Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2006, 11:56   #221
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat het een werk van lange duur zal zijn ontken ik niet. Maar ja, ik ben er echt van overtuigt dat met wilskracht en samenwerking van de westerse- en ontwikkelingslanden( België alleen kan dit uiteraard niet), men daar een levenstandaard kan bereiken die met de onze vergelijkbaar is. Dit is zoals je zelf al aangaf, niet iets dat op een paar dagen te verwezelijken is. Maar als men er nu mee begint zal de vlucht naar hier ook beginnen te stoppen.
Jantje, ik ben ook voor goedgecontroleerde doelmatige ontwikkelingshulp, en help daar persoonlijk aan mee.
Maar als je denkt dat je daardoor een levensstandaard kunt bereiken die vergelijkbaar is met de onze dan ben je TOTAAL verkeerd.
In Duitsland slaagt men er nog niet in om het oosten op peil te brengen, in hetzelfde land, met hetzelfde volk, en met enorme hulp.
Wij Vlamingen slagen er nog niet in om wallonië op peil te brengen met enorme transfers jaar na jaar. En het is allemaal boter aan de galg.
Als wij hier 'vluchtelingen' opvangen met al onze sociale voorzieningen, behuizing, ziektezorg, dopgeld, scholen enz (thuis kunnen ze daar niet van dromen zelfs al hebben ze een zeer goede baan) dan zullen er steeds meer komen tot onze sociale zekerheid in mekaar stort.
Wij moeten dus jammer de toegang weigeren, er is geen andere keuze.
EN doelgericht helpen in eigen land
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 11:56   #222
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik "viezer" niks, ik noteer enkel de feiten.

Mensen die geen dubbele nationaliteit hebben voelen zich weldegelijk BELG en zullen bij criminele daden hier gestraft worden.

Mensen die zich met handen en voeten blijven vasthouden aan hun "ooit" nationaliteit en dit bewust blijven doorgeven aan hun nageslacht, beschouw ik als vreemdelingen in dit land.
Het is hun eigen keuze.

Heb je daar een probleem mee soms?
Alle Grieken die ik ken hier hebben de dubbele nationaliteit.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 11:58   #223
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Niemand heeft last van Grieken.
Oud 15 augustus 2006, 11:58   #224
luc broes

Standaard

Citaat:
Ken veel Nederlanders die reeds meer dan 5 generatie's hier wonen, maar hun Nederlands nationaliteit niet willen opgeven. Wat doe je daarmee
Wij doen daar niets mee. Als iemand verkiest om zijn nationaliteit te behouden dan is dat zijn keuze, met alle voor- en nadelen.
Oud 15 augustus 2006, 12:11   #225
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Nee, dat klopt. We hebben ze eerst 200 jaar lang uitgebuit in hun eigen land als slaven, hebben hen daarna in een vernield en verscheurd land hun vrijheid terug gegeven en hen onder de naam van gastarbeider naar hier gehaald om hen hier als slaven te gebruiken.Dit alles als dank voor de kennis die zij hier hebben gebracht voor die 240 jaar van uitbuiting.
Uw kennis van de historische werkelijkheid is toch wel bijzonder klein.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 12:15   #226
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
zo te zien blijven er amper nog belgen over met slechts één nationaliteit. Zullen we die ineens dan maar verwijderen? Het lijkt hoe langer hoe simpeler te worden.

Ik trouw alvast met een Braziliaan, dus wéér een Belg minder, want ik mag mijn Belgische nationaliteit dan niet behouden indien ik ook Braziliaanse wil worden.

Raar genoeg zijn dus die "oude" belgen hier niet meer welkom eens ze op de internationale toer zijn gegaan. Laten we dus de deuren openzetten voor de andere internationale "pensioenverdieners" zeker?

Ik vraag me af of ik door de asielindustrie even gewatteerd zal worden behandeld als ik later besluit om terug te komen? Of hoe zit dat dan?

