![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Gouverneur
|
![]() Wat ? Er zijn ontelbare rechtszaken ingespannen tegen honderden bedrijven in Amerika. En kom niet zeggen dat er in België nooit iemand is aangeklaagd voor discriminatie van vrouwen, want dat vind ik moeilijk te geloven. Hoe dan ook gaat het hier niet enkel om België, maar om een probleem in de hele blanke wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de eerste "universiteit" voor geneeskunde in Salerno studeerden en onderwezen verscheidene vrouwen. Ja, zul je zeggen, je boomt weer door maar er was een duidelijke mentaliteit dat zoiets niet hoorde en het kwam slechts zelden voor, maar ook hier wijs ik je met veel liefde op de tijdgeest. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 9 januari 2007 om 16:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of heeft u het over de middeleeuwen ? Citaat:
Dat ze rokken droegen was vooral te wijten aan de cultuur in die tijd. Dat ze niet gingen werken was vooral omdat ze voor de kinderen moesten zorgen. Kent ge echt geen vrouwelijke leidersfiguren in de oudheid? Laatst gewijzigd door Bobke : 9 januari 2007 om 16:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Leg me dan eens uit wat je hiermee bedoelt, want ik begrijp niet welke kant je ermee wilt opgaan. Citaat:
Citaat:
Niemand zegt dat het doel de middelen heiligt. Er wordt alleen gezegd dat discriminatie verboden is. En dat moet dan toegpast worden. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 9 januari 2007 om 16:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En zoals je zelf al zei: Ik heb het niet over de oudheid. Ik zeg ook niet dat het helemaal onmogelijk was. Ik zeg enkel dat het voor vrouwen moeilijker was dan voor mannen. De rokken haalde ik erbij als verwezenlijkingen van het feminisme. De vrouwen droegen rokken. Sommigen legden zich daar bij neer, anderen niet, en werden daarvoor gestigmatiseerd. Wat heeft dat met een uiting van je geloof te maken ? Niks toch. Kom op, daar gaat het echt toch allemaal niet om. Ik probeer het nu al een vijftal posts terug te brengen tot de essentie, maar iedereen blijft maar rond de pot draaien. Ik heb hier al van alles gehoord, maar het komt erop neer dat Eurolock gediscrimineerd heeft, en daarvoor bestraft moet worden, volgens onze wetten. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 9 januari 2007 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het valt natuurlijk wel op dat het probleem zich steeds in de veiligheid stelt. (Garagepoorten, beveiligingen) Al kan ik mij niet voorstellen dat een verkoper daar invloed op heeft. Als het dan nog de man was de het komt installeren. Hoe dan ook, er zijn genoeg jobs buiten de beveiligingssector. Het onveiligheidsgevoel waardoor de beveiligingssector een hoge vlucht kent wordt door velen nu eenmaal aan allochtonen gelinkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt sociaal ostracisme niet zomaar loskoppelen van de mentaliteitspraxis en naar het louter theoretische verwijzen.
Laatst gewijzigd door lombas : 9 januari 2007 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De veiligheidssectoren ? Ga je zo de vooroordelen vermijden en wegwerken ? Of ga je ze zo versterken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die oververtegenwoordiging is een feit en ik heb niet gezegd dat groepsgevoel verkeerd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De reden waarom ik de mentaliteitspraxis (zoals jij dat zo mooi zegt) loskoppel van de theorie, is omdat je er geen enkel bewijs voor hebt, of geen enkele aanwijzing voor hebt dat het sociaal ostracisme een oplossing zou bieden voor de discriminatie van vreemdelingen. Dat is er wel voor het installeren van recht op gelijke kansen en eventueel zelfs voor positieve discriminatie (hoewel ik hier geen voorstander van ben). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jij neemt aan dat de discriminatie voortvloeit uit de oververtegenwoordiging in de criminaliteit. Ik heb net gezegd dat het denkbaar is dat de (eventuele) oververtegenwoordiging in de criminaliteit voortvloeit uit de discriminatie. Als je deze denkpiste volgt, wordt het al snel duidelijk dat de discriminatie aanpakken gunstig kan zijn voor de criminaliteitscijfers. Ja ? Daarbij komt nog dat het hier gaat om een vreemdeling, niet om de hele groep. Als dit individu wordt geweerd, enkel en alleen omwille van zijn huidskleur, is dat discriminatie. Of de bevolkingsgroep waartoe hij behoort oververtegenwoordigd is in de criminaliteit, of in, laat ons zeggen, dierentuinbezoekers, dat maakt geen enkel verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, de situatie van de zeventiende eeuw was er één waarbij vrouwen al voor ze konden aankloppen werden tegengehouden (mentaliteit tot overheids -en religieuze dwang) en anders ze toch de deur toe kregen (gebrek aan sociaal ostracisme).
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zal het dan ook maar blijven zeggen en herhalen, zeker ? Niemand wordt verplicht zijn deur te openen. Er wordt mensen enkel verplicht ze niet te sluiten, enkel omwille van huidskleur/sekse/vooroordelen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geloof maar niet dat men zigeuners wel beveiligingen zal laten instaleren. Of dat terecht is doet hier niets ter zake. Weinig consumenten kopen iets omdat het objectief gezien de beste keuze is. Zoniet mochten de reclamejongens hun matten rollen. Wilt ge iets aan het probleem doen ? Zorg dan voor een positief signaal en dat doe je niet door wetten opleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verplichten niet te sluiten is gegrond op hetzelfde principe: ik (de staat, kabouter Paulus) mag bepalen wat er met jouw deur gebeurt.
![]() |
![]() |
#237 |
Lokaal Raadslid
|
![]() die linkse ratten hebben er toch verstand van hé,om met veel woorden niks te zeggen,met nietszeggende argumenten proberen van iets wit,zwart te maken,ons ras te bekladden met alle "middelen "waarover ze beschikken,of waarover ze zelf niet beschikken.Hoe bestaat het,hoe bestaat het....
ChRiLoRd Laatst gewijzigd door Chrilord : 9 januari 2007 om 17:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Misschien hoort het bij de sociale taak van de bedrijven (en bijgevolg van de reclamejongens) om mee te helpen dit probleem op te lossen ? En misschien is een aanklacht vanwege het niet naleven van een wet niet het positieve signaal waarop jij hoopt, maar het is in ieder geval een duidelijk signaal dat het niet kan, niet ? En lombas: In de ene post zeg je dat sociaal ostracisme in combinatie met wetten moet gebruikt worden, en even verder vind je dat niemand mag bepalen wat er met jouw deur moet gebeuren ? Hoe kan je dat rijmen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wanrouwen wegwerken is de taak van de groep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar dit leidt ons allemaal te ver. Daar gaat het hier niet over. Volgens jouw is een wet installeren niet de beste manier om vooroordelen weg te werken. Volgens mij is dat alvast een begin. En opdat een wet enig nut krijgt, moet ze worden uitgevoerd, en moeten overtredingen worden bestraft. Dat is een eerste stap in een ont-discriminatie van vreemdelingen, om het even jolig te stellen. |
|
![]() |
![]() |