Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2006, 12:00   #221
Pever
Burger

Pever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En waarom moet er een migrantenbeleid zijn ?
Ze zijn toch een verrijking en een beleid lijkt mij een verarming.
Behalve voor degenen die er hun boterham mee verdienen natuurlijk.
Ik vind het een beetje een simplistisch idee!
Zonder migrantenbeleid loopt het hier helemaal uit de hand!
Nu moeten we al zo veel betalen voor al diegene die hier op hun luie krent zitten, open de poorten en het zal verviervoudigen (zie Nederlands migrantenbeleid en uiteindelijk migrantenstop).

"Eer de burger over één nacht ijs gaat, danst de idioot op het water."
Pever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 13:42   #222
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pever Bekijk bericht
Ik vind het een beetje een simplistisch idee!
Zonder migrantenbeleid loopt het hier helemaal uit de hand!
.
.
Wat meteen bewijst dat migratie niet zo vanzelfsprekend is, zeker niet op grote schaal.
Tenzij ge vindt dat migratie voor werkgelegenheid zorgt voor sociale werkers.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 14:01   #223
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht
Eigenlijk stel ik mij wel vragen bij het woord multicul?
Wat betekend dit eigenlijk?
Persoonlijk kan ik mij niet losmaken van het idee dat er hier in belgie geen sprake is van multiculturele samenlevingen. Eigenlijk is het maar een woord zonder betekenis. Als ik rond mij heen zie dan bespeur ik enkel leefgemeenschappen, iedere cultuur heeft zo zijn eigen leefgemeenschap waarbij men zoveel mogelijk volgens een bepaald cultureel gebondenheid samenwoont in bepaalde wijken of buurten, met elk hun eigen leefregels, normen en waarden.
Men kan zich inderdaad de vraag stellen of er in belgie zoiets bestaat als een multiculturele samenleving.
Het valt mij ook op dat men nog teveel denkt vanuit normen en waarden die doorheen de geschiedenis ons opgelegd zijn door hoger hand. Geen individueel denken vanuit ons eigen zijn, doch een conformistisch denken. De politiek heeft ons tot op heden nog altijd niet kunnen bevrijden van een eeuwenlange onderdrukking, en het is dan ook jammer te moeten zien dat men op politiek vlak de mens niet kan bevrijden van zijn angsten (voortvloeiend vanuit de ons voorgespiegelde vooroordelen). Onze identiteit is niet zozeer een persoonlijke identiteit doch één die ons voorgehouden is .
Willen we ons zelf bevrijden en komen tot een eigen persoonlijkheid zullen we ons eerst van ons conformisme, onze vooroordelen en onze angsten moeten bevrijden. Een aanvaarding van ons eigen ik, en niet de ik die we doorheen de geschiedenis geworden zijn, een ik totaal vervreemd van onszelf en onze natuurlijke omgevingen. We kunnen de andere pas aanvaarden en van de andere gaan houden als we onszelf aanvaarden en ons zelf liefhebben.
Ik pleit er eigenlijk voor om te stoppen met die onzin van multicul en te komen tot het aanvaarden van onszelf en de andere. Laten we een mens eens bekijken als een individu met zijn eigen gevoelens, en niet als een cultureel product.
Een multiculturele samenleving is een samenleving die van alle culturen en goede neemt en de slechte zaken ervan achterwegen laat. En daar groeit dan weer een nieuwe cultuur uit.
Maar daar beginnen de problemen dus al, want wat voor jou goed is, is daarom voor mij nog niet goed en zo moet men dus gaan zoeken naar een nieuwe weg.

Dus zoals je zelf schrijft, men zou idd duizend keer beter iedereen als mens bekijken en stoppen met alles en iedereen op een hoop te gooien en te zeggen jij bent dit en ik ben dat en jij hoort daarbij en ik hier bij.
Want ieder mens is uniek en ieder mens is dus een cultuur op zichzelf.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 14:01   #224
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Werd er voorheen ook zo'n migrantenbeleid uitgevoerd toen de Spanjaarden, Grieken en Italianen hier massaal kwamen werken?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 14:12   #225
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Werd er voorheen ook zo'n migrantenbeleid uitgevoerd toen de Spanjaarden, Grieken en Italianen hier massaal kwamen werken?
Ja, ook toen werd er een migrantenbeleid door de regering uit gevoerd.

Kom hier werken en verblijf hier maar, en als je hier een tijdje werkt mag je meegenieten van onze sociale verworvenheden.

Maar in die tijd kregen zelfs de Belgische jongeren die van school kwamen geen werkloosheidsuitkering voor ze hadden gewerkt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 14:19   #226
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, ook toen werd er een migrantenbeleid door de regering uit gevoerd.

