![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#222 |
Minister-President
|
![]() Tiens, op mijn twintigste had ik toch al door dat links en rechts een valse dichotomie vormen die de discussie over en analyse van samenlevingsproblemen eerder bemoeilijkt dan makkelijker maakt.
![]() |
![]() |
#223 |
Minister
|
![]() Daar ben ik het dus niet mee eens. Het is niet omdat we deze termen niet als "containerbegrippen" mogen gebruiken, of omdat ze soms niet in staat zijn om bepaalde aspecten van de maatschappelijke realiteit te vattten, dat we het kind met het badwater moeten weggooien. Elk woord dat men heeft waarmee men de complexiteit van de politiek-ideologische discussie kan trachten te verduidelijken, mag men gebruiken. Anders moet men zwijgen �* la Wittgenstein, en daar heb ik geen zin in.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 13 februari 2007 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#225 |
Minister
|
![]() En verder wil ik gerust met iedereen de discussie aangaan over "links" en "rechts", maar ik ben het beu om voortdurend te moeten lezen dat ik geen verstand zou hebben. Iedereen herhaalt hier dat citaatje alsof het een dogma is.
![]() |
#226 |
Minister
|
![]() Dat citaat is niet van Wilfried Martens, maar van Winston Churchill. En die zei dat alleen maar om te rechtvaardigen dat hij een politieke overloper was.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 13 februari 2007 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben sinds kort een fan van Urbanus. De nuchterheid en eerlijkheid waarmee die vent dat allemaal bekijkt sieren hem.
Toch één BV die niet systematisch meeloopt met de links, politiek correcte zakkenvullers en durft zeggen waar het bij de doorsnee burger vaak op neerkomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Minister
|
![]() Den Churchill, da was toch ook ne goeie?
![]() |
#229 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik bezie dan ook de belemmering die er kan zijn om "de container te openen" en te discussiëren over de ideeën die er de inhoud van uitmaken als een rem op de discussie en de analyse. Zo lang echter het "containerbegrip" ondergeschikt gemaakt wordt aan de inhoud ervan zie ik geen enkel probleem.
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#231 |
Minister
|
![]() Ik heb niets tegen Churchill. zijn houding tegenover Hitler was de juiste houding, die van zijn partijgenoot Chamberlain was verkeerd. Maar daarom hoef ik het nog niet eens te zijn met al zijn uitspraken. En het kan niet ontkend worden dat hij dit sprecifiek citaat heeft gezegd omdat hij wilde verantwoorden dat hij van partij was veranderd. In zijn jeugd was hij parlementslid voor de Liberals, later liep hij over naar de Conservatives. Hij was dus een politieke overloper die dit trachtte te verantwoorden met een goed gevonden aforisme.
Churchill heeft trouwens ook het volgende gezegd tegen een vrouw die zei "Mr Churchill, you're drunk!": "Yes Madam, and you're ugly. But the difference is, I'll be sober in the morning." Dat vind ik een veel betere quote, omdat het grappig is. Maar daarom pleit ik nog niet voor alcoholisme.
![]() |
#232 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoek is op wat een drogreden is. Dit komt in aanmerking. ![]()
![]() |