Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2004, 12:49   #221
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
En wie betaald de administratie voor het uitbetalen van dat leefloon ?
Heeft u er een idee van hoeveel personen bij het OCMW tewerkgesteld zijn ?
Ofdat er daar nu veel of weinig langskomen het OCMW zal er nog altijd zijn de meerkost is dus klein. Het is niet alsof als alle alochtonen weg zijn je opeens heel het OCMW kan opdoeken.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2004, 13:17   #222
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
neem als voorbeeld dit: vele migranten worden geholpen en kunnen een gelukkig en vrij leven leven in belgie. Als dat belgie enkele €'s kost is dat dan een voor of nadeel?
Sinds wanneer is geld slecht besteden een voordeel ? Nogmaals. Het zijn niet de echte sukkelaars die hier geraken (maar degenen die mensensmokkelaars kunnen betalen...). Men zou veel beter de echte sukkelaars in hun thuisland helpen. Het minste dat ge kunt zeggen, is dat belgie zijn geld slecht besteed. Geld dat ze eigenlijk al lang niet meer hebben.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2004, 13:32   #223
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob

Sinds wanneer is geld slecht besteden een voordeel ?
Dat is het juist voor jou is dat slecht voor anderen niet. Onmogelijk dus de baten/kost te maken.

Citaat:
Nogmaals. Het zijn niet de echte sukkelaars die hier geraken (maar degenen die mensensmokkelaars kunnen betalen...).
Ten dele niet iedereen komt met mensensmokkelaars.

Citaat:
Men zou veel beter de echte sukkelaars in hun thuisland helpen.
Als dat mogelijk is. Hij kon je in kosovo de mensen helpen? Een kamp oprichten zodat de serviers ze makkelijker konden afschieten?

Citaat:
Het minste dat ge kunt zeggen, is dat belgie zijn geld slecht besteed. Geld dat ze eigenlijk al lang niet meer hebben.
Belgie? denk je dat belgie faillier is of zoiets? Of is alle geld dat naar niet belgen gaat bij voorbaat "slecht besteed" ?
Oud 27 januari 2004, 13:41   #224
McDaddy
Partijlid

McDaddy's schermafbeelding

Standaard

Het grote probleem is de reclame in het buitenland.
De mensensmokkelaars maken reclame dat het hier zoveel beter is en niemand die dat verhaal ontkent, omdat degenen die vertrekken naar België ook niet meer terug komen naar hun land.

De Ambassades zouden in die landen wat meer reclame moeten maken, dat ze zeer veel kans hebben om uitgewezen te worden (wat nu niet gebeurt).

We zouden ze stante pede moeten terug sturen. De dag nadat ze zijn opgepakt moeten ze al terug.

Stel u eens voor:
Een Roemeen zit op café in Roemenië te stoefen over zijn vlucht naar België om het land te bestelen. Na enkele maanden beginnen zijn café-makkers hem te missen, en beseffen dat het hem gelukt is, en dus gaan zij die stap ook wagen.

MAAR stel u nu eens anders voor:
Een Roemeen zit op café in Roemenië te stoefen over zijn vlucht naar België om het land te bestelen. Een week later staat die Roemeen weer in hetzelfde café met een lange lip zijn verhaal te doen dat ze hem stante pede hebben terug gevlogen. Dat zou pas goede reclame zijn, want dan komen die mensensmokkelaars ook niet meer geloofwaardig over.
McDaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2004, 13:48   #225
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door McDaddy
De mensensmokkelaars maken reclame dat het hier zoveel beter is en niemand die dat verhaal ontkent, omdat degenen die vertrekken naar België ook niet meer terug komen naar hun land.

De Ambassades zouden in die landen wat meer reclame moeten maken, dat ze zeer veel kans hebben om uitgewezen te worden (wat nu niet gebeurt).

We zouden ze stante pede moeten terug sturen. De dag nadat ze zijn opgepakt moeten ze al terug.
Nogal moeilijk hoe ga je in enkele uren beslissen of iemand zijn verhaal waar is ? Kop of munt?

Je moet er onderzoek naar doen en dit duurt nu eenmaal een tijd . In belgie spijtig genoeg veel te lang . Dit kan sneller maar dan heb je meer volk nodig en dan word het dus duurder .

Niemand komt terug ? dat is ook en fabel . Vele mensen worden wel degelijk geweigerd en komen dus nooit belgie binnen (denk maar aan die 3 in de luchthaven van zaventem) anderen worden uitgewezen ,...

