Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2007, 20:02   #221
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
tegenwoordig zie je ze al her en der in het straatbeeld. de fameuze apen van het VB, op grote affiches.
iedereen die ooit een cursus marketing gevolgd heeft ziet dat dit een uiterst zwakke campagne is. de nadruk ligt in deze campagne immers niet op de eigen sterkten, maar op de zwakten van tegenstanders (cd&v, vld, spa).
een dodelijke fout in de campagnevoering. dit is zelfs geen vergelijkende reclame meer. dit is platte vuilspuiterij naar de concurrentie, en dat werkt averechts.
heeft het VB geen inspiratie meer?
zijn de ideëen op?
de crisis waarin het VB verkeerd schemert alleszins door in deze zwakke precampagne.

natuurlijk vindt de doorsnee VB'er alles wat zijn partij doet of zegt fantastisch (ze zijn niet bepaald zelfkritisch) maar ik zie een partij op zijn retour.
Ja dat is nu eenmaal hun tacktiek, zij doen altijd zo. Andere partijen zwart maken maar zelf geen alternatief geven...
Oud 2 maart 2007, 20:40   #222
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Ja dat is nu eenmaal hun tacktiek, zij doen altijd zo. Andere partijen zwart maken maar zelf geen alternatief geven...
Hier ga je wel erg kort door de bocht.
Een alternatief heeft het VB zeker, maar of jij en ik met alles eens zijn, dat is nog iets anders.
En vergeet niet, zij krijgen van de andere partijen ook niet de kans om regeringsverantwoordelijkheid te dragen, hetgeen van de andere kant ook hun rol vergemakkelijkt.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 20:42   #223
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dynamics Bekijk bericht
Manneke, daar gaat het mij niet over. Als zij tot grote aanhangers van het communisme gerekend moeten worden, is FdW minstens even erg als ons Dolfke. Altijd met dat karikaturieel gedoe, ik weet wel dat linksen zich daar ook vrolijk aan bezondigen. Maar wees gerust, ik heb iets tegen het Vlaams Belang omdat ik het een partij voor agressieve bangeriken vind, net zoals die moslims die zich op hun religie keren en niet meer open staan voor andere meningen. Jullie en dat soort allochtonen zijn één pot nat. Gaan jullie elkaar toch lekker gezellig op een eiland tegen elkaar discussiëren waarom jullie cultuur superieur is.
Waarom zouden wij dat moeten. Wij hebben niet om de massale islamimport gevraagd, we verzetten ons er alleen tegen.

Logischer zou zijn dat de multicullers samen met de moslims op een eiland gaan wonen. Iedereen gelukkig, niet toch? Jullie kunnen gezellig genieten van de zegeningen van de Islam en de VB'ers zitten ver van jullie af.

Ik zou een dergerlijk voorstel onmiddelijk steunen en als u enigszins consequent bent u ook.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 20:50   #224
Dynamics
Burger

Dynamics's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Waarom zouden wij dat moeten. Wij hebben niet om de massale islamimport gevraagd, we verzetten ons er alleen tegen.

Logischer zou zijn dat de multicullers samen met de moslims op een eiland gaan wonen. Iedereen gelukkig, niet toch? Jullie kunnen gezellig genieten van de zegeningen van de Islam en de VB'ers zitten ver van jullie af.

Ik zou een dergerlijk voorstel onmiddelijk steunen en als u enigszins consequent bent u ook.
Nee, dat is niet logischer. Jullie en de onverdraagzame allochtonen zagen toch zo graag over de ander, terwijl wij daar niet echt van gediend zijn, dus lijkt het mij logischer dat jullie het gewoon onder elkaar uitvechten en de rest proberen verder te laten werken aan constructieve politiek.

Ik ben zo Belgisch (of Vlaams als jullie dat graag horen) als maar zijn kan en ik heb toch ook niet om al dat gezaag van jullie of islamfundamentalisten gevraagd. Ik vind andere culturen persoonlijk een verrijking, maar verwacht wel van hen dat zij ook openstaan voor onze cultuur en zich niet er net zo voor afsluiten als jullie voor die van hen. Telt die mening ook, of moeten jullie niet zo weten van Vlamingen die jullie visie niet toegedaan zijn.

Laatst gewijzigd door Dynamics : 2 maart 2007 om 20:57.
Dynamics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 20:59   #225
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik vind andere culturen persoonlijk een verrijking.
Inderdaad, daarom is het ook zo boeiend andere landen met hun cultuur te bezoeken.
Oud 2 maart 2007, 21:05   #226
Dynamics
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Inderdaad, daarom is het ook zo boeiend andere landen met hun cultuur te bezoeken.
Als u refereert aan toeristische landen. Die cultuur is altijd aangepast aan die van Westerse toeristen hoor, die dringen geen cultuur op...
Oud 2 maart 2007, 21:06   #227
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als u refereert aan toeristische landen. Die cultuur is altijd aangepast aan die van Westerse toeristen hoor, die dringen geen cultuur op...
Juist ja.
Oud 2 maart 2007, 21:25   #228
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze steken die zelfs achter een cordon en geven er concerten tegen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 21:30   #229
Dynamics
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ze steken die zelfs achter een cordon en geven er concerten tegen.
Mogen er nog cencerten voor een bepaald ideaal gegeven worden ja? Had Live Aid ook niet mogen plaatsvinden omdat het een aanklacht tegen de falende Ethipoische gezondheidszorg zou zijn. En over het cordon, eerst schelden en daarna zagen dat ze niet willesn samenwerken. Ik snap dat niet, als ik iemand uitscheld verwacht ik niet daar ooit mee samen te kunnen werken...
Oud 2 maart 2007, 22:37   #230
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat denk je dan van de campanje van de VLD in 1995? De affiche met het spaarvarken dat met een grote hamer in gruzelementen geklopt wordt en waarvan de tekst luidt: Dehaene-Tobbak: jaarlijks 44.000F méér belastingen per gezin. Hoog tijd voor de VLD?

Of die van de FDF in 1985:Brüssel Vlaams jamais. Geschreven in de gotische letters van de gehate Duitse bezetters?

Of die van Roger Nols die ongestoord een foto van een migrantenbetoging -met een ayatolla op een pamflet in het midden- gebruikt met daaronder de woorden: L'immigration d'hier ne doit pas devenir l'invasion de demain

Geen enkel Franstalige partij keurde dit af!

Nog een 'positieve' campanje 'die niemand viseert' is die van de PCS in 1987. Er staat niet anders op de affiche dan een grote, opgestoken hand in hitlergroethouding met de boodschap: Parler aux flamands d'égal �* egal.
Wallonië werd daarmee één grote oppositiepartij. Niet tegen de regering maar tegen Vlaanderen!

In 1981 schold de PVV er ongegeneerd op los met de woorden: Niet U, maar de staat leeft boven zijn stand.

Anderen zwart maken maar geen alternatieven geven, zei je?
Oud 2 maart 2007, 22:40   #231
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mogen er nog cencerten voor een bepaald ideaal gegeven worden ja? Had Live Aid ook niet mogen plaatsvinden omdat het een aanklacht tegen de falende Ethipoische gezondheidszorg zou zijn. En over het cordon, eerst schelden en daarna zagen dat ze niet willesn samenwerken. Ik snap dat niet, als ik iemand uitscheld verwacht ik niet daar ooit mee samen te kunnen werken...
Natuurlijk mag dat, ik heb daar net zo min een probleem mee als met die aapjes.
Alleen een beetje hypocriet om te beweren dat ze voor iets waren.
En wat het cordon betreft, ik hoorde over het cordon nog voor ik over de partij kende die er achter gestopt was.
Oud 2 maart 2007, 23:18   #232
Dynamics
Burger

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mag dat, ik heb daar net zo min een probleem mee als met die aapjes.
Alleen een beetje hypocriet om te beweren dat ze voor iets waren.
En wat het cordon betreft, ik hoorde over het cordon nog voor ik over de partij kende die er achter gestopt was.
Een beetje hypocriet te beweren dat ze voor iets waren. Allee dan, als je dat niet ziet ga ik ook niet de moeite doen het je te proberen te laten zien voor wezke positieve boodschap ze stonden. Sommige mensen zullen altijd door haat overmand zijn in hun visie op de wereld en daar steek ik al lang geen tijd meer in.
En dat je over dat cordon eerder hoorde dan over de partij, tof dat je met je gebrek aan politieke kennisdwil te koop lopen, maar ik heb er weinig boodschap aan.
Oud 2 maart 2007, 23:54   #233
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een beetje hypocriet te beweren dat ze voor iets waren. Allee dan, als je dat niet ziet ga ik ook niet de moeite doen het je te proberen te laten zien voor wezke positieve boodschap ze stonden. Sommige mensen zullen altijd door haat overmand zijn in hun visie op de wereld en daar steek ik al lang geen tijd meer in.
En dat je over dat cordon eerder hoorde dan over de partij, tof dat je met je gebrek aan politieke kennisdwil te koop lopen, maar ik heb er weinig boodschap aan.
Dat wou ik aantonen.
Oud 4 maart 2007, 00:01   #234
Dynamics
Burger

Standaard

Citaat:
Dat wou ik aantonen.
Omdat ze wat concerten geven? Ik zal niet ontkennen dat die natuurlijk impliceerden dat men niet voor het VB was. Maar ik heb daar toch echt niet zo'n hatelijke taal gehoord als op de gemiddelde VB meeting. Nog maar eens probeerde het VB mensen iets te verwijten waar ze zelf nog veel erger in zijn.
Oud 4 maart 2007, 01:53   #235
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ze wat concerten geven? Ik zal niet ontkennen dat die natuurlijk impliceerden dat men niet voor het VB was. Maar ik heb daar toch echt niet zo'n hatelijke taal gehoord als op de gemiddelde VB meeting. Nog maar eens probeerde het VB mensen iets te verwijten waar ze zelf nog veel erger in zijn.
Ik ga niet naar die metings.
Wel hoor ik de andere partijen bezig op tv en dat is meestal bijlange niet positief. De haat druipt er soms af.
Oud 4 maart 2007, 07:54   #236
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga jij dan naar 'gemiddelde' VB-meetings?
Oud 4 maart 2007, 09:59   #237
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Gelukkig zijn er nog kritische en positieve ingestelde mensen in onze samenleving, die ook zich willen inzetten voor een betere samenleving, echter zonder hun ogen te laten sluiten door de politiek correcten.
Ik zou zeggen, jezelf meer en juist informeren, zodat je ogen alsnog tijdig opengaan.
Oud 4 maart 2007, 10:08   #238
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig zijn er nog kritische en positieve ingestelde mensen in onze samenleving, die ook zich willen inzetten voor een betere samenleving, echter zonder hun ogen te laten sluiten door de politiek correcten.
Ik zou zeggen, jezelf meer en juist informeren, zodat je ogen alsnog tijdig opengaan.
En het Blok is politiek correct ? Het is tijd dat uw ogen open gaan...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 10:20   #239
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
En het Blok is politiek correct ? Het is tijd dat uw ogen open gaan...
Het VB politiek correct????? Lezen wat er staat, niet insinueren.
Oud 4 maart 2007, 11:31   #240
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB politiek correct????? Lezen wat er staat, niet insinueren.
Te vlug geweest, uw ogen zijn blijkbaar open...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be