![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() anti-discriminatiewet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.fevlado.be/themas/discrim...minatiewet.pdf
Ik dacht dat politieke voorkeur toch onder levensbeschouwing viel, niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet wel zijn "die de vakbond wil hervormen". En als dat een objectieve en redelijke rechtvaardiging is, dan heeft de vakbond sterk dictatoriale trekjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En we zijn waar we moeten zijn. Raf geeft toe dat het gewoon een repressiewet van het eeuwigdurende regime is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, jij legt Raf zaken in de mond die hij niet gezegd heeft.
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oeh, pietje, wat ben ik toch snood...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Indien vakbonden niet meer kunnen doen waarvoor ze in eerste instantie werden opgericht, dan is er van hervorming geen sprake.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog eens redeneren over vakbondsdienstverlening
1° de vakbond krijgt een vergoeding ifv aantal leden, dus wordt 'royaal betaald om die dienstverlening te doen 2° de vakbond vraagt aan alle werklozen een soort 'socialezekerheidsuitbetaal tax' van welgeteld 10% versus het uitgekeerde bedrag bij een langdurige werkloze 3° economisch schort er hier iets aan ? 1° veronderstel dat je 5% interest betaalt per maand voorschot die je krijgt, zou dus de vakbond voor 500euro of één maand voorschot een 5% interest kunnen rekenen van 2.08euro.. 2° veronderstel dat een dossier veel werk is om inorde te brengen, zou de vakbond kunnen een 25euro per uur consultancy factureren aan de werkloze, Dus in dat geval zou je mogen veronderstellen dat het dossier 10uur werk is ??? 3° Als een geautomatiseerd programma dan de gegevens overneemt in dit geheel, zit je gewoon in een overbetaald systeem ,waar je 250euro belastingen heft als organisatie op die sociale sukkelaars die precies aan de grond zitten. Moest de vakbond daar enig eerlijkheid rond hebben dan zou ze in alle transparantie de totale som die ze per werkloze verdient afficheren. En in het debat gaan met zijn 700.000 klanten waarom het bvb 750euro moet krijgen van de staat en 250euro van de werkloze om die dienstverlening te organiseren... |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
|
![]() Het Hof van Straatsburg volgt trouwens perfect dezelfde redenering.
Laatst gewijzigd door Edina : 3 juni 2007 om 11:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Banneling
|
![]() Brother Paul,
Bron? |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het doet er mij aan denken, het VB zou beter een VAKBOND beginnen die dezelfde dienstverlening doet, maar welgeteld GRATIS zonder lidgeld , en een stuk van de werkloosheids vergoeding die de staat betaalt voor de administratieve kosten DOORSTORT
Dit zou pas DE strategie zijn om die organisaties hun efficientie te doen krijgen. Geef elke werkloze het recht op een administratief efficientere vakbond. En zo de vakbond barrieres zou opwerpen om deze diensten te organiseren; kun je ongetwijfeld daarmee naar Europa, raad van state etc. Evenzo als de barriere zou liggen bij het deel van de koek die de vakbond krijgt bij de sociale verkiezingen, dan ook zou daar een heel leuk proces moeten kunnen aan vastgeknoopt worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filosoof: ik ben een econimische filosoof die doorredeneert op de bestaande structuren en financiele stromingen. En die probeert mij in te beelden welke dienstverlening er precies gebeurt voor de gevraagde som.
Bij banken wordt bvb ee, belegging gehonoreert met 2% instapkosten, daarvan gaat 1% naar de bank en 1% naar de bankier ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |