![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Dit onderwerp is reeds 3 685 keer bekeken
![]()
![]() |
#222 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#223 | |
|
![]() Citaat:
En ik begin het te geloven, dat van dat denken. Groen rechts: is dat voor hersendoden? Of enkel voor berkenstammen? Laatst gewijzigd door ericferemans : 28 februari 2007 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() maar allez? gij kunt ook met weinig lachen he man ![]()
![]() |
![]() |
#226 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
"fascisme is geen manier van denken, dat is een manier van leven" het deed me denken aan een oude vmo slogan 'niet denken, HANDELEN' met palaveren, overleg plegen, stemmen etc... veranderd er maar zeer zelden iets aan de realiteit.. en "een manier van leven" ... een ideologie is mooi, maar uw leven inrichten naar datgene waar ge in gelooft, dat is, meen ik, zeer eervol..
![]() |
![]() |
#227 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Waar haal je dat trouwens dat het in Antwerpen het NSV zou zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
|
![]() Citaat:
Degenen die "activisten" zijn volgen meestal gewoon de oproep van anderen om hersenloos en fanatiek, onder het motto "verbeter de wereld, begin met jezelf" dingen te doen waar anderen over nagedacht zouden hebben. Het is een variant van het "befehl ist befehl" motief van de autoritaire staatsaanbidders. Het uitschakelen van het individueel geweten, de individuele verantwoordelijkheid en van het critisch denken en overleg tussen alle individuen is de basis waarop het fascisme groeit. Alhoewel het woord fascisme is afgeleid van het begrip "bundel" suggereert het ook "doen". Intellectualisme is het tegenovergestelde: denken zonder doen. Zowel fascisten al theoristen zijn hinderlijke mensen. Maar een normaal menselijk wezen bezint voor het begint. ZO hoort dat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() houzee! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Whatever...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() liever niet, ik heb geen goesting om klop te krijgen van hersendode vleesklakken met lonsdale frakskes en obscure tattoo's.
![]() |
![]() |
#232 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de betoging gaat onder het motto neen aan de PS staat of zoiets, daar kan jij toch mee achter staan ?! en achter België Barst toch ook ?! tja se, en als er enkele jeugdige studenten dan 'islamieten parasieten' zouden beginnen scanderen, dan zinken we beide van plaatsvervangende schaamte door de grond hé ... maar dan pogen we ze te overstemmen met een welgemeend België Barst of trachten ze herop te voeden met een 'Vliegt den blauwvoet-storm op zee' wat denk je ? eerlijk genoeg voor je ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Nee, maar serieus, over die vuilzakacties: die hebben in ieder geval zin, want we vinden er massaal veel steun in onder studenten en zelfs ook onder proffen. Op die manier willen we duidelijk maken dat NSV niet 'zomaar een studentenvereniging' is. De praktijk geeft ons daarin ook gelijk. Pak dat 75% van de studenten NSV kent en dus geen pamflet aanneemt. Van die overige 25% gooit pakweg 80% het pamflet direct in de vuilzak als we hen uitleggen wat het karakter en de aard is van NSV. Wat er dan nog overschiet (zeer beperkt dus) heeft sympathie voor de NSV. Ook met het spreken in lessen oogsten we gigantisch veel succes. We haalden al grote sommen steun op om onze betoging te financieren, ook bij profs. Veel profs doen een bijdrage in onze collectebus en nagenoeg allemaal laten ze ons spreken als ze horen waarover het gaat. Een enkeling geeft ons geen toestemming met het argument 'als ik jullie laat spreken, moet ik NSV ook het woord geven en dat wil ik hoegenaamd niet'. Citaat:
Over die uitspraken: die eerste is waarschijnlijk verkeerd geïnterpreteerd, we praten niet met fascisten omdat dat leidt tot oeverloze discussies die alleen maar tot frustratie leiden en als we campagne voeren kunnen we onze tijd nuttiger besteden dan dat. Het tweede: euh, lijkt me meer een argument da jullie zouden gebruiken dan wij. Een manier van 'denken' kan het moeilijk zijn, lijkt me nogal contradictorisch, fascisme en denken. Derde uitspraak: gewoon belachelijk, elk ALS-lid weet en ondervindt dat geen enkele ideologie inherent is in een individu, maar door de concrete ervaring gevormd wordt. Voor NSV-ers is dat waarschijnlijk, opgroeien als verwend advocatenzoontje in Brasschaat. Enfin soit, ge kunt er over palaveren en zeveren wa ge wilt, maar kijk ne keer naar de praktijk, de NSV-ertjes die de confrontaties op UFSIA hebben meegemaakt zullen ervan kunnen meespreken: de studenten moeten olle ni hebben, ze zijn blij da er initiatief genomen wordt tegen fascistische marsen in hun stad en bereid daar ook financieel steun aan te geven. Op 8 maart zal duidelijk zien wie van ons in staat is de breedste lagen te bereiken. Kdenk da t voor de meeste mensen nu ook al duidelijk is. Stad van mij - gij blijft fascistenvrij! (de praktijk wijst het uit) En ik ben ook al heel mn leven Antwerpfan, maar voor mij gaat de slogan 'Antwerp Till I Die' hand in hand me 'Geen fascisten op ons tribuun!' Dus denkt nu maar ni da ik u een hand zal geven als ik u is tegenkom op tribuun 2. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En ja, naderhand wil ik wel eens langskomen op café ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#237 |
|
![]() Godsvrede - Nooit meer oorlog - Zelfbestuur. De NSV! is anti-marxistisch en toch houden wij geen actie tegen Meervoud. Blijkbaar moet jij dringend eens de term "Godsvrede" gaan bestuderen.
![]() |
#238 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je kunt ook perfect activist EN theorist zijn, trouwens. Er is niet mis met denken EN handelen, wat trouwens de houding is waar "Groen Rechts" naar verwijst. Citaat:
Citaat:
Dat je steun vindt bij enkele duizenden gehersenspoelde studentjes, verbaast mij evenmin. Op de gemiddelde tegenbetoging is er echter slechts een handjevol extreem-linkse terroristen, wat veel zegt over de graad van idealisme bij die duizenden "sympathisanten". Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het NSV! heeft trouwens niets te maken met fascisme, al zijn er inderdaad wel fascisten onder hun leden. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik heb zo'n vermoeden dat je dat toch wat geïdealiseerd voorstelt hoor. De meeste NSV'ers zitten er in omdat ze "zoon of dochter zijn van" en/of ze uit een Vlaams-nationalistisch midden komen, al dan niet met voorafgaande activiteiten in het VNJ. Dat is geen schande, helemaal niet, maar het is wel een vaststelling. Je zou dat allemaal eens genealogisch moeten in kaart brengen. ![]() Ik kan alleen maar toejuichen dat een studentenvereniging als de NSV! zich partijonafhankelijk opstelt. Doch ik heb daar zo toch ook wel mijn vragen bij. De laatste vier seniores seniorum bijvoorbeeld. Circusadel de Bronett werkt nu bij de partij en heeft -noblesse oblige- zijn functie als SS neergelegd toen hij daar ging werken. Branckaert werkte bij de partij en is vervolgens SS geworden. Verreyt was SS terwijl hij bij de partij werkte en hetzelfde gaat ook op voor de huidige SS. Langs de andere kant, pakweg NSV-Gent lijkt mij ideologisch meer bij Spirit te situeren dan elders. Soit, ik kan mij over het algemeen niet van de indruk ontdoen dat de partij haar jongerenvereniging VBJ, en in principe onafhankelijke groepen zoals NSV! maar al te graag laat verzanden en zich daar actief in inzet. Kritiek komt altijd van jongeren, in bijzonder van intellectuelen. Precies die constante zelfbevraging en zelfevaluatie houdt organisaties dynamisch. Ik hoor zeer weinig kritische geluiden over de partij vanuit NSV om eerlijk te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
|
![]() Iedereen Dwars gelezen?
|
![]() |
![]() |