Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2007, 13:55   #221
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

De slaafsheid aan de staat van sommige progressieven is fascinerend.
Oud 28 mei 2007, 13:55   #222
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Alsof het al dan niet gedwongen meeroken voor niet-gebruikers het enige nadeel is van tabak-of sofsdrugsgebruik...

Er zijn mensen die verdorie hun eigen kinderen moeten laten buitenzetten door de politie omdat ze bij hun ouders komen stelen als de raven om hun drugsverslaving (die lang niet altijd ophoudt bij het roken van een jointje) te kunnen betalen.
Uitzonderingen, Knuppel... Uitzonderingen... Je balanceert op een hellend vlak.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 13:58   #223
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Verbod op tabak in zijn geheel zou meer toepasselijk zijn.
Gevolgd door een verbod op alcohol, der sterven genoeg mensen door alcoholmisbruik, om maar te zwijgen van de slachtoffers van dronken autobestuurders.... maar ja, daar durven ze nie aankomen...
Om maar de te tonen hoe hypocriet het allemaal wel is.

Oh well
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 13:58   #224
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Dat heeft alles te maken met het niet respecteren door de overheid van eigendomsrechten.
Ik schik mij niet naar immorele wetgeving.
Eigendomsrechten zijn niet onbeperkt en hoeven dat ook niet te zijn. Als jij je niet schikt naar de voorschriften inzake volksgezondheid en brandveiligheid en je bezoekers daardoor in gevaar brengt, dan heeft de overheid het volste recht om jouw "privé-eigendom" te verzegelen (na je uiteraard behoorlijk te hebben aangemaand om je te schikken naar de geldende reglementeringen). Het algemeen belang gaat nog steeds boven jouw individuele belangen en zo hoort het ook.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 28 mei 2007, 14:00   #225
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom spring jij plots weer over op het gezondheidsthema?
Dat was toch niet de reden dat chocolade sigaretten verboden werden volgens jou?
???

Waarom denk je dat ik het "coole imago" van sigaretten bij jonge kinderen zou willen ontmoedigen? Omwille van hun gezondheid natuurlijk!

Citaat:
Oud 28 mei 2007, 14:00   #226
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
Verbieden en verbieden. U kan misschien op die geitenneuker stemmen. In het kader van 'respect' en 'goed bestuur' zal die wel meerdere zaken verbieden. Te beginnen met geweldfilms, videogames, heavy metal en natuurlijk tabak. Als we maar kunnen verbieden en de boertjes, het kutjesvolk en de ouwe menskes plezier kunnen doen.
Ge vergeet die boemboem muziek! Denk aan de trommelvliesen van de kinderen!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 28 mei 2007, 14:01   #227
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

raf
passief roken is even ongezond dan roken, daar bestaan er toch ook studies van komaan jongen, nu loop je 20 jaar achter

van de gayparades verbieden, vind ik leuk, doet mij denken aan Mao, die verbood ook dat mensen hun volledige erfenis verteerden aan het erfenisfeest, en de volledige inkomsten verkwanselden aan het huwelijksfeest. Uiteindelijk neigt een maatschappij altijd om af te wijken van de essentiele economische handelingen zie de groot maakt.

Het is zoals spelletjes computers, uw kinderen steken daar werkelijk niets op
Het is zoals roken, er is geen enkel voordeel aan verbonden aan deze handeling

En als je redeneert vanuit die brengt niets op redenering, kun je een verbod argumenteen. De maatschappelijke schade wordt hier verhaald op de mensen die nog blijven roken.

Het is dezelfde redenering als waarom je kerncentrales zou sluiten, je gaat ervan uit de het kernafval probleem oneindig veel groter is dan het CO2-vliegas probleem en daarom moet je het gebruik verbieden. Dus het maatschappij nadeel weegt dus zogezegd niet op tegen de voordelen

Hier ga je als liberaal anarachist uit de bol voor uw jointje, en daar hoef je geen rekening te houden met de maatschappelijke nadelen, en omgekeerd voor kerncentrales neem je klakkeloos het standpunt over, maar dan juist gebaseerd op die maatschappij nadelen.

Eigenlijk probeert politiek die balans te maken, maar je moet wel consequent vanuit dezelfde hoek blijven rederenen en niet het petje opzetten die u past
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 14:01   #228
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom moet de overheid daar op toe zien?
Om de belangen van jouw klanten te beschermen.

Citaat:
Oud 28 mei 2007, 14:04   #229
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
raf
passief roken is even ongezond dan roken, daar bestaan er toch ook studies van komaan jongen, nu loop je 20 jaar achter
Heb ik misschien ergens gezegd dat dat niet zo is?!?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
van de gayparades verbieden, vind ik leuk, doet mij denken aan Mao, die verbood ook dat mensen hun volledige erfenis verteerden aan het erfenisfeest, en de volledige inkomsten verkwanselden aan het huwelijksfeest. Uiteindelijk neigt een maatschappij altijd om af te wijken van de essentiele economische handelingen zie de groot maakt.