Citaat:
Stel u eens voor:
Een Roemeen zit op café in Roemenië te stoefen over zijn vlucht naar België om het land te bestelen. Na enkele maanden beginnen zijn café-makkers hem te missen, en beseffen dat het hem gelukt is, en dus gaan zij die stap ook wagen.
Mai wat een stereotype van de immigrant heb jij Laat me eens raden recht uit een VB foldertje?
Oud 27 januari 2004, 13:59   #226
damawallaby
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik heb vorig jaar een lijvig boek in handen gehad, in het Russisch, dat ginder gedrukt verspreidt wordt met alle gegevens over alle landen ivm met asiel, vluchtelingen en procedures. Zeer uitvoerig gedocumenteerd met wat te doen en niet te doen, wie en wat contacteren en alle linkiewinkieorganisaties die de goudzoekers helpen. België was het gemakkelijkst en als je toch dreigt effectief uitgewezen te worden is er de illegaliteit. Om een eventuele uitwijzing zolang mogelijk uit te stellen is een zeer goed middel ziekte en medische problemen inroepen. Gevolg: familie van 2 volwassenen en 3 kinderen hebben alle operaties ondergaan op onze kosten: 1 herniaoperatie, 5x volledige gebitsverzorging, 1 X verwijderen amandelen, 1 verwijdering gezwel op rug, 1X sterilisatie, consultaties oogarts ( voorschrift bril ) en talloze gewone consultaties waarbij de arts huisbezoeken dient af te leggen ( waarom zelf gaan als ze bij u aan huis kunnen komen?) En dit allemaal op onze sociale zekerheid.
damawallaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2004, 14:26   #227
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Nee maar, damawallaby, ik wist niet
dat u russisch kon lezen ....

U blijft me verbazen.
Vi otshen charasho gavarish pa-russki yizzik?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2004, 14:37   #228
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

[quote="k9"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

Komkom k9, behalve uit de samenstelling van de allochtonenbevolking heeft Nederland met dezelfde problemen te kampen als Vlaanderen!

Ja en? De VS heeft ook dezelfde problemen ga je nu zeggen dat de VS en belgie hetzelfde zijn en vergelijken?

nee die problemen zijn voor elk land specefiek want elk land heeft een ander migratiepatroon en andere wetten en daar gaat het juist om.

Jij vergelijkt appelen en peren en zegt buiten dat de appel een appel is zijn ze toch gelijk?
probeer eens niet zo selectief te lezen! Wat ik zeg is dat de immigratieproblemen in Nederland en Vlaanderen grotendeels dezelfde zijn. Of niet? Maar in Nederland durft men de vinger op de wonde leggen en zodoende ook de gepaste oplossingen voorleggen terwijl in Belgie men alles doet om het probleem te verdoezelen of te minimaliseren! Zodoende heeft men hier geen echt overzicht over de echte kosten van de immigratie, maar men kan met een grote zekerheid de hollandse cijfers extrapoleren naar België! Trouwens beantwoordt deze vraag eens : als de immigratie toch zo voordelig is voor ons hoe komt het dan dat men daar nooit geen onderzoek heeft naar gedaan en in het breed over alle media had laten uitroepen! Je bent slim genoeg om te weten waarom niet!

Citaat:
Het verschil is dat men daar eindelijk het taboe rond dit onderwerp heeft verworpen en dat er nu openlijk kritiek mag geuit worden over de multiculturele samenleving terwijl men hier ieder onderzoek vermijdt en cijfers angstvallig verzwijgt! Kijk maar naar het Rapport Van San dat Verwilghen vruchteloos trachtte in de doofpot te laten verdwijnen!
Daar geef ik je gelijk het was onnodig een taboe er moet over gepraat worden en als er problemen zijn moeten die opgelost worden.

Citaat:
Allee, hoe is het mogelijk! In de overheidsdiensten is men verplicht X% allochtonen aan te werven, privé-bedrijven krijgen subsidies als ze allochtonen aanwerven!

? Waar haal je dat er is helemaal geen verplichting (het laatste wat ik daarvan hoorde was een voorstel van abou jahjah) en van die subsidies heb ik nog nooit gehoord.

Geef AUB waar je dat vandaan haalt.
Ik zal je wel een paar jobadvertenties opzoeken, waar uitdrukkelijk staat " de preferance de origine etrangère' of waar staat ' kennis van het marrokaans gewenst' waarbij je op voorhand al weet dat je als Vlaming geen kans maakt!

