Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2007, 13:47   #221
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Helemaal mee oneens. Daar is NIETS logisch aan.
Waarom zouden wij respect moeten hebben voor hun godsdienstige gevoeligheden terwijl zij volgens jouw totaal geen respect zouden moeten hebben voor onze maatschappelijke gevoeligheden? Gaat het niet meer goed in je hoofd? Zie je ze vliegen zoals MO ? Ga jij als links dictatortje bepalen dat religieuze gevoeligheden belangrijker zijn dan andere gevoeligheden? Wake up Filosoof, we leven in de 21ste eeuw in een GESECULARISEERD EUROPA.
Leef zoals je wenst, maar gun het ook anderen! De dictatoriale neigingen zitten niet bij mij!! Zo jij vreemdelingen haten tot "maatschappelijke gevoeligheden" wil rekenen, reken niet op mij!

PS waar er het jaarlijks Te Deum is voor de uitvoerende macht, loopt dat nogal los met dat "gesecularizeerd zijn".... zeker als je weet dat 3/4 van de leerlingen hier naar godsdienstige scholen gaan, dat de Franse president erekannunnik is van St Jan van Lateranen, dat het Engelse staatshoofd ook het hoofd van de anglicaanse kerk is, dat men voor de vlag van de EU een Mariasymbool adopteerde etc...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 13:51   #222
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
In Brussel zullen uw Vuilmoslims bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen aan de macht komen.
Dat geloof je zelf niet...
Praat op lagere schoolniveau

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 maart 2007 om 13:52.
Oud 6 maart 2007, 14:32   #223
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Samenleven gewoon, leven en laten leven

Ben ik mee akkoord Filosoof.

Maar wat dan te doen met "anderen" die je hun levensvisie opdringen?

Laatst gewijzigd door maddox : 6 maart 2007 om 14:34.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 14:38   #224
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ze mogen anders altijd nog het strand op met hun sluiers, en de rest van de vermomming.Dat ze naar St Annekke trekken, kunnen ze in t' Scheld gaan zwemmen...plaats genoeg daar.

En "wij" maar moeite doen om de milieuvervuiling in te perken.....
Oud 6 maart 2007, 14:39   #225
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Citaat:
Samenleven gewoon, leven en laten leven

Ben ik mee akkoord Filosoof.

Maar wat dan te doen met "anderen" die je hun levensvisie opdringen?
Opdringen?
Wordt jij door hen verplicht, naar de moskee te gaan?
Wordt jij door hen verplicht, 5 x daags te bidden?
Wordt jij door hen verplicht of verboden, een bepaalde kledij al of niet te dragen?
Verbieden ze je te eten wat je wil?
Verplichten ze je iets te eten waar je van walgt?
Hebben Zij actiegroepen die eisen, jouw kerk te sluiten?
Wordt jij uitgesloten uit beroepen of scholen als je een bepaald extra kledingstuk (teveel in VuilB-ogen!) draagt?
"Levensvisie opdringen", schreef je toch?

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 maart 2007 om 14:49.
Oud 6 maart 2007, 14:44   #226
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wordt jij door hen verplicht naar de moskee te gaan, 5 x daags te bidden?
Wordt jij door hen verplicht of verboden een bepaalde kledij al of niet te dragen?
Ik wordt wèl verplicht om met mijn gezin op andere dagen te gaan zwemmen want ZIJ hebben besloten dat het voor moslima's-only is!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 14:46   #227
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja, momenteel is het maar een zachte dwang.

In de straat waar ik woon word je maar schuin aangekeken als je vrijdags niet in de moskee te vinden bent.
Vrouwen in minder dan alles verhullende kledij worden vies bekeken, en soms grof beledigd door de jonge haantjes die hier patrouileren ( ik moet zeggen, de straatcriminaliteit hier is op een all time low)

Mijn Macedonische buren, zeer vriendelijke mensen , laten het zelden commentaar te geven als er lege blikjes jupiler in "mijn" PMD zak zitten.
Maar ze doen dat wel vriendelijk. (we krijgen de laatste tijd hun oud pittavlees om aan de katten te geven- want die zijn wel goedgekeurd door de profeet- toen we onze hond nog hadden " gaia hebbe haar speelse ziel" was dat een ander verhaal. Een grote stevige duitse herder was teveel van het goeie)

Plezierig hoor, geen communicatie met je buren te kunnen hebben, tenzij ze iets nodig hebben van je. En dan heb je nog steeds het gevoel dat je belastingen betaald in natura.

Laatst gewijzigd door maddox : 6 maart 2007 om 14:49.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 14:52   #228
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik wordt wèl verplicht om met mijn gezin op andere dagen te gaan zwemmen want ZIJ hebben besloten dat het voor moslima's-only is!
Er zijn ook dagen (of juister uren) dat het
kinderen-only
ouderen-only
sporters-only
duikers-only
reddersopleiding-only
gehandicapten-only
bejaarden-only
homos-only
naturisten-only*
is: so what?
Zo ik naakt wil zwemmen, moet ik ook een bepaald uur uitkiezen: wat mij betreft zou een zwemdok evengoed in zerokini-voor-iedereen kunnen, wat mij betreft...maar ik weet ook wel dat ik rekening moet houden met anderen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 maart 2007 om 15:04.
Oud 6 maart 2007, 14:59   #229
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

niet tijdens het weekend Filo.

Ik vraag me trouwens af waarom die thuisblijvende vrouwen persé tijdens het weekend hun apartheidsuurtje moeten hebben? Mogen ze misschien niet buiten zonder dat hun man hen kan "beschermen"?

In mijn cultuur diende het weekend vroeger om gezinsactiviteiten uit te voeren. Maar blijkbaar is dat al afgeschaft ondertussen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 6 maart 2007, 15:02   #230
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
niet tijdens het weekend Filo.

Ik vraag me trouwens af waarom die thuisblijvende vrouwen persé tijdens het weekend hun apartheidsuurtje moeten hebben? Mogen ze misschien niet buiten zonder dat hun man hen kan "beschermen"?

In mijn cultuur diende het weekend vroeger om gezinsactiviteiten uit te voeren. Maar blijkbaar is dat al afgeschaft ondertussen.
Welke uren het geschiktste zijn is iets dat best onderhandeld wordt.
(ik ben niet zo zeker als jij dat moslimas allemaal thuisblijvende vrouwen zijn-in Brussel alvast niet: kan het niet dat voor hen het weekend ook een beter moment is om te gaan zwemmen? Hun kinderen lopen ook school, en hun vrije dagen zullen ook in de weekend vallen)

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 maart 2007 om 15:10.
Oud 6 maart 2007, 15:22   #231
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ja, momenteel is het maar een zachte dwang.

In de straat waar ik woon word je maar schuin aangekeken als je vrijdags niet in de moskee te vinden bent.
Vrouwen in minder dan alles verhullende kledij worden vies bekeken, en soms grof beledigd door de jonge haantjes die hier patrouileren ( ik moet zeggen, de straatcriminaliteit hier is op een all time low)

Mijn Macedonische buren, zeer vriendelijke mensen , laten het zelden commentaar te geven als er lege blikjes jupiler in "mijn" PMD zak zitten.
Maar ze doen dat wel vriendelijk. (we krijgen de laatste tijd hun oud pittavlees om aan de katten te geven- want die zijn wel goedgekeurd door de profeet- toen we onze hond nog hadden " gaia hebbe haar speelse ziel" was dat een ander verhaal. Een grote stevige duitse herder was teveel van het goeie)

Plezierig hoor, geen communicatie met je buren te kunnen hebben, tenzij ze iets nodig hebben van je. En dan heb je nog steeds het gevoel dat je belastingen betaald in natura.
"schuin bekeken"? Hoe schuin bekijk jij hén??

Die "jonge haantjes", praat er misschien eens vriendelijk met hun vader over :"vaders-onder-mekaar"....

