Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2007, 17:59   #221
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Wie op zijn twintigste niet links is heeft geen hart.
Wie op zijn dertigste niet rechts is heeft geen verstand! (Huilefriet Martens)
Ik ben 31, en nog steeds even links. Als jij beweert dat ik geen verstand heb, dan wil ik gerust de uitdaging aangaan, Luddo. I'm quite confident.
Oud 13 februari 2007, 18:04   #222
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Tiens, op mijn twintigste had ik toch al door dat links en rechts een valse dichotomie vormen die de discussie over en analyse van samenlevingsproblemen eerder bemoeilijkt dan makkelijker maakt.
Oud 13 februari 2007, 18:10   #223
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Tiens, op mijn twintigste had ik toch al door dat links en rechts een valse dichotomie vormen die de discussie over en analyse van samenlevingsproblemen eerder bemoeilijkt dan makkelijker maakt.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Het is niet omdat we deze termen niet als "containerbegrippen" mogen gebruiken, of omdat ze soms niet in staat zijn om bepaalde aspecten van de maatschappelijke realiteit te vattten, dat we het kind met het badwater moeten weggooien. Elk woord dat men heeft waarmee men de complexiteit van de politiek-ideologische discussie kan trachten te verduidelijken, mag men gebruiken. Anders moet men zwijgen �* la Wittgenstein, en daar heb ik geen zin in.

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 13 februari 2007 om 18:30.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 18:15   #224
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Ik ben 31, en nog steeds even links. Als jij beweert dat ik geen verstand heb, dan wil ik gerust de uitdaging aangaan, Luddo. I'm quite confident.
Jamaar, da was de Wilfried die da gezei hee! En die zei "verstand" en niet "gezond verstand"!!!
Oud 13 februari 2007, 18:27   #225
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

En verder wil ik gerust met iedereen de discussie aangaan over "links" en "rechts", maar ik ben het beu om voortdurend te moeten lezen dat ik geen verstand zou hebben. Iedereen herhaalt hier dat citaatje alsof het een dogma is.
Oud 13 februari 2007, 18:30   #226
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Jamaar, da was de Wilfried die da gezei hee! En die zei "verstand" en niet "gezond verstand"!!!
Dat citaat is niet van Wilfried Martens, maar van Winston Churchill. En die zei dat alleen maar om te rechtvaardigen dat hij een politieke overloper was.

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 13 februari 2007 om 18:30.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 18:40   #227
Stef Verbeeck
Vreemdeling

Standaard

Ik ben sinds kort een fan van Urbanus. De nuchterheid en eerlijkheid waarmee die vent dat allemaal bekijkt sieren hem.

Toch één BV die niet systematisch meeloopt met de links, politiek correcte zakkenvullers en durft zeggen waar het bij de doorsnee burger vaak op neerkomt.
Stef Verbeeck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 18:42   #228
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Dat citaat is niet van Wilfried Martens, maar van Winston Churchill. En die zei dat alleen maar om te rechtvaardigen dat hij een politieke overloper was.
Den Churchill, da was toch ook ne goeie?
Oud 13 februari 2007, 18:46   #229
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het dus niet mee eens. Het is niet omdat we deze termen niet als "containerberippen" mogen gebruiken, of omdat ze soms niet in staat zijn om bepaalde aspecten van de maatschappelijke realiteit te vattten, dat we het kind met het badwater moeten weggooien. Elk woord dat men heeft waarmee men de complexiteit van de politiek-ideologische discussie kan trachten te verduidelijken, mag men gebruiken. Anders moet men zwijgen �* la Wittgenstein, en daar heb ik geen zin in.
Ik wil eigenlijk gewoon op het gevaar wijzen dat sommige mensen denken dat de ideeën die zij in hun "containerbegrip" plaatsen dezelfde zijn als wat anderen er in plaatsen.

Ik bezie dan ook de belemmering die er kan zijn om "de container te openen" en te discussiëren over de ideeën die er de inhoud van uitmaken als een rem op de discussie en de analyse. Zo lang echter het "containerbegrip" ondergeschikt gemaakt wordt aan de inhoud ervan zie ik geen enkel probleem.
Oud 13 februari 2007, 19:13   #230
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Ik wil eigenlijk gewoon op het gevaar wijzen dat sommige mensen denken dat de ideeën die zij in hun "containerbegrip" plaatsen dezelfde zijn als wat anderen er in plaatsen.

Ik bezie dan ook de belemmering die er kan zijn om "de container te openen" en te discussiëren over de ideeën die er de inhoud van uitmaken als een rem op de discussie en de analyse. Zo lang echter het "containerbegrip" ondergeschikt gemaakt wordt aan de inhoud ervan zie ik geen enkel probleem.
Hier kan ik je meer in volgen, Netslet.
Oud 13 februari 2007, 19:20   #231
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Den Churchill, da was toch ook ne goeie?
Ik heb niets tegen Churchill. zijn houding tegenover Hitler was de juiste houding, die van zijn partijgenoot Chamberlain was verkeerd. Maar daarom hoef ik het nog niet eens te zijn met al zijn uitspraken. En het kan niet ontkend worden dat hij dit sprecifiek citaat heeft gezegd omdat hij wilde verantwoorden dat hij van partij was veranderd. In zijn jeugd was hij parlementslid voor de Liberals, later liep hij over naar de Conservatives. Hij was dus een politieke overloper die dit trachtte te verantwoorden met een goed gevonden aforisme.

Churchill heeft trouwens ook het volgende gezegd tegen een vrouw die zei "Mr Churchill, you're drunk!": "Yes Madam, and you're ugly. But the difference is, I'll be sober in the morning." Dat vind ik een veel betere quote, omdat het grappig is. Maar daarom pleit ik nog niet voor alcoholisme.
Oud 13 februari 2007, 19:21   #232
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie op zijn twintigste niet links is heeft geen hart.
Wie op zijn dertigste niet rechts is heeft geen verstand! (Huilefriet Martens)
.

Zoek is op wat een drogreden is.

Dit komt in aanmerking.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be