Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2007, 23:31   #221
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik vind Desiderius zijn post magnifiek.
Wie niet?
Oud 22 juli 2007, 23:31   #222
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Ik lach me dood met het feit dat een prominent lid van de grootste pratij van België, en doodgeverfd toekomstig eerste minister, eens goed aan den lijve ondervindt wat het is om boven én onder de gordel geviseerd te worden door een welbepaalde pers.
Ik weet dat de kans gelijk is aan nul...maar het zou goed zijn dat Leterme nu eens contact opneemt met die andere geviseerden...en tot de conclusie komt dat hij in Vlaanderen (zowel gemeentelijk, gewestelijk én federaal) nu tot een absolute meerderheid behoort...
Stel je eens voor, ik weet dat dit een utopische mijmering is maar toch, dat hij plotseling een Vlaamse vuist laat zien en de wereld eens kond doet van het feit dat er in Vlaanderen een enorme electorale meerderheid bestaat die door een Belgiscistisch establishment, via oa door en door verpolitiseerde media, beroofd wordt van haar recht op politieke vertegenwoordiging...
Oud 22 juli 2007, 23:36   #223
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik lach me dood met het feit dat een prominent lid van de grootste pratij van België, en doodgeverfd toekomstig eerste minister, eens goed aan den lijve ondervindt wat het is om boven én onder de gordel geviseerd te worden door een welbepaalde pers.
Ik weet dat de kans gelijk is aan nul...maar het zou goed zijn dat Leterme nu eens contact opneemt met die andere geviseerden...en tot de conclusie komt dat hij in Vlaanderen (zowel gemeentelijk, gewestelijk én federaal) nu tot een absolute meerderheid behoort...
Stel je eens voor, ik weet dat dit een utopische mijmering is maar toch, dat hij plotseling een Vlaamse vuist laat zien en de wereld eens kond doet van het feit dat er in Vlaanderen een enorme electorale meerderheid bestaat die door een Belgiscistisch establishment, via oa door en door verpolitiseerde media, beroofd wordt van haar recht op politieke vertegenwoordiging...
Jij en Desiderius zijn elkaar waard wat schitterende posts betreft.

Nietwaar, Adrian?
Oud 22 juli 2007, 23:37   #224
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Neen.
Ik verdenk Leterme er wél van de provocaties van de Franstaligen op ludieke wijze, en met pasmunt te betalen.
Allez we zullen maar al gewoon worden aan het gebrekkig nederlands van toekomstig premier Reynders in dat geval. Dat zou wel de domste blunder van Leterme ooit zijn.
Oud 22 juli 2007, 23:59   #225
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Allez we zullen maar al gewoon worden aan het gebrekkig nederlands van toekomstig premier Reynders in dat geval. Dat zou wel de domste blunder van Leterme ooit zijn.
We zullen nog wel zien tot wat de nijdigheid van het journaille leidt. Dat het belgicistische zooi liever een premier heeft die van financiën een zooi maakte en slecht Nederlands spreekt is duidelijk genoeg. Nu van heel Belgique nog een veel grotere zooi maken en alles is naar de zin van de nijdigaards.
Oud 22 juli 2007, 23:59   #226
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Leterme begaat (nogmaals) een politieke kemel van formaat en het is de schuld van de Franstalige media die hem zoeken. De man mag misschien de ongekroonde keizer zijn van Vlaanderen. Op internationaal en zelfs nationaal vlak moet hij nog alles bewijzen en hiermee slaat hij een zeer slecht figuur (welk complot sommigen er ook van proberen te maken.) Ik neem aan dat de vraag van Leen Demarré wat de vierkantswortel van 25 is aan Vandenbossche ook een complot was.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 23 juli 2007 om 00:04.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 00:02   #227
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Ook tijdens een gewone mis, toch een serieus spiritueel gebeuren, bel je niet. Of bedoelde Yves leterme net dat toen hij over verbondenheid tussen de mensen sprak.
't Te Deum is geen mis, maar een liturgisch gebeuren dat grotendeels bestaat uit wat orgelspel, enkele liturgische gezangen en een lezing.

Ik vind het evenwel niet kunnen dat iemand tijdens een liturgische plechtigheid telefoneert, ongeacht om welke dienst het nu ook zou mogen gaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 00:03   #228
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het is de schuld van de Franstalige media die hem zoeken
Juist.
Dat zei Fieseler ook al.

Nu nog afwachten of Leterme gewoon vrede gaat nemen met dat 'zoeken' of dat het in zijn mouw gaat blijven zitten... tot aan de volgende zoekpartijtjes....
Oud 23 juli 2007, 00:09   #229
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
't Te Deum is geen mis, maar een liturgisch gebeuren dat grotendeels bestaat uit wat orgelspel, enkele liturgische gezangen en een lezing.

Ik vind het evenwel niet kunnen dat iemand tijdens een liturgische plechtigheid telefoneert, ongeacht om welke dienst het nu ook zou mogen gaan.

Volgens mij was het een Franstalige journalist van de RTBF die hem in opdracht van Di Rupo opbelde.
Oud 23 juli 2007, 00:13   #230
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Volgens mij was het een Franstalige journalist van de RTBF die hem in opdracht van Di Rupo opbelde.
't Gaat er mij niet om wie opbelde, maar wel dat hij opname en een telefoongesprek hield. Me dunkt dat zoiets niet hoort tijdens een liturgische dienst.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 00:16   #231
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Nu nog afwachten of Leterme gewoon vrede gaat nemen met dat 'zoeken' of dat het in zijn mouw gaat blijven zitten
Ik mocht het nergens elders vernemen dan op het VTM nieuws dat een telefonische reactie van Yves Leterme kreeg over deze zaak. Die luidde iets in de aard van (ongeveer letterlijk):
"Ik wil niet reageren op die flauwekul. Ik ben met belangrijker dingen bezig. ... Ik denk dat ze mij schade willen berokkenen en wie mij schade wil toebrengen zal de gevolgen vandaag of morgen wel voelen!"
Het was een vrij korte maar nogal dreigende reactie. Naast een gevoel voor humor zit er blijkbaar toch ook een portie kloten aan de grijze mus.

bron: http://www.vtm.be/asx/index.php?/agility/20070722_hn13

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 00:22   #232
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als Leterme niet telefonisch was opgeroepen geworden had het belgicistisch zooi wel blijven doordrammen over de 'juiste' hymne die Leterme weigerde te zingen en zijn gebrek aan respect dat hij daarmee bewijst.
Leterme is niet de kontenkruiper van de Franstaligen die Verhofstadt wél was en daarom door hen opgejaagd wild. Belgique staat op springen en ze wéten het. Evengoed als ze weten dat ook Reynders de zaak niet meer zal kunnen redden.

Er komt me een beeld voor ogen van een hele nest ratten die wild naar lucht happend tegen de wanden van de fuik beuken waarin ze door hun gulzigheid gevangen geraakten, en die voelen dat ze er in zullen verzuipen.
Oud 23 juli 2007, 00:23   #233
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij en Desiderius zijn elkaar waard wat schitterende posts betreft.

Nietwaar, Adrian?
Die vond ik iets minder. Eigenlijk.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 00:24   #234
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik mocht het nergens elders vernemen dan op het VTM nieuws dat een telefonische reactie van Yves Leterme kreeg over deze zaak. Die luidde iets in de aard van (ongeveer letterlijk):
"Ik wil niet reageren op die flauwekul. Ik ben met belangrijker dingen bezig. ... Ik denk dat ze mij schade willen berokkenen en wie mij schade wil toebrengen zal de gevolgen vandaag of morgen wel voelen!"
Het was een vrij korte maar nogal dreigende reactie. Naast een gevoel voor humor zit er blijkbaar toch ook een portie kloten aan de grijze mus.

bron: http://www.vtm.be/asx/index.php?/agility/20070722_hn13

Eerder de reactie van een olifant in porseleinenkast die het porselein de schuld heeft dat het breekbaar is. De man heeft heeft zichzelf en België internationaal belachelijk gemaakt en zegt nu dat anderen hem schade willen toebrengen. Tja als je de Marseillaise begint te zingen op de nationale feestdag waarvan heel de wereld weet dat het Frans volkslied is dan kom je niet echt intelligent/ernstig over.

http://news.google.be/news?hl=en&ned...ncl=1118449937

Reuters heeft een bericht uitgestuurd en het staat reeds op Youtube. Way to go Leterme.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 23 juli 2007 om 00:29.
Oud 23 juli 2007, 00:26   #235
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Gaat er mij niet om wie opbelde, maar wel dat hij opname en een telefoongesprek hield. Me dunkt dat zoiets niet hoort tijdens een liturgische dienst.
Lutirgische diensten storen zijn voor sommigen heiligschennis en voor anderen flauwe kul.
Dat is brute pech voor de eersten en doodgewone lol voor de anderen.
Oud 23 juli 2007, 00:35   #236
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Eerder de reactie van een olifant in porseleinenkast die het porselein de schuld heeft dat het breekbaar is.
Het Waalse hysterische gejammer en gehuil en gejodel ga jij vergelijken met porselein? Als ze zo breekbaar zijn, dan moeten ze maar eens breken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 23 juli 2007 om 00:35.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 00:36   #237
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Leterme niet telefonisch was opgeroepen geworden had het belgicistisch zooi wel blijven doordrammen over de 'juiste' hymne die Leterme weigerde te zingen en zijn gebrek aan respect dat hij daarmee bewijst.
Leterme is niet de kontenkruiper van de Franstaligen die Verhofstadt wél was en daarom door hen opgejaagd wild. Belgique staat op springen en ze wéten het. Evengoed als ze weten dat ook Reynders de zaak niet meer zal kunnen redden.

Er komt me een beeld voor ogen van een hele nest ratten die wild naar lucht happend tegen de wanden van de fuik beuken waarin ze door hun gulzigheid gevangen geraakten, en die voelen dat ze er in zullen verzuipen.

Er komt me een beeld voor ogen van een toekomstig premier die een flater heeft begaan en dit niet wil toegeven. Een kemel is geen koe omdat hij boe zegt in de richting van een aantal Franstaligen.
Oud 23 juli 2007, 00:36   #238
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De man heeft heeft zichzelf en België internationaal belachelijk gemaakt
Omdat hij zich niet liet uittesten door een opdringerig hournalistje dat Franse meesters dient, zeker.

Wie zichzelf en Belgique internationaal belachelijk maakt zullen we de volgende dagen wel horen op CNN.
Volgens mij hebben een heleboel anderen datgene dat het belgicistische zooi Leterme in de schoenen schuift al op duizend-en-één manieren gedaan. Daar kan niemand nog iets aan verbeteren.
Marc Eyskens wist het al. Belgique is een apenland, en het zal altijd een apenland blijven.
Oud 23 juli 2007, 00:39   #239
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Waalse hysterische gejammer en gehuil en gejodel ga jij vergelijken met porselein? Als ze zo breekbaar zijn, dan moeten ze maar eens breken.
Oud 23 juli 2007, 00:39   #240
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vond de reactie van de meeste Franstaligen helemaal niet hysterisch. Er zitten er altijd een paar tussen maar die heb je aan beide kanten van de taalgrens als dit soort dingen zich voorvallen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be