Citaat:
De discussië gaat hier over de nadelen van de onbeperkte immigratie! Kunnen we dus weeral niet beginnen met de onliner "jamaar, er bestaan ook slechte vlamingen,..." Dat verbaast me van jouw K9!

Nee ik zeg er geen verschil is tussen zwartwerk bij allochtonen en autochtonen maw als een allochtoon het niet zou doen zou een autochtoon het doen (en omgekeerd) . Met of zonder allochtonen het zwartwerk zou dus hetzelfde blijven.

En ik heb gereageerd op de individuele kost .
Zelfs dan is er nog nadeel! Omdat de autochtoon uit de zwarte markt wordt verdrongen zal hij zich ofwel in de criminaliteit storten ofwel in de drank of drugs met alle sociale kosten vandien!(en dit is geen pleidooi voor zwartwerk)
en je reageerde op mijn reply die niet over de individuele kost ging!

Citaat:
Die ik hier duidelijk heb opengetrokken naar het geheel! Iedereen kent wel een allochtoon die hier gans zijn leven hard heeft gewerkt en zich aan de wetten heeft gehouden! Maar het is ook in het belang van deze laatste dat we het taboe van de multiculturele heilstaat moeten doorbreken!

Ik heb altijd gezegd dat er voor en nadelen zijn . Of er meer voor dan nadelen zijn is veelal persoonlijk en onbecijferbaar.

neem als voorbeeld dit: vele migranten worden geholpen en kunnen een gelukkig en vrij leven leven in belgie. Als dat belgie enkele €'s kost is dat dan een voor of nadeel?
Enkele euro's? Hallo zeg maar enkele duizenden euro per migrant! Wij zijn het ocmw van de wereld niet hoor!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2004, 15:05   #229
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

probeer eens niet zo selectief te lezen! Wat ik zeg is dat de immigratieproblemen in Nederland en Vlaanderen grotendeels dezelfde zijn. Of niet?
Ja en? Een appel en een peer kunnen allebei een rotte plek hebben maar ze zijn nog steeds verschillend .

De problemen zijn ten dele gelijk ja maar de migratie zelf en het land zijn nog steeds verschillend en dus onvergelijkbaar .

Citaat:
terwijl in Belgie men alles doet om het probleem te verdoezelen of te minimaliseren!
Meer om het probleem tot de juist proporties te herleiden. maar ja er mag over gepraat worden het is niet omdat er grotere problemen zijn dat je het moet wegsteken.

Citaat:
Zodoende heeft men hier geen echt overzicht over de echte kosten van de immigratie, maar men kan met een grote zekerheid de hollandse cijfers extrapoleren naar België!
Helemaal niet een surenamier is nu eenmaal niet een turk een duitser is geen fransman , een indonesier is geen congolees ,... .

Nederland heeft 3 miljoen vreemdelingen (20%) belgie 1 miljoen (10%)

De grootste groepen zijn in nederland vooral vanuit Amerika of Azie in belgie vooral vanuit Afrika . Qua european hebben ze vooral duitsers wij italianen en fransen ...

enz enz om nog niet te beginnen over het verschillende beleid en de verschillende wetgeving .

bron : http://www.cbs.nl

Citaat:
Trouwens beantwoordt deze vraag eens : als de immigratie toch zo voordelig is voor ons hoe komt het dan dat men daar nooit geen onderzoek heeft naar gedaan en in het breed over alle media had laten uitroepen! Je bent slim genoeg om te weten waarom niet!
Zoiets kan je niet berekenen omdat er omdat er emoties/leed/geluk/... aan vast hangen en daar kan je onmogelijk een cijfer opplakken.

Neem iemand op pensioen gelijk welke medische ingreep zal altijd geld kosten (op pensioen brengt immers niks op) maar ondertussen kan je wel een mensenleven redden.

Tuurlijk zijn niet alle asielzoekers zo maar door de enorme diversiteit is het onmogelijk te bepalen wat de kosten en wat de baten zijn.

Citaat:
Ik zal je wel een paar jobadvertenties opzoeken, waar uitdrukkelijk staat " de preferance de origine etrangère' of waar staat ' kennis van het marrokaans gewenst' waarbij je op voorhand al weet dat je als Vlaming geen kans maakt!
Dat is in de prive en er zijn er genoeg die vragen voor niet buitenlanders.

(laat trouwens meer eens zo'n voorbeeld zien ben eens benieuwd wat voor job het is)

Citaat:
Zelfs dan is er nog nadeel! Omdat de autochtoon uit de zwarte markt wordt verdrongen zal hij zich ofwel in de criminaliteit storten ofwel in de drank of drugs met alle sociale kosten vandien!(en dit is geen pleidooi voor zwartwerk)

sorry hoor maar dat is onzin.

Citaat:
en je reageerde op mijn reply die niet over de individuele kost ging!
Wat moet ik anders doen het negeren?

Citaat:
Enkele euro's? Hallo zeg maar enkele duizenden euro per migrant! Wij zijn het ocmw van de wereld niet hoor!
Nee inderdaad dat zijn we ook niet blij dat je dat ziet.
Oud 27 januari 2004, 15:06   #230
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Goh zeg, alle 1000 asielzoekers.
Moet ik de link echt posten, of begin je door te hebben dat cijfermatig uw obsessie met asielzoekers nergens op slaat?
Aan het huidig tempo vormen tegen 2050 allochtonen 50% van de bevolking in Nederland. Nu leven daarvan 60% van een uitkering.
En dat noemt TomB 'een obsessie die nergens op slaat'.
Het gaat hier over een paar 1000 asielzoekers. Aan het huidige tempo komen er nooit meer als 60 a 100,000 in ons land terecht. Belgie heeft nog steeds een min of meer stabiele 10 miljoen inwoners.

Je gebruikt hier moedwilllig cijfers over alle vreemdelingen om het debat over asielzoekers te verzieken en het beeld te vervormen.

Politiek slim, maar de waarheid is anders natuurlijk.
Oud 27 januari 2004, 15:11   #231
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

[quote="jan hyoens"]
Citaat:
Zodoende heeft men hier geen echt overzicht over de echte kosten van de immigratie, maar men kan met een grote zekerheid de hollandse cijfers extrapoleren naar België!

eindrapport jan hyoens:

statistiek: 2/10
als die "hollandse cijfers met een grote zekerheid geëxtrapoleerd kunnen worden naar België" vraag ik mij af waarom er nog studies zouden gebeuren in andere Europese landen dan Nederland...
ah ja, zowel in België als in Nederland loopt een deel van de bevolking te klagen over Marokkaanse jongeren, maar verder hebben ze weinig gemeenschappelijks. Dus laat ons die "hollandse cijfers" maar ineens extrapoleren naar Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië want daar zijn ook Marokkanen. Schitterend idee

aardrijkskunde: 2/10
in Marokko spreekt men Arabisch, Berbers of Frans. Marokkaans is geen taal.
'n Beetje ambitieuze mens kan een taal leren, jan hyoens, als je het enkel kan uitleggen tegen 6 miljoen vlamingen en 15 miljoen nederlanders is de wereld bijzonder klein.
Oud 27 januari 2004, 15:14   #232
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic

[size=6]Die personen kunnen geen aanspraak maken op dop, invaliditeitsteun of leefgeld. [/size]

Wat doen ze dan wel om rond te komen?
Wat doe je als zij ziek zijn ?
Wie betaalt voor de schade die ze aanrichten ?
Het probleem ligt dan ook in de sociale zekerheid.
Oud 27 januari 2004, 15:17   #233
k9

Standaard

Citaat:

Het gaat hier over een paar 1000 asielzoekers. Aan het huidige tempo komen er nooit meer als 60 a 100,000 in ons land terecht. Belgie heeft nog steeds een min of meer stabiele 10 miljoen inwoners.

Je gebruikt hier moedwilllig cijfers over alle vreemdelingen om het debat over asielzoekers te verzieken en het beeld te vervormen.

Politiek slim, maar de waarheid is anders natuurlijk.
Inderdaad ze stellen zich nederland voor met de helft marokanen of turken. Dat terwijl het grootste deel van de allochtonen in nederland duitsers zijn . De helft van de allochtonen in nederland is van westerse afkomst .
Oud 27 januari 2004, 15:23   #234
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
En wie betaald de administratie voor het uitbetalen van dat leefloon ?
Heeft u er een idee van hoeveel personen bij het OCMW tewerkgesteld zijn ?
Ofdat er daar nu veel of weinig langskomen het OCMW zal er nog altijd zijn de meerkost is dus klein. Het is niet alsof als alle alochtonen weg zijn je opeens heel het OCMW kan opdoeken.
Telt dat ook voor de post ?
Of er nu een brief moet besteld worden of miljoenen, de post zal altijd moeten bestaan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2004, 15:28   #235
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
TomB,

Citaat:

Ah ja?

