Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2006, 16:40   #221
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ik neem met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aan (maar toont u gerust het tegendeel aan) dat het om neonazistische skinheads gaat (en niet om bijv. liefhebbers van the Skatalites, of Redskins... Het gaat immers naar verluidt om dezelfde groep die de graven van nazislachtoffers schonden en de moskee vandaliseerden. Met VB-stickers nota bene).

Gemakkelijk gezegd die 'aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid'. Volgens mij is het gewoon een discriminerend vooroordeel, zo niet minstens typisch linkse betweterij. Wat belet u om een voor 100 % sluitend bewijs te leveren dat het om een 'racieeeestieeeeeeeeeesche' gewelddaad gaat? Uw vooroordelen?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 16:41   #222
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aan (maar toont u gerust het tegendeel aan) dat het om neonazistische skinheads gaat (en niet om bijv. liefhebbers van the Skatalites, of Redskins... Het gaat immers naar verluidt om dezelfde groep die de graven van nazislachtoffers schonden en de moskee vandaliseerden. Met VB-stickers nota bene)...Over vooroordelen gesproken...
Toch gemakkelijk... De bewijsvoering van drosophila wordt versterkt met het feit dat de waarschijnlijkheid aan een 'zekerheid grenst' zonder daarvoor een motivering te geven. Drosophila 'neemt aan' en de persoon aan wie het bericht gestuurd wordt moet de bewijskracht leveren...

En dan eindigt het bericht met 'Over vooroordelen gesproken...' Waar zouden die vooroordelen liggen. De bewijsvoering wordt weer versterkt met zinnen zoals: 'Het gaat immers om naar verluidt'...

Toch prachtig hoe men literair iets ineen kan steken...
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 16:43   #223
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht

Oh! Kunt ge mij een statistiek geven over die groepen die het meest gebruik maken van knokken en messteken?

Ik ga u niet vragen naar een statistiek over veroordelingen van racistische gevallen om de eenvoudige reden dat het Belgisch Inquisitiecentrum zelf een racistische organisatie is dat alleen racisme zoekt en vindt bij autochtonen. (Of het moet gaan over Joden - dan worden moslims WEL veroordeeld). Tot een paar jaar geleden vertikten ze (het Inquisitiecentrum) ook maar enig geval van allochtone veroordeling (mbt. racisme) te vermelden in hun rechtsspraak. Meer nog, Leman, de eerste voorzitter van de Belgische Inquisitieraad kon zomaar lukraak iemand van een 'racistisch tintje' beschuldigen ZONDER enige vorm van bewijs... Kent gij een ander land, waar een dergelijke Inquisitieraad opgericht is?
"There's lies, there's damn lies, and there's statistics."

Het spijt me, Jean-Pierre, maar ik denk niet dat ik op uw vraag naar statistieken kan antwoorden.
Voor zover ik weet worden er over dat soort zaken zelfs geen statistieken bijgehouden.
Misschien kunt u daarvoor terecht bij de federale politie ?

Wat de rest van uw bericht betreft : ik ken geen Belgisch Inquisitiecentrum, en ook geen Belgische Inquisitieraad. Ik heb beide termen eens gegoogled, maar ik vond alleen verwijzingen naar weblogs.

Ik reken weblogs doorgaans niet tot de 'betrouwbare bronnen', vooral niet als de politieke oriëntatie ervan mij a.h.w. in het gezicht springt. En dit geldt zowel voor 'linkse' als 'rechtse' weblogs, hoor.
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 16:44   #224
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

[quote=Online;1933074]
Citaat:

Gemakkelijk gezegd die 'aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid'. Volgens mij is het gewoon een discriminerend vooroordeel, zo niet minstens typisch linkse betweterij. Wat belet u om een voor 100 % sluitend bewijs te leveren dat het om een 'racieeeestieeeeeeeeeesche' gewelddaad gaat? Uw vooroordelen?
Neen. Wat mij belet is het feit dat ik niet vrijelijk kan praten met alle betrokkenen en/of anderszins gemachtigd ben om politioneel onderzoek te voeren.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 16:45   #225
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Uw 'zeer optimistisch cijfer' voor Tienen is dus weinig meer dan een slechte grap.
Niets weerhoudt u ervan om met even "sterke cijfers" voor de dag te komen als Ericferemans' memorabele "800". De 3000 staat immers nog altijd als een huis (over de 5000 kunnen we idd discussiëren, en ben ik bereid een groot stuk met u mee te gaan).
Oud 29 augustus 2006, 16:48   #226
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Toch gemakkelijk... De bewijsvoering van drosophila wordt versterkt met het feit dat de waarschijnlijkheid aan een 'zekerheid grenst' zonder daarvoor een motivering te geven. Drosophila 'neemt aan' en de persoon aan wie het bericht gestuurd wordt moet de bewijskracht leveren...

En dan eindigt het bericht met 'Over vooroordelen gesproken...' Waar zouden die vooroordelen liggen. De bewijsvoering wordt weer versterkt met zinnen zoals: 'Het gaat immers om naar verluidt'...

Toch prachtig hoe men literair iets ineen kan steken...
Tja, we zijn allemaal veroordeeld tot wat de media ons bericht. Daar moeten we het mee doen. Bezwarende elementen zijn:

-skinheads
-die eerder al de graven van nazislachtoffers hebben geschonden
-en een moskee gevandaliseerd hebben
-met stickers van het VB, een voor racisme veroordeelde partij
Oud 29 augustus 2006, 16:49   #227
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

liefhebbers van the Skatalites
THE SKATALITES !!!

Jackie Mittoo, Tommy McCook, Rolando Alphonso, Don Drummond, Leroy Sibbles, Johnny "Dizzy" Moore, Baba Brooks, ...

Oud 29 augustus 2006, 16:50   #228
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het tegendeel geloven impliceert "Blut und Boden"
Daar is de zwart-wit TV weer. Ik ben allang in de kleuren-fase aanbeland hoor...

Citaat:
Op welke manier wil u met uw gebazel over deze of gene "druk" dan bijdragen tot de discussie? Of wou u gewoon uw ranzig ei nog eens kwijt, niet gehinderd door enige relevantie?
Ik weet niet wat voor zielig gedrocht u probeert te spelen, maar als u niet inziet dat een gestage toename van vreemdelingen in een bepaald gebied, waarvan de inwoners enkel het devies meekregen om "verdraagzaam" te zijn, kan leiden tot radicale ontsporingen, dan zijn we uitgepraat. Als u ook niet in kunt zien dat een begrijpen van de oorzaken van racisme in het geheel iets anders is dan het rechtvaardigen ervan, dan ben ik bezig aan een dovemansgesprek.
Oud 29 augustus 2006, 16:53   #229
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stein Bekijk bericht
Blij dat je dat toegeeft.
Ik had inderdaad dubbel gepost?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 16:55   #230
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
THE SKATALITES !!!

Jackie Mittoo, Tommy McCook, Rolando Alphonso, Don Drummond, Leroy Sibbles, Johnny "Dizzy" Moore, Baba Brooks, ...

"Man in the street"
"the Guns of Navarrone"
"James Bond"
"Lee Harvey Oswald"
"Eastern Standard Time"
...

and many more timeless tunes!!!!

Oud 29 augustus 2006, 16:58   #231
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw uitgangspunt is al totaal verkeerd. De topic gaat over 'racisten slagen weer toe'. Als gij dat interpreteert volgens het principe dat alleen blanken racisten zijn, dan bevestigt dit mijn vermoeden dat gij een racist zijt.
Ik ga er helemaal niet van uit dat alleen blanken racisten kunnen zijn, waar haal je dat vandaan? Terzijde gezegd heb ik een tijdje geleden nogal wat aandacht besteed aan de bezetting van China door Japan in de jaren dertig, met een enorm bijhoren racisme. Maar goed dat was terzijde. Blijft de vraag: wat is de relevantie van post
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=89
in deze thread?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 16:59   #232
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
"There's lies, there's damn lies, and there's statistics."...Het spijt me, Jean-Pierre, maar ik denk niet dat ik op uw vraag naar statistieken kan antwoorden....
Voor zover ik weet worden er over dat soort zaken zelfs geen statistieken bijgehouden....Misschien kunt u daarvoor terecht bij de federale politie ?

