Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2004, 12:43   #221
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
DEN HAAG (ANP) - De politie heeft ongeveer dertig leerlingen die
donderdagochtend voor het Terra College aan de Beresteinlaan hun
sympathie betuigden voor de verdachte Murat, uit elkaar gehaald.
De leerlingen hadden op een autoraam een groot papier geplakt
waarop staat 'Murat we love you'. Ook riepen ze: 'Wij willen Murat'
en 'We love you Murat'. Om hun leuzen bij te staan, sloegen ze op
auto's.

Ze zijn erg boos dat Murat zo slecht wordt afgeschilderd.
Volgens hen heeft Van Wieren het zelf uitgelokt. ,,Elke pauze sprak
Van Wieren hem aan. Murat heeft op alle manieren geprobeerd om zijn
problemen op te lossen, maar iedereen heeft een grens'', zegt een
van hen.
De scholieren zijn van plan om vrijdag tijdens de
herdenkingsdienst op de school grote foto's van Murat mee te nemen.
,,Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad.'' Volgens de
leerlingen zou dit de enige optie voor Murat zijn geweest. ,,Als
hij van school af zou gaan, zou hij al zijn vrienden achterlaten.
We hopen dat hij snel weer vrij komt.''

Bij het schoolgebouw zijn een stuk of zes agenten aanwezig die
ervoor zorgen dat de jongeren niet in grote groepen samenscholen.
Als ze dat wel doen, worden ze opgepakt, liet een agent weten.
Volgens een politiewoordvoerder is voor elke demonstratie een
vergunning nodig en die ontbreekt voor deze bijeenkomst.
Directeur G. van Miltenburg kwam even naar buiten om de
leerlingen een hart onder de riem te steken. Hij vindt het goed dat
ze praten en ze mogen zeggen wat ze willen, zo zei hij tegen de
jongeren.
De 16-jarige Erkan, vriend van Murat, vertelt donderdagochtend
dat hij naast Murat stond tijdens de schietpartij. ,,Murat had een
pistool. Ik kon hem niet tegenhouden, want dan zou ik zelf ook een
kogel door mijn hoofd hebben gekregen.''
Volgens Erkan was Murat de leider van de klas en trok hij veel
met hem op. ,,Murat was altijd de pineut. Ze pakken altijd de
grootsten en laten je nooit uitpraten.'' Erkan vertelt dat zijn
vriend dinsdagochtend nog ruzie had met de conciërge, omdat Murat
een peuk in de aula zou hebben gegooid. ,,Toen heb ik nog tegen hem
gezegd dat ie rustig moest gaan zitten. Daarna heb ik hem niet meer
gezien.''

Geen commentaar!
Dit slaat toch wel alles hé.

Het wordt tijd dat wij ons ook gaan bewapenen en terugslaan, nu het nog kan.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2004, 14:18   #222
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Is er ooit al eens iemand op het idee gekomen dat die leraar,mocht hij (en zijn collegae ) gewapend zijn,dat stukje vuiligheid onmiddelijk van repliek had kunen dienen en hiermee een voorbeeld stellen
Vrij wapenbezit NU - in naam van gerechtvaardigde en gewettigde zelfverdediging.
allez, Thor, nu val je mij toch wat tegen, ik was ietsje meer nuancering van u gaan verwachten...
btw, hoe kan een zwaargewonde mens iemand "van repliek dienen"? foetushouding lijkt me niet echt ideale situatie om wapen te trekken, mikken en trekker over te halen.

nogmaals, de huidige wapenwetten noch oorsprong van dader maken hierin een verschil. Herinner u de vlaamse jongere die vorig jaar nog 2 gasten afschoot op een chiro-fuif dat was ook met een niet-geregistreerd vuurwapen

vrij wapenbezit?
vuurwapens kunnen zeer zeker nuttig zijn, zelfs groepen hysterische mensen hebben de neiging te luisteren naar iemand met een schietijzer in z'n handen. Met argumenten alleen kom je in bepaalde situaties niet ver
jachtwapens en pistolen zijn ruim voldoende om alle mogelijke situaties die een burger maar kan tegenkomen, helpen op te lossen.
Automatische geweren en grote kalibers blijven imho beter voorbehouden aan leger en politie.
Oud 15 januari 2004, 16:03   #223
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Volgens mij verplichte lectuur als het over dit soort gevallen gaat:

