Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2004, 22:07   #221
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Eerlijk, ik heb hier nog geen lipschijven of peniskokers gezien, en mocht ik er zien, dan zou ik de schouders ophalen, zoals voor hoofddoeken...
We hebben hier al eeuwen nonnetjes rondlopen met hoofddoeken: als ik vrouwen zie met hoofddoek, klasseer ik die instinctief (eerste reactie) bij de nonnetjes: daarom dat mij dat niet stoort (hoewel ik in mijn leven maar weinig met nonnetjes te maken had, voor mij komen die in dezelfde categorie...) Het verwonder me dat al die mensen die wél te maken hadden met nonnetjes daar zo hevig op reageren...
Eén der meest recent heiligverklaarde vrouwen, moeder Theresa, heeft gans haar leven een hoofddoek gedragen...
Nonnetjes zijn geestelijken die in kloosters leefden meen ik mij te herinneren.
Zij ambieerden geen wereldlijke functies en waren ongehuwd.
Weet je nog hoeveel jaren het duurde eer de geestelijken in burgerkleren begonnen rond te lopen.
Ik kan mij gemakkelijk voorstellen dat sommigen weinig voor de terugkeer naar die grijze tijden voelen.
Je kon er wel een klooster als in Opgrimbie mee erven
Mij stoorden die nonnetjes niet, en de pastoors in soutane evenmin...: vrijheid, blijheid...

Er zijn veel mensen die er zelfs nostalgie naar hebben (ik niet..)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 22:21   #222
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Weet je nog hoeveel jaren het duurde eer de geestelijken in burgerkleren begonnen rond te lopen.
Ik kan mij gemakkelijk voorstellen dat sommigen weinig voor de terugkeer naar die grijze tijden voelen.
Mij stoorden die nonnetjes niet, en de pastoors in soutane evenmin...: vrijheid, blijheid...

Nochtaans blijk je geestelijk in het soutanetijdperk te zijn blijven hangen, mits je overal gehoofddoekte nonnekes ziet.
Een beetje meer buitenkomen Filo ! Maar vergis je niet, al die nonnekes die je nu nog ziet lopen zijn eigenlijk moslima's die hun identiteit en persoonlijkheid gematerialiseerd willen zien in een stuk textiel op hun kop. De soutanes die erachter lopen zijn hun echtgenoten of zonen die erop toezien dat een schaamteloos los hangende lok hen geen stijve bezorgt of hun sexgenoten niet tot onwelvoeglijk gedrag aanzet.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 22:30   #223
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Citaat:

Nochtaans blijk je geestelijk in het soutanetijdperk te zijn blijven hangen, mits je overal gehoofddoekte nonnekes ziet.
Een beetje meer buitenkomen Filo ! Maar vergis je niet, al die nonnekes die je nu nog ziet lopen zijn eigenlijk moslima's die hun identiteit en persoonlijkheid gematerialiseerd willen zien in een stuk textiel op hun kop. De soutanes die erachter lopen zijn hun echtgenoten of zonen die erop toezien dat een schaamteloos los hangende lok hen geen stijve bezorgt of hun sexgenoten niet tot onwelvoeglijk gedrag aanzet.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 22:36   #224
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Citaat:

Zie ik overal nonnekes, gewoon omdat ik de vergelijking maakte?
Ik heb er wat gezien in mijn jeugd, van ver, het meest recent
-in een eliteschool vh vrij onderwijs waar ik al eens binnen moest springen om iemand plezier te doen en
-in zuideuropese landen:
-eens een volledig klooster dat in Brugge naar de H. Bloedprocessie kwam kijken
D�*�*r moet ik aan denken als ik zwaar gesluierde vrouwen zie... dus mij shockeert dat niet, in elk geval minder dan een boel mensen die met die nonnetjes misschien traumatisch contact hadden in hun lagere school
Oud 10 februari 2004, 22:50   #225
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Bobke, nonnetjes hebben gedurende honderden jaren zieken verzorgd. Op oude schilderijen in Brugge kun je dat nog zien. Ja, nonnetjes in eigenaardige kledij voor jou een akelige gedachte blijkbaar. Maar die zieken vonden dat helemaal niet zo slecht.
Ik moet je ook waarschuwen niet naar Thailand, Laos of Birma te gaan. Daar zie je nl Boedhistische monikken in eigenaardige kledij. Echt niets voor jou. Maar voor miljoenen toeristen is het een feest.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 23:02   #226
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Bobke, nonnetjes hebben gedurende honderden jaren zieken verzorgd. Op oude schilderijen in Brugge kun je dat nog zien. Ja, nonnetjes in eigenaardige kledij voor jou een akelige gedachte blijkbaar. Maar die zieken vonden dat helemaal niet zo slecht.
Ik moet je ook waarschuwen niet naar Thailand, Laos of Birma te gaan. Daar zie je nl Boedhistische monikken in eigenaardige kledij. Echt niets voor jou. Maar voor miljoenen toeristen is het een feest.
Citaat:
Zieken verzorgen en onderwijs lijken me alletwee wereldlijke functies...

Ongehuwd? Ik hoorde altijd dat ze (symbolisch neem ik aan) met Christus gehuwd waren, maar hoe ze dat dan met God en de Heilige Geest combineerden...
Oud 10 februari 2004, 23:26   #227
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Ik moet geen oude schilderijen te gaan bekijken om dat te weten.
Ik ben nog zelf door nonnetjes verzorgt en vond het helemaal geen akelige gedachte.
Maar als ik al eens nostalgische gevoelens heb is het niet direct naar de nonnetjes.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 23:29   #228
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongehuwd? Ik hoorde altijd dat ze (symbolisch neem ik aan) met Christus gehuwd waren, maar hoe ze dat dan met God en de Heilige Geest combineerden...
Ik heb daar geen ondervinding in en kan het u dus niet bevestigen.
Oud 10 februari 2004, 23:33   #229
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Daaruit kan ik alléén besluiten dat Bobke noch Jezus, noch God, noch de Heilige (geilige zegt men in Vlaanderen wel eens!) Geest is (maar d�*t vermoedde ik al l�*�*ng!!
Oud 10 februari 2004, 23:34   #230
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Telkens ik de titel van deze topic lees, stel ik me de vraag of Verhofstadt II inderdaad het migrantenstemrecht zal overleven.
Op 13 juni zullen we daar het antwoord op weten.

Zouden ze het inderdaad overleven?

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 23:38   #231
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Telkens ik de titel van deze topic lees, stel ik me de vraag of Verhofstadt II inderdaad het migrantenstemrecht zal overleven.

Wordt het anders Verhofstadt lll?
Oud 10 februari 2004, 23:41   #232
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen

Wordt het anders Verhofstadt lll?
Ik denk dat het eerder oppositie XXXIII gaat worden...

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2004, 07:53   #233
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

kareltje gaat een amendement indienen op het einde van de debatten nu zijn we benieuwd
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2004, 08:10   #234
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

VLD: doekje voor het bloeden

Verhofstadt en De Gucht hebben het VLD-congres overleefd. Of de VLD ook de verkiezingen overleeft, is een andere vraag. Vast staat dat de partij zware averij heeft opgelopen door het vreemdelingenstemrecht.

Om de achterban te sussen, lanceerde Patrick Dewael zijn ondoordachte en onhaalbare plan om islamitische hoofddoeken te verbieden. En nu komt De Gucht met een nieuw plannetje op de proppen. Zo zouden vreemdelingen met een strafblad geen aanspraak kunnen maken op stemrecht. Maar wat De Gucht nu voorstelt als een overwinning, is in werkelijkheid een lege doos.

Professor Rimanque: "Het gaat hier om een toegift aan de VLD, een toegift die er eigenlijk geen is. De schorsing zou ook gelden zonder rondzendbrief. Daardoor wordt de wet op het gemeentelijk stemrecht immers niet verstrengd. Het komt neer op een open deur intrappen." Ook professor Van Orshoven stelt dat de rondzendbrief "totaal nutteloos" is. "Strenger migrantenstemrecht is niet strenger," aldus Van Orshoven. "Wie veroordeeld werd tot vier maanden of meer, mag sowieso tijdelijk niet meer gaan stemmen. Dat geldt zowel voor Belgen als voor niet-Belgen."

