Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2007, 09:32   #221
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan Bekijk bericht
Van de auto's dat was in het nieuws gekomen, bij de aanslag op de graafmachine of bulldozer was een kameraad getuige.

Ik ga niemand beschuldigen, maar ik vind wel dat men woorden als terrorisme in de mond mag nemen indien men dergelijke zaken uitsteekt, daar was het me voornamelijk om te doen.

Natuurlijk zal geen kraker dergelijk gedrag goedkeuren. Maar indien zij verantwoordelijk zouden zijn, vind k dat men ze gerust terrorist mogen noemen.
Ik denk dat terrorisme impliceert dat er een voldoende grote kans moet zijn op een herhaling van aanslagen. Anders catalogeren we het beter onder vandalisme.

Waar is immers de angst voor indien iemand je auto toetakelt, en wanneer je er vrij zeker van bent dat dit niet opnieuw gebeurt? Toegeven aan terrorisme (=datgene wat terroristen willen) heeft enkel zin indien er een nieuwe bedreiging is.
Vb: Na 9/11 kondigde men nieuwe aanslagen aan. Daar was sprake van terrorisme.

Waar zie jij de kans op nieuwe vernielingen in Leuven?

Laatst gewijzigd door Andy : 24 juni 2007 om 09:33.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 09:45   #222
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik denk niet dat er 1 kraker tussenzit die dat niet goedkeurt.
dan denk jij verkeerd.
Eerst misschien is gaan rondvragen bij de krakers voor je zoiets zegt, heel wat van mijn vrienden keuren dit volledig af, de ex-bezetters van de villa hebben trouwens nog opgeroepen tot een vreedzame betoging.

Laatst gewijzigd door An Arkos : 24 juni 2007 om 09:55.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 11:46   #223
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel leden van het VWS waren er nu bij ???
Die zijn toch grote voorstander van "kraken " ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 14:13   #224
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
allez, interessant. op welke 'extreem-linkse' betogingen bent u al geweest misschien?
Leuk om zien hoe je het terug wil goedpraten.
Telkens er zo'n betoging is tonen ze het op tv en steeds opnieuw rellen,den boel kapot maken en luid nonsens zitten roepen,bendeke marginalen zijn het.
Je kan ze er zo op straat uithalen als ik in bv gent int stad loop.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 14:14   #225
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
als snobs altijd neerkijken op mensen die geen merkkledij dragen, dan mag het toch ook wel eens andersom zijn, niet?
Man man,mij intresseert het geen moer wat een ander draagt tenzij het hier al helemaal niet thuis hoort(zoals een hoofddoek).
Het zijn uw vriendjes die steeds vies naar anderen kijken omdat ze mooie en dure kledij dragen,niet omgekeerd.
Oud 24 juni 2007, 14:16   #226
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zeg, bestaan er hier genuanceerde visies?

Eerst en vooral. Ik keur de reden van de betoging niet goed. Leegstand aanklagen => daar ben ik 100% voorstander van. Ook van kraken. Maar als het huis dan wordt gebruikt, respecteer dat dan ook.
Maar goed, 'ze' doen maar.

Ten tweede. In België is er nog altijd betogingsrecht. Al wie die mensen dus met rubberen kogels uit elkaar wilt jagen, puur omdat het een (linkse) betoging is, zijn natuurlijk mensen die de rechtstaat niet respecteren. Of ze daar trots op zijn, is hun zaak.

Ten derde. Er was massaal véél politie aanwezig. Achteraf gezien buiten proportie. Maar dat kun je natuurlijk nooit op voorhand weten.

Ten vierde. De politie was vrij hard in zijn optreden. Ik vind dat begrijpbaar, omdat je nooit weet hoe zoiets kon uitdraaien. Van wat ik weet probeerden ze vooral de groep samen te houden én hebben ze alle kleine fragmentjes die zich van de grote groep hebben afgescheiden zoveel mogelijk proberen aan te houden/tijdelijk vast te zetten. Dat is logisch. Stel u voor dat ze die 200 man 'gewoon' door Leuven laten zwermen, dan is dat véél moeilijker om in het oog te houden en dan is de kans dat er een bepaalde groep grote schade kan aanbrengen, veel groter. Dat is preventief optreden, idd. Maar in zo'n gevallen is dat begrijpbaar.

Ten vijfde. Het gros van die krakers heeft een job en een betalende woonst. Het is maar dat je het weet. (Als je de jongeren/studenten niet meetelt, natuurlijk.) Die mythe van de niet-werkende anarchist mag je toch al tijden naar het rijk der fabelen verwijzen.