JOHN R. LOTT and WILLIAM M. LANDES "Multiple Victim Public Shootings, Bombings, and Right-to-Carry Concealed Handgun Laws: Contrasting Private and Public Law Enforcement"

bovenste link aanklikken op:
http://papers.ssrn.com/toptens/tt_jrnl_164009.html
(tenzij u lid van Spirit bent natuurlijk, dan moet U dit soort artikels vooral niet lezen).
Oud 15 januari 2004, 16:44   #224
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hmm, het feit dat de schoolgenootjes nu plotseling betogen om die 17 jarige drugsgebruikende[size=2](is dat een excuus of reden-voor de wet wel leuk,tijdelijk ontoerekeningsvatbaar) [/size]moordenaar vrij te laten. Familie eer heeft voorrang op het leven van een persoon?
We spreken hier over Nederland Mensen, niet over een of ander zandbakkiestan.

Dit vrij naar verschillende kranten.

Effe die wapenwetgeving laten voor wat ze is.
Het feit dat er vuurwapens bestaan sinds de 14de eeuw zorgt ervoor dat we deze niet kunnen uitbannen,eveneens als messen en andere werktuigen,zoals ijzeren staven(Mombearts iemand).

Het feit dat er rare redenen aangehaald worden om publiekelijk een moord goed te praten, da's al een tijdje politiek korrekt, maar moeten de logische mensen daar nog rustig onder blijven?
Wanneer is het Uw beurt om iets te doen wat de familie eer, de sociale status of de financiele problemen van een willekeurige andere persoon beïnvloed, zodanig je maar beter kan gaan liggen met wat lood in je hoofd ?

Vrolijke maatschappij, zien dat ik dat ook mag, een politieker omver knallen.Kwestie die hebben me al meer eergevoel gekost dan eendert welke willekeurige leraar.
Oud 15 januari 2004, 16:55   #225
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Hmm, het feit dat de schoolgenootjes nu plotseling betogen om die 17 jarige drugsgebruikende[size=2](is dat een excuus of reden-voor de wet wel leuk,tijdelijk ontoerekeningsvatbaar) [/size]moordenaar vrij te laten. Familie eer heeft voorrang op het leven van een persoon?

Het feit dat er vuurwapens bestaan sinds de 14de eeuw zorgt ervoor dat we deze niet kunnen uitbannen,eveneens als messen en andere werktuigen,zoals ijzeren staven(Mombearts iemand).

Het feit dat er rare redenen aangehaald worden om publiekelijk een moord goed te praten, da's al een tijdje politiek korrekt, maar moeten de logische mensen daar nog rustig onder blijven?
Wanneer is het Uw beurt om iets te doen wat de familie eer, de sociale status of de financiele problemen van een willekeurige andere persoon beïnvloed, zodanig je maar beter kan gaan liggen met wat lood in je hoofd ?

Vrolijke maatschappij, zien dat ik dat ook mag, een politieker omver knallen.Kwestie die hebben me al meer eergevoel gekost dan eendert welke willekeurige leraar.
Ik geef u 100% gelijk. Het gaat de laatste 5 jaar enorm hard achteruit met onze maatschappij. De Marrokaantjes van die school die gisteren voor de camera zaten te alchen met die moord zegt genoeg over hun afwijkend gedrag. Nu is de situatie nog enigszinds ontroleerbaar, maar wat velen vergeten is dat moslims de macht van het getal in hun voordeel hebben. Waar wij nog maar net aan een gemiddelde van 2 kinderen per gezin zitten, komen zij al gemakkelijk aan 4 of 5.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2004, 17:29   #226
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Ik geef u 100% gelijk. Nu is de situatie nog enigszinds ontroleerbaar, maar wat velen vergeten is dat moslims de macht van het getal in hun voordeel hebben. Waar wij nog maar net aan een gemiddelde van 2 kinderen per gezin zitten, komen zij al gemakkelijk aan 4 of 5.
vergeef hun Heer want ze kunnen het niet laten...
een eenmalig en zeer triest incident proberen sommigen te recupereren om alle mensen behorend tot een wereldgodsdienst zwart te maken.

bravo, Seba, uw gifspuiterij tov de moslims zal:
1) die vermoorde leerkracht terug tot leven wekken
2) dergelijke incidenten in de toekomst vermijden
3) de bevolkingsaangroei bij moslims vertragen en bij katholieken versnellen

laat me raden, impliciet bedoel je dat binnen pakweg 25 jaar de sharia ingevoerd is met een nieuwe extra regel erin: "de leraar die u schorst, zal jij dmv een niet-geregistreerd vuurwapen om zeep helpen"

nogmaals: er is geen enkel excuusvoor wat die leerling gedaan heeft, maar wat heeft dit in hemelsnaam te maken met "de moslims"?
Oud 15 januari 2004, 17:55   #227
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Eenmalig ???
Oud 15 januari 2004, 17:56   #228
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox

Ik geef u 100% gelijk. Het gaat de laatste 5 jaar enorm hard achteruit met onze maatschappij. De Marrokaantjes van die school die gisteren voor de camera zaten te alchen met die moord zegt genoeg over hun afwijkend gedrag. Nu is de situatie nog enigszinds ontroleerbaar, maar wat velen vergeten is dat moslims de macht van het getal in hun voordeel hebben. Waar wij nog maar net aan een gemiddelde van 2 kinderen per gezin zitten, komen zij al gemakkelijk aan 4 of 5.
Zo te zien krijgen we inderdaad een reuzengroot probleem.
Het wordt hoogtijd dat daaraan iets gedaan wordt maar waarschijnlijk is stemrecht en kieskringomschrijvingen veel belangrijker.
Aan de gezichten en reacties van sommige van die knulletjes te zien gaat het inderdaad niet om een geïsoleerd geval van een doorgedraaide enkeling.
Toch doet de media nog steeds zijn best om aan te tonen hoeveel spijt de dader van zijn daden wel heeft en dat de sukkelaar nog steeds in shock verkeert. Die lachende en spottende gezichtjes laten daar weinig van vermoeden

Hoe de echtgenote en de nabestaanden van het slachtoffer zich voelen kunnen we enkel raden. Dat heeft blijkbaar minder belang. Integendeel, uit sommige reacties zouden we moeten opmaken dat hij het eigenlijk zelf gezocht heeft.

Goe bezig.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2004, 18:03   #229
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Citaat:
Ik geef u 100% gelijk. Nu is de situatie nog enigszinds ontroleerbaar, maar wat velen vergeten is dat moslims de macht van het getal in hun voordeel hebben. Waar wij nog maar net aan een gemiddelde van 2 kinderen per gezin zitten, komen zij al gemakkelijk aan 4 of 5.
een eenmalig en zeer triest incident proberen sommigen te recupereren om alle mensen behorend tot een wereldgodsdienst zwart te maken.

laat me raden, impliciet bedoel je dat binnen pakweg 25 jaar de sharia ingevoerd is met een nieuwe extra regel erin: "de leraar die u schorst, zal jij dmv een niet-geregistreerd vuurwapen om zeep helpen"

nogmaals: er is geen enkel excuusvoor wat die leerling gedaan heeft, maar wat heeft dit in hemelsnaam te maken met "de moslims"?
Het slachtoffer zal er inderdaad niet door terugkomen.
Door het steeds te blijven ontkennen zult u dergelijke incidenten in de toekomst ook niet vermijden.
Zag jij de reacties niet van sommigen op de gebeurtenissen ?
Ik zag de reacties van de Belgen bij de reconstructie van de moord in Geraardsbergen.
Welk een schril contrast vindt je niet.
Maar inderdaad, vergeef het hun heer want ze weten niet wat ze doen.
Oud 15 januari 2004, 18:31   #230
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