Wat de rest van uw bericht betreft : ik ken geen Belgisch Inquisitiecentrum, en ook geen Belgische Inquisitieraad. Ik heb beide termen eens gegoogled, maar ik vond alleen verwijzingen naar weblogs....
Ik reken weblogs doorgaans niet tot de 'betrouwbare bronnen', vooral niet als de politieke oriëntatie ervan mij a.h.w. in het gezicht springt. En dit geldt zowel voor 'linkse' als 'rechtse' weblogs, hoor.
Statistieken van de federale politie geven alleen de geregistreerde feiten weer. In sommige gevallen (vb. winkeldiefstallen) zijn er nog geen 35% van de gevallen geregistreerd. Verder heeft minister Dewael alle informatie per gemeente of stad van het internet verwijderd. Enkel globale cijfers over criminaliteit kunnen nu verkregen worden. En zoals ik reeds zegde... daar gaat het alleen om geregistreerde feiten. En zelfs die geregistreerde feiten moeten met kritisch oog bekeken worden.

Nu over het Inquisitiecentrum. Dat is natuurlijk het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racisme. Dit centrum is volledig opgebouwd volgens de de structuur van de toenmalige Inquisitieraad. Vandaar mijn referentie naar dit organisme.
Oud 29 augustus 2006, 17:09   #233
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Man in the street"
"the Guns of Navarrone"
"James Bond"
"Lee Harvey Oswald"
"Eastern Standard Time"
...

and many more timeless tunes!!!!

1. "Musical Communion"
2. "River Bank, Parts 1&2"
3. "Green Island"
4. "Street Corner"
5. "Apango"
6. "Knock Out Punch"
7. "Musical Store Room"
8. "Stampede"
9. "Dan-De-Lion"
10. "Occupation"

Dat is mijn hoogstpersoonlijke, na lang en wijs beraad samengestelde, vervolgens nogmaals aan een kritisch onderzoek onderworpen en nu niet meer voor discussie vatbare TOP-10 aller tijden van Skatalites 'gems'.
Oud 29 augustus 2006, 17:11   #234
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Oké, wie als autochtone Vlaming hier zijn cultuur verdedigt is gek en een crimineel
O, die skinheads verdedigde de Vlaamse Cultuur? Dus een SLovaak die over straat wandelt is een bedreiging van die cultuur? Zes joelende migranten op een bus zijn een bedreiging van de Vlaamse cultuur?
En die cultuur mag je moordsgewijs met een mes verdedigen?

Laatst gewijzigd door driewerf : 29 augustus 2006 om 17:12.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 17:14   #235
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ik ga er helemaal niet van uit dat alleen blanken racisten kunnen zijn, waar haal je dat vandaan? Terzijde gezegd heb ik een tijdje geleden nogal wat aandacht besteed aan de bezetting van China door Japan in de jaren dertig, met een enorm bijhoren racisme. Maar goed dat was terzijde. Blijft de vraag: wat is de relevantie van post
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=89
in deze thread?
Ik werwijs naar uw bijdrage: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=136
1. Wat is uw bedoeling om deze post een topic te noemen over geweld gepleegd door blanken. Blijkbaar hebt ge problemen om Nederlands te lezen. Er staat wel duidelijk: "Racisten slagen weer toe". Ziet ge daar in de titel staan 'Blanken slagen weer toe' of 'Blanke racisten slagen weer toe'?

Waar haalt gij dat vandaan dat het hier over blanken zou moeten gaan. Uw vooringenomenheid in deze materie bewijst nogmaals dat ge bijzonder racistisch moet ingesteld zijn, om alleen racisme bij blanken te zoeken.