"Much ado about nothing," schrijft De Standaard. Maar dat gedoe zorgt wel voor woedende reacties binnen de SP.A. Louis Tobback doet een oproep aan Guy Verhofstadt: "Hou uw toogstrateeg nu eindelijk in de hand, hij heeft genoeg schade aangericht".

"De paarse partijen willen," zo meldt De Tijd, "het migrantenstemrecht zo snel mogelijk van de politieke agenda afvoeren. Dat is gisteren afgesproken tijdens een topoverleg."

Het vreemdelingenstemrecht heeft diepe politieke wonden geslagen. Niet alleen binnen de VLD maar ook in SP.A-rangen, zo vreest Tobback. "Blijkbaar wil De Gucht blijven doorgaan met een onderwerp waar alleen het Vlaams Blok beter van wordt. Zo brengt hij heel politiek Vlaanderen in een Pim Fortuyn-achtige situatie. Daarom vraag ik de VLD om dat stemrecht nu eindelijk goed te keuren en van tafel te vegen."

De 'spindoctors' zijn er in geslaagd de congressisten van de VLD te overtuigen. Maar in het stemlokaal zullen ze het zonder de pathetische redevoering van Willy De Clercq en de krokodillentranen van Verhofstadt moeten doen. Volgens een peiling is 75% van de VLD voor verdere regeringsdeelname. Als die andere 25% op 13 juni niet langer voor de VLD stemt omdat de partij haar woord heeft gebroken, is het afgelopen met Verhofstadt en De Gucht.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2004, 08:14   #235
k9

Standaard

Citaat:
Als het toch maar om enkelingen gaat hoeft er ook geen heisa over gemaakt worden.
Dat is juist wat ik zeg deze discussie is onbelangrijk en polititici zouden zich beter met iets belangrijk bezig houden.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2004, 09:05   #236
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Maar dat gedoe zorgt wel voor woedende reacties binnen de SP.A. Louis Tobback doet een oproep aan Guy Verhofstadt: "Hou uw toogstrateeg nu eindelijk in de hand, hij heeft genoeg schade aangericht".

"De paarse partijen willen," zo meldt De Tijd, "het migrantenstemrecht zo snel mogelijk van de politieke agenda afvoeren. Dat is gisteren afgesproken tijdens een topoverleg."
Verhofstadt en De Gucht zijn twee kiekens. Ze laten zich niet alleen rollen bij ongeveer elke onderhandeling met hun coalitie"partners". Ze zorgen er ook voor dat het migrantenstemrecht in de actualiteit blijft.

Er waren nochtans alternatieven:
- In het regeerakkoord: migrantenstemrechtdiscussie NA de regionale verkiezingen.
- Verbinden met een "zware" Linkse/Waalse toegift, zoals actieve begeleiding van werklozen, overdracht van een bevoegdheid naar Vlaanderen,...

De VLD top demonstreert hiermee intellectuele middelmatigheid, een noodzakelijke eigenschap voor lidmaatschap bij Dom Links. Hoe sneller ze van het politiek toneel verdwijnen, hoe beter.
Dilbert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2004, 09:25   #237
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Daaruit kan ik alléén besluiten dat Bobke noch Jezus, noch God, noch de Heilige (geilige zegt men in Vlaanderen wel eens!) Geest is (maar d�*t vermoedde ik al l�*�*ng!!
Ook zonder "de heilige geest" te zijn kan ik u wel verzekeren dat het niet zo was, van broeder antonius ben ik niet zo zeker.
Oud 11 februari 2004, 09:31   #238
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Als het toch maar om enkelingen gaat hoeft er ook geen heisa over gemaakt worden.
Dat is juist wat ik zeg deze discussie is onbelangrijk en polititici zouden zich beter met iets belangrijk bezig houden.
Misschien lost men iets beter op voor het wel belangrijk wordt.
Oud 11 februari 2004, 10:09   #239
k9

Standaard

Citaat:
Misschien lost men iets beter op voor het wel belangrijk wordt.
En hoe zal dit ooit belangrjk worden?
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be