JoeQpublic raaskalt,

Citaat:
De vermoorde Mombaerts krijgt nu een medegrafligger. Zelfde oorzaak van dood.
Ja hoor, zolang we politiek korrekt blijven en excuses blijven uitvinden is onze toekomst veilig gesteld
Waarom moet de bevolkings versnellen bij de katholieken, we hebben nu eindelijk eens een sameleving waar godsdienst van minder groot maatschappelijk belang was, nu krijgen we de snel aangroeiende islam er voor in de plaats-ecologische niche?
Ecologisch gezien zouden beter alle godsdienstigen beter naar hun god gaan in ijltempo, kwestie dan hebben we een hele hoop zombies en gewassen breinen minder, en dan de maatschappij eens vrolijk echt gaan ontwikkelen.

Eigenlijk vul je 1 ding niet in Publieke Heer, expres of niet, namelijk, dat de leraar geen moslim was. Als dit stukje info ingevuld werd, zal je zien dat de koran het doden van niet Moslims aanmoedigt, maar dan wel specifiek ,in dit geval, dat het niet zo dom moest gebeuren, zolang de niet moslims sterker zijn, mag je huichelen,liegen,bedriegen,stelen ,zelfs moorden, maar niet ten opzichte van een medemoslim, en je kan beter in leven blijven om verder te kunnen doen, in dit geval uit de gevangenis blijven.

Vandaag heeft dus de politie een Pro Moordenaar betoging mogen uiteen slagen in Den Haag.. leuk om weten he.Ik weet alleen nog niet hoeveel vernielingen er aangericht zijn.

Wanneer organiseren de Vlamingen een Zwarte Mars, om de vrijspraak van Dutroux te pleiten?Met als bijkomende handigheid, wat winkels plunderen, en horecazaken wat winst te beroven-vernielen van viterines is toch zo leuk(als we het voorbeeld uit Borgerhout mogen aanvaarden)
Oud 15 januari 2004, 18:47   #231
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

@JoeQpublic

gelijk heb je - niet elk vuurwapen is voor zelfverdediging bruikbaar.
Mischien had ik dat er moeten bijvertellen,maar wat voor de ene evident is,is het dus blijkbaar niet steeds voor de andere.Een P90,MP5,M16 of andere van dit soort loodspuiten hebben de kwalijke neiging een hevige terugslag te hebben - niet bruikbaar voor delikate situaties dus.
Daarentegen zijn handvuurwapens tot kaliber 9mm uitermate efficient om jezelf te verdedigen.
Jachtwapens (ik neem aan dat wil zeggen je zo'n cal 12 kanon met dubbelle loop of erger nog:een riot gun geladen met brennekes) kunnen ook niet dienen voor zelfverdediging:zie je jezelf al binnenkomen in een restaurant met zoiets in je handen?
Samengevat:neen aan automatisch wapens of munitie met een al te hoge energetische impact.Maar ja aan semi-automatische wapens,liefst een .22 (wegens net krachtig genoeg om uit te schakelen,niet genoeg om te doden ( het vergt een scherpschutter met jarenlange training om iemand met een long rifle .22 op 100 meter in het hoofd te raken...)

Maar dan nog:dit alles is volledig bezijdens de kwestie:
stel je de volgende vraag:jij bent die leerling,en je wilt de docent neerschieten.NU weet je dat je er levend vanaf komt,en dat er allerhande groeperingen zijn die het voor jouw zullen opnemen in de zin van "ocharme dat marokkaantje,hij komt uit een achtergestelde buurt,tis de fout van de concentratiescholen,ze hebben hem gediscrimineerd....enz - en tel daarbij dat je als minderjarige zowat ALLES mag:schadevergoeding betalen je ouders,gevangenis is "inhumaan"......waarom zou je niet schieten?
Als ik sommige posts hier lees krijg ik zo de indruk dat het de fout was van de docent dat hij werd afgemaakt als een hond....komaan zeg!

Andere realiteit:je wil iemand neerschieten maar je weet donders goed dat de meerderheid van de mensen rondom jouw OOK een wapen hebben,en niet zullen aarzelen de bedreiging meteen uit te schakelen:kom me nu nog eens vertellen dat je een pistool trekt....?
Alléén het besef dat de repercussie keihard,onmiddelijk en genadeloos zal volgen zal iemand ervan weerhouden als éérste geweld te gebruiken.En alléén zo kan je dus geweld vermijden.Ontraden,ontraden en nog eens ontraden.Maar dan wel met argumenten die "hun doel treffen" (sorry voor de woordspeling)
Of zoals men lang geleden reeds wist:de beste mannier om de vrede te bewaren is zich permanent voorbereiden op oorlog.....

En waar ik me nog het meeste zorgen om maak is nu net wat jij als argument aanhaal:die schietpartij gedurende een chiro fuif is dus ook niet vermeden door het wapenbezit (cq-dracht) te verbieden.Wie vandaag de dag een wapen wil hoeft niet verder dan Antwerpen of Rijsel te gaan - afhankelijk of je een AK47 of een riot gun wilt....alléén eerlijke burgers doen zoiets niet:het is namelijk illegaal.....en de lachende derde:de crimineel die zich zowat gelijk wat kan aanschaffen:van een beretta 9mm tot een handgranaat.Ik vraag me af hoelang het nog zal duren eer bendes een politie patrouille onder vuur nemen met een RPG.Want die zijn nu ook al te koop als je de juiste weg kent!Want de vraag is dus weldegelijk "wanneer" het zal gebeuren,en niet "of" het zal gebeuren....

Sorry,maar hier eindigt bij mij alle begrip:wie vind dat hij mensen mag doden zonder dat ze hem zelf bedreigen verklaart zichzelf vogelvrij en we kunnen er ons het best zo snel en zo efficiënt mogelijk van ontdoen.
En wie in dialoog treedt,rationele argumenten hanteert en eerbied heeft voor een ander mens zal van mij geen last hebben.....
Oud 15 januari 2004, 19:02   #232
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

@seba

Quote:
13 paginas zever over o.a de wapenwet enz...
Het voorval is gewoon te wijten aan gebrek aan respect.
Vroeger hadden wij zelfs respect voor de postbode (waarschijnlijk omdat hij een kepie op zijn hoofd had).
Nu is dat 'respect hebben' voor iemand die qua bevoegdheid hoger geplaatst is bijna nihil geworden. Dit is zeer waarneembaar bij onze nieuwe 'jongeren'.

seba repliceert:
Citaat:
voil�*, meer is het niet, u slaat de nagel op de kop.
seba:ik vraag me af wat het meeste van je afdruipt:je misbegrepen menselijkheid of het bloed van de slachtoffers die je wegredeneert....

waarmee je meteen een dodelijke denkfout begaat:respekt KRIJG je niet,je DWINGT HET AF.
En dat impliceert dus dat je de middelen hebt om het af te dwingen....
met andere woorden:om een omelet te bakken,moet je af en toe een ei breken....pech voor het ei,maar lekker als ontbijt....
Alléén de zekerheid dat gebruik van geweld zal botsen op een evenredige portie geweld zal mensen doen inzien dat ze wel moeten redelijk blijven.En elke poging om een moord goed te praten is medeplichtigheid na de feiten - wat een prachtig menselijk wezen ben jij toch....
Oud 15 januari 2004, 19:11   #233
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Moet lukken, op VTM een politiek korrekt intervieuw gezien, als gevolg op het Nederlandse "incident".

