Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2007, 16:02   #221
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat weet ik ook wel op basis van gezond verstand maar illwill heeft de neiging van enkel op basis van harde feiten en cijfers dingen te aanvaarden. Op basis van ervaring en gezond verstand is het blijkbaar onmogelijk om een klare en objectieve kijk te hebben op een bepaalde gemeenschap.
Niet waar, zoals ik net al zei, je kan het alleen ZEKER weten indien je de cijfers hebt. Anderen op dit forum beweren een hoop zonder dat ze kunnen aantonen dat het zo is waardoor hun bewering waardeloos is. Ik zeg gewoon dat ik denk dat het in dit geval zo is. Jij denkt misschien het omgekeerde...u goed recht, en nog anderen zeggen dat het zo is terwijl het evengoed andersom kan zijn. Klein verschil niet?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 16:13   #222
David1977
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Belgen zijn wel slimmer (blijkt uit keihard PISA onderzoek; Amerikaanse jongeren scoren het zwakts van alle hoogontwikkelde landen, op alle parameters; Amerikanen zijn, wetenschappelijk gezien, niet goed onderwezen).

Iedereen die Fahrenheit 911 heeft gezien (recent nog op TV), weet ook dat de Amerikaanse natie in zijn geheel oerdom is. Ge kunt die natie alles wijsmaken wat ge wilt, ge kunt die uitbuiten, ertegen liegen - ze slikken alles.

In België zou dat niet lukken. Onze bevolking is te volwassen, te scherpzinnig en te rationeel. Daarom ook hebben onze verkozenen besloten niet mee te stappen in die lullige leugen van de Irak-oorlog. De meeste Europese naties hebben hetzelfde gedaan.

Amerika is een gefaald Europees project. We doeken dat beter gewoon op.

Maar man toch, wat klets je allemaal uit je nek!!!
Nog een geluk dat Europa de eerste mens op de maan heeft gezet, robotten over mars heeft doen rijden en sondes buiten ons zonnestelsel heeft geschoten.

Typisch ongenuanceerde Amerika-bashing van een Europeaan met paardenbril op. Sinds de inval in Irak zijn plotseling alle Amerikanen idioten. Ik vraag me af of je reeds ooit in de VS was? Ik was er dit jaar reeds drie keer, en inderdaad het is een land van uitersten, het is dan ook een smeltkroes! Ik denk dat u nog aardig verrast zou zijn mocht je met Amerikanen in discussie gaan, het zijn niet allemaal Texaanse boerkes zoals in uw enge geest. En wat dat filmpje op youtube betreft, denk je werkelijk dat je zoiets niet kan samenstellen in een Vlaamse straat? Als iedereen in België zo überrationeel is dan kunnen we skepp.be onmiddellijk opdoeken. Man toch, de straten lopen hier ook vol met ongeletterde idioten.
David1977 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 16:26   #223
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Maar ik vind wel dat de Amerikanen over het algemeen zeer slecht op de hoogte zijn van andere landen en culturen.

Zo zei een Russin me ooit dat ze Amerikanen ontvingen in Moskou, het was juli en 30° Celsius en die Amerikanen liepen daar rond met dikke truien en dikke lange broeken. Bleek dat ze dachten dat het ALTIJD hard vroor in Moskou. Nu, toen zeiden die Russen: "let ook op voor de beren hier op straat" -"Wat? Lopen hier beren op straat?" - "Jaja".
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 16:28   #224
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Maar ik vind wel dat de Amerikanen over het algemeen zeer slecht op de hoogte zijn van andere landen en culturen.

Zo zei een Russin me ooit dat ze Amerikanen ontvingen in Moskou, het was juli en 30° Celsius en die Amerikanen liepen daar rond met dikke truien en dikke lange broeken. Bleek dat ze dachten dat het ALTIJD hard vroor in Moskou. Nu, toen zeiden die Russen: "let ook op voor de beren hier op straat" -"Wat? Lopen hier beren op straat?" - "Jaja".
Dat ligt aan het slechte onderwijs en het gebrek aan aandacht voor het buitenland in de media. Toen ik in de VS het nieuws volgde was het uitsluitend over de VS zelf. Wanneer ik zapte naar de Mexicaanse zender, kon je de gigantische vakbondsdemonstraties in Duitsland zien.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 16:30   #225
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat ligt aan het slechte onderwijs en het gebrek aan aandacht voor het buitenland in de media. Toen ik in de VS het nieuws volgde was het uitsluitend over de VS zelf. Wanneer ik zapte naar de Mexicaanse zender, kon je de gigantische vakbondsdemonstraties in Duitsland zien.
Bedroevend eigenlijk hé, dat onderwijs en media hierin zo tekort schieten.
Oud 19 september 2007, 16:37   #226
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedroevend eigenlijk hé, dat onderwijs en media hierin zo tekort schieten.
Het probleem met de Amerikaanse media, is dat er geen aandacht aan besteed wordt, omdat de omroepen ervan uitgaan dat er geen vraag naar is (en dus geen winst te behalen is). Eén publieke Amerikaanse zender zou hier een eind aan kunnen maken. Met objectief nieuws (niet die subjectieve troep van FOXNews), en educatieve, informatieve programma's.
Oud 19 september 2007, 16:44   #227
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het probleem met de Amerikaanse media, is dat er geen aandacht aan besteed wordt, omdat de omroepen ervan uitgaan dat er geen vraag naar is (en dus geen winst te behalen is). Eén publieke Amerikaanse zender zou hier een eind aan kunnen maken. Met objectief nieuws (niet die subjectieve troep van FOXNews), en educatieve, informatieve programma's.
Ja, maar het leerprogramma is iets wat politiek beslist wordt.
Oud 19 september 2007, 16:49   #228
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Amerika is zo groot en er gebeurt zoveel dat je al heel wat tijd moet hebben om binnenlands nieuws te volgen en buitenlands nieuws. Als Belgie de omvang had van heel europa zou er ook niet echt veel buitenlands nieuws meer bijkomen é.
Oud 19 september 2007, 16:52   #229
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Amerika is zo groot en er gebeurt zoveel dat je al heel wat tijd moet hebben om binnenlands nieuws te volgen en buitenlands nieuws. Als Belgie de omvang had van heel europa zou er ook niet echt veel buitenlands nieuws meer bijkomen é.
toet toet, aandacht voor het buitenland is noodzakelijk, al woon je in een zeer groot land. Anders dreigt navelstaarderij.

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 19 september 2007 om 16:53.
Oud 19 september 2007, 17:02   #230
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
toet toet, aandacht voor het buitenland is noodzakelijk, al woon je in een zeer groot land. Anders dreigt navelstaarderij.
Tuurlijk is het belangrijk maar aardrijkskunde op zich is niet zo belangrijk daarin. Je haalt belangrijke gebeurtenissen uit het nieuws, of je dan ook meteen moet onthouden waar het desbetreffende land waarover het gaat precies ligt of hoe warm of koud het daar is tijdens de zomer...sorry, dat interesseerd niet meteen veel mensen hoor. In amerika is het in veel plaatsen normaal dat er wilde dieren rondlopen, waarom is het dan zo dom om te geloven dat er in Rusland geen beren zijn indien men het hen verteld? Kan altijd é. Ik zou het ook niet meteen weten.
Ik weet ook niet meteen nu of er op de zuidpool of noordpool ijsberen zijn. Dus moest ik op 1 van de 2 staan en ze zouden het mij als grap vertellen...kzou het dus ook geloven. Ben ik daarom minder intelligent? Het interesseert mij gewoon geen zak en het houd mij niet bezig. Daarom weet ik het gewoon niet.
Oud 19 september 2007, 17:12   #231
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Wat heb jij eigenlijk met Amerika om het zo hard te verdedigen?
Ze weten zelf wel dat hun onderwijs slecht is, en na x-aantal jaar geven ze ook wel toe dat ze -tig landen niet dienden binnen te vallen en plat te schieten en dat ze eindelijk wel wat agressief waren.
Oud 19 september 2007, 17:13   #232
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Wat heb jij eigenlijk met Amerika om het zo hard te verdedigen?
Ze weten zelf wel dat hun onderwijs slecht is, en na x-aantal jaar geven ze ook wel toe dat ze -tig landen niet dienden binnen te vallen en plat te schieten en dat ze eindelijk wel wat agressief waren.
Dat is jou mening niet die van anderen.
Oud 19 september 2007, 17:19   #233
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mexico is ook niet zo klein, en daar bestaat wél aandacht voor Europa. Er is dus of totaal geen interesse van de Amerikanen, of dat beeld bestaat momenteel bij de omroepen aldaar.
Oud 19 september 2007, 17:23   #234
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Tuurlijk is het belangrijk maar aardrijkskunde op zich is niet zo belangrijk daarin. Je haalt belangrijke gebeurtenissen uit het nieuws, of je dan ook meteen moet onthouden waar het desbetreffende land waarover het gaat precies ligt of hoe warm of koud het daar is tijdens de zomer...sorry, dat interesseerd niet meteen veel mensen hoor. In amerika is het in veel plaatsen normaal dat er wilde dieren rondlopen, waarom is het dan zo dom om te geloven dat er in Rusland geen beren zijn indien men het hen verteld? Kan altijd é. Ik zou het ook niet meteen weten.
Ik weet ook niet meteen nu of er op de zuidpool of noordpool ijsberen zijn. Dus moest ik op 1 van de 2 staan en ze zouden het mij als grap vertellen...kzou het dus ook geloven. Ben ik daarom minder intelligent? Het interesseert mij gewoon geen zak en het houd mij niet bezig. Daarom weet ik het gewoon niet.
ik zeg ook helemaal niet dat de Amerikanen dom zijn, is stel gewoon vast dat zij zeer weinig weten van het buitenland, en ik vind dat daar wat zou moeten aangedaan worden. Men kan de media moeilijk dicteren over wat ze het moeten hebben, maar het onderwijs kan wel gestuurd worden.
Oud 19 september 2007, 17:32   #235
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Sorry hoor, maar als je de absolute wil hebt om de wereldbol te besturen dan vind ik ook dat je enige moeite mag doen om effectief te weten hoe die wereldbol eruit ziet en dat is op dit moment beneden alle peil in landelijk Amerika. Als bv 90% van de Amerikanen hun fiat geven om een land binnen te vallen, dan vind ik ook dat ze mogen weten waar dat land ligt. En als ze zeggen dat het nu maar eens moet gedaan zijn met de axis of evil dan vind ik ook dat ze mogen weten welke landen deel uitmaken van die zogenaamde axis of evil.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 17:32   #236
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is jou mening niet die van anderen.
Het Amerikaans onderwijs IS zwak, hun buitenlandse politiek IS agressief en jij BENT een verdediger van de Amerikanen, niks met meningen te maken.
Oud 19 september 2007, 18:04   #237
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op dezelfde manier als waar kapitalisten hun geld halen? Bedrijven gebruiken hun winsten voor onderhoud, nieuwe toestellen, ontwikkeling,...
Als je als instelling geen winst mag maken...? Waar haal je dan dit extra geld...waar haal je uberhaupt het startkapitaal? Wie beslist wat als het geld toch gesubsidieerd word? Dan krijg je allemaal bedrijven als intercommunales als interelectra ed waar de mensen zo hard werken dat men met 1 gewone kracht het werk kan doen van 4 ambtenaren.
Dergelijk systeem kan volgens mij nooit werken in een economie.

Waarom zou je dan nog je best doen indien je toch geen winst of verlies kan maken?
Uiteindelijk maak je een soort van gesloten systeem é. Een vicieuze cirkel waarin het startgeld gewoon blijft rondgaan op vooraf ingestelde manier.
Kvind het trouwens vreemd dat je voor zulk systeem bent. Ik vind het nm terecht dat bedrijven naargelang hun product winst of verlies maken, is toch het eerlijkste wat er is. Of hoe bekijk jij dat dan?
Je hebt de factor 'winst' helemaal niet nodig om te blijven draaien, je kan zelfs zonder winst te maken uitbreiden. De verkoopsprijs van een product (of dienst) exact gelijk stellen aan alle kosten, volstaat. In die kosten kunnen namelijk ook onderzoek en investeringen worden gecalculeerd, wat dan gewoon doorgerekend wordt in de verkoopsprijs, iets wat elk bedrijf al doet. Maar de winst, dwz dat geld dat aan de aandeelhouders betaald wordt en dus eigenlijk gewoon uit het bedrijf verdwijnt, wordt ook in de verkoopsprijs verrekend (waar komt het anders vandaan). Als die winst wegvalt, kan het bedrijf even goed blijven verder draaien. meer zelfs, zo'n bedrijf kan zijn producten goedkoper aanbieden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 18:05   #238
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt winst nodig om te blijven bestaan.
op welke stenen tafelen staat dat gebeiteld?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 18:09   #239
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
op welke stenen tafelen staat dat gebeiteld?
De tafel waarboven staat dat de mens winst nastreeft, bij wat hij of zij doet.
Oud 19 september 2007, 19:27   #240
Jukes
Parlementslid

Standaard

't Is maar te hopen dat al die Yankbashers geen GPS in hun auto hebben. Als die 'domme' Amerikanen de knop omdraaien, zouden ze wel eens héél verloren kunnen zijn...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be