2. ...En waarom moet ik een relevantie aantonen, als gij nog niet in staat zijt een titel correct te lezen...
Oud 29 augustus 2006, 17:14   #236
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1. "Musical Communion"
2. "River Bank, Parts 1&2"
3. "Green Island"
4. "Street Corner"
5. "Apango"
6. "Knock Out Punch"
7. "Musical Store Room"
8. "Stampede"
9. "Dan-De-Lion"
10. "Occupation"

Dat is mijn hoogstpersoonlijke, na lang en wijs beraad samengestelde, vervolgens nogmaals aan een kritisch onderzoek onderworpen en nu niet meer voor discussie vatbare TOP-10 aller tijden van Skatalites 'gems'.

"Musical communion", inderdaad!! En "Dan-De-Lion"!!

Ik heb die mannen een jaar of vijf geleden nog gezien en vooral gehoord in Eeklo of all places. Stamvolle skankende zaal gehuld in ganja-rook. Als ik me niet vergis is enkel de bassist een origineel groepslid. Maar dat doet er echt niet toe...
Oud 29 augustus 2006, 17:16   #237
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
O, die skinheads verdedigde de Vlaamse Cultuur? Dus een SLovaak die over straat wandelt is een bedreiging van die cultuur? Zes joelende migranten op een bus zijn een bedreiging van de Vlaamse cultuur?
En die cultuur mag je moordsgewijs met een mes verdedigen?
Die zwarte die de begeleider van de NMBS uit de bus sloeg was ook een 'zwarte' skinhead zeker?

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 29 augustus 2006 om 17:16.
Oud 29 augustus 2006, 17:19   #238
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die zwarte die de begeleider van de NMBS uit de bus sloeg was ook een 'zwarte' skinhead zeker?
Volgens wat we weten ging het om een uit de hand gelopen ruzie over een mp3-speler die te luid stond op de bus en de eigenaar die oververhit raakte, naar eigen zeggen door een racistische opmerking van de agent.
Als er dus al racisme bij kwam kijken, dan wel van de kant van het slachtoffer.
Ik herhaal: dit alles volgens de gegevens die we via de pers te weten komen.
Oud 29 augustus 2006, 17:28   #239
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Musical communion", inderdaad!! En "Dan-De-Lion"!!

Ik heb die mannen een jaar of vijf geleden nog gezien en vooral gehoord in Eeklo of all places. Stamvolle skankende zaal gehuld in ganja-rook. Als ik me niet vergis is enkel de bassist een origineel groepslid. Maar dat doet er echt niet toe...
drosophila, ik heb me daarstraks een beetje vergaloppeerd, vrees ik, door Leroy Sibbles te verwarren met Lloyd Brevitt. (Ik heb die fout al meermaals gemaakt).

Maar voor de rest : wat een fantastische band !!! En wat een fantastische muziek !!!

Ik ben alleszins blij daar op zo'n leuke manier nog eens aan herinnerd te worden, in een discussie over zo'n stelletje assholes als 'die debielen van Tienen' dan nog wel.

Die sukkeltjes hebben van de èchte skinhead-cultuur geen zak begrepen !

Dank u wel.
Oud 29 augustus 2006, 17:28   #240
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens wat we weten ging het om een uit de hand gelopen ruzie over een mp3-speler die te luid stond op de bus en de eigenaar die oververhit raakte, naar eigen zeggen door een racistische opmerking van de agent.
Als er dus al racisme bij kwam kijken, dan wel van de kant van het slachtoffer.
Ik herhaal: dit alles volgens de gegevens die we via de pers te weten komen.
Naar eigen zeggen ... van de zwarte racist. Of course. Die weet intussen ook al hoe goed hij het systeem kan uitmelken dat de progressieven hem in al hun naiviteit, domheid en achterbaksheid aangereikt hebben.

Het racisme kwam duidelijk van de kant van de dader : als iemand je vraagt je een beetje te gedragen dan antwoord je niet met die persoon half dood te slaan. Van een racistische reactie gesproken.
Sloeg jij je ouders half dood toen ze je als tiener berispten omdat je wat mispeuterd had? Sleurde je ze naar het CKGR omwille van hun "racistische" berisping.
Hoe belachelijk en vooral ongeloofwaardig, die hedendaagse "progressieve" redeneringen. Jullie gooien alleen maar meer olie op het vuur.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be