![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wie vind dat levenslang "levenslang" moet zijn ? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
57 | 64,77% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
31 | 35,23% |
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je het dan toch over "beschavingen" hebt... Vindt je persoonlijk dat mensen op mekaar stapelen, met twee of drie in cellen van 3*3m² die zelfs een huisjesmelker niet zou willen verhuren, een "beschaving" als de onze waard is?
![]() |
#222 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe bedoeld u? Is het zo niet gebeurt misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof iemand die zijn rechten van verdediging gebruikt automatisch de maximumstraf zou krijgen. Dat zou willen betekenen dat bijna iedereen de maximumstraf zou krijgen, hoor...
![]() maar soit, het zal waarschijnlijk nooit goed zijn, voor de enen is justitie veel te laks, voor de anderen, veel te streng. Zolang die twee uitersten er zijn, zal men het wel niet zo slecht doen.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 2 juli 2007 om 14:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die mensen die in zo'n cellen zitten (degene die zware misdaden begaan hebben) verdienen niet beter. Zij zijn onze "beschaving" niet waard, dus naar hun omstandigheden moet niet gekeken worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
|
![]() Ik denk dat dat alleen maar, vrijwillig, gebeurt op campings en dan heet het "recreatie".
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#227 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#229 |
|
![]() Toch al heel mooi dat brandmerken, oor/neus-afsnijden en vierendelen inmiddels is afgeschaft en hand/voet-verwijderen nog niet ingevoerd.
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ineens mag iets niet meer omdat het "barbaars" zou zijn, komaan hé... ![]()
![]() |
![]() |
#232 | |
|
![]() Citaat:
De wet Franchimont zegt toch dat men het recht heeft van te zwijgen. De rechter geeft ze toch levenslang omdat ze niet gepraat hebben, dat zijn toch die rechter zijn woorden. Dus rechten van de verdedeging gebruiken kost u de maximumstraf. Ik doe het ook altijd zo als ik opgepakt wordt, ik wens geen verklaring af te leggen, dat is alles wat ik zeg. Dan gaat het altijd rechtstreeks naar de gevangenis. En als ze daar komen om me uit te halen om te ondervragen ga ik niet mee. Dat gaat zo: de celdeur gaat open en de chef zegt, kom, uithaling. Dan zeg ik nee. De chef terug: hoe nee? Ik terug: nee, wat versta je daar niet aan? De chef: allee joeng die mannen staan beneden. Ik terug: doet me lol, stuur ze maar weg. De chef: ?!? Ik terug: ja stuur ze maar door, ik ga met die klootzakken nergens heen. De chef: ik zal het dan maar gaan zeggen. Kost me dan ook altijd de maximum straf. Omdat ik van de rechten van de verdedeging gebruik maak, ik wens geen verklaring af te leggen. Trouwens, dat wordt me dan nog eens gezegd bij de onderzoeksrechter. Die zegt zo, je legt geen verklaring af, dat gaat de rechter helemaal niet sympatiek vinden, die gaat je hard straffen. Begrijpt u nu waarom ik zeg als men van de rechten van de verdedeging gebruik maakt men de maximumstraf krijgt? U zegt in uw post dat iedereen dan de maximumstraf zou krijgen, dat is helemaal niet waar. De meesten schijten zo hard in hun broek dat ze iedereen die ze kennen er bij lappen. Knappe gasten toch nee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is waar dat veel rechters zich "gekrenkt" voelen wanneer een beklaagde weigert te verschijnen. Het is waar dat een aantal onderzoeksrechters de voorlopige hechtenis als dwangmiddel gebruiken. Die scheeftrekkingen bestaan, terwijl het niet zou mogen. Maar in veel dossiers ziet men toch dat de rechter een "normale" straf heeft opgelegd, terwijl de beklaagde zijn rechten van verdediging heeft gebruikt.
![]() |
![]() |
#234 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat me dan ook vooral over het recht op zwijgen, wie daar van gebruik maakt krijgt de maximumstraf. Zoals dat in een rechtstaat dus niet gebeurt. Kijk maar naar Holland, daar zijn die Nomads allemaal vrijgesproken van moord. De rechter in zijn vonnis zei: als we ze allemaal schuldig verklaren zitten er onschuldigen in de gevangenis. En dat willen we niet in een rechtstaat. Dat is rechtspreken, dat is korrekt, daar kunnen de rechters hier nog wat van leren. De mensen hier zijn de naam rechter niet waardig, alhoewel er hier en daar uitzonderingen zijn, dat weet ik wel. Maar die worden snel weggehaald van hun rechterplaats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
|
![]() Misschien toch wel wijs, dat niet alle landen meteen het Nederlands criminelenparadijs navolgen.
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja maar toch, ze spelen er toch soms letterlijk mee hoor. En je moet eens opletten hoe dat gaat. Rechter 1 (eerste aanleg) geeft een normale of een lage straf. Parket gaat er tegen in beroep en rechter 2 (hof van beroep) geeft de volle laag. Wat er tussenin is gebeurt de kabouters mogen het weten om van laag naar maximum te geraken. Niks immers. En wanneer er een fout is, wat toch geregeld voorkomt natuurlijk trekt hof van cassatie zich die ook al niet "altijd" aan en geven ze een antwoord op een vraag die niet gesteld is door uw advocaat. Case close en de armbandjes kunnen aan en je hebt niks meer om uw recht te gaan halen. Dat is wel de praktijk dikwijls hoor. In correctioneel wel te verstaan, burgelijke zaken lopen anders.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 2 juli 2007 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jongen toch. Nu kan je bv niet meer zitten voor niet betalen van verkeersovertredingen. Maar moest je weten hoeveel duizenden dat wel gedaan hebben, en lang soms, je zou er niet goed van worden. Of landloperij, of allimentatie niet betaald. Of gewoon douane en accijnzen wat ontdoken. Of belastingen. Kom, dat zijn geen "zware" misdaden in mijn ogen allemaal.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 2 juli 2007 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En antwoord ook eens op mijn vraag: Vindt je persoonlijk dat mensen op mekaar stapelen, met twee of drie in cellen van 3*3m² die zelfs een huisjesmelker niet zou willen verhuren, een "beschaving" als de onze waard is?
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ons strafsysteem is verre van perfect, maar zo slecht is het ook nu niet. Dat er zaken moeten veranderen, volledig mee eens, maar door op alles en nog wat te kakken, zal men er ook niet geraken hoor, en door van een aantal voorbeelden automatisch "de norm" te maken, zal men nog minder ver geraken ...
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een vergissing daar kan ik nog mee leven, maar dat gaandeweg alle anderen expres meestappen in de leugen vind ik wel bijzonder erg. Behalve dat het trouwens afgedrukt is ooit in een vakblad voor advocaten links of rechts ben ik er wel niets mee opgeschoten, ook dat is hier schering en inslag. En ik weet niet op welke dienst u werkt, maar meerdere directeurs van de gevangenis hebben het trouwens ook aangeklaagt bij parket of ministerie, en daar al evengoed een blabla antwoord op gekregen. Ze hebben het mij zelfs laten lezen. Ik mocht er geen dag gezeten hebben! Dat zijn de woorden van meerdere gevangenis directeurs zelve en van mijn advocaat ook nog eens. Maar langs de andere kant konden ze mij ook niet laten gaan zonder toestemming. Pure gijzeling was het, kidnapping! En nog eens expres ook. En al de anderen zwegen. Voor wie? Voor hun jobke. Voor dat! En die claimen dan van zichzelf dat ze de heilige zelf zijn. Ge ziet wat ze doen voor een ander...absoluut niks!
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 2 juli 2007 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |