Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2007, 08:41   #221
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Als het Marokkanen of Turken waren geweest hadden ze nieuwe martelaars gehad, nu houden ze er enkel een flinke kater aan over.
?? Ze hebben nieuwe martelaars gekregen. Op een zilveren dienblad. Gepresenteerd door brugemeester Thielemans. En de internationale pers stond er bij. En zelfs de VRT vond het "vreemd" en vroeg Thielemans waarom hij het nodig vond om het Belang zo'n open doel te gunnen.

Als Vanhecke en Dewinter vandaag een kater hebben dan is dat door de champagne die ze gisteren avond hebben gedronken.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 08:43   #222
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ynneb Bekijk bericht
Met lede ogen zie ik aan hoe in Belgie niet enkel het misprijzen maar zelfs de uitgesproken haat zeer snel toeneemt : links tov rechts, autochtoon tov allochtoon, vlaming tov waal, niet-moslim tov moslin, seperatist tov unionist, ...

In vele (europese) landen zijn er reeds doden gevallen gewoon op basis van 1 van deze tegenstellingen, in Belgie hebben we al deze tegenstellingen in een explosieve mix ...

Wanneer dan de Pers publiekelijk oproept om "de politieke tegenstander" (van welke strekking die ook moge zijn) "dood te kloppen", wenst dit soort journalisten dan echt dat we in toestanden terecht komen zoals we hebben gezien in Noord-Ierland, Ex-Joegoslavie, Baskenland, ... ?

Wanneer we de (politieke) tegenstander gaan omschrijven als "de naam mens niet waardig", zetten we dan niet een eerste kleine stap naar geweld en zelfs genocide van de "superieure groep" op de "groep die de naam mens niet waardig is" ? Het "ontmenselijken" van de tegenstander is steeds de eerste stap bij georchestreerd geweld tussen bevolkingsgroepen.

In de nasleep van de volkerenmoord in Rwanda is een journalist vervolgd omdat hij via de radio haatboodschappen had verspreid tegen een deel van de bevolking, en dat die boodschappen mogelijk hebben bijgedragen tot het geweld dat nadien ontstaan is. Hebben onze journalisten hier niets van geleerd ?
Mooie post!

De politieke haat, van alle strekkingen, maakt mij ook bezorgd.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 08:43   #223
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
?? Ze hebben nieuwe martelaars gekregen. Op een zilveren dienblad. Gepresenteerd door brugemeester Thielemans. En de internationale pers stond er bij. En zelfs de VRT vond het "vreemd" en vroeg Thielemans waarom hij het nodig vond om het Belang zo'n open doel te gunnen.

Als Vanhecke en Dewinter vandaag een kater hebben dan is dat door de champagne die ze gisteren avond hebben gedronken.
Ik denk het ook. Het is hallucinant hoe dom iemand kan zijn om zoiets te bevelen voor het oog van de camera's. Ik vraag me echt af hoe zo iemand denkt en ik vraag me nog meer af hoe zo iemand burgemeester kan worden. Ik had altijd het idee dat je toch over enige intellectuele capaciteiten moet beschikken als je leider wenst te worden van zo een stad. Niet dus.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 08:45   #224
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Kom, kom, Anna, ge hebt toch ook de mediashow gezien en het stukje theater dat werd opgevoerd. Ik schat u wat hoger in dan al die slaafse idioten die hier zo verontwaardigd doen. 'Volk misleid en bedrogen', actie geslaagd !
BVL zoals gewoonlijk hou je je enkel bezig met het VB. Natuurlijk was het een mediashow en werd er flink overdreven. Maar wie geeft hen de mogelijkheid om zo'n show op te voeren? Wie maakte het allemaal mogelijk? Of ga je weer iets posten in de zin van "natuurlijk is Thielemans een idioot" MAAR het Blok dit en VuilB dat.
Oud 12 september 2007, 08:46   #225
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vraag me echt af hoe zo iemand denkt en ik vraag me nog meer af hoe zo iemand burgemeester kan worden. Ik had altijd het idee dat je toch over enige intellectuele capaciteiten moet beschikken als je leider wenst te worden van zo een stad. Niet dus.
Brussel heeft een traditie van dit soort nitwit-burgemeesters. Denk aan de legendarische Michel Demaret.
Oud 12 september 2007, 08:48   #226
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Brussel heeft een traditie van dit soort nitwit-burgemeesters. Denk aan de legendarische Michel Demaret.
En dat was nochtans geen PS-er
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 08:48   #227
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Brugge- stelde :

Citaat:
bedrogen
Opniew een expert aan 't werk, nietwaar Lucienke ...

Laatst gewijzigd door predator : 12 september 2007 om 08:49.
predator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 08:49   #228
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
En dat was nochtans geen PS-er
Neen, het was een typisch product van de Belgische knoei- en foefelcultuur. In zijn hoofdstad is een land altijd op zijn best!

Laatst gewijzigd door Kortaf : 12 september 2007 om 08:54.
Oud 12 september 2007, 08:51   #229
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ynneb Bekijk bericht
Wanneer we de (politieke) tegenstander gaan omschrijven als "de naam mens niet waardig", zetten we dan niet een eerste kleine stap naar geweld en zelfs genocide van de "superieure groep" op de "groep die de naam mens niet waardig is" ? Het "ontmenselijken" van de tegenstander is steeds de eerste stap bij georchestreerd geweld tussen bevolkingsgroepen.
Zeer juist.
Oud 12 september 2007, 09:00   #230
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Nu ik de beelden heb gezien, vind ik dat het hardhandig optreden al bij al nog meeviel. Ik heb al hardhandiger optreden gezien.

Ik blijf het wel onaanvaardbaar vinden dat de politie zo te werk gaat. En bovendien nog eens ongelooflijk dom, aangezien er duidelijk op aangestuurd werd.

Maar het VB moet niet overdrijven met zijn calimerogedrag. Zij zijn vragende partij voor een streng optredende politie én zien geen graten in robocops met losse handjes zoals Bart Debie. Dan moeten ze niet verschieten als ze er zelf mee geconfronteerd worden natuurlijk.

Overigens hebben ze duidelijk het vreedzaam protest niet echt onder de knie. FVH geeft zelf toe terug te hebben geslagen bij zijn arrestatie en dat is ook op de beelden. En ook hun escapades in de arrestantenbus wijzen niet echt op vreedzaam protest.

Laatst gewijzigd door Edina : 12 september 2007 om 09:01.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 09:03   #231
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Diegenen die gisteren enthousiast het stof uit het VB hebben geklopt hebben, waren nochtans geen migranten, maar Eigen Volk. D�*t moet pas pijn doen bij het VB. Als het Marokkanen of Turken waren geweest hadden ze nieuwe martelaars gehad, nu houden ze er enkel een flinke kater aan over.
Vanmorgen op de VRT-radio (toch geen Vlaams Belang bron) zei men dat Dewinter kan triomferen omdat hij klappen kreeg van Nederlandsonkundigen.
Degenen die het stof uit het VB hebben geklopt zijn nog minder eigen volk dan de hottentotten. Blijkbaar hebt gij niets begrepen van 'eigen volk eerst'. Mensen van eigen volk zijn degenen die zich schikken naar onze normen en waarden, en bovendien onze taal spreken, zowat alles wat de PS-flikken niet doen of niet kunnen.
Abba Kovner, kletst maar wat uit zijn onwetende nek en houdt zijn wensen voor werkelijkheid.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 09:06   #232
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Edina stelde :

Citaat:
Overigens hebben ze duidelijk het vreedzaam protest niet echt onder de knie.
Wat zijn ze dan in marokko gaan doen (leren?) ?
Oud 12 september 2007, 09:06   #233
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Stop toch eens met dat gezever over die Nederlandstalig onkundige flikken? Ik hoor ze verschillende keren Nederlands praten op de beelden. En de Nederlandstalige politie is geen haar beter. Dat is hun manier van werken bij demonstraties. Niets nieuws onder de zon. Ze hebben zelfs zo'n agenten in hun rangen. Maar blijkbaar plots een probleem nu ze er zelf mee geconfronteerd worden.

Laatst gewijzigd door Edina : 12 september 2007 om 09:07.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 09:07   #234
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Ik kan mijn ogen hier niet geloven als ik merk dat zoveel mensen hier het maar wat normaal vinden dat een democratie waarin wij leven toelaat een vredige betoging te verbieden omdat ze schrik hebben voor represailles van de "allochtone gemeeschap" (wat bewijst dat ook zij weten dat we met een serieus probleem beginnen te zitten), maar wel de betoging tegen de Deense cartoons toelaten in de stad (lees: de anti-westen-betoging of de anti-christen-optocht). En dan hier komen vertellen dat ze niet genoeg schoppen gekregen kunnen hebben.
In de betoging van gisteren zijn er geen winkelruiten ingeslagen of langslopende burgers in elkaar geslagen, hier werd enkel maar een roep naar aandacht gebracht door een kleine groep mensen die ervan uitgingen dat hun mening ook nog telde.
Dat Vanhecke en Dewinter hardhandig aangepakt zijn, dat verwonderd mij niet, en dat is dan ook weer allemaal een beetje show van hun kant, maar dan ook alleen maar een show als antwoord op de show die de burgemeester en de politie gevoerd hebben.
Als een mens hier niet meer zijn mening mag uiten, laat ons dan gewoon stoppen met de democratie.
Anders moeten we de eenzame boetedoener die zijn groot kruis door de straten draagt ook maar gaan oppakken, of de allochtoontjes die vinden dat wij maar eens moeten leren hoe goed allah wel is, en hoe fout wij wel zijn.
Als de slogans van het Vlaams belang u tegen de borst stoten, laat ons dan ook eens een kijkje nemen naar de slogans van de vorige betogingen die wél toegestaan werden, en niét zo vredig verliep...

En wij? Wij moeten zwijgen, want anders zijn we niet begripvol genoeg, niet gastvrij genoeg en misschien wel een rasist... *zucht*

Laatst gewijzigd door bentje : 12 september 2007 om 09:36.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 09:08   #235
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Kom, kom, Anna, ge hebt toch ook de mediashow gezien en het stukje theater dat werd opgevoerd. Ik schat u wat hoger in dan al die slaafse idioten die hier zo verontwaardigd doen. 'Volk misleid en bedrogen', actie geslaagd !
komkom Lucien, niet naief doen, natuurlijk is dit propaganda ... en extreem geslaagde propaganda (de weerslag in de states moet nog komen)

-eu parlementairen opgepakt terwijl ze intervieuws geven
-politieoptreden zonder voorafgaand geweld
-verbieden en verhinderen van een vreedzame demonstatie

probeer dat maar eens uit te leggen aan Engelsen of Amerikanen ...

dit zijn Sovjet toestanden ... niet schrikken als Brussel hier zijn EU hoofdstad of NATO zetel mee verspeeld ...

maar soit, ik had het over het juridisch technische vershil tussen het binnendringen van een legerbasis en het geven van een interview op de trappen van het EU parlementsgebouw ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 09:08   #236
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nu ik de beelden heb gezien, vind ik dat het hardhandig optreden al bij al nog meeviel. Ik heb al hardhandiger optreden gezien.

Ik blijf het wel onaanvaardbaar vinden dat de politie zo te werk gaat. En bovendien nog eens ongelooflijk dom, aangezien er duidelijk op aangestuurd werd.

Maar het VB moet niet overdrijven met zijn calimerogedrag. Zij zijn vragende partij voor een streng optredende politie én zien geen graten in robocops met losse handjes zoals Bart Debie. Dan moeten ze niet verschieten als ze er zelf mee geconfronteerd worden natuurlijk.

Overigens hebben ze duidelijk het vreedzaam protest niet echt onder de knie. FVH geeft zelf toe terug te hebben geslagen bij zijn arrestatie en dat is ook op de beelden. En ook hun escapades in de arrestantenbus wijzen niet echt op vreedzaam protest.
Ge moet eens goed de sardonische grijns op zijn (FDW) gezicht bekijken bij het 'incident' ! Eigenlijk wil gans deze comedia del arte in de verf zetten hoe weinig respect ze hebben voor de kiezer. Zij weten dat die dwazen dit slikken.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 09:09   #237
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens hebben ze duidelijk het vreedzaam protest niet echt onder de knie. FVH geeft zelf toe terug te hebben geslagen bij zijn arrestatie en dat is ook op de beelden.
Terugslaan? Waar haal je dat? Op de beelden is dat alvast NIET te zien. Duwen en trekken is niet hetzelfde als slaan.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 09:10   #238
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

komaan Edina, niet beginnen draaien ... het politieoptreden was onaanvaardbaar omdat de demonstranten vreedzaam STONDEN te betogen.

niet meer, niet minder

als dat niet meer kan, in wat voor maatschappij leven we dan ?!
Oud 12 september 2007, 09:10   #239
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dit zijn Sovjet toestanden ... niet schrikken als Brussel hier zijn EU hoofdstad of NATO zetel mee verspeeld ...
Ik denk dat we dit moeten gebruiken om de EU-zetel uit Brussel te doen verdwijnen.
Oud 12 september 2007, 09:11   #240
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik denk dat we dit moeten gebruiken om de EU-zetel uit Brussel te doen verdwijnen.
ik ben voor behoud van die zetel (maar voor inkrimping van de EU administratie en bevoegdheden, maar soit, da's een ander verhaal)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be