Straffen toebak vind ik dat. Iemand die hier illegaal verblijft, en dus totaal geen aanspraak kan maken op de sociale zekerheid, maar die toch aankopen doet om te overleven, die zou ons geld kosten?

Op mijn rekenmachientje brengt zo iemand op.
Jouw rekenmachientje is erg kortzichtig ofwel geldt dit voor de bediener ervan.

Je kunt bij ons niet echt overleven zonder geld. Het overgrote gedeelte van die mensen houden zich dan ook bezig met criminaliteit.

Die criminaliteit kost onze samenleving, geen hopen maar bergen geld.
Dat is gezever van de bovenste plank. Ik neem aan dat die mensen werken voor hun geld, zoals alle mensen dat doen. U neemt de uitzonderingsgevallen en projecteert die naar de hele groep.

Ik kan ook zo gratuite uitspraken maken hoor:
- De overgrote meerderheid van de blokstemmers zijn minderbegaafden, het zou dan ook beter zijn om hen het stemrecht af te nemen.
- Het gemiddelde inkomen van de blokstemmer ligt veel lager dan dat van de andere belg, het moet dan ook maar eens gedaan zijn met het leegzuigen van de sociale zekerheid door deze parasieten.

Dikke bullshit? Uiteraard, net zoals uw uitspraak.
Oud 27 januari 2004, 15:33   #236
damawallaby
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Nee maar, damawallaby, ik wist niet
dat u russisch kon lezen ....

U blijft me verbazen.
Vi otshen charasho gavarish pa-russki yizzik?
Heb er wel drie jaar gewoond.
damawallaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2004, 15:35   #237
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Ik behoor nog bij de steeds schaarser wordende specie die een positieve invloed op ons bruto Nationaal product hebben.
Ik denk dat jij niet goed doorhebt hoe het BNP berekend wordt. Zelfs al moest je gelijk hebben dat de meerderheid van de asielzoekers aan hun geld kwamen door te stelen, dan nog zouden zij een positieve invloed hebben op ons BNP.

Uw probleem vind zijn oorsprong in het feit dat u denkt te betalen voor een hoopje nietsnutten die u bovendien het leven ongemakkelijk maken.

De oplossing ligt dan ook voor de hand:
Pak de mensen die u het leven ongemakkelijk maken hard aan.
Stop met te betalen voor de nietsnutten.
Oud 27 januari 2004, 15:35   #238
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door McDaddy

Nogal moeilijk hoe ga je in enkele uren beslissen of iemand zijn verhaal waar is ? Kop of munt?

Je moet er onderzoek naar doen en dit duurt nu eenmaal een tijd . In belgie spijtig genoeg veel te lang . Dit kan sneller maar dan heb je meer volk nodig en dan word het dus duurder .

Niemand komt terug ? dat is ook en fabel . Vele mensen worden wel degelijk geweigerd en komen dus nooit belgie binnen (denk maar aan die 3 in de luchthaven van zaventem) anderen worden uitgewezen ,...
Het zou wellicht helpen indien de beslissingen ook daadwerkelijk onmiddellijk uitgevoerd werden.
Blijkbaar is het in om daartegen in beroep te gaan al of niet met hongerstakingen.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat daar een hoop Belgen rijk mee worden.
Oud 27 januari 2004, 15:38   #239
k9

Standaard

Citaat:
Het zou wellicht helpen indien de beslissingen ook daadwerkelijk onmiddellijk uitgevoerd werden.
Inderdaad maar moeilijk ga je voor elk paar vluchtelingen een vliegtuig inzetten? Duur hoor.

Citaat:
Blijkbaar is het in om daartegen in beroep te gaan al of niet met hongerstakingen.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat daar een hoop Belgen rijk mee worden.
Zoals? Advocaten?
Oud 27 januari 2004, 15:40   #240
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat doe je als zij ziek zijn ?
Wie betaalt voor de schade die ze aanrichten ?
Het probleem ligt dan ook in de sociale zekerheid.
Was dat niet een van de verketterde voorstellen van het Blok ?
Of gaan we héél het stelsel maar afschaffen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be