Het is zoals spelletjes computers, uw kinderen steken daar werkelijk niets op
Het is zoals roken, er is geen enkel voordeel aan verbonden aan deze handeling

En als je redeneert vanuit die brengt niets op redenering, kun je een verbod argumenteen. De maatschappelijke schade wordt hier verhaald op de mensen die nog blijven roken.

Het is dezelfde redenering als waarom je kerncentrales zou sluiten, je gaat ervan uit de het kernafval probleem oneindig veel groter is dan het CO2-vliegas probleem en daarom moet je het gebruik verbieden. Dus het maatschappij nadeel weegt dus zogezegd niet op tegen de voordelen

Hier ga je als liberaal anarachist uit de bol voor uw jointje, en daar hoef je geen rekening te houden met de maatschappelijke nadelen, en omgekeerd voor kerncentrales neem je klakkeloos het standpunt over, maar dan juist gebaseerd op die maatschappij nadelen.

Eigenlijk probeert politiek die balans te maken, maar je moet wel consequent vanuit dezelfde hoek blijven rederenen en niet het petje opzetten die u past
Ik denk dat je mijn berichten nog eens rustig moet nalezen... Je ziet er blijkbaar zaken in die ik allerminst gezegd heb...

Citaat:
Oud 28 mei 2007, 14:06   #230
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Uitzonderingen, Knuppel... Uitzonderingen... Je balanceert op een hellend vlak.
Zolang de uitzonderingen niet in JOUW kraam passen moet er natuurlijk geen rekening mee worden gehouden.

Die 'uitzonderingsgevallen' kosten de gemeenschap nochtans ook handenvol geld en veel miserie. Ze tasten bovendien evengoed de gezondheid aan van zowel gebruiker als niet gebruiker. Vaak zelfs meer dan meerokers van sigaretten omdat het meedelen in de klappen moeilijker kan ontweken worden. In tegenstelling tot een takaksgebruiker zou een drugsgebruiker immers wél ongelukken begaan om aan zijn behoefte te kunnen voldoen.
Oud 28 mei 2007, 14:07   #231
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Onzin natuurlijk. Probeer maar eens om de rokers in je gezelschap ervan te overtuigen om mee te gaan naar een café waar niet mag gerookt worden als je een avondje wil gaan stappen. Je zal zéér snel kennismaken met het inherente egoïsme van rokers. Feit is dat het altijd de niet-rokers zijn die zich moeten aanpassen aan de rokers. Ik geloof overigens niet in een "vrije markt". Die vrije markt is er alleen in het voordeel van de producent en nooit in het voordeel van de consument. De markt moet wat mij betreft met strenge hand vanuit de overheid gereguleerd worden, zodat de belangen van de consument zoveel mogelijk gevrijwaard blijven. Een rookverbod in cafés is in het belang van de consument. Het zal m.i. trouwens niet zo lang meer duren voor dat verbod er komt en het zal niks te vroeg zijn.
Als roker kan ik ontkennen wat je hier beschrijft, ik rook bv niet in het gezelschap van niet-rokers, of ga gewoon even buiten staan, mischien eerder een kwestie van respect dan iets anders, mer soit.

Persoonlijk vind ik een algemeen verbod wel logischer dan wat men nu ziet, de verkoop toestaan mer het gebruik overal verbieden, maar wat mij wél enorm stoort is het feit dat men bv alcohol misbruik niet durft aan te raken vanuit de politiek, mijn inziens is dat nog steeds een groter gevaar dan rokers
Oud 28 mei 2007, 14:13   #232
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang de uitzonderingen niet in JOUW kraam passen moet er natuurlijk geen rekening mee worden gehouden.

Die 'uitzonderingsgevallen' kosten de gemeenschap nochtans ook handenvol geld en veel miserie. Ze tasten bovendien evengoed de gezondheid aan van zowel gebruiker als niet gebruiker. Vaak zelfs meer dan meerokers van sigaretten omdat het meedelen in de klappen moeilijker kan ontweken worden. In tegenstelling tot een takaksgebruiker zou een drugsgebruiker immers wél ongelukken begaan om aan zijn behoefte te kunnen voldoen.
Als ik het goed begrijp, ben JIJ - voorvechter van individuele vrijheid en zelfbeschikkingsrecht - dus wèl voorstander van een verbod om soft drugs, maar ben je tégen een rookverbod in cafés, waarmee je een hele hoop mensen dwingt om zich neer te leggen bij de ongezonde atmosfeer van rokerige cafés, tenzij ze er voor "kiezen" om thuis te blijven natuurlijk... Een eigenaardig idee van "vrijheid" houd jij er op na hoor...

Citaat:
Oud 28 mei 2007, 14:13   #233
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De klant weegt zelf wel af waar hij het meer of minder belang aan hecht.