Ik zal wel niet meer binnenmogen als "economische vluchteling" zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 augustus 2006 om 12:16.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 12:20   #227
Jozef Ostyn

Standaard

Kijk, ik denk dat er hier over heel die zaak veel te veel gezeverd wordt.
Het is duidelijk dat hier een geweldmisdrijf is gepleegd. De daderes dient vervolgd te worden voor de correctionele rechtbank wegens opzettelijke slagen en verwondingen. Vermits het hier een geweldmisdrijf tegen een persoon betreft lijkt een gevangenisstraf aangewezen, gekoppeld uiteraard aan het betalen van een fikse boete en schadevergoeding aan het slachtoffer (desnoods door aanslag van goederen). De betrokken minderjarigen dienen uiteraard ook bestraft te worden, maar kunnen bezwaarlijk voor een correctionele rechtbank gebracht worden. De wetgeving zou de jeugdrechter hier de mogelijkheid moet geven om werkstraffen op te leggen.
Voor het overige doet de afkomst van de misdadigster hier niet terzake, al kan bij zware geweldmisdrijven natuurlijk wel overwogen worden om iemand die niet de Belgische nationaliteit bezit na het uitzitten van de straf te deporteren.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 12:47   #228
Wha'ever
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Goed... uit dit alles mag blijken dat afgetroefde vrouwen er zelf schuld aan hebben. Ze zijn niet geschikt in hun hoedanigheid van echtgenote of cassiere, of redster... de conclusie is dat hun plaats beter wordt ingenomen door een grote man. Voila... tot zover de mening van links.
Dus maw: Links pleit voor "vrouw aan de haard"
Wha'ever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 13:38   #229
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dus u wilt enkel Marokkanen en Turken terugsturen?
Wel heel selectief, niet?
Als deze selectie onophoudelijk voor problemen zorgt, zoals dat nu weldegelijk is, dan is dit wel de oplossing. Als anderen ( albanezen of wat voor volk dan ook ) ook voor problemen zorgen, mogen die voor mijn part ook vertrekken.

Mijn verstand is echt te klein voor het linkse pamperbeleid dat mee de huidige situatie in de hand heeft gewerkt, en om geen gezichtsverlies te leiden blijft men onvermindert dezelfde weg bewandelen. Het is gewoon hemeltergend !
Oud 15 augustus 2006, 13:57   #230
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC Bekijk bericht
Uw minimaliserende toon laat duidelijk merken dat je heel het gebeuren niet begrijpt, of erger, niet wil begrijpen. Ik ga geen moeite doen om het u te doen begrijpen want dat zou tevergeefse moeite zijn.
Maar het zijn wel mensen met een mentaliteit zoals de uwe die dergelijke zaken afwimpelen als zijnde "t'is toch zo erg nie" die er voor zorgen dat die gastjes het volgende keer weer opnieuw doen omdat ze weten dat ze er toch mee kunnen wegkomen. Uw links gedoogbeleid van de "kansarme allochtoon" zal u vroeg of laat wel aan den lijve ondervinden, en ik hoop eerder vroeg dan laat ! Eens kijken of ge dan ook uw andere wang gaat aanbieden !

.
reageer nu toch eens niet zo ernstig verontwaardigd op Mitgard zijn berichten, vooral als het over vreemdelingen gaat. Lees tussen de regels en merk het sarcasme en de provocatie.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 14:20   #231
Dude
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Nooit bij stilgestaan dat redsters cursussen volgen om mensen uit het water te redden. Moeten ze binnenkort naast diverse zwemdisciplines ook nog technieken zelfverdediging beheersen?

De vraag is eerder of die kinderen wel geschikt waren voor het zwembad.
Neenee,de vraag is of zulke kinderen wel geschikt zijn voor onze maatschapij.Om nog maar te zwijgen van die "moeder".

En hoe ze dan op de VTM allemaal Zwemmende autochtonen filmen en een zwarte redder vond ik ook wel de max.

Ik ben niet lomp he,ik wist direkt dat dat over migranten ging,met zo'n pamperbeleid toch nog direkt zo denken,hoe komt dat toch?

Laatst gewijzigd door Dude : 15 augustus 2006 om 14:31.
Dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 14:23   #232
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Een zwembadredster is iemand die instaat voor de veiligheid van uw en mijn kinderen.

Een moeder die haar Zonen opvoedt met niet enkel totaal disrespect voor de taak van deze veiligheidspersoon, maar ze zelfs aanmoedigt om die mensen aan te vallen, zou in feite een levenslang verbod moeten krijgen om nog ooit een voet in een zwembad te zetten.

Wat indien er tijdens die schermutseling eens een ander kind in moeilijkheden was geraakt?

"Ikke nieks gezien menier?"

Laatst gewijzigd door circe : 15 augustus 2006 om 14:24.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 14:56   #233
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
als een redster nog geen kinderen van 10-12 jaar aankan moet men zich mss de vraag stellen of ze wel geschikt is voor de job.

Ik dacht dat die vooral goed moeten kunnen redden.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 15:29   #234
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Jantje, ik ben ook voor goedgecontroleerde doelmatige ontwikkelingshulp, en help daar persoonlijk aan mee.
Maar als je denkt dat je daardoor een levensstandaard kunt bereiken die vergelijkbaar is met de onze dan ben je TOTAAL verkeerd.
In Duitsland slaagt men er nog niet in om het oosten op peil te brengen, in hetzelfde land, met hetzelfde volk, en met enorme hulp.
Wij Vlamingen slagen er nog niet in om wallonië op peil te brengen met enorme transfers jaar na jaar. En het is allemaal boter aan de galg.
Als wij hier 'vluchtelingen' opvangen met al onze sociale voorzieningen, behuizing, ziektezorg, dopgeld, scholen enz (thuis kunnen ze daar niet van dromen zelfs al hebben ze een zeer goede baan) dan zullen er steeds meer komen tot onze sociale zekerheid in mekaar stort.
Wij moeten dus jammer de toegang weigeren, er is geen andere keuze.
EN doelgericht helpen in eigen land
Men verwacht in Duitsland dat er op een paar jaar een even hoge levensstandaard bereikt word in het oosten als die van ons.
Een beetje logische blijven, dit is iets waar wel een paar generaties over gaan. Rome en Parijs zijn ook niet op 1 dag gebouwd.

en Juist, we moeten Doelgericht gaan helpen in hun eigen land en stoppen met geld geven aan de NGO's die daar een paar werken gaan uitvoeren en wat onderwijs geven. Niet dat ik het werk van die mensen afbreek, ze krijgen van de westerse landen ook niet meer mogelijkheden om iets anders te doen. Maar.....

Veel bedrijven liggen daar stil omdat men de mensen niet heeft die ze kunnen beheren en in werking houden. Andere dan weer omdat er niemand is die weet hoe de wereldhandel werkt, weer andere omdat men er de technische kennis niet voor heeft. En zonder die kennis is iedere inspanning, verloren werk. En veel geld verdwijnt er nu in de zakken van een paar mensen.

Voor dat de Europeaan daar kwam kenden zij enkel samenwerking binnen de stam en werd er slechts in kleine maten ruilhandel gedreven met bevriende stammen. De rest van hun economie was jacht- en oorlogsbuit. Tot wij, Europeanen hen zijn gaan dwingen om met alle stammen samen te leven en samen te werken om ons te dienen.

En hebben hen na een paar tientalle jaren (we zijn er door hen buiten gesmeten, dat wel) aan hun lot overgelaten. Maar toen kenden zijn nog steeds hun stammenoorlogen en wisten nog steeds niet hoe onze maatschappij werkt.

Nu moeten zij meedraaien in een wereld waar bijna niemand nog weet welke stam er ooit woonde in de streek waar hij zich heeft gevestigd.
In een wereld waar in geld belangrijker is dan de mens.
Wij willen hen een liberale levenswijze opdringen, maar hebben hen nooit geleerd wat dit woord betekend.
Voor hen betekend dit, wie geld heeft mag de andere overheersen.
Maar tegelijk zitten zij nog met mensen die denken dat de stam die een oorlog wint de overwonnen stam als slaven mag gebruiken.

Eerst moeten we hen dat afleren en hen leren dat wat een liberale levenswijze echt is.

En dit moet gedaan worden door mensen die zorgen dat hun bedrijven werken en geld opbrengen, zodat deze hun werknemers behoorlijk kunnen betalen. Dan kunnen deze zelf kopen wat ze nodig hebben en in hun eigen onderhoud voorzien.
En tegelijk moeten er mensen naar daar om de openbare werken en nutsbedrijven te gaan leiden en beheersen. En moeten er mensen naar daar om er opleidingen te geven zodat zij zichzelf kunnen opwerken met kennis en niet met geweld naar leidinggevende functies.
Ook zouden er politici heen moeten als raadgevers.

En politie en rechters zouden daar dan moeten gaan helpen en werken zoals zij dat hier doen.
Onze militairen zouden er de politie en hun eigen leger moeten gaan helpen om de veiligheid van het land en zijn bevolking te vrijwaren. En ja, dat zal dan wel een paar 100 Europese mensenlevens kosten, maar dat is de prijs die wij dan moeten aanvaarden als afbetaling voor onze veiligheid en luxe hier.

Zie je, wij Europeanen moeten dus inderdaad Afrika terug koloniseren, maar dan deze keer een economische en menselijke manier. En de toeristen zullen er dan buitenlandse divisie binnen brengen die hun economie dan weer ten goede komt.

Dit gaat over centraal Afrika, maar veel van deze opmerkingen slaan ook op noord-Afrika, het midden oosten en het Oost Europa.
En dit kan België niet alleen, het is idd iets dat HEEL de rijke wereld samen moet doen.
En dan zullen de problemen met illegale en wettelijke asielzoekers hier pas stoppen.

Laatst gewijzigd door Jantje : 15 augustus 2006 om 15:43.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 16:22   #235
Dude
Vreemdeling

Standaard

Jantje uw idee is mooi maar ik denk wel dat ge daar op veel verzet gaat stuiten hoor.Zeker op het deel van die millitairen.

Wat ik mijn eigen soms afvraag over die onwikkelingshulpers daar zoals leraars is,wat leren die die kinderen daar?Wiskunde?

Als ik dat zie op tv zie ik altijd een klas met kinderen en vooraan een leeraar.

Even later zie ik dan de helft van dat dorp klagen voor de camera naast een rivier dat die rivier hun enige bron van water is maar tegelijk ook een verspreider van ziektekiemen waar veel zieken en doden door vallen.

Hoe komt dat?Die rivier lag vol met afval en stroomde bijna niet meer.

Als die leraars nu is aan die mensen zouden leren hoe ze een schup moeten gebruiken en hun vuilnis op een veilige afstand van het dorp bijeenstapelen en eventueel verbranden zou in dat dorp de levensstandaard al een enorm pak omhoog gaan.

Voor ge mij afschiet begrijp ik ook wel dat het niet alleen dat is maar het zijn zo'n zaken dat de mensen daar moeten leren en op die mannier worden ze mischien wat zelfstandiger.

De meeste immigranten komen echter wel niet uit zo'n streken maar zijn een gevolg van vroegere "economische" migratie en vluchtelingen van oorlogen.En tegenwoordig ook aanverwanten van migranten die hier al waren en anderen naar hier lokken.

Laatst gewijzigd door Dude : 15 augustus 2006 om 16:29.
Dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 16:46   #236
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@ Dude,

Dat mijn idee op veel verzet zal stuiten daar ben ik mij heel goed van bewust.
1) Degene die daar nu de touwtjes in handen hebben zullen hun macht niet zomaar willen afgeven.
2) De NGO's zullen niet zomaar willen toegeven dat ze fout bezig zijn.
3) De Westerse Wereld zal niet zomaar aanvaarden dat zij militairen moet op offeren voor haar eigen veiligheid. Het is immers te ver van hun bed.
4) De bedrijven hier zullen gaan roepen dat men de concurrentie van ginder uit vervalst.
5) Men zal er geld moeten in steken dat men dan niet meer kan gebruiken voor eigen Luxe.
6) Men zal moeilijk doen over het feit dat er niet van de eerste dag over winst kan gepraat worden.
7) Men zal er een grote mentaliteitsverandering moeten doorvoeren.
8)Men moet de oorlogsvluchtelingen en economische vluchtelingen terug brengen van zodra het er weer veilig is en hen leren dat zij de zelfde levenstandaard kunnen krijgen in hun eigen land, als ze zich samen met de rest er voor inspannen.
Dus ik weet op welke weerstand dit idee stuit, maar het is de enige oplossing om onze problemen hier op te lossen.
Maar niets gaat van zelf en enkel de zon schijnt gratis.
Oud 15 augustus 2006, 17:31   #237
luc broes

Standaard

Jantje,
Je stelt dus vast dat in een aantal ontwikkelingslanden veel zaken niet naar behoren werken.
En dat Westers opgeleid personeel ginder orde opzaken moet stellen in het bedrijfsleven, de handel, de finantieële wereld.
We moeten hen een echte liberale levenswijze aanleren (!?)
We moeten daar het bedrijfsleven, openbare werken en nutsbedrijven gaan leiden en beheersen.
Politici, politie, rechters en militairen moeten daar een handje gaan helpen.

Wat een alles omvattende opdracht!
Slechts zeer weinigen zullen zich geroepen voelen om dit uit te voeren. En die zullen dan meestal helemaal niet welkom zijn.
Onze linkse progressieven zullen ook niet jouw 'liberale levenswijze' op prijs stellen.
Je hebt dus een mooie niet realistische droom die nooit kan verwezenlijkt of zelfs benaderd worden.

Ik heb in Cambodja een paalwoning laten bouwen voor een familie in nood, en ze een job bezorgd. Ze hebben zich opgewerkt en stellen het goed. Daarmee heb ik toch iets gedaan.
Oud 15 augustus 2006, 18:04   #238
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Jantje,
Je stelt dus vast dat in een aantal ontwikkelingslanden veel zaken niet naar behoren werken.
En dat Westers opgeleid personeel ginder orde opzaken moet stellen in het bedrijfsleven, de handel, de finantieële wereld.
We moeten hen een echte liberale levenswijze aanleren (!?)
We moeten daar het bedrijfsleven, openbare werken en nutsbedrijven gaan leiden en beheersen.
Politici, politie, rechters en militairen moeten daar een handje gaan helpen.

Wat een alles omvattende opdracht!
Slechts zeer weinigen zullen zich geroepen voelen om dit uit te voeren. En die zullen dan meestal helemaal niet welkom zijn.
Onze linkse progressieven zullen ook niet jouw 'liberale levenswijze' op prijs stellen.
Je hebt dus een mooie niet realistische droom die nooit kan verwezenlijkt of zelfs benaderd worden.

Ik heb in Cambodja een paalwoning laten bouwen voor een familie in nood, en ze een job bezorgd. Ze hebben zich opgewerkt en stellen het goed. Daarmee heb ik toch iets gedaan.

Het is idd een zeer omvangrijke job, en er is idd een immense tegenstand voor dit idee. Maar ongelofelijk en waar, steeds meer mensen beginnen het te aanvaarden en zelfs uit te voeren. Jij bent er dus ook al één van, je hebt gezorgd dat er al één gezin begreep hoe de westerse wereld werk.
Laten we hopen dat de rest van de westerse wereld ons wil volgen en deze kleine projecten één groot worden.

Dat de socialisten tegen het idee zijn van een liberale maatschappij is mij zeer goed bekent, maar het socialistische systeem heeft al duidelijk bewezen NIET te werken. Het enige maatschappelijke systeem dat beter is dan het liberale is het solidaire .
Oud 15 augustus 2006, 21:44   #239
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat men niet zomaar alles moet afkeuren omdat men het niet kent.
er zijn immers zelfs nu ook goede dingen die van daar komen en niet enkel de islam en hun wangedrag.
Nog steeds geen antwoord op de vraag naar verklaring van je oorspronkelijke post:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
De kunst om het gebouw waar jij in woont komt van hen, het broodbakken komt van hen, het wiel komt van hen en dan noem ik nog niet de dingen op die reeds terug verloren zijn gegaan, maar wel enorm hebben bij gedragen tot de welvaart waar wij nu in leven. Soms vergeten dat de beschaving bij hen is ontstaan.
Als je er geen antwoord op weet neem ik aan dat het om een loze bewering gaat.

Wil je dan nu met ons delen welke goede dingen nu ook van daar komen?
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 22:10   #240
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men verwacht in Duitsland dat er op een paar jaar een even hoge levensstandaard bereikt word in het oosten als die van ons.
Een beetje logische blijven, dit is iets waar wel een paar generaties over gaan. Rome en Parijs zijn ook niet op 1 dag gebouwd.

en Juist, we moeten Doelgericht gaan helpen in hun eigen land en stoppen met geld geven aan de NGO's die daar een paar werken gaan uitvoeren en wat onderwijs geven. Niet dat ik het werk van die mensen afbreek, ze krijgen van de westerse landen ook niet meer mogelijkheden om iets anders te doen. Maar.....

Veel bedrijven liggen daar stil omdat men de mensen niet heeft die ze kunnen beheren en in werking houden. Andere dan weer omdat er niemand is die weet hoe de wereldhandel werkt, weer andere omdat men er de technische kennis niet voor heeft. En zonder die kennis is iedere inspanning, verloren werk. En veel geld verdwijnt er nu in de zakken van een paar mensen.

Voor dat de Europeaan daar kwam kenden zij enkel samenwerking binnen de stam en werd er slechts in kleine maten ruilhandel gedreven met bevriende stammen. De rest van hun economie was jacht- en oorlogsbuit. Tot wij, Europeanen hen zijn gaan dwingen om met alle stammen samen te leven en samen te werken om ons te dienen.

En hebben hen na een paar tientalle jaren (we zijn er door hen buiten gesmeten, dat wel) aan hun lot overgelaten. Maar toen kenden zijn nog steeds hun stammenoorlogen en wisten nog steeds niet hoe onze maatschappij werkt.

Nu moeten zij meedraaien in een wereld waar bijna niemand nog weet welke stam er ooit woonde in de streek waar hij zich heeft gevestigd.
In een wereld waar in geld belangrijker is dan de mens.
Wij willen hen een liberale levenswijze opdringen, maar hebben hen nooit geleerd wat dit woord betekend.
Voor hen betekend dit, wie geld heeft mag de andere overheersen.
Maar tegelijk zitten zij nog met mensen die denken dat de stam die een oorlog wint de overwonnen stam als slaven mag gebruiken.

Eerst moeten we hen dat afleren en hen leren dat wat een liberale levenswijze echt is.

En dit moet gedaan worden door mensen die zorgen dat hun bedrijven werken en geld opbrengen, zodat deze hun werknemers behoorlijk kunnen betalen. Dan kunnen deze zelf kopen wat ze nodig hebben en in hun eigen onderhoud voorzien.
En tegelijk moeten er mensen naar daar om de openbare werken en nutsbedrijven te gaan leiden en beheersen. En moeten er mensen naar daar om er opleidingen te geven zodat zij zichzelf kunnen opwerken met kennis en niet met geweld naar leidinggevende functies.
Ook zouden er politici heen moeten als raadgevers.

En politie en rechters zouden daar dan moeten gaan helpen en werken zoals zij dat hier doen.
Onze militairen zouden er de politie en hun eigen leger moeten gaan helpen om de veiligheid van het land en zijn bevolking te vrijwaren. En ja, dat zal dan wel een paar 100 Europese mensenlevens kosten, maar dat is de prijs die wij dan moeten aanvaarden als afbetaling voor onze veiligheid en luxe hier.

Zie je, wij Europeanen moeten dus inderdaad Afrika terug koloniseren, maar dan deze keer een economische en menselijke manier. En de toeristen zullen er dan buitenlandse divisie binnen brengen die hun economie dan weer ten goede komt.

Dit gaat over centraal Afrika, maar veel van deze opmerkingen slaan ook op noord-Afrika, het midden oosten en het Oost Europa.
En dit kan België niet alleen, het is idd iets dat HEEL de rijke wereld samen moet doen.
En dan zullen de problemen met illegale en wettelijke asielzoekers hier pas stoppen.
Poten af van Afrika. De vuile knoeiers uit Europa hebben daar al genoeg schade aangericht.

Stelletje smerige paternalisten.

Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 15 augustus 2006 om 22:11.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be