Kom hier werken en verblijf hier maar, en als je hier een tijdje werkt mag je meegenieten van onze sociale verworvenheden.

Maar in die tijd kregen zelfs de Belgische jongeren die van school kwamen geen werkloosheidsuitkering voor ze hadden gewerkt.
zij hadden dan ook nog "geen tijdje" gewerkt, zij hadden enkel genoten van die "sociale verworvenheden"
Oud 3 oktober 2006, 16:21   #227
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
labyrinth vlucht naar de grote wereldproblemen om een regionaal probleem te kunnen ontlopen.
Grote problemen kunnen maar opgelost worden als ook de kleine problemen aandacht krijgen.
Natuurlijk moeten kleine problemen aandacht krijgen en een positieve benadering die ze vooral niet groter maken anders worden ze heel onoverzichtelijk en onbeheersbaar.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 07:09   #228
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Natuurlijk moeten kleine problemen aandacht krijgen en een positieve benadering die ze vooral niet groter maken anders worden ze heel onoverzichtelijk en onbeheersbaar.
Zo kon ik vandaag lezen dat een groepje Marokkanen een zwangere juffrouw van 16 op de speelplaats van een school in het antwerpse wat slagen en stampen (in de buik) toedienden.....het was een hoer , aldus onze verdraagzame bruine landgenoten !
Bepaald leuk wordt het als de vader van de juffrouw in kwestie een blok-watcher is.
Reactie van hem zal waarschijnlijk euh, euh, euh......geweest zijn.
Zomaar een klein voorval uit Antwerpen dat we dus "positief" moeten benaderen.
Maar het zijn uiteraard de vlaamse jongeren , die onverdraagzaam zijn!
Hoe zou dat toch komen ?

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 4 oktober 2006 om 07:18.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 13:36   #229
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik vraag mij af hoeveel van die onverdraagzame jongeren zelf niet van vreemde oorsprong waren...
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 14:07   #230
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Ik vraag mij af hoeveel van die onverdraagzame jongeren zelf niet van vreemde oorsprong waren...
Ik vrees dat dit het grootste geheim uit dit onderzoek zal zijn.....

De vraag was dus: "Mohammed, mag je zus met je vlaamse klasgenoot trouwen"?

Resultaat: VLAAMSE jongeren zijn racist!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 08:25   #231
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Hier is het bewijs dat de Vlaamse jeugd hoegenaamd NIET onverdraagzaam is.Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  jeugd.JPG
Bekeken: 128
Grootte:  55,3 KB
ID: 14288
Oud 5 oktober 2006, 09:08   #232
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Zo kon ik vandaag lezen dat een groepje Marokkanen een zwangere juffrouw van 16 op de speelplaats van een school in het antwerpse wat slagen en stampen (in de buik) toedienden.....het was een hoer , aldus onze verdraagzame bruine landgenoten !
Bepaald leuk wordt het als de vader van de juffrouw in kwestie een blok-watcher is.
Reactie van hem zal waarschijnlijk euh, euh, euh......geweest zijn.
Zomaar een klein voorval uit Antwerpen dat we dus "positief" moeten benaderen.
Maar het zijn uiteraard de vlaamse jongeren , die onverdraagzaam zijn!
Hoe zou dat toch komen ?
En toen zweeg labyrinth
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 10:43   #233
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
En toen zweeg labyrinth
Yep.
Oud 5 oktober 2006, 13:59   #234
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Zins wanneer word je onverdraagzaam genoemd als je tegen criminaliteit bent tegen je eigen volk

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 14:01   #235
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

terwijl het meeste racisme van buitenlanders komt, maar dat durft de media niet te zeggen

Laatst gewijzigd door Morghodius : 5 oktober 2006 om 14:01.
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 00:16   #236
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Hier is het bewijs dat de Vlaamse jeugd hoegenaamd NIET onverdraagzaam is.Bijlage 14288
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 00:20   #237
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard geen vlaamse uitvinding

Je kunt het aan alles merken:" de vlaming is niet de uitvinder van het gezond verstand " de beschaving is hier nog ver af. dwz respect voor je medemens en omgeving
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Het loopt uit de hand met de wereld, niet alleen in Vlaanderen. En dat komt niet door terroristen of immigranten maar door onze levenswijze die weinig respect heeft voor onze omgeving.
Indianen verstonden niet waarom blanke mannen vanuit ijzeren paarden ( versta trein ) op buffels schoten die zij enkel doodden om in leven te kunnen blijven. Pure verspilling vonden ze dat.
Ze vonden ook dat het land hen niet alleen toebehoorde maar ook het eigendom was van hun voorouders en kinderen.
Oud 9 oktober 2006, 00:35   #238
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard Vlaamse Cultuur

Wat bedoel je met vlaamse cultuur: de cultuur waar men toelaat dat caféuitbaters hun klanten half dood mogen doen drinken?
of de vlaming als levensgenieter die door zijn eetgewoonten andere doet opdraaien voor zijn onverantwoorde levenswijze? Of het dragen van een kapje zoals de nonnen dat doen ipv een hoofddoek?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Wel, jij bent de eerste autochtoon die eindelijk toch een beetje voeling lijkt te hebben met de allochtone gemeenschappen.

Heb je ooit bedacht WAAROM wat jij zegt ook effectief zo is? Het antwoord is erg simpel hoor, maar de meeste progressievelingen willen dat niet zien.

De "Vlaamse" cultuur wordt niet aanvaard... omdat allochtonen OOK hun cultuur hebben... en ik zie geen reden waarom we die van de Vlamingen zouden moeten aanvaarden of zelfs moeten respecteren. Geen reden wat dan ook.
Oud 9 oktober 2006, 00:46   #239
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard sorry...

maar..."Het verhaal over die 6 marokanen en die zogenaamde vredelievende belg" dat klopt niet hoor. Het relaas is toch wel heel anders.
En ik denk dat er van dit soort verhalen genoeg vernoemd worden in de kranten. Ik zie het nut er niet van in waarom er vermeld wordt van welke afkomst dader en slachtoffer is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
6 Marokkanen vervelen zich en stappen op de bus , er is daar een autochtoon , die hen vraagt wat stiller te zijn....
Uw reactie op mijn eerste post is zielig , daarom een zielige post terug.
Ik heb het over de samenlevingsproblemen, die de krant nooit halen maar wel reeël zijn en waar ieder weldenkend burger zijn buik van vol heeft.
Oud 9 oktober 2006, 00:49   #240
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard Voila

Idd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Weet je, ik heb nog de tijd meegemaakt dat je aan de Belgisch/Nederlandse grens je pas moest laten zien. Ja dat is al bijna 40 jaar geleden.
Maar als je toen aan een Vlaamse jongen vroeg of hij met een Nederlands meisje zou trouwen, dan was antwoord in 60% van de gevallen NEE.
Als je hen vroeg of ze het wel zagen zitten om er gewoon mee bevriend te zijn was het antwoord ook NEE.
De Vlaamse jongens van toen vonden dat de Nederlandse meisje maar voor 1 ding goed waren.
En aan de andere kant van de grens kreeg je de zelfde antwoorden.
Waren de jongeren van toen dan slecht, nee zij waren niet te vreden met de maatschappij van toen en dat de Nederlanders hier meer konden en er minder voor gestraft werden dan zij.
Maar in de loop der jaren verdwenen de grenzen in de Benelux en vond iedereen het normaal dat Belgen en Nederlanders met elkaar trouwden.
En 20 jaar later vroeg men aan de Vlaamse jongen of hij met een zuid Europees meisje zou trouwen. En 60% vond dat dit niet kon en dat de zuid Europese meisjes maar voor 1 ding goed waren.
En bij de zelfde vraag aan zuid Europese jongens was het antwoord het zelfde, de Belgische meisjes waren voor hen enkel goed als oefenmatriaal.
Maar ook hier gingen de grenzen open en verdwenen de vooroordelen.
De Vlaamse jongen zag zijn kansen in het zuiden van Europa en begon zich beter te voelen en niemand vind het nu nog abnormaal als een Belgische jongen trouwt met een Spaans of Italaans meisje of omgekeerd.
NU stellen die jongeren van 40 jaar geleden de zelfde vraag aan de jongeren van nu, zij hebben enkel het land van herkomst van de ouders van het meisje veranderd. Maar de antwoorden zijn het zelfde gebleven, 60% van de Vlaamse jongens vinden de kleurling meisjes enkel goed om zich op uit te leven en 60% van de kleurling jongens vinden de Vlaamse meisjes enkel geschikt op mee naar bed te gaan.

Ik ben nu dus echt benieuw welke meisjes de plaats van de nederlands meisjes van 40 jaar geleden binnen 20 jaar zullen innemen.

Maar steeds opnieuw zal men dezelfde antwoorden krijgen en steeds opnieuw zullen de vast stellingen van de onderzoekers het zelfde zijn,
mensen die men niet kent zal men steeds afkeuren en afwijzen als levenspartner.

En meer heeft heel dit onderzoek dus niet uitgewezen.
Het is enkel de bevestiging van een heel oud gezegde.
Onbekent en onbemind.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be