Wie niet eens per week wil meeroken in een rookrestaurant kiest er, bijvoorbeeld, voor om slechts twee keer per jaar te gaan eten in een sterrenrestaurant.
Wedden dat op de duur ook in het niet rookvrije restaurant de kwaliteit van voedsel en bediening omhooggaat (indien het waar is dat de meerdeheid niet meer rookt) en het roken naar omlaag?
Oud 28 mei 2007, 14:13   #234
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Je doet net alsof rokers tien jaar vroeger plotseling dood neervallen. Ze gaan wel eerder dood, maar de behandeling van hun door het roken ontstane ziektes kost evenveel geld als die van andere hoor. Daarbij vind ik het niet aanvaardbaar dat mensen doelbewust hun eigen gezondheid naar de knoppen helpen om vervolgens een druk op de gezondheidszorg te leggen. Ook al betalen ze de behandelingen via accijnzen terug.
Ik neem aan dat je je dan ook onthoudt aan alle andere schadelijke stoffen zoals bv alcohol?
Oud 28 mei 2007, 14:15   #235
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ik ze niet dwing om binnen te komen, kunnen ze zelf kiezen wat er in hun belang is.
Als ze er een probleem mee hebben dat er bij mij gerookt wordt, kunnen ze daar met mij over praten. Wie weet overtuigen ze mij wel om mijn café rookvrij te maken.
Oud 28 mei 2007, 14:18   #236
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Als roker kan ik ontkennen wat je hier beschrijft, ik rook bv niet in het gezelschap van niet-rokers, of ga gewoon even buiten staan, mischien eerder een kwestie van respect dan iets anders, mer soit.
Dat vind ik schitterend van je! Het siert je. Als we nu nog alle rokers ervan konden overtuigen dat d�*t de enige juiste manier is, dan was het verbod van Demotte overbodig. De dagelijkse realiteit wijst echter spijtig genoeg op het tegendeel...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik een algemeen verbod wel logischer dan wat men nu ziet, de verkoop toestaan mer het gebruik overal verbieden, maar wat mij wél enorm stoort is het feit dat men bv alcohol misbruik niet durft aan te raken vanuit de politiek, mijn inziens is dat nog steeds een groter gevaar dan rokers
Een zatlap die naast jou aan de toog zit, brengt jouw gezondheid niet rechtstreeks in gevaar (tenzij hij je natuurlijk horendol maakt met zijn dronkenmansgelal ). Iemand die naast jou aan de toog de ene sigaret na de andere paft, brengt jouw gezondheid wèl rechtstreeks in gevaar. Daar schuilt het verschil. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er wat mij betreft best een aantal maatregelen tegen het misbruik van alcohol van overheidswege mogen komen. Maar in dit geval lijkt een verbod me niet de juiste oplossing.

Citaat:
Oud 28 mei 2007, 14:20   #237
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Eigendomsrechten zijn niet onbeperkt en hoeven dat ook niet te zijn. Als jij je niet schikt naar de voorschriften inzake volksgezondheid en brandveiligheid en je bezoekers daardoor in gevaar brengt, dan heeft de overheid het volste recht om jouw "privé-eigendom" te verzegelen (na je uiteraard behoorlijk te hebben aangemaand om je te schikken naar de geldende reglementeringen). Het algemeen belang gaat nog steeds boven jouw individuele belangen en zo hoort het ook.
Het algemeen belang wordt niet bepaald door de politici.
Oud 28 mei 2007, 14:21   #238
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik het goed begrijp, ben JIJ - voorvechter van individuele vrijheid en zelfbeschikkingsrecht - dus wèl voorstander van een verbod om soft drugs, maar ben je tégen een rookverbod in cafés, waarmee je een hele hoop mensen dwingt om zich neer te leggen bij de ongezonde atmosfeer van rokerige cafés, tenzij ze er voor "kiezen" om thuis te blijven natuurlijk... Een eigenaardig idee van "vrijheid" houd jij er op na hoor...

Waar las je dat?

JIJ bent het die achter allerhande verboden en geboden staat. Niet ik.
Ik heb ook nooit iemand gedwongen om zich in rokerige café s of restaurants op te houden, noch tot iets anders.
Voor de zoveelste keer bewijs jij dat het VB van jou niets meer kan leren. Jij steekt die partij in alles naar de kroon.
Oud 28 mei 2007, 14:24   #239
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat neemt natuurlijk niet weg dat er wat mij betreft best een aantal maatregelen tegen het misbruik van alcohol van overheidswege mogen komen. Maar in dit geval lijkt een verbod me niet de juiste oplossing.
Nog maar eens een uitzondering die wél in de kraam van Raf past.

Kan je ook uitleggen waarom een verbod JOU in dit geval weer géén goeie oplossing lijkt?
Oud 28 mei 2007, 14:24   #240
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik ze niet dwing om binnen te komen, kunnen ze zelf kiezen wat er in hun belang is.
Een mens is een kuddedier. Hij beslist meestal niet alleen om op café te gaan. In de meeste gevallen is dat een groepsgebeuren. Als je in een groepje bent waarvan er sommigen roken en anderen niet, zullen de rokers zelden het nodige respect opbrengen voor de niet-rokers om buiten te gaan roken. Een rookverbod is dus een goede zaak.
Citaat:
Als ze er een probleem mee hebben dat er bij mij gerookt wordt, kunnen ze daar met mij over praten. Wie weet overtuigen ze mij wel om mijn café rookvrij te maken.
Dat heeft niets te maken met wat jij wil of niet wil. Jij moet je schikken naar de geldende reglementen.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be