Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 6 oktober 2006, 15:56   #221
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat ze eerst eens leren debateren. Als ze op dezelfde wijze besturen, dan debateren, dan zal het aantal illegalen van 30000 nog wel onderschat zijn.
30 000 ? Het zouden er naar schatting 18.000 zijn.
PDW verdubbelde dit al gauw omdat er ooit eens een uil maar wat uit zijn mouw heeft geschud...
Daarenboven lijkt het me onwaarschijnlijk dat men dit getal ook maar bij benadering kent.
Het is typisch voor het belang dat ze nooit zeggen hoeveel islamieten er nu echt rondlopen. Vermits ze die zo gevaarlijk vinden moeten ze toch ook de grootte van dat gevaar toch omschrijven?
Dat doen ze nooit.
Waarom niet: omdat het er maar 400.000 zijn... En dat is inderdaad zo weinig (4 procent van de bevolking) dat indien ze allemaal op dezelfde partij stemmen ze net als Spirit niet aan de drempel zouden komen.

DIt luidopt toegeven is natuurlijk ridicuul voor hen.

Daarom doen ze telkens heel verontwaardigd, bijvoorbeeld op zo'n concert als 0110: er waren daar geen allochtonen te zien!
Natuurlijk niet: dat ligt al helemaal niet aan de ramadan: dat ligt eraan dat je een groep mensen van 4 procent totaal niet herkent in een massa.

Deze gigantische grap moet maar eens gedaan zijn: men dient te mensen nu écht eens te gaan informeren over de potsierlijkheid van deze partij.
Onze jeugd meent nu dat er zo'n 35 procent gevaarlijke islamisten rondlopen.
Dat is erover....
ericferemans is offline  
Oud 6 oktober 2006, 17:12   #222
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
PDW verdubbelde dit al gauw omdat er ooit eens een uil maar wat uit zijn mouw heeft geschud...
Daarenboven lijkt het me onwaarschijnlijk dat men dit getal ook maar bij benadering kent.
Het is typisch voor het belang dat ze nooit zeggen hoeveel islamieten er nu echt rondlopen. Vermits ze die zo gevaarlijk vinden moeten ze toch ook de grootte van dat gevaar toch omschrijven?
Wat moet een normaal mens daar nu van denken ?
Volgens u liegen ze omdat niemand het getal ook maar bij benadering kent.
Maar slimme Eric weet het wél natuurlijk hoewel niemand het getal ook maar bij benadering kent.
Bobke is offline  
Oud 6 oktober 2006, 17:19   #223
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat moet een normaal mens daar nu van denken ?
Volgens u liegen ze omdat niemand het getal ook maar bij benadering kent.
Maar slimme Eric weet het wél natuurlijk hoewel niemand het getal ook maar bij benadering kent.
Een schatting, zegde ik. Is dat dan plots oneerlijker dan PDW himself? Hij citeerde een volledig uit de lucht gegrepen cijfer.
Die achtienduizend volgt uit het aantal proces verbalen, rekening ermee houdend dat de politie inderdaad slechts een gedeelte van de illegalen heeft gevat.
Het oneerlijke van PDW zat hem in het feit dat hij een cijfer bleef naar voor schuiven, alhoewel eenieder ondertussen wel heel goed wist dat er geen cijfers waren. Dat is intellectuele oneerlijkheid.
Niet dat het cijfer onzeker is, maar dat een nog onzekerder cijfer als zeker wordt voorgesteld.
Waarom zou ik zo iets doen?
Ik vind overigens 18.000 illegalen een ramp. En probeer al bijna veertig jaar uit te leggen dat ontwikkelingshulp, hoe klein ook, al lang de zaak had moeten oplossen.
Maar daar is het VB dan ook weer tegen. En de liberalen: het kost hun geld, zij willen maar één ding: eigen zak eerst...
ericferemans is offline  
Oud 6 oktober 2006, 17:49   #224
Dimitri

Standaard

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niveau van de debatten niet erg hoog vind. Iedereen schreeuwt maar door elkaar als ware het viswijven op de markt. Het debat over Antwerpen was al niet veel beter, en daar kwam dan nog de allen-tegen-één situatie bij, waar Filip Dewinter op een voor mij als buitenstaander komische wijze gebruik van wist te maken. En met allen bedoel ik overigens iedereen inclusief de moderator. Het lukt de VRT nog altijd niet om mensen van Vlaams Belang op een normale manier te behandelen. Het was beschamend om gisteren nochtans een van de vriendelijkere presentatrices aan die jongen uit Vilvoorde te horen vragen: Reno Mechant, dat klinkt wel heel erg Frans, niet? Als dat het journalistieke niveau is...

Dit doet mensen alleen maar extra op die partij stemmen. Niet dat ik daarmee zit, maar het zou toch onderhand mogen dat de andere Vlaamse partijen én de media beseffen dat als een kwart van de bevolking op een bepaalde partij stemt, je deze ook moet behandelen alsof een kwart van de bevolking erop stemt.

Nu, zoals ik al eerder zei, hoop ik van ganse harte op een patstelling in Antwerpen. Dat wil zeggen, bijvoorbeeld:
26 zetels voor VB-VLOTT
1 zetel voor NEE
1 zetel voor PVDA
27 zetels voor de coalitiepartijen, in willekeurige onderlinge verdeling (want dat maakt toch niets meer uit)

Behalve dat zo'n uitslag geweldige televisie oplevert, is dat de enige manier om de andere partijen met de neus op de feiten te drukken.
Dimitri is offline  
Oud 6 oktober 2006, 17:53   #225
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niveau van de debatten niet erg hoog vind. Iedereen schreeuwt maar door elkaar als ware het viswijven op de markt. Het debat over Antwerpen was al niet veel beter, en daar kwam dan nog de allen-tegen-één situatie bij, waar Filip Dewinter op een voor mij als buitenstaander komische wijze gebruik van wist te maken. En met allen bedoel ik overigens iedereen inclusief de moderator. Het lukt de VRT nog altijd niet om mensen van Vlaams Belang op een normale manier te behandelen. Het was beschamend om gisteren nochtans een van de vriendelijkere presentatrices aan die jongen uit Vilvoorde te horen vragen: Reno Mechant, dat klinkt wel heel erg Frans, niet? Als dat het journalistieke niveau is...

Dit doet mensen alleen maar extra op die partij stemmen. Niet dat ik daarmee zit, maar het zou toch onderhand mogen dat de andere Vlaamse partijen én de media beseffen dat als een kwart van de bevolking op een bepaalde partij stemt, je deze ook moet behandelen alsof een kwart van de bevolking erop stemt.

Nu, zoals ik al eerder zei, hoop ik van ganse harte op een patstelling in Antwerpen. Dat wil zeggen, bijvoorbeeld:
26 zetels voor VB-VLOTT
1 zetel voor NEE
1 zetel voor PVDA
27 zetels voor de coalitiepartijen, in willekeurige onderlinge verdeling (want dat maakt toch niets meer uit)

Behalve dat zo'n uitslag geweldige televisie oplevert, is dat de enige manier om de andere partijen met de neus op de feiten te drukken.
Lekker de boel onbestuurbaar maken. Leuk hé?
Al de mensen die dan hun wedde een jaar niet gaan trekken van het gemeentebestuur en al zijn diensten zullen je eeuwig dankbaar zijn.
Eeuwig en drie dagen.
ericferemans is offline  
Oud 6 oktober 2006, 18:26   #226
Jo Creten
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
niets nieuws bij de VRT
hij kreeg de tijd, maar heeft zelf eerst drie minuten zitten lullen vooraleer hij op de vraag wou antwoorden he.

(zo van die jongens die komen huilen dat ze gebuisd zijn op hun examen omdat ze te weinig tijd kregen)
Jo Creten is offline  
Oud 6 oktober 2006, 18:30   #227
Jo Creten
Schepen

Standaard

reden van aanpassen: mijn bericht heeft niets te maken met het onderstaande bericht van ericferemans en ik wens het daarmee niet in verband te brengen. mijn bericht ging over actualiteit die op de website van FDW zelf werd aangebracht

Laatst gewijzigd door Jo Creten : 6 oktober 2006 om 19:00.
Jo Creten is offline  
Oud 6 oktober 2006, 18:46   #228
ericferemans

Standaard 't is proper!

