdat meteen pervers te noemen een héél grote NEEN! |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet ik versta dat onder het woord "pervers" trouwens; het staat zo in Van Dale, het is dus de algemeen aanvaarde betekenis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.vandale.nl/ Was deze namiddag trouwens in Sluis en zag daar het standbeeld van onderwijzer Van Dale staan. U kunt het nakijken op: http://www.sluisonline.nl/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijna elke vrouw wil kinderen, zonder erbij stil te staan of ze de opvoedkundige capaciteiten bezit om de kinderen een deftige jeugd te bezorgen. Een leuk levend mensje om aan te kleden, te wassen en te voeren. De pret duurt dan tot de eerste 'neen-fase'. Vaak geven ook mannen aan die absurde kinderwens toe onder sociale druk (familie, schoonfamilie, vrienden, collegae......) om dan te constateren, dat ze hun leven grondig en vrij definitief verstoorden met een schijtende, blijtende boreling, waar ze geen scheet aan hebben. In onze maatschappij zijn we met genoeg. Het ingebakken atavisme om koste wat het wil kinderen te baren, is totaal achterhaald. We zijn met 6.000.000.000 mensen op deze aardkloot, en wij leven dan nog in de dichtsbevolkte gebieden. Kinderen vragen niet om in deze rat-race gedumpt te worden. Zeker niet bij b.v. twee slunzen van hetero-ouders, die hun leventje ook grondig kunnen vernichelen (cfr. het Wetterse echtpaar......) Laat eventueel degene die hier dan toch het levenslicht zagen, en als wees verder moeten, opgroeien bij een homopaar met goeie intenties ten opzichte van het kind. Het zal niet slechter af zijn dan bij het doorsnee 'normale' ouderpaar dat zich enkel procreëert om aan ingebeelde sociale normen te voldoen. Citaat:
Ook heterostellen maken kids om hun eigen verlangens, fantasieën en soms neurosen te voldoen en te voeden. Geen enkel kind vraagt om er te zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dit alles is weinig relevant in deze discussie: homoseksuelen kunnen geen kinderen krijgen (toch niet op natuurlijke wijze) en zijn trouwens niet de ideale situatie waarin kinderen kunnen opgroeien. Heeft een strijdend homoseksueel ooit eens nagedacht of een kind wel een emotionele en psychische stabiliteit zal bewaren in een gezin waar twee mannen het bed met elkaar delen? Een grote vraag waar nog niemand op geantwoord heeft. Kinderen hebben, achterhaald? Dit lijkt veel op de levensmoeë Romeinen toen hun Rijk op de laatste benen liep. Kinderen hebben is nooit achterhaald; ze vormen de toekomst van ieder volk, van iedere beschaving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klopt natuurlijk wat u schrijft, maar blijft daarbij toch het feit dat kinderen in zo'n relatie tenminste in hun natuurlijke omgeving geboren en (liefst ook) opgroeien: een relatie van man en vrouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Minister-President
|
![]() Als het kind met héél véél liefde en respect omringd wordt en het een mooie opvoeding meekrijgt zal het héél gelukkig zijn, neem dat maar van me aan, 2 mannen zijn perfect in staat een kind een mooie aangename toekomst te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Minister-President
|
![]() dat is helemaal geen geëxpirimenteer met kinderen. die kinderen kunnen perfect gelukkig opgroeien in een holebigezin héél zeker waar ze héél véél liefde en warmte zullen meekrijgen; dus u blijkt het altijd te hebben over experimenten, maar dat slaat totaal nergens op!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aha, dat is dan nieuw. Mag ik u vragen: welke maatschappij of cultuur heeft in het verleden kinderen binnen in een homoseksuele samenlevingsvorm laten opgroeien? Juist, in geen enkele. Het is dus weldegelijk een experiment, waarvan men nog lang niet weet hoe de kinderen eruit zullen komen. Misschien komen ze er wel getraumatiseerd of emotioneel onstabiel uit. Daarom: laat de kinderen in hun gewone omgeving opgroeien! Geen experimenten met kinderen! Wilt u met een man gaan samenleven: ga uw gang, maar laat de kinderen gerust. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U raadpleegt blijkbaar minder het toog-orakel, dan u soms laat vermoeden. Citaat:
U geeft zelf wel reeds een andere mogelijkheid aan die niet in het mannetje-vrouwtje-kindje stramien past...... Citaat:
Van deerlijk miskweekte kinderen uit homogezinnen? U hebt gewoon geen enkele basis om deze situatie al of niet als ideaal af te schilderen. Het zal geval per geval moeten beoordeeld worden, net zoals met heterostellen. Citaat:
Kinderen worden toch overal uit de slaapkamer geweerd als de speeltijd voor volwassenen aanbreekt? Geef de emotioneel ontwrichte kinderen uit gedéfroqueerde heterogezinnen maar eens de kost. U zal menig bijles moeten geven. Misschien aan homo's om ze om te turnen, daar zal menig uurtje inkruipen. ![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |