![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niet iedereen heeft tijd om hele dagen op politics te zitten en diegenen die dat niet hebben doen er wat langer over om alles onder de knie te krijgen, logisch toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#225 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#226 | |
|
![]() Citaat:
PS: Mss is dit de eerste keer dat ik in herhaling val maar voor u mijn beste is dat de honderste keer, tijd in je eigen boezem te kijken ??
![]() |
![]() |
#227 |
|
![]() Mjaaa ,weeral die wortel-theorie ?? Naar schijnt krijg je alleen wortels voor de maaltijd in de middag ?!
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 27 november 2006 om 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
|
![]() Het niveau van het verstand stijgt hier weeral hé, cor ??
![]()
![]() |
#229 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien ben ik niet hoog opgeleid, van mijn zestiende van school. Toch had ik vrij vlug door waar een knop “citeer” zou kunnen voor dienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Minister
|
![]() Waarvoor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Meld aub eens in welk Soera, en welk vers van de Koran!? Al weet ik er niet alles van maar ik heb toch al in meerdere boeken gelezen dat dat NIET in de Koran staat. Ook heb ik de indruk dat de meeste Moslims de Islam NIET kennen, zoals de meeste christenen niet veel van het Christendom afweten. Misschien maar best, want die de Islam wel leren kennen worden fundamentalist waarvan enkele nog erger. (9/11) Ik heb de indruk dat jullie ouderwetser zijn dan Mo. De verering van die steen in Mekka is ook een gebruik van voor MO commercieel goed gezien van de Arabieren van toen, als je het mij vraagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Schepen
|
![]() Laya... Ik weet maar al te goed dat daar een knopje staat met citeer maar ik wens deze niet te gebruiken.. Laat hem maar denken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Misschien dat je er een "islamitische" definitie op nahoudt van wat een medeklinker is en een al even "islamitische" definitie van een klinker. Maar bij nader order zijn medeklinkers nog altijd fonemen die gevormd worden door onze stembanden maar m.b.v. lippen, tong en/of verhemelte , terwijl klinkers enkel door onze stembanden worden voortgebracht zonder dat onze lippen, tong of verhemelte daarin interfereren. Is deze definitie "universeel" genoeg? Of dacht je dat de forumpater dit uit zijn duim zoog? Dan geef ik je eventjes dit artikeltje uit Wikipedia. Ik veronderstel dat men in de Arabistiek dezelfde definities hanteert. Maar met die moslims weet je nooit... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Minister
|
![]() Okee Lincoln, ik ga eventjes op jouw vraagtekens in.
De woordwortel K-T-B duidt op al wat met "schrijven" te maken heeft. Juist? Naargelang men klinkers (A E I O OE) invult of aanhecht, maak je er een zelfstandig naamwoord van (boek, boeken), een werkwoord (schrijven, lezen), een bijvoeglijk naamwoord (schriftelijk) enz... enz... Ook de verbuigingen van de naamwoorden en de werkwoordsvervoegingen worden zo met klinkers weergegeven. Corrigeer me maar, mocht ik me vergissen. Het Arabisch is dus, zoals de meeste Semitische talen, een taal waar je in de geschreven vorm de klinkers makkelijk kan laten wegvallen. Een moedertaalgebruiker kan uit de context vrij makkelijk de juiste klinkers reconstrueren. Ook in het verwante (moderne) Hebreeuws werkt dit zo. Corrigeer me maar, mocht ik het mis hebben. Indo-Europese talen, zoals ons Nederlands, werken totaal anders. Onze woordwortels bestaan niet enkel uit medeklinkers, doch ook uit klinkers. Die zijn dus belangrijk. Vandaar dat Indo-Europese talen, toen zij voor het eerst ter schrift werden gesteld, alfabetten nodig hadden mét klinkertekens. En daarom werd de Fenicische (Semitische) letter "aleph" (een glottislag, dus eigenlijk een medeklinker) in het (Indo-Europese) Grieks een "alfa" (een klinker dus). Waar Semitische talen zich bedienen van klinkers om te kunnen "flecteren", doen Indo-Europese talen dat met uitgangen. We nemen bvb. de Nederlandse stam "boek", dat in het enkelvoud géén uitgang krijgt, doch in het meervoud de uitgang "-en": boeken. We vormen onze (ietwat verouderde) genitief met de uitgang "-s": vaders auto. Of we nemen de vervoeging van het werkwoord met de stam "werk", en voegen in de (indicatief o.t.t.) 2e en 3e persoon de uitgang "-t" toe, en in het meervoud de uitgang "-en":
Hopelijk heb ik hiermee je vraagtekens uit de wereld geholpen. Laatst gewijzigd door ElFlamencoLoco : 27 november 2006 om 21:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik er van overtuigd ben dat uw vriendin een vulgaire opschepster is, die waarschijnlijk niet eens haar middelbare school uitgeslapen heeft...En van haar "hoge post aan de Staat", waar ze zogezegd 3000 euros netto verdient, geloof ik ook geen profete-ballen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Banneling
|
![]() AAh! Ze wist het! Maar madam verkiest het niet te gebruiken...Uit pure onbeleefdheid dus.Of in een poging verwarring te veroorzaken met al die op het eerste zicht op niets slaande antwoorden?...En ge moet zeggen, "ik wens dit niet te gebruiken"...mevrouw de hooggeplaatste ambtenares-met -dikke- pree-en-veel- diploma's....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#240 | |