Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voorstander van het principe eigen volk eerst ?
ja 243 55,86%
neen 192 44,14%
Aantal stemmers: 435. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2004, 12:15   #221
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Is de stront in het hoofd club weer bezig hier?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 12:15   #222
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Dus ik ga ervan uit dat hier verschillende volkeren wonen :
-De Vlamingen
- de landverraders
- de bushnegers

Dat dat bushnegergedoe genetisch bepaald is, kan ik nog geloven, maar hoe zit dat met die landverraders?

Stel nu : twee broers zijn resp. Flamingant en Belgicist. En nu? Dan zijn die twee broers van een verschillend volk, hoewel uit dezelfde vader en moeder?
Misschien omdat dat vader wel een vlaming is, maar de moeder een belgische

Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 12:21   #223
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Er voelt er hem ene aangesproken zie

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]

Laatst gewijzigd door nou nou : 18 november 2004 om 12:22.
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 12:24   #224
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg maar uit dan, stamoudste.
De hele bevolking van alle landen waar ooit Napoleon zijn Code Civil kon doordrukken, is onderverdeeld in 'verwantschappen'. Die verwantschappen worden onderverdeeld in graden, naargelang de lengte van de bloedlijn.
zo is dat juridisch vastgelegd.
Vastgelegd bij wet is ook dat, in vrijwel alle burgerlijke zaken, waar verwantschap een rol speelt, de eerste graad voorrang heeft op de tweede etc.

Eigen volk eerst dus, of 'het hemd is nader dan de rok'
Eigen volk eerst is dus een basisregel in het burgerlijk recht.

Moeilijk hé, noenoe!!!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 12:27   #225
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Met "Eigen Volk" bedoelt het Vlaams Blok vooral "Eigen Rijk Volk".

BV: De werkgever stort geen bijdragen meer aan de sociale zekerheid. De werknemer krijgt zijn volledig loon in handen, met inbegrip van de sociale bijdragen. Hij of zij moet daarmee zelf zijn sociale zekerheid kiezen en betalen. Daarvoor kan hij of zij terecht bij bestaande of nieuwe verzekeringsmaatschappijen, zoals Royale Belge, P&V of OMOB.

Dat dit voorstel ons -met veel moeite opgebouwde- sociaal stelsel volledig uitholt, behoeft geen tekening. Wie 'rijk' is kan degelijke verzekeringspremie's afsluiten. De andere schuiven maar aan bij het OCMW
(als dát nog bestaat onder Blok bestuur )
Volledig mee akkoord ! Ik wil mijn 14% RSZ bijdrage + bijdrage van de werkgever (zo'n 25% !!!) ZELF krijgen en daarmee doen wat k nodig vind..
Zo spaar ik ZELF voor mijn pensioen, zorg ik ZELF voor eventuele medische kosten, zorg ik ZELF voor eventuele werkloosheidsuitkering etc.. Ik wil mjn geld ZELF beheren, de staat vertrouw ik niet! Per maand zou ik een dikke DUIZEND euro extra krijgen..

De meeste werklozen zijn zelf de oorzaak van hun miserie, in de meeste gevallen kiezen ze zelf voor hun armoede.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 12:42   #226
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er voelt er hem ene aangesproken zie
Neen, ik begreep gewoon geen bal van wat jij hier net uitkraamde....
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 12:45   #227
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
De hele bevolking van alle landen waar ooit Napoleon zijn Code Civil kon doordrukken, is onderverdeeld in 'verwantschappen'. Die verwantschappen worden onderverdeeld in graden, naargelang de lengte van de bloedlijn.
zo is dat juridisch vastgelegd.
Vastgelegd bij wet is ook dat, in vrijwel alle burgerlijke zaken, waar verwantschap een rol speelt, de eerste graad voorrang heeft op de tweede etc.

Eigen volk eerst dus, of 'het hemd is nader dan de rok'
Eigen volk eerst is dus een basisregel in het burgerlijk recht.

Moeilijk hé, noenoe!!!
Gij hebt het hier over erfrecht, juist? Wat heeft dat te maken met het "eigen volk eerst" van het Blok?

Doe uw best nog maar want ge zijt er nog niet, stamoudste.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
Oud 18 november 2004, 12:47   #228
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Volledig mee akkoord ! Ik wil mijn 14% RSZ bijdrage + bijdrage van de werkgever (zo'n 25% !!!) ZELF krijgen en daarmee doen wat k nodig vind..
Zo spaar ik ZELF voor mijn pensioen, zorg ik ZELF voor eventuele medische kosten, zorg ik ZELF voor eventuele werkloosheidsuitkering etc.. Ik wil mjn geld ZELF beheren, de staat vertrouw ik niet! Per maand zou ik een dikke DUIZEND euro extra krijgen..

De meeste werklozen zijn zelf de oorzaak van hun miserie, in de meeste gevallen kiezen ze zelf voor hun armoede.
En als ge dan ne keer zonder werk komt te zitten in niet onafzienbare tijd gaat ge ZELF maar in uw kartonnen doos in de goot zitten.

Mensen kiezen zelf voor hun armoede... amai zelle...

Oud 18 november 2004, 12:47   #229
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Neen, ik begreep gewoon geen bal van wat jij hier net uitkraamde....
Zo kunt ge het ook verwoorden ja

Oud 18 november 2004, 13:02   #230
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als ge dan ne keer zonder werk komt te zitten in niet onafzienbare tijd gaat ge ZELF maar in uw kartonnen doos in de goot zitten.

als ik morgen mijn job verlies dat vind ik meteen iets anders... Mocht het zo niet zijn dan ga ik een tijdje aan de band werken tot ik iets beters vind.. En met mijn duizend euro extra per maand zou genoeg kunnen sparen voor moeilijke tijden
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 13:03   #231
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snerten
Over welk volk hebben we het hier nu eigenlijk? 'De vlaming'?
In ieder geval vraag ik me af, hoe Vlaams iedere vlaming hier wel eigenlijk is...
Doorheen de jaren en eeuwen is Vlaanderen (bekijk het niet als land, maar als 'streek') onder de voet gelopen door:
Nederlanders, Duitsers, Fransen, Oostenrijkers, Spanjaarden,...
De Canadezen, Engelsen, Zuid-Afrikanen, Nieuw-Zeelanders,... kwamen ons bevrijden!
Gij, die zichzelf Vlaming noemt, zijt gij zeker dat ge geen afstameling bent van één van bovengenoemden? Gij, die 'baas in eigen land' claimt te zijn, zijt gij zeker dat uw overgrootmoeder/vader beiden Vlamingen waren?

Dit alles om te bewijzen hoe relatief zaken als 'nationaliteit' wel zijn...
Relatief .... maar niettemin realiteit Snerten. Als je twijfelt, probeer dan maar eens de USA, Marokko, Canada, Soedi-Arabië etc. binnen te komen zonder grencontrole, paspoortcontrole of visa.
Waarom bestaan al die formaliteiten als iedereen ervan uitgaat dat gans de wereldbevolking 1 groot eenheidsworstvolk is?
Wat maakt jou verschillend van die Nieuw-Zeelanders? Juist ja, het feit dat je del uitmaakt van een ander volk, met een andere taal, met andere tradities en gebruiken?
Waarom de Palestijnse kwestie als het Palstijns en joodsvolk één en hetzelfde volk is. Probeer die stelling er eens te gaan verkopen. Zou je durven Snerten?
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 13:06   #232
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
als ik morgen mijn job verlies dat vind ik meteen iets anders... Mocht het zo niet zijn dan ga ik een tijdje aan de band werken tot ik iets beters vind.. En met mijn duizend euro extra per maand zou genoeg kunnen sparen voor moeilijke tijden
Stel dat er 100 arbeidsplaatsen zijn en 120 werkzoekenden en gij zijt 1 van die 20 dan vindt gij juist nul de botten en zit ge binnen de kortste keren in een kartonnen doos in uw systeem. En sparen gaat ook alleen maar als ge lang genoeg die 1000 euro extra per maand hebt verdiend. Dat is en blijft een risico wat dik in uw nadeel kan spelen, en die kans is niet bepaald astronomisch klein. Maar goed, de basisbeginselen van ons sociaal stelsel zijn u misschien niet heel duidelijk. Dat kan ook eh.

Oud 18 november 2004, 13:07   #233
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarom zou hij in een kartonnen doos gaan zitten als hij een verzekering tegen inkomensverlies heeft voorzien? Een verzekering op maat en met prima dekking in verhouding tot de premie, kortom niet vergelijkbaar met de dekking die de SZ biedt in verhouding tot de jarenlange geldafpersingen die ze gekost heeft.
Oud 18 november 2004, 13:07   #234
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Stel dat er 100 arbeidsplaatsen zijn en 120 werkzoekenden en gij zijt 1 van die 20 dan vindt gij juist nul de botten en zit ge binnen de kortste keren in een kartonnen doos in uw systeem. En sparen gaat ook alleen maar als ge lang genoeg die 1000 euro extra per maand hebt verdiend. Dat is en blijft een risico wat dik in uw nadeel kan spelen, en die kans is niet bepaald astronomisch klein. Maar goed, de basisbeginselen van ons sociaal stelsel zijn u misschien niet heel duidelijk. Dat kan ook eh.
Het punt is dat er duizenden werklozen zijn, en duizenden vacatures die niet worden ingevuld. Hoe komt dat? verkeerde opleiding, job niet aantrekkelijk genoeg, ...

Dat heeft weinig tot niks met die bruin mannen te maken, noch met te weinig kansen.

Job vinden is niet zo héél moeilijk. Een job vinden die je graag doet, waar je voldoening uit haalt, afwisseling in hebt, goed betaald wordt, en die ook nog een bedrijfswagen oplevert, tja, da's iets anders.

Maar wat ik nu heb opgenoemd is zo wel ongeveer de standaard voor vele werkzoekenden die ik persoonlijk ken...

Laatst gewijzigd door Jolle : 18 november 2004 om 13:11.
Jolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 13:13   #235
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Waarom zou hij in een kartonnen doos gaan zitten als hij een verzekering tegen inkomensverlies heeft voorzien? Een verzekering op maat en met prima dekking in verhouding tot de premie, kortom niet vergelijkbaar met de dekking die de SZ biedt in verhouding tot de jarenlange geldafpersingen die ze gekost heeft.
13% van de mensen in Belgie leven onder de armoedegrens. Ik zie die al een verzekering gaan afsluiten. Sommigen zijn van thuis uit beter af of hebben meer geluk, meer kunnen, etc... ge kunt een "ieder voor zich" principe gaan nastreven natuurlijk, maar ge zult dan maar eens pech hebben. Nee merci. En ik behoor niet tot die 13% overigens.

Oud 18 november 2004, 13:14   #236
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het punt is dat er duizenden werklozen zijn, en duizenden vacatures die niet worden ingevuld. Hoe komt dat? verkeerde opleiding, job niet aantrekkelijk genoeg, ...
Dat spreek ik niet tegen. Over die situatie ging mijn standpunt echter niet.

Oud 18 november 2004, 13:17   #237
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dat spreek ik niet tegen. Over die situatie ging mijn standpunt echter niet.
'k heb het gemerkt. Ik was iets te snel met reageren. Toch hebt ge genoeg kansen om te werken, als ge niet te kieskeurig zijt. En bij dat laatste wringt het schoentje dikwijls. Ik moet trouwens toegeven dat als ik maar 100 euro meer zou verdienen door te gaan werken dan ik krijg van mijnen dop, ik rustig verder zoek naar ander werk. Als het niet te lang duurt tenminste...

