![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
akkoord dat er een non-beleid werd gevoerd, zeker een fout beleid. Maar je voorbeeld van Armenier Kirk Douglas bewijst dan weer maar dat ZONDER beleid, mits de juist attitude van de migrantengroepen, zulken zaken zichzelf oplossen. Met één ding heeft U geen rekening gehouden: de grote probleemmigranten zijn degenen die islam als cultuurpatroon hebben (de allahtonen): zij hebben geen enkele neiging om zichzelf aan te passen, want zij hebben hun eigen waarheid in petto. Dit is nu net de groep die zich NA DE IMMIGRATIESTOP VAN 1974 massaal hier zijn komen vestigen, onuitgenodigd zoals U zegt, gebruikmakend van alle mazen in het immigratienet (liefst via importhuwelijken, desnoods serieel en via de geimporteerde baarmoeders (ook serieel)).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 31 maart 2007 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik bedoel dus : natuurlijk is het an hen om zich aan te passen. Maar wij ontmoedigen dat. En daar ligt onze schuld. Citaat:
Citaat:
Wij kunnen perfect de kraan dichtdraaien. Maar we doen het niet. Laatst gewijzigd door Kaal : 31 maart 2007 om 15:36. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de schuld van de (alle behalve Denemarken en Zwitserland zeker?) Europese regeringen... niet de mijne!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij dragen politici verantwoordelijkheid tegenover de burger en niet anders om,of begrijp ik u verkeerd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus ja, in eerste instantie zijn de politici verantwoordelijk (en schuldig), maar een volk die de verantwoordelijken niet afstraft kiest ergens zelf om het kop in het zand te steken. Waarmee ik bedoel dat de houding van onze politici tov het probleem ook binnen de bevolking leeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zie je dan het cordon sanitaire?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() vanwaar komt da sanitaire eigenlijk? is dat wat historisch gegroeid en moesten politiek niet aanvaarde fracties op een ander toilet hun behoefte doen ofzo?
![]() |
#229 |
Minister-President
|
![]() Ik zet mij daar met kracht tegen af. Wij zijn trouwens de enigen die zoiets doen.
Kijk ik wil er enkel op wijzen dat veel kiezers weten wat het probleem is maar zij maken de keuze om daar geen prioriteit van te maken. En dus blijven zij - bewust - voor partijen stemmen die niets zullen oplossen. Het is op dat punt dat zij een deel van de verantwoordelijkheid dragen. Veel kiezers stellen zich tam en passief op. Zij willen niet denken aan hun medeburgers die het door het gevoerd beleid moeilijk hebben. Zij willen niet aan de toekomst denken. En ze zijn paars dus dankbaar voor het sprookjesverhaal die hen toelaat om al die problemen te vergeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zit wel wat in, maar welke partij heeft een behoorlijke agenda waar het de multiculturele samenleving betreft?
Mensen krijgen opgedrongen dat kritiek taboe is en de politiek geeft niet een goed voorbeeld! |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb het eigenlijk over mensen die bvb steen en been klagen over de multiculturele maatschappij en zich zorgen maken over de toekomst maar dan in het stemhokje nog altijd blijven kiezen voor de partijen die daar de grootste verantwoordelijkheid voor dragen. Laatst gewijzigd door Kaal : 2 april 2007 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gebeurt inderdaad maar ook politici dragen in mijn ogen verantwoordelijkheid, zij hebben geen aanbod naar een oprechte multiculturele samenleving toe
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik heb juist hetzelfde meegemaakt, maar dan bij de NMBS, en kan dit bewijzen met een dik dossier én geluidsopnamen. Dit is (met de hulp van de vakbond) voor de arbeidsrechtbank gekomen, en weet je wat die rechter tegen mij verklaarde? "Ook al bent u in uw recht... daar hoeven wij als arbeidsrechtbank geen rekening mee te houden. Een werkgever mag u ontslaan als hij vind dat je niet (meer) past in zijn bedrijf." En mijn officieel ingdeiende klacht wegens pesten? Antwoord van de rechter: 'Ik heb uw klacht gelezen, maar volgens mij heeft u geen officiële klacht willen neerleggen. Uw klacht is dus ongeldig, ondanks de bewijslast' Daarna (met de hulp van de vakbond) in beroep gegaan bij het arbeidshof... zelfde resultaat! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou Patrick Janssens ook ELSEVIER lezen?
Gemeenteraad Tilburg wil uitleg imam Salam dinsdag 3 april 2007 10:39 De gemeenteraad van Tilburg heeft de omstreden imam Ahmed Salam en zijn zoon Suhayb uitgenodigd voor een gesprek over 'zijn bijdrage aan de Tilburgse samenleving'. 'Wij krijgen signalen uit de Tilburgse moslimgemeenschap dat de imam zich isoleert en jongeren oproept niet deel te nemen aan de samenleving in Tilburg,' verklaart PvdA-fractievoorzitter Driek van Griensven de uitnodiging. Zo raadt de imam de jongeren die hij lesgeeft in de moskee aan vooral niet naar buurthuizen te gaan en niet lid te worden van een sportclub. 'Dat is contraproductief en daarom gaan we het gesprek aan,' zegt Van Griensven. Salam Imam Salam is bekend van het handenschudincident in 2004, toen hij de uitgestoken hand weigerde van toenmalig minister van integratie Rita Verdonk (VVD). Onlangs liet de Tilburgse burgemeester Ruud Vreeman (PvdA) hem weten dat hij niet in Nederland thuishoort en moet vertrekken omdat hij Nederlandse moslims oproept geen belasting te betalen. 'We hebben niet de illusie dat die man het licht ziet na een gesprek met de raad,' zegt de PvdA-fractievoorzitter die wel hoopt dat het gesprek ervoor zorgt dat de imam 'zo min mogelijk steun krijgt' in Tilburg. Donderdagavond zat Salam nog met zijn zoon aan tafel bij Jeroen Pauw en Paul Witteman. Dit keer geen glazen wijn of bier op die tafel. Een voorwaarde van de imam om mee te werken aan het tv-programma was dat er geen alcohol werd geschonken. Het gesprek met de raad staat gepland voor 16 april, de imam moet nog reageren op de uitnodiging. Door Jan Kooistra http://www.elsevier.nl/nieuws/politi...305/index.html Als Janssens namelijk dezelfde berichtgeving krijgt als hierboven aangeduid, dan wordt de berichtgever ontslagen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die imam is bij jongeren voor islam trouwens geen onbekende, in ieder geval zijn er contacten tussen de voorzitter van jongeren voor islam en deze imam en dit al in 2004.
Ik stelde ooit een vraag in verband met het handen geven aan Rita Verdonck, volgens de voorzitter van jongeren voor islam de fout van de nederlandse regeging want de imam had van te voren gezegd vrouwen geen hand te geven en daarmee is de kous af. Uiteraard kreeg ik ook geen hand, steeds werd me door jongeren van de leeftijd van mijn zoon, voorgehouden dat ik nu eenmaal mogelijk onrein was. Hoe ik jezelf daar als vrouw bij voelt is taboe, als ambtenaar moet je de cultuur respecteren, punt uit. Ik heb dit probleem voorgelegd in 2004 binnen de Stedelijke ambtenarij, omdat ik vond als vrouw recht te hebben op gelijke behandeling zonder onderscheid van geslacht, maar stootte op een muur van stilzwijgen. Enige vorm van '' aansturing '' hoe je hier mee om moet gaan ontbrak. Ik werd erop aangekeken de vraag te stellen, gewoon respect voor hebben, dat is genoeg? Deze vorm van discriminatie wordt door Marokkaanse mensen snel afgedaan als '' Joden geven toch ook geen hand uit religieuze overwegingen aan vrouwen''. Mijn hand werd bij Joodse mensen echter nooit geweigerd, wel door Antwerpse jongeren die lid waren van jongeren voor islam. Ik vroeg aan mijn werkgever hoe er gereageerd zou worden mocht ik iemand hand weigeren op basis van geslacht of origine, dat kan toch ook niet? Waarom het omgekeerde dan wel? Ik raad iedereen aan om in de boekwinkel eens het Marokkanendrama te kopen en te lezen van Fleur Jurgens, hier dood gezwegen maar wel boeiend, ze deed onderzoek naar Marokkaanse gezinnen waar het fout mee loopt en komt tot verontrustende conclusies, dezelfde als ik deed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het weigeren van vrouwenhandjes blijft een heikel punt. Zolang iederéén dan mag weigeren heb ik er geen probleem mee, maar het is wel een beetje vervelend dat de "niet-moslims" verplicht beleefd moeten zijn, terwijl de moslims ons op een onbeleefde manier mogen bejegenen.
Ik lees regelmatig de rechtspraken over racisme en discriminatie op de site van het CGKR (gewoon om te weten wat men allemaal niet meer mag, altijd praktisch). Nu weet ik dat men op de spoeddienst van ziekenhuizen een probleem heeft met moslima's die zich niet willen laten onderzoeken door een mannelijke dokter. Zo te zien heeft het CGKR daar nog nooit een uitspraak laat staan aanklacht (discriminatie op basis van sexe) voor ingediend. Maar wat lees ik wèl? Citaat:
Bijgevolg neem ik aan dat ik ervan uit mag gaan dat gelijkwelke pipo die me niet wil aanraken (geen hand wil geven) omdat ik een onreine (vuile) vrouw ben, de wet overtreedt en bestraft zal worden met één maand voorwaardelijk en laten we zeggen een schadevergoeding van 500 euro moet betalen? Of zou ik daarvoor eerst van kleurke moeten veranderen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 april 2007 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
schitterend, ik hoop met u mee dat alle racisten op dezelfde leest behandelt (of d je mag zelf kiezen) worden.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 3 april 2007 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het weigeren van een mannelijke arts op de spoeddienst is iets wat moslima's te horen krijgen als ''verplicht'' om te doen als goede moslima op de gesloten zittingen van jongeren voor islam.
Dit is precies het punt tegenover die vereniging, respect voor geloof is best, zolang dat geloof niet aanzet tot verwerping van de samenleving wat hier dus gebeurt. Bedankt om dit te melden Circe. |
![]() |
![]() |