Een ineengetimmerde leraar getuigde dat hij is in elkaar gemept door 2 leerlingen.
Wat wel duidelijk was , het expliciet vermijden van enige toelichting van "afkomst" van de aggresievelingetjes.

Oftewel, Ook VTM lijd aan Politiek Correctitich.
Oud 15 januari 2004, 19:43   #234
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
seba:ik vraag me af wat het meeste van je afdruipt:je misbegrepen menselijkheid of het bloed van de slachtoffers die je wegredeneert....
Tor, ik snap niet goed wat u bedoelt. Ik bevestig toch wat hij zei en zeg dus inderdaad dat het grote probleem respect is. Ik heb toch nergens gezegd dat we niets moeten doen om dat respect af te dwingen, waar haal je dat vandaan? Tegen zulke zaken geldt maar één ding: absolute nultolerantie.

Citaat:

beste Joe Public, mocht u mijn posts op dit forum zowat lezen, dan zou u moeten weten dat ik altijd genuanceerd probeer te zijn en met de dag meer anti-VB begin te worden. Dit neemt echter niet weg dat zulke zaken een duidelijk oorzakelijk verband hebben: de groepsmentaliteit bij zulke allochtone jongeren. U mag mij nu allerhande bewijzen voorleggen, ik heb al meer dan nog genoeg gezien om te weten waarover ik spreek. Als een 17-jarige in de refter van z'n school van 5 meter afstand een kogel door een leraar z'n kop knalt, als z'n vriendjes dan vervolgens nog zitten stoer te doen en te lachen met die moord voor de camera en zeggen dat de leraar het heeft uitgelokt, dan vraag ik mij af waar we naartoe gaan.

Ik heb absoluut niets tegen de Islam, maar wel tegen die mensen die het beestje geen naam durven geven. Ik ben benieuwd naar z'n straf, in ons land is er een jongen afgekomen met een berisping voor een soortgelijk feit.
Oud 15 januari 2004, 19:47   #235
bratvdb
Vreemdeling

bratvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
maar wat heeft dit in hemelsnaam te maken met "de moslims"?
ken jij één andere bevolking waar er na een moord zo'n reactie van 'soortgenoten' te zien is?

Meeheulen met de moordenaar die een zinloze moord heeft gepleegd doe je enkel in een oorlogsituatie, blijkbaar geloven die gasten dat ze dus constant in de Jihad zitten... Sukkels, die gasten zijn zo verknipt, daar gaat geen enkel heropvoedingskamp iets aan kunnen doen, ze snappen niet wat voor een schade ze hun gemeenschap toebrengen. Die beelden hebben hetzelfde effect als die simpele palestijnen die een vreugdedansje deden na de WTC crash, maar ze zullen het eens zo hard in hun gezicht terugkrijgen, serves 'em well!!!
bratvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2004, 19:58   #236
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

@seba

wat ik bedoel is hetvolgende:niet zolang geleden nam je stelling TEGEN vrij wapenbezit en -dracht;ok - elk zijn mening

nu bevestig je dat gebrek aan respekt aan de basis ligt van het meest inhumane wat een mens kan doen:doden zonder zelf bedreigt te worden

das dus hypocriet heh:
of je legt je neer dat je als fatsoenlijk mens de wet moet eerbiedigen,en je legt je dus ook neer bij het feit dat je je middelen tot zelfverdediging opgeeft....(maw je maakt van jezelf wetens willens een slachtoffer)

of je erkent dat respekt moet afgedwongen worden en je gunt tenminste anderen hiertoe de middelen (en liefst jezelf ook) - en dan kom je er onveranderlijk op uit dat wapens nu éénmaal een noodzaak aan het worden zijn.

En uiteindelijk:als je zelf geen wapens wilt hebben kan ik dat best begrijpen,niemand zal je ooit verplichten gewapend rond te lopen;maar waar haal je het recht vandaan anderen wapens te onthouden en terzelfdertijd te pleiten voor "meer respect" ?????
Vertrouw je jezelf niet?
Oud 15 januari 2004, 20:09   #237
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Raar dat onze Filo niet reageert. Zou hij weer tijdelijk in Turkije zitten ?
Oud 15 januari 2004, 20:51   #238
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
@seba

wat ik bedoel is hetvolgende:niet zolang geleden nam je stelling TEGEN vrij wapenbezit en -dracht;ok - elk zijn mening

nu bevestig je dat gebrek aan respekt aan de basis ligt van het meest inhumane wat een mens kan doen:doden zonder zelf bedreigt te worden

das dus hypocriet heh:
of je legt je neer dat je als fatsoenlijk mens de wet moet eerbiedigen,en je legt je dus ook neer bij het feit dat je je middelen tot zelfverdediging opgeeft....(maw je maakt van jezelf wetens willens een slachtoffer)

of je erkent dat respekt moet afgedwongen worden en je gunt tenminste anderen hiertoe de middelen (en liefst jezelf ook) - en dan kom je er onveranderlijk op uit dat wapens nu éénmaal een noodzaak aan het worden zijn.

En uiteindelijk:als je zelf geen wapens wilt hebben kan ik dat best begrijpen,niemand zal je ooit verplichten gewapend rond te lopen;maar waar haal je het recht vandaan anderen wapens te onthouden en terzelfdertijd te pleiten voor "meer respect" ?????
Vertrouw je jezelf niet?
nope, omdat ik er heilig van overtuigd ben dat meer wapens alleen maar meer geweld zullen uitlokken. Het begint gewoon allemaal bij de ouders: ze moeten hun kinderen van straat houden 's avonds etc. Een school waar 90% allochtoon is lijkt me ook geen gezonde situatie eerlijk gezegd wanneer een leraar respect wil afdwingen, je weet op voorhand dat er brokken van komen. Spreiden die boel dus, of na het minste wangedrag al van school smijten, maar dan maken ze de straten wel onvelig.
Ik denk dat Bratvdb de nagel op de kop slaat: die kinderen die op hun 14-15 jaar een vreugdesdansje zitten te maken voor die moord, daar komt nooit nog iets goed van, hoe pessimistisch het ook mag klinken.

Ik heb al in meerdere topics gepleit voor een drastische terugdriging van het aantal familieherenigingen. Het is toch schrijnend dat Iraniërs hier geen politiek asiel krijgen (terwijl er daar grote mensenrechtenschendingen zijn), en dat er in de plaats hier enkel Marrokanen en Turken binnenkomen met hopen tegelijk, terwijl ze geen essentiële hulp nodig hebben en dan nog hier de boel komen verzieken?
Oud 15 januari 2004, 22:06   #239
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb al in meerdere topics gepleit voor een drastische terugdriging van het aantal familieherenigingen. Het is toch schrijnend dat Iraniërs hier geen politiek asiel krijgen (terwijl er daar grote mensenrechtenschendingen zijn), en dat er in de plaats hier enkel Marrokanen en Turken binnenkomen met hopen tegelijk, terwijl ze geen essentiële hulp nodig hebben en dan nog hier de boel komen verzieken?
HEAR HEAR!!

-------------
maar even over het wapenbezit en/of de reglementering ervan.

wat heeft dat te doen met de moord op een leraar?

Degene die het wapen BEZAT had geen toestemming daarvoor.
Ik zie niet in dat leraars met pistool en holster in de klas gaan lesgeven.

Die moordenaar was een crimineel, net zoals zijn vader.

En ik krijg er de zenuwen van dat men dit een schiet-INCIDENT!!!! wil noemen.

Voor zover ik weet was dat moord met voorbedachte rade!
(als je eerst speciaal een wapen op de zwarte markt gaatkopen om dan je leraar mee dood te schieten kan men moeilijk over een INCIDENT spreken dacht ik)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2004, 22:31   #240
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Alles.
Spirit denkt dat het verbieden van wapens dergelijke problemen zal oplossen.
Criminelen verbieden lijkt mij logischer maar ja.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be