met vriendelijke groeten

Laatst gewijzigd door Jolle : 18 november 2004 om 13:18.
Oud 18 november 2004, 13:36   #238
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
'k heb het gemerkt. Ik was iets te snel met reageren. Toch hebt ge genoeg kansen om te werken, als ge niet te kieskeurig zijt. En bij dat laatste wringt het schoentje dikwijls. Ik moet trouwens toegeven dat als ik maar 100 euro meer zou verdienen door te gaan werken dan ik krijg van mijnen dop, ik rustig verder zoek naar ander werk. Als het niet te lang duurt tenminste...

met vriendelijke groeten
Ge gaat mij niet horen zeggen dat zo'n systeem soms niet uitbodigt tot profiteren. Kwestie van de balans daarvan op te maken. Er zullen wel weer wat "rotte appels" zijn wat dit betreft maar ge moet daarom nog niet heel de mand weggooien

Oud 18 november 2004, 13:36   #239
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
13% van de mensen in Belgie leven onder de armoedegrens. Ik zie die al een verzekering gaan afsluiten. Sommigen zijn van thuis uit beter af of hebben meer geluk, meer kunnen, etc... ge kunt een "ieder voor zich" principe gaan nastreven natuurlijk, maar ge zult dan maar eens pech hebben. Nee merci. En ik behoor niet tot die 13% overigens.
13% van de mensen ini België zullen onder die armoedegrens blijven omdat ze net genoeg overlevingscenten krijgen om er niet uit te kruipen. Het komt vooral de PS en SPA goed uit dat die daar ook blijven zitten : electoraal rekenen ze op die sukkelaars die hun hoop blijven stellen in de beloftes van die partijen. Want van werk maken ze geen werk, niet?
Rekening houdend met de internationale context, kan er enkel nog werk gecreëerd wordt als de arbeidskost naar beneden gaat en de verstikking aan reglementen, vergunningen en papierbergen (waarmee je gans het ambtenarencorps moet bezig houdden, die overigens niets van toegevoegde waarde leveren en enkel kosten).
En dat is net iets dat je van de PS en consoorten niet moet verwachten.
Als binnenkort heel de industriële onderbouw vertrokken zal zijn naar China of Tjechië, vraag ik me af hoe de PS/Spa de SZ gaat financieren met wat rest uit sociale brijdragen uit het 'draagvlak' van KMO & kleine zelfstandigen. Dat draagvlak is een strooien dakje aan' t worden, dat ineen tuimelt als er te veel mensen gaan opstaan.

Ik heb niets tegen een SZ-systeem. Alleen is het Belgisch systeem er eentje geworden dat één en al uitnodiging tot profitariaat is. Dat is onlangs geheel duidelijk geworden toen de eerste begeleidingstrajecten van langdurige 'jonge' werklozen werden opgestart. Van de 100 of 150 invités, kwam er 1 persoon op dagen, de rest stuurde zijn kat : die zitten toch gebeiteld in de werklozensteun, en met steun van vakbonden kan de zitperiode toch nog wel enkele maanden/jaren gerokken worden. Het zegt veel over de motivatie van die jonge sukkelaars.

Verder vind ik dat dat de werkloosheidsuitkering in tijd moet beperkt worden. België is zowat het enige land ter wereld waar je levenslang kan doppen.

De SZ moet er zijn voor mensen die pech hebben, die hun baan kwijtraken of door ziekte geveld worden, als noodoplossing, niet als ersatzsysteem.
Oud 18 november 2004, 13:42   #240
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Het komt vooral de PS en SPA goed uit dat die daar ook blijven zitten : electoraal rekenen ze op die sukkelaars die hun hoop blijven stellen in de beloftes van die partijen.

Dat is onlangs geheel duidelijk geworden toen de eerste begeleidingstrajecten van langdurige 'jonge' werklozen werden opgestart. Van de 100 of 150 invités, kwam er 1 persoon op dagen, de rest stuurde zijn kat : die zitten toch gebeiteld in de werklozensteun, en met steun van vakbonden kan de zitperiode toch nog wel enkele maanden/jaren gerokken worden. Het zegt veel over de motivatie van die jonge sukkelaars.
Ja, en die éne, die stemde Vlaams Belang. En AL die andere op den SPA.

Natuurlijk...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be