Naam: dewinter vecth3.bmp
Bekeken: 134
Grootte: 43,4 KB

verdeidger van de vrije meningsuiting pdw

Naam: dewinter vecth2.bmp
Bekeken: 136
Grootte: 43,4 KB

ruimt journalist op

Mannen van de vuilkar ruimen Dewinter op

Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 18:56.
ericferemans is offline  
Oud 6 oktober 2006, 18:53   #229
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
De Marokkaanse vrouw die wij kennen laat haar zoontje wel niet op straat spelen in die vrolijke Zurenborg wijk. Dan geraakt hij op het slechte pad zegt ze zelf....

en aangezien ik racist ben, geloof ik eerder die Marokkaanse vrouw...
Sorry, maar de suggestie dat Zurenborg een probleemwijk is, is totaal belachelijk. En uit je antwoord leid ik af dat je er zelf niet eens woont en je mening dus baseert op iemand dat je kent!!! Ga er toch maar eens zelf kijken dan. Je kan er zonder problemen dag en nacht rondlopen. Ook alleen. Waarmee ik niet wil zeggen dat er nooit iets gebeurt hé, maar het is geen probleemwijk zoals jij (in navolging van het VB) wil doen uitschijnen En dat bewijzen de prijzen van de huizen duidelijk of denk je nu echt dat de huizen er zo duur en gegeerd zouden zijn als het een probleemwijk was. De enige reden waarom ik er kinderen niet zou laten op straat spelen, is door het verkeer. Maar het autoverkeer ontmoedigen in de stad, dat is dan weer iets waar het VB niet mee akkoord gaat. Begrijpen wie begrijpen kan!
Edina is offline  
Oud 6 oktober 2006, 19:30   #230
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Sorry, maar de suggestie dat Zurenborg een probleemwijk is, is totaal belachelijk. En uit je antwoord leid ik af dat je er zelf niet eens woont en je mening dus baseert op iemand dat je kent!!! Ga er toch maar eens zelf kijken dan. Je kan er zonder problemen dag en nacht rondlopen. Ook alleen. Waarmee ik niet wil zeggen dat er nooit iets gebeurt hé, maar het is geen probleemwijk zoals jij (in navolging van het VB) wil doen uitschijnen En dat bewijzen de prijzen van de huizen duidelijk of denk je nu echt dat de huizen er zo duur en gegeerd zouden zijn als het een probleemwijk was. De enige reden waarom ik er kinderen niet zou laten op straat spelen, is door het verkeer. Maar het autoverkeer ontmoedigen in de stad, dat is dan weer iets waar het VB niet mee akkoord gaat. Begrijpen wie begrijpen kan!
Mijn oom is er 15 jaar geleden gaan lopen en heeft zijn grote woning voor een habbekrats verkocht.
De Marokkaanse vrouw die er woont, ken ik persoonlijk. Tja ik geloof een Marokkaanse vrouw als ze mij iets zegt.

Jij niet ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 6 oktober 2006, 20:17   #231
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Mijn oom is er 15 jaar geleden gaan lopen en heeft zijn grote woning voor een habbekrats verkocht.
De Marokkaanse vrouw die er woont, ken ik persoonlijk. Tja ik geloof een Marokkaanse vrouw als ze mij iets zegt.

Jij niet ?
Ik denk dat dat een slimme is. Of ze eerlijk is....
ericferemans is offline  
Oud 6 oktober 2006, 20:53   #232
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Wel, toevallig heb ik hier "Rechts voor de raap" liggen; geannoteerd en wel. Ik maak van heel dat boekske snoeihout beste vriend. Qua authenticiteit en politiek inzicht is het al recyclage wat de klok slaat. Je zal hard en vér moeten zoeken om er ook maar enige originele inbreng van de politicus die zich er de auteur van noemt in terug te vinden. Als d�*t het onderwerp van het debat Desi - JMD mag zijn, dan voel ik me héél gerust.

De truuk van JMD is simpel uitgelegd door JVL in het bewuste debat: JMD grabbelt hier en daar wat feiten & cijfers bij elkaar; meestal kan je die op dat moment toch niet meteen weerleggen (of verifiëren) en op basis daarvan begint hij te "spinnen". Resultaat: schijnbaar heeft ie je liggen op dossierkennis. Verweer: doe net hetzelfde en confronteer hem met net hetzelfde en de stoere jongen begint prompt te zweten. Illustratie: in "Terzake XL" kon hij nog uitpakken met dat bakerverhaaltje over de balansen van de Oostendse overheidsbedrijven of de gemiddelde duur van de gemeenteraad. De kapitale fout die hij maakte was om dat nog eens te herhalen in "Woord tegen Woord"; JVL had de kans gegrepen om e.e.a. na te trekken en verkocht hem een voetveeg waar hij zich niet meer van herstelde. Geloofwaardigheid meteen beneden vriespunt. Gedaan, over en uit Jean-Marie... Tommelein leed aan plaatsvervangende schaamte; dat kon je duidelijk aflezen aan z'n fysiek.

Mijn allereerste vraag aan meneer JMD zou zijn: "waaruit moet blijken dat u ideologisch gezien een liberaal politicus bent?" En dan zijn we meteen vertrokken... Op mijn terrein ditmaal. Kunnen we vast en zeker nog eens goed lachen; zéker als we "Rechts voor de raap" als referentiepunt nemen. Let op: er zijn vast en zeker genoeg punten waarop ik het met JMD volstrekt eens kan zijn, maar daar hoeven we niet over te debatteren; dat zou maar een saaie bedoening worden.

Met Dewever wil ik niet meteen debatteren; het zou een potje Vlaams-Nationaal geleuter worden. Een onderwerp dat mij dan weer niet genoeg interesseert om er al te ver over door te bomen.
-Dat er geen nieuwe punten inzitten(z'n boek) hoeft toch geen probleem te zijn....JMD d�*�*rop aanvallen slaat eigenlijk nergens op(op inhoudelijk vlak). Vele van z'n punten zijn al lang bekend(en gedragen), maar veelal nog nooit uitgevoerd.....vandaar zijn succes. De meeste mensen zitten er op te wachten dat er een centrum-rechtse wind waait door Vlaanderen, maar dit kan nu niet om de bekende redenen.
Ik vond 'Rechts voor de raap' een sterk boek, en kon me vinden in de meerderheid van zijn punten. Hierin verschillen we dus duidelijk van mening.

-Toegegeven...In't debat in 'woord tegen woord' kwam JMD er niet goed uit. Maar hij zit dan ook wel in een zeer ondankbare positie eh.
VDL bestrijden in een stad die dankzij VDL himself volledig vernieuwd is (met nationale- en gewestelijke gelden welteverstaan). VDL staat zéér sterk in Oostende.....maar enkel en alleen door zijn sterke nationale positie, en de daarmee gepaard gaande macht om extra middelen te voorzien voor de kust. Begin dan maar eens als verguisde VLD'er(buiten en binnen VLD) daar tegen op te tornen.
VDL draait veel langer mee in de politiek dan JMD, maar qua politieke kwaliteit staat JMD toch niet zo heel ver achter op VDL dan u suggereerd.

-Wat is er niet liberaal aan JMD volgens u? (aangezien dit uw draad in uw fictieve debat met hem zou worden)

-BDW is idd flamingant. Maar hij heeft zeker ook een uitgesproken mening over tal van andere punten die weinig of niets met het communautaire te maken hebben. Imho is ie één van de sterkste debaters die Vlaanderen heeft. Ik heb hem iig nog geen enkel TV-debat weten verliezen.
zorlac is offline  
Oud 6 oktober 2006, 20:57   #233
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nu al stelen, OP VOORHAND? Dat zou toch al te gortig zijn: na het doorbreken van het cordoen, ja: dan mag hij stelen zoveel hij kan zonder gepakt te worden. Maar NU AL??????
Ferie,

Ik moet toegeven......'t is den eerste keer dat gij mij hebt doen lachen, zonder dat 't uitlachen was.

Dank daarvoor
zorlac is offline  
Oud 6 oktober 2006, 21:01   #234
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Ferie,

Ik moet toegeven......'t is den eerste keer dat gij mij hebt doen lachen, zonder dat 't uitlachen was.

Dank daarvoor

De mannen van de vuilkar
ruimen Dewinter op!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 21:03.
ericferemans is offline  
Oud 6 oktober 2006, 21:04   #235
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Die uil is wel de schepen van veiligheid eh. Hij zou dit moeten weten, vandaar dat FDW op z'n cijfers voortgaat.

Citaat:
Dat doen ze nooit.
Waarom niet: omdat het er maar400.000 zijn... En dat is inderdaad zo weinig (4 procent van de bevolking) dat indien ze allemaal op dezelfde partij stemmen ze net als Spirit niet aan de drempel zouden komen.
Bron?
zorlac is offline  
Oud 6 oktober 2006, 21:06   #236
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

De mannen van de vuilkar ruimen Dewinter op!

Nee sorry Ferie,

Nu is't weer uitlachen
zorlac is offline  
Oud 6 oktober 2006, 22:46   #237
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een schatting, zegde ik. Is dat dan plots oneerlijker dan PDW himself? Hij citeerde een volledig uit de lucht gegrepen cijfer.
Niet oneerlijker maar even oneerlijk. Pot ketel weet je wel.
Bobke is offline  
Oud 6 oktober 2006, 22:54   #238
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dewinter is een meester in rond de pot draaien.
Als hem iets gevraagd wordt over ZIJN eigen partij, begint hij eerst een 10-tal minuten uit te wijden over de situatie in een andere partij zodat de gemiddelde kijker de vraag van de journalist vergeet.
Als Dewinter gewoon eens zou antwoorden op de vragen zou hij niet onderbroken moeten worden.
Maar och, wat worden die VB'ers toch gediscrimineerd
Misschien eens aan externe attributie doen
Tjiens,de anderen mogen wel eerst naast de kwestie kletsen en/of eerst hun levensverhaal vertellen?

En ik kan u verzekeren dat fdw weldegelijk oplossingen voor de meeste problemen heeft.

Soit,het was leuk om zien dat patje janssens gewoonweg helemaak nergens stond en duidelijk vlug hulp moest krijgen van alle anderen,als je dat niet gezien en gehoord hebt,lol.
Marlboro is offline  
Oud 6 oktober 2006, 23:03   #239
ericferemans

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht

En ik kan u verzekeren dat fdw weldegelijk oplossingen voor de meeste problemen heeft.
Verbazingwekkend hoeveel helderzienden het VB telt!
Hoe komt het dat wij dat niet weten?
ericferemans is offline  
Oud 7 oktober 2006, 00:46   #240
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het cijfer 30000 kwam blijkbaar wel van de veiligheidsschepenen. Men kent dit getal zeer eenvoudig bij benadering, omdat illegalen nu eenmaal recht hebben op bepaalde voorzieningen, zoals gezondheidszorg. Rekening houdend met bevoorbeeld het aantal raadplegingen, bekomt men een tamelijk juist beeld.
Citaat:
Dat doen ze nooit.
Waarom niet: omdat het er maar 400.000 zijn... En dat is inderdaad zo weinig (4 procent van de bevolking) dat indien ze allemaal op dezelfde partij stemmen ze net als Spirit niet aan de drempel zouden komen.
Dat zal dan de reden zijn waarom de ael niet van de grond gekomen is. Maar nog veel belangrijker zal wel de aangroei van dit cijfer zijn, zeker.

Citaat:
Daarom doen ze telkens heel verontwaardigd, bijvoorbeeld op zo'n concert als 0110: er waren daar geen allochtonen te zien!
Natuurlijk niet: dat ligt al helemaal niet aan de ramadan: dat ligt eraan dat je een groep mensen van 4 procent totaal niet herkent in een massa.
Vrees dat het niet voldoende is om voor deze doelgroep om een gratis concert in te richten. Misschien eens proberen, volgende keer, om elke toeschouwer wat geld mee te geven.
Citaat:
Deze gigantische grap moet maar eens gedaan zijn: men dient te mensen nu écht eens te gaan informeren over de potsierlijkheid van deze partij.
Onze jeugd meent nu dat er zo'n 35 procent gevaarlijke islamisten rondlopen.
Dat is erover....
De staatsveiligheid houdt het wel op een iets lager getal, maar is er toch ook niet gerust in.
Trouwens het aantal allochtonen is sterk afhankelijk van streek tot streek. In Antwerpen zal het waarschijnlijk niet lang meer duren om tegen de 35% aan te zitten (als men de illegalen meerekent). Op andere plaatsen zijn het nog bezienswaardigheden (zoals vijftig jaar geleden in Antwerpen).
Maar we zitten globaal al wel aan de 10%, het het aantal is stijgend.
Bob is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be