Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Vind u dat met dit gebaar Israël een belangrijke stap tot vrede zet?
Ja, want van Palestijnse zijde is er nog geen eenzelfde intiatief op komst 12 22,64%
Ja, maar er is nog veel werk aan de winkel 12 22,64%
Neen, Israël en de Joden moeten vernietigd worden, sieg heil 29 54,72%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2007, 15:42   #221
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ok, dan zal ik dat berichten dat u mij de link hebt gegeven.
U registreert zich?

Das is goed voor mijn WAB-imago.

U bent een liberale Moslim, zie ik. Die zijn daar heel welkom, wegens gebrek aan zulke mensen die het vanuit een ander perspectief kunnen presenteren.

Laatst gewijzigd door migrantenjong : 5 september 2007 om 15:43.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 15:50   #222
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
U registreert zich?

Das is goed voor mijn WAB-imago.

U bent een liberale Moslim, zie ik. Die zijn daar heel welkom, wegens gebrek aan zulke mensen die het vanuit een ander perspectief kunnen presenteren.
Oud 5 september 2007, 15:55   #223
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou ik je mogen vragen om het nazi-beeldje in je signatuur te verwijderen. Zulke beelden hebben al eerder voor ruzies gezorgd op dat forum.
Oud 5 september 2007, 16:24   #224
Lincoln

Standaard

Citaat:
Zou ik je mogen vragen om het nazi-beeldje in je signatuur te verwijderen. Zulke beelden hebben al eerder voor ruzies gezorgd op dat forum.
Serieus ? Ik heb pas een uitbrander gekregen van de moderatie, maar ik heb dat nu rechtgezet !
Oud 5 september 2007, 16:28   #225
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Serieus ? Ik heb pas een uitbrander gekregen van de moderatie, maar ik heb dat nu rechtgezet !
Waarom gebruikte u dit als symbool in je signatuur, als ik vragen mag?

O ja, pas op voor Officer of Engineers. Hij is de officiele China-expert van het Canadees leger, en soms bijt hij.

Laatst gewijzigd door migrantenjong : 5 september 2007 om 16:30.
Oud 5 september 2007, 16:35   #226
Lincoln

Standaard

Citaat:
Waarom gebruikte u dit als symbool in je signatuur, als ik vragen mag?

O ja, pas op voor Officer of Engineers. Hij is de officiele China-expert van het Canadees leger, en soms bijt hij.
Oh , er zit niets achter ,persoonlijk zocht ik naar een symbool voor mijn sig maar heb niets gevonden buiten de religieuse textjes, doordat het verboden is om "religieuse" commentaren te geven of in het minste een blijk uit die richting te geven dacht ik dat dat ook voor de symbolen gelden, daarom zocht ik naar het dichtsbijzijnde symbool die mijn personaliteit weerkaatst, en dat was inderdaad maar ook helaas (natuurlijk) "de swastika" !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 5 september 2007 om 16:37.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 16:38   #227
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh , er zit niets achter ,persoonlijk zocht ik naar een symbool voor mijn sig maar heb niets gevonden buiten de religieuse textjes, doordat het verboden is om "religieuse" commentaren te geven of in het minste een blijk uit die richting te geven dacht ik dat dat ook voor de symbolen gelden, daarom zocht ik naar het dichtsbijzijnde symbool die mijn personaliteit weerkaatst, en dat was inderdaad maar ook helaas (natuurlijk) "de swastika" !
Op welke manier is de Swastika een weerspiegeling van u persoonlijkheid?
Oud 5 september 2007, 16:43   #228
Lincoln

Standaard

Citaat:
Op welke manier is de Swastika een weerspiegeling van u persoonlijkheid?
Het symbool opzich heeft daar weinig van doen, wel als ik mijn religieus "djellaba" weg neem, maw als ik van mijn "religie" ontbind dan ben ik een perfecte rebel, koppig, maar ook puur , extreem en zuiver ! En dat is ook het geval van de swastika in de context van het nazisme en niet buiten de context anders was de swastika niets anders dan een symbool die gebruikt werd bij de vroegere germanen en kelten !

Zonder mijn religie dan denk ik dat ik een gevaarlijk persoon zou kunnen zijn , maar gelukkig leerde ik doorgaans mijn religie veel dingen die ik niet ken, en dat een metaal niet enkel gebruikt kan worden voor oorlogs-materiaal maar ook gebruikt kan worden voor goede doeleinden die zeer liefdadig en nuttig uitkomen voor de mensen !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 5 september 2007 om 16:47.
Oud 5 september 2007, 17:02   #229
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Het symbool opzich heeft daar weinig van doen, wel als ik mijn religieus "djellaba" weg neem, maw als ik van mijn "religie" ontbind dan ben ik een perfecte rebel, koppig, maar ook puur , extreem en zuiver ! En dat is ook het geval van de swastika in de context van het nazisme en niet buiten de context anders was de swastika niets anders dan een symbool die gebruikt werd bij de vroegere germanen en kelten !

Zonder mijn religie dan denk ik dat ik een gevaarlijk persoon zou kunnen zijn , maar gelukkig leerde ik doorgaans mijn religie veel dingen die ik niet ken, en dat een metaal niet enkel gebruikt kan worden voor oorlogs-materiaal maar ook gebruikt kan worden voor goede doeleinden die zeer liefdadig en nuttig uitkomen voor de mensen !
Aha, uiterst interessant. Ook mijn standpunt over het symbool. Het is niet omdat een zekere Oostenrijkse scatoloog het symbool gebruikte, dat het direct slecht is. Net zoals Lonsdale een sportief boksersmerk is en blijft, ookal dragen kale debielen dit.

Een gevaarlijk persoon? Verklaar u nader.

Wij verschillen misschien sterk op veel standpunten, maar het feit dat u een liberale Moslim met hersenen om alles nuchter te zien is voldoende voor mij om u te respecteren.

Laatst gewijzigd door migrantenjong : 5 september 2007 om 17:03.
Oud 5 september 2007, 17:13   #230
Lincoln

Standaard

Citaat:
Aha, uiterst interessant. Ook mijn standpunt over het symbool. Het is niet omdat een zekere Oostenrijkse scatoloog het symbool gebruikte, dat het direct slecht is. Net zoals Lonsdale een sportief boksersmerk is en blijft, ookal dragen kale debielen dit.

Een gevaarlijk persoon? Verklaar u nader.

Wij verschillen misschien sterk op veel standpunten, maar het feit dat u een liberale Moslim met hersenen om alles nuchter te zien is voldoende voor mij om u te respecteren.
Min of meer, ik denk dat ieder mens een gevaarlijke object is indien de moraliteit afwezig is in de mens zelve,.

Als je iemand in de gevangenis steekt of in een donkere kamer en wordt daarbovenop ontmenselijkt door allerlei vernederingen en martelingen dan maak je van een mens een monster,.
Niet dat ik gevangen werd maar in iedere "ik" bestaat het negatieve "ik", en als die negatieve "ik" onbeheersbaar wordt door de moraliteit (waarden en normen) te ontnemen dan wordt deze "ik" gewoon een lopende bom in de maatschappij !

Thx, nice to meet u.

Off-topic, alhoewel...
Oud 6 september 2007, 00:29   #231
blabylonia
Partijlid

blabylonia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Nee hoor. Want de Italianen (Romeinen), de Duitsers (Germanen), de Spanjaarden en de Nederlanders hebben hier nooit en legitieme staat opgericht met eigen munten, belastingsschalen, ambasadeurs, scholen, tempel, vorstenhuis, hoofdstad noem maar op.

Daar is niks racistisch aan beste Gun. Dat is geschiedenis.

Paulus.
Onder 'hun' munten hebben 'we' handel gedreven; 'ons' bestaan opgebouwd. Ze waren ons opgedrongen, en wij waren "louter" een provincie van een verafgelegen centralistische macht, maar ze waren toen wel van kracht
.
Vazallen, leenheren, temporele godsdienstbeoeffenaars, we zijn het allemaal geweest..

Een bedenking: en wat maakt het dan nog uit?
'We' zijn door 'hen' onderworpen geweest, hebben eronder geleden, maar er ook vruchten van geplukt. Wat maakt het verschil dan wel uit?
Misschien is 'onze' locale collectieve geest er ontwikkelder door geworden..

Wat naar mijn mening echt telt, is wat _nu_ (aan het) gebeur(en)t (is)..
En dat binnen het kader van het globale vazal-dom..
En wat de impact ervan is op de 'kleine' Belg/Vlaming, en op de ''anders gelocaliseerde'' globale mensheid..

Beste Groeten

Laatst gewijzigd door blabylonia : 6 september 2007 om 00:32.
blabylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 00:51   #232
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Nee hoor. Want de Italianen (Romeinen), de Duitsers (Germanen), de Spanjaarden en de Nederlanders hebben hier nooit en legitieme staat opgericht met eigen munten, belastingsschalen, ambasadeurs, scholen, tempel, vorstenhuis, hoofdstad noem maar op.

Daar is niks racistisch aan beste Gun. Dat is geschiedenis.

Paulus.
Kleur het hoe je wil Paulus, in onze regio's maakten we deel uit van hun legitieme staat, hebben we betaald met hun munten, hier waren wel degelijk scholen, tempels, ... van hun makelij.

Mijn excuses maar voor mij blijft het puur rascisme.
Oud 6 september 2007, 06:35   #233
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Kleur het hoe je wil Paulus, in onze regio's maakten we deel uit van hun legitieme staat, hebben we betaald met hun munten, hier waren wel degelijk scholen, tempels, ... van hun makelij.

Mijn excuses maar voor mij blijft het puur rascisme.
Nee hoor. Wij waren slechts provincies. Israël werd gesticht en had een hoofdstad en een vorstenhuis. Dat is toch wel wat anders dan slechts een veroverd gebied van een reeds bestaand rijk. Dat is iets nieuws.

En nog iets.

Volgens mij en alle woordenboeken ter wereld is er maar sprake van racisme, wanneer men bij het beoordelen van zijn medemens, diens ras als criterium laat meetellen.

Ik weet niet welke betekenis jij aan racisme geeft, maar ik raad je aan om deze te toetsen aan de werkelijkheid.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 06:37   #234
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blabylonia Bekijk bericht
Onder 'hun' munten hebben 'we' handel gedreven; 'ons' bestaan opgebouwd. Ze waren ons opgedrongen, en wij waren "louter" een provincie van een verafgelegen centralistische macht, maar ze waren toen wel van kracht
.
Vazallen, leenheren, temporele godsdienstbeoeffenaars, we zijn het allemaal geweest..

Een bedenking: en wat maakt het dan nog uit?
'We' zijn door 'hen' onderworpen geweest, hebben eronder geleden, maar er ook vruchten van geplukt. Wat maakt het verschil dan wel uit?
Misschien is 'onze' locale collectieve geest er ontwikkelder door geworden..

Wat naar mijn mening echt telt, is wat _nu_ (aan het) gebeur(en)t (is)..
En dat binnen het kader van het globale vazal-dom..
En wat de impact ervan is op de 'kleine' Belg/Vlaming, en op de ''anders gelocaliseerde'' globale mensheid..

Beste Groeten
We hebben geen legitieme staat opgericht. Dat is het verschil.

Paulus.
Oud 6 september 2007, 22:09   #235
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor. De Joden waren eerst.

Paulus.
Dit is te belachelijk voor woorden, Paulus:

1. Er is geen enkel bewijs dat de huidige Israëli's afstammelingen zijn van de Joden van 2000 jaar geleden. Met name voor de Ashkenazen kunnen we er zeker van zijn dat er geen enkele band bestaat. En ook de Sefarden zullen wel sterk "gemengd" geraakt zijn.

2. Zelfs al waren de huidige Israëli's directe afstammelingen van het volk dat 2000 jaar geleden, overigens uit eigen beweging, in de diaspora vertrok, dan nog is het absurd om gebieden te claimen die men 2000 jaar geleden verlaten heeft.

3. Zelfs al zou men de Israëli's een "recht van terugkeer" toekennen, dan nog zou hen niet het recht te geven om Palestijnen te vermoorden, hun huizen te vernietigen, hen uit hun huizen te verdrijven, hun olijfbomen te vermoorden, enzovoort.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 06:40   #236
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dit is te belachelijk voor woorden, Paulus:

1. Er is geen enkel bewijs dat de huidige Israëli's afstammelingen zijn van de Joden van 2000 jaar geleden. Met name voor de Ashkenazen kunnen we er zeker van zijn dat er geen enkele band bestaat. En ook de Sefarden zullen wel sterk "gemengd" geraakt zijn.
Als één volk op aarde bestaat die kan claimen zich niet te mengen met andere volken, dan zijn het wel de Joden. Niemand beweert dat er geen uitzonderingen bestaan, maar het is zelfs en religieus voorschrift om dat niet te doen. Het is dank zij deze regel dat zij verschillende ballingschappen wisten te doorstaan. Onder meer door de Meden en de Persen en door de Babyloniërs. Tot in het jaar 72 na Christus werden alle stambomen bewaart in de Tempel te Jeruzalem evenals in hun Heilige schriften. De Sefarden en de Ashckenazen zijn groepen Joden die zich in Nederland vestigden komende uit Spanje enerzijds en Oost-Europa en Hog-Duitsland anderszijds. Deze groepen waren op de vlucht voor vervolging en er is geen enkele reden om aan te nemen dan zij andere stamvaders zouden hebben.

Het is juist de trots van de gemeenschap dat zij zich niet onder ander volken mengen.

Je argument slaat nergens op.

Citaat:
2. Zelfs al waren de huidige Israëli's directe afstammelingen van het volk dat 2000 jaar geleden, overigens uit eigen beweging, in de diaspora vertrok, dan nog is het absurd om gebieden te claimen die men 2000 jaar geleden verlaten heeft.
Men heeft het niet verlaten, men is er verjaagd geweest. Het is exact hetzelfde argument dat de Palestijnen gebruiken om Israël te claimen. Als men het argument van "wij waren eerst" wil gaan gebruiken om het eigendomsrecht van Israël op te eisen, is het niet meer dan redelijk om voldoende ver in de geschiedenis terug te gaan en totaal oneerlijk, onredelijk, partijdig zelfs, om slechts terug te gaan naar een periode in de geschiedenis waarin de Joden in minderheid waren.

Citaat:
3. Zelfs al zou men de Israëli's een "recht van terugkeer" toekennen, dan nog zou hen niet het recht te geven om Palestijnen te vermoorden, hun huizen te vernietigen, hen uit hun huizen te verdrijven, hun olijfbomen te vermoorden, enzovoort.
Het recht op terugkeer van de Joden naar Israël is al toegekend. Dat is reeds een feit.

Bovendien, hebben de Arabieren nergens in het Midden-Oosten zoveel rechten als zij hebben als burger van Israël. Wat de Palestijnen aangaat, is het duidelijk dat zij Israël van de kaart willen vegen. Tjah? Wat doe je dan hé?!

Paulus.
Oud 7 september 2007, 11:38   #237
Lincoln

Standaard

Citaat:
Als één volk op aarde bestaat die kan claimen zich niet te mengen met andere volken, dan zijn het wel de Joden. Niemand beweert dat er geen uitzonderingen bestaan, maar het is zelfs en religieus voorschrift om dat niet te doen. Het is dank zij deze regel dat zij verschillende ballingschappen wisten te doorstaan. Onder meer door de Meden en de Persen en door de Babyloniërs. Tot in het jaar 72 na Christus werden alle stambomen bewaart in de Tempel te Jeruzalem evenals in hun Heilige schriften. De Sefarden en de Ashckenazen zijn groepen Joden die zich in Nederland vestigden komende uit Spanje enerzijds en Oost-Europa en Hog-Duitsland anderszijds. Deze groepen waren op de vlucht voor vervolging en er is geen enkele reden om aan te nemen dan zij andere stamvaders zouden hebben.

Het is juist de trots van de gemeenschap dat zij zich niet onder ander volken mengen.

Men heeft het niet verlaten, men is er verjaagd geweest. Het is exact hetzelfde argument dat de Palestijnen gebruiken om Israël te claimen. Als men het argument van "wij waren eerst" wil gaan gebruiken om het eigendomsrecht van Israël op te eisen, is het niet meer dan redelijk om voldoende ver in de geschiedenis terug te gaan en totaal oneerlijk, onredelijk, partijdig zelfs, om slechts terug te gaan naar een periode in de geschiedenis waarin de Joden in minderheid waren.

Het recht op terugkeer van de Joden naar Israël is al toegekend. Dat is reeds een feit.

Bovendien, hebben de Arabieren nergens in het Midden-Oosten zoveel rechten als zij hebben als burger van Israël. Wat de Palestijnen aangaat, is het duidelijk dat zij Israël van de kaart willen vegen. Tjah? Wat doe je dan hé?!

Paulus.
De palestijnen en de "joden", maw de vroegere israelieten (kinderen van jacob) en de canaanieten zijn uit dezelfde stammen voortgekomen, de semitische groepen uit het MO behoren tot één enkel famillie, door te zeggen dat de palestijnen niet tot de "canaanietische" grond gebied behoren, hoe verklaar je dan de komst van zowel de hebreeuwen als de palestijnen ?

De clan die niet geemigreerd was en die bleven zijn de canaanieten zelf en de clan die emigreerde omwille van de handel enz,... zijn de hebreeuwen, abraham zelf was een emigrant uit "Or" nabij de eufraat !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 7 september 2007 om 11:39.
Oud 7 september 2007, 12:17   #238
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Pure kwatch en ik verdenk je ervan dat je dit ook weet.
Oud 7 september 2007, 12:53   #239
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De palestijnen en de "joden", maw de vroegere israelieten (kinderen van jacob) en de canaanieten zijn uit dezelfde stammen voortgekomen, de semitische groepen uit het MO behoren tot één enkel famillie, door te zeggen dat de palestijnen niet tot de "canaanietische" grond gebied behoren, hoe verklaar je dan de komst van zowel de hebreeuwen als de palestijnen ?

De clan die niet geemigreerd was en die bleven zijn de canaanieten zelf en de clan die emigreerde omwille van de handel enz,... zijn de hebreeuwen, abraham zelf was een emigrant uit "Or" nabij de eufraat !
Neen. Zoals eerder al gezegd woonden de Filistijnen in het noorden van de Sinaïwoestijn aan de zee. De Israëlieten zijn daar met een wijde boog omheel getrokken toen ze Israël binnenvielen en veroverden.

Maar waar het om gaat is dat de Joden daar de staat Israël gesticht hebben, waar voordien geen staat was. En dat geeft hen het recht om het land te claimen. Dat zorgde ervoor dat zij niet langer tot de nomaden behoorden.

Paulus.
Oud 7 september 2007, 12:54   #240
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Pure kwatch en ik verdenk je ervan dat je dit ook weet.
Sterk (!)

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be