Citaat:
Citaat:
toen we onze hond nog hadden " gaia hebbe haar speelse ziel" was dat een ander verhaal. Een grote stevige duitse herder was teveel van het goeie)
Citaat:
Veel burenruzies gaan over honden: bij anderen dan de eigenaar komt die "speelse ziel" soms aggressief over.

Communicatie komt uiteraard van beide kanten: met sommige hebben wij een goede communicatie, met andere dan weer niet: zeer persoonsgebonden, zulk begrip.
"het gevoel dat je belastingen betaalt in natura." Als ik je goed lees (verbeter me, als ik me vergis), is er een impliciete ruil: eten voor de kat tegenover hulp bij de belastingbrief... Ik zie daar geen probleem. Véél communicatie berust op impliciete ruil. Mogelijk dat jij de ruilvoet te laag vindt.
Wij hielden deze week ook een dagje een pasgeborene "van vreemde origine" bij (en 't was een meisje!! (niet dat ik controleerde, of d�*t wel juist was!)

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 maart 2007 om 15:44.
Oud 6 maart 2007, 15:37   #232
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Uit respect voor de religieuze gevoeligheden van de moslims is Filosoof hoogst waarschijnlijk bereid de kost ervan volledig op zich te nemen. Als trouwe dhimmie zal dat immers geen punt zijn.
Hou er rekening mee dat het woord of begrip "dhimmie" ginds maar bitter weinig gebruikt wordt: als die oude term hier terug bekend werd, nu binnen een klein puliek van islambashers is het omdat Bat Yeor, (Miriam Kochan) die terug opviste voor haar polemische pamletten.
Oud 6 maart 2007, 15:39   #233
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Opdringen?
Wordt jij door hen verplicht of verboden, een bepaalde kledij al of niet te dragen?
Wordt jij uitgesloten uit beroepen of scholen als je een bepaald extra kledingstuk (teveel in VuilB-ogen!) draagt?
Nee, ze zijn nog een minderheid (maar daar wordt aan gewerkt).

Lees de koran en zie ook uitspraken van enige staatslieden.
Oud 6 maart 2007, 15:46   #234
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Hou er rekening mee dat het woord of begrip "dhimmie" ginds maar bitter weinig gebruikt wordt: als die oude term hier terug bekend werd, nu binnen een klein puliek van islambashers is het omdat Bat Yeor, (Miriam Kochan) die terug opviste voor haar polemische pamletten.
Nee, blijf eerlijk.
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...immi&where=web
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...=&mi=&cs=UTF-8
Oud 6 maart 2007, 15:55   #235
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Opdringen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Nee, ze zijn nog een minderheid (maar daar wordt aan gewerkt).

Lees de koran en zie ook uitspraken van enige staatslieden.
Zo je de nataliteit bedoelt, meen ik te hebben gelezen dat die heel wat gedaald is en ik voor zie een verdere daling.
Immigratie zal hen geen meerderheid bezorgen.

De Koran ken jij waarschijnlijk beter dan de meeste moslims, die dikwijls maar menen te weten dat "iets" er in staat, "van horen zeggen", maar zeker niet de ganse turf lezen en kennen...

Op basis van de eenmalige uitspraken van sommige VB-politiekers zou ook het VB over de grens gezet kunnen worden (onze westgrens dan?)

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 maart 2007 om 15:55.
Oud 6 maart 2007, 16:00   #236
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo je de nataliteit bedoelt, meen ik te hebben gelezen dat die heel wat gedaald is en ik voor zie een verdere daling.
Immigratie zal hen geen meerderheid bezorgen.
Ik neem aan dat U daarvoor een bron kan aanbieden? Zulke nataliteitscijfers worden gewoonlijk met de grootste zorg onder de mat geveegd.

Houd er toch maar rekening mee dat door de 75% importpartners met in hun kielzog de rest van de verenigende gezinsleden, die immigratie weldegelijk een groot effect heeft. (Elk hier bestaand kinderaantal wordt middels importhuwelijken dus verhoogd met 75%). Bij 8 kinderen komen er dus 6 bij, wat op 14 komt, bij 4 kinderen komen er drie bij, wat op 7 komt! (en dat is dan nog zonder rekening te houden met de verdere verenigingsmigratie).

Laatst gewijzigd door circe : 6 maart 2007 om 16:01.
Oud 6 maart 2007, 16:09   #237
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opdringen?
En wat als ik een cartoon wil tekenen van religieuze figuren ?
"The life of Brian" en The holy grail vind ik hilarisch grappig, maar probeer eens een gelijkaardige parodie te maken over Mohammed...
Oud 6 maart 2007, 16:14   #238
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ja, wat vind ik daar:
links naar dhimmiwatch, een beruchte islambashersite
een link naar een artikel in wikipedia, :
-geen indicatie dat het begrip nog gehanteerd wordt, maar wel:
-werkwoorden in de verleden tijd
-"disputed"
-en toch een klein zinnetje dat ik je niet wil onthouden:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wikipedia
While recognizing the inferior status of dhimmis under Islamic rule, Bernard Lewis states that in most respects their position was was very much easier than that of non-Christians or even of heretical Christians in medieval Europe."[17] For example, dhimmis rarely faced martyrdom or exile, or forced compulsion to change their religion, and with certain exceptions they were free in their choice of residence and profession.
Zodus... toen ik schreef over oude term... lees dat zinnetje goed.

Ik sluit niet uit dat er nog (of opnieuw?) sommigen naar refereren in sommige landen, maar dat is/wordt dan toch een randverschijnsel en het dagelijks moslimbashen hier zet degenen die dat moslimbashen doen op hetzelfde niveau als het kleine % fundamentalisten: niets om fier op te zijn!
Oud 6 maart 2007, 16:18   #239
Banneling

Standaard

Citaat:
Blablabla

Ben je daar weer met je 'vreemdelingenhaat'. Elk islamkritisch geluid noem jij vreemdelingenhaat. Zoek het begrip 'kritisch' zijn eens op. Als je als zelfverklaarde filosoof niet kan verdragen dat merkbare provocaties onder de loep worden genomen, dan hoor jij idd best thuis in een islamparadijs. Daar mogen ze namelijk ook hun mond niet opendoen.

Citaat:
Van mij moet je geen begrip verwachten voor vreemdelingenhaat zoals die door het Vuil B verspreid en gepredikt wordt!
Het VB verspreidt geen vreemdelingenhaat. Het VB is islamkritisch. Het VB stelt de schending van de mensenrechten die door de islam gepredikt worden aan de kaak.

Citaat:
Zolang dergelijke haat gepredikt wordt blijft voor mij die partij VUIL.
In analogie, zolang de moslims hier hun HAATideologie willen opdringen, kan men dus spreken van VUILmoslims.

Citaat:

Als die vrouw zelf het liever zo heeft, wie ben jij dan om haar te dwingen?
En geldt dat ook voor vrouwen die in nazi-pakjes willen rondlopen? Moet die ook vrij haar identiteit kunnen uiten, of ga je daar weer de schijnheilige hypocriet spelen en nee zeggen. Nogthans is er geen wezenlijk verschil tussen het nazisme en de islam : beiden zijn fascistische ideologiën.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 16:23   #240
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Leef zoals je wenst, maar gun het ook anderen! De dictatoriale neigingen zitten niet bij mij!! Zo jij vreemdelingen haten tot "maatschappelijke gevoeligheden" wil rekenen, reken niet op mij!
Het is niet omdat ik een provocatiesymbool van de islam verboden wil zijn, dat ik vreemdelingen haat. Trouwens, is het u ontgaan dat er overal in België een burkaverbod geldt (binnen en buiten het zwembad) : is de overheid daarmee vreemdelingenhatend.

Wat haat betreft, is er trouwens niemand die aan jou kan tippen. Jouw agressie en haat tgo politiek andersdenkenden bulken zo uit al je kromredeneringen. En dan zwijgen we nog over je gebruikelijke haatterminologie tgo mensen die jou nog nooit wat misdaan hebben.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be