Ten zesde. De stad Leuven heeft die middelen ingezet, de stad Leuven mag ze betalen. Betogingsrecht ftw. Daar moeten de betogers niet voor opdraaien. (Natuurlijk moeten ze voor de schade die aangebracht is wel betalen, indien men die mensen te pakken kan krijgen. Maar die kans is helaas klein.)

Ten zevende. Het overgrote merendeel van die 200 man heeft gisteren niets verkeerd gedaan, buiten geparticipeerd aan een betoging. Niet meer en niet minder dan dat. De gene die ruiten zijn beginnen ingooien worden hopelijk gevat, maar ik zou niet weten waarom we ze allemaal over dezelfde kam moeten scheren.
Jij weet niet wat hard optreden is.
De politie was nog heel zacht en veel te braaf in mijn ogen voor dat gespuis.
Oud 24 juni 2007, 14:31   #227
Don Quichote
Banneling

Standaard

Het gros van die krakers heeft een job en een betalende woonst. Het is maar dat je het weet. (Als je de jongeren/studenten niet meetelt, natuurlijk.) Die mythe van de niet-werkende anarchist mag je toch al tijden naar het rijk der fabelen verwijzen.
---------------------

Volgens mij is de typische kraker ordinair werkschuw tuig.
Steuntrekkers, die te lui zijn om te werken.
Parasieten op de kap van de arbeider.

Ik heb er al een paar tegengekomen, en zij hadden bovenstaand profiel.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 14:44   #228
Breinsmurf
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Breinsmurf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Het is verbluffend om te zien hoe zelfs bij forumgebruikers hier nu al de echt fascistische techniek is doorgedrongen om iedereen die zich niet conformeert een "terrorist" te noemen.

Vanaf nu moet iedereen die op zo'n gratuite wijze het terrorisme-discours bezigt onmiddellijk zelf een terrorist genoemd worden. Want dit soort intellectueel bedrog is de ware voedingsbodem van het hedendaagse terrorisme.
Geldt dit dan ook voor pseudo-revolutionairen (vaak met bourgeois ouders die de anarchistische folie van hun offspring financieren) die politie-optreden beschrijven als terrorisme, die agenten omschrijven als staatsterroristen?

graag dan....

Laatst gewijzigd door Breinsmurf : 24 juni 2007 om 14:55.
Breinsmurf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 15:29   #229
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Jij weet niet wat hard optreden is.
De politie was nog heel zacht en veel te braaf in mijn ogen voor dat gespuis.

Blablablablablablablablablabla, blablablaaablaaat.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 16:25   #230
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Bon, harde taal is hier dus gewenst. Goed: elken bourgeois die een huis koopt en het langer dan 10 jaar laat leeg staan om speculatieve redenen verliest dat huis. Zo gaan we dat ne keer aanpakken.

Als de staat met zo'n zeer rationele maatregel niet meewil, dan moeten we de staat als een gevaarlijk instrument van de status-quo beschouwen. De staat wordt in dat geval - zo eist de Rede - illegitiem genoemd. Ze omverwerpen is dan de plicht van elke burger.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 16:38   #231
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bon, harde taal is hier dus gewenst. Goed: elken bourgeois die een huis koopt en het langer dan 10 jaar laat leeg staan om speculatieve redenen verliest dat huis. Zo gaan we dat ne keer aanpakken.
Bon , wat met huizen die leegstaan wegens andere redenen ??? Ik denk aan erfenisproblemen en zo ... of bij een moeilijke echtscheiding ???
Soms staat een huis leeg omdat het onbewoonbaar is verklaard , en de eigenaar geen geld heeft voor renovatie of afbreken/bouwen ....
Niet iedereen speculeert ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 24 juni 2007, 16:59   #232
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Als je een van bedoeling geweldloze betoging met 200 man als een daad van terrorisme bestempelt dan zijn we uitgepraat.
Van bedoeling geweldloos?
Met die anarchisten?

Die kicken op chaos en geweld. Die hebben nog nooit geweldloos betoogd.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 17:01   #233
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
alsof flikken daarover mogen discussiëren en dan stemmen of zo. alsof de rank-and-file stoottroepen enig idee hebben van wat de strategie is die meneer de commissaris uit zijn hoed zal toveren.
Ik ben blij dat die "stoottroepen" er zijn om brave burgers en hun eigendom te beschermen tegen het anarchistische vandalisme en geweld.
Citaat:
overigens, 'flikken zijn ook maar gewone mensen die hun werk doen' is toch wel een heel vreemde stelling. flikken zijn degenen die het machtsmonopolie van de staat uitoefenen, toch moeilijk te vergelijken met een kassierster of weet ik veel wie. zou je ook zoiets zeggen tegen Spartacus en zijn slavenopstand: 'hé, gasten, die romeinse soldaten, dat zijn ook gewoon mannen die hun werk doen hé, ge moet die een beetje sparen'
Een geluk dat de staat een machtsmonopolie heeft! Vind u soms dat iedereen recht heeft om met geweld zijn wil door te drukken?
Ik heb liever dat de staat het "machtsmonopolie" in handen heeft dan dat ik op straat bang moet zijn van bendes gewelddadige anarchisten.
Oud 24 juni 2007, 17:01   #234
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Van bedoeling geweldloos?
Met die anarchisten?

Die kicken op chaos en geweld. Die hebben nog nooit geweldloos betoogd.
Hoe ??? Dat zijn toch die "peace-minded" betogers die in Rostok waren ....
Oud 24 juni 2007, 17:03   #235
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is verbluffend om te zien hoe zelfs bij forumgebruikers hier nu al de echt fascistische techniek is doorgedrongen om iedereen die zich niet conformeert een "terrorist" te noemen.
Het gaat hier om geweldpleging, vandalisme, met stenen gooien naar de politie en het aanvallen van de pers. Dat is meer dan "niet conformeren." Dat is chaos en geweld gebruiken.
Oud 24 juni 2007, 17:05   #236
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder Bekijk bericht
noem jij jezelf dan wel extreem-links ?

btw, mijn pa was ook maar gewoon een fabrieksarbeider hoor, zeker geen rijkeluis
Ik zei dan ook dat het "voor een deel" was... Het percentage ideologisch onderbouwde anarchisten is zeker hier vandaag de dag bedroevend laag.
Oud 24 juni 2007, 17:06   #237
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Pas op, de volgende keer gaat de spontante volksmassa tegen de NSV! nog groter zijn! Binnenkort zitten ze minstens aan een miljoen tegenbetogers.
Ik snap niet dat ze die marsen tegen het NSV blijven verdedigen. Het NSV heeft steeds een zeer goede ordedienst en de NSV betoging zelf gebeurt meestal zonder problemen, vandalisme of geweld.

De anarchisten echter, dat is een ander verhaal. Is er eigenlijk al één anti-NSV betoging geweest waar de anarchisten niet begonnen zijn met stenen te gooien naar de politie?
Oud 24 juni 2007, 17:06   #238
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan Bekijk bericht
euhm, die krakers hebben afgelopen week een aantal luxewagens in brand gestoken evenals een bulldozer toegetakeld met een zelfgemaakte bom ... dat vind ik daden die redelijk dicht bij terrorisme aanleunen.
Eindelijk de stem der rede!
Oud 24 juni 2007, 17:07   #239
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Bon , wat met huizen die leegstaan wegens andere redenen ??? Ik denk aan erfenisproblemen en zo ... of bij een moeilijke echtscheiding ???
Soms staat een huis leeg omdat het onbewoonbaar is verklaard , en de eigenaar geen geld heeft voor renovatie of afbreken/bouwen ....
Niet iedereen speculeert ...
Nee, maar dat kunt ge allemaal heel goed wettelijk omkaderen.

-Bij leegstand door zogenaamde erfenisproblemen moeten die mensen dat maar aantonen (hun bewijzen kunnen ze halen bij de rechtbank, bij notarissen, bij advocaten - waaruit dan zal blijken dat de erfenis inderdaad betwist wordt).

-Bij leegstand door zogenaamde echtscheidingsproblemen, idem dito; ge kunt dat aantonen dat ge aan zo'n scheidingsprocedure bezig zijt; zelfde soort bronnen.

Den bewijslast zal dus bij de mensen liggen die betwisten dat ze hun goed laten leegstaan om andere dan speculatieve redenen.

Van ieder huis dat langer dan 10 jaar leegstaat wordt a priori aangenomen dat het daar staat te rotten om later meer op te brengen. Zoniet, moet ge dat maar aantonen.

Geen gezever dus in dit systeem.

Laatst gewijzigd door C2C : 24 juni 2007 om 17:10.
Oud 24 juni 2007, 17:09   #240
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Het gaat hier om geweldpleging, vandalisme, met stenen gooien naar de politie en het aanvallen van de pers. Dat is meer dan "niet conformeren." Dat is chaos en geweld gebruiken.
Ja maar een Berlijnse Muur bouwen rond uw fermette en zo de verschrikkelijke status quo helpen promoten is veel groter geweld. Da's zelfs geen terrorisme, da's totalen Krieg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be