Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2007, 19:08   #221
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Van welke inquisitie en brandstapel heb jij al ooit last gehad Filosoof?
Een leven als homo in islamparadijs Iran achter de rug?
Van welke terroristische aanslagen heb jij last gehad, Online?
Dat je het niet zelf meemaakt betekent niet dat het er niet was.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 20:30   #222
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Hadden ze nu een pensenkermis nagebouwd, dan zou ik denken, ze zijn geintegreerd.

Om kennis te maken met een andere cultuur moet je naar het desbetreffende land reizen, Marokkaanse cultuur = Marokko, Turkse cultuur = Turkije....., als je naar België/Vlaanderen komt is het Belgisch, Vlaamse cultuur.
En wat is vlaams/belgische cultuur precies?
Oud 26 september 2007, 20:31   #223
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Edina,
Vooraleer je een mening over iets kan verkondigen kan je je beter informeren en zeker ter plaatse gaan. Ik heb jou daar in elk geval NIET gezien (ik weet wie je bent). Ik was er wel, de hele zaterdag en maandag en heb er ook met buurtbewoners gepraat op en rondom het plein (zowel in het Nederlands, het Frans, het Engels en in het Spaaans) die het hele opzet niet zagen zitten. (Op de manifestatie op de Groenplaats waren zowat 300 mensen aanwezig, waaronder mensen uit Antwerpen-Noord en de buurtwerkster marij Uit den Boogaerd, ervaringsdeskundige.)
LOL! Probeer je me nu te intimideren ofzo? Jij weet helemaal niet wie ik ben, beste Neptunus. En aangezien je beweert zelf ter plaatse te zijn geweest, zou je moeten weten dat er heel veel autochtone buurtbewoners aanwezig waren op het festival. Heel wat meer dan er aanwezig waren op de manifestatie van Voorpost op de Groenplaats. Daar moesten ze zelfs beroep doen op Nederlanders om wat volk bijeen te krijgen... Natuurlijk zijn er altijd mensen te vinden die niet tevreden zijn. Klagen en zagen is nu eenmaal een hobby voor velen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 20:37   #224
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Iedereen is welkom!
Inderdaad en als je alle foto's had bekeken (of beter nog zelf een kijkje was gaan nemen), dan had je vastgesteld dat dit ook zo was.
Oud 26 september 2007, 20:40   #225
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
LOL! Probeer je me nu te intimideren ofzo? Jij weet helemaal niet wie ik ben, beste Neptunus. En aangezien je beweert zelf ter plaatse te zijn geweest, zou je moeten weten dat er heel veel autochtone buurtbewoners aanwezig waren op het festival. Heel wat meer dan er aanwezig waren op de manifestatie van Voorpost op de Groenplaats. Daar moesten ze zelfs beroep doen op Nederlanders om wat volk bijeen te krijgen... Natuurlijk zijn er altijd mensen te vinden die niet tevreden zijn. Klagen en zagen is nu eenmaal een hobby voor velen.
Wij zijn ook geweest en ik kan dit enkel onderschrijven. Er hing een gezellige multicuturele sfeer ( voor sommigen is dat een contradictio in terminis, i know). Er was absoluut niks te merken van spanningen of wat dan ook.
Enfin, volgend jaar zie je er mij weer.

Nota bene: die ka'aba heb ik wel niet gezien.
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 21:06   #226
Neptunus
Gouverneur

Standaard Bekijk eens de foto's

De zwarte ka'ba stond onder een tent met een bijhorende tentoonstelling waarop je kon lezen dat Mekka verboden gebied is voor niet-moslims.

Op de foto's die hierboven zijn gepubliceerd kun je zien dat er nauwelijks autochtonen waren en zeker niet uit de buurt (ik heb er met veel mensen gepraat, maar dan meestal wel in een andere taal). Natuurlijk waren er geen spanningen, dat heb ik niet geschreven. Feit is wel dat IEDEREEN halalvlees (zonder keuzevrijheid) voorgeschoteld kreeg en dat de onmiddelijke buurt niet opgetogen was met het initiatief. Halalslachten (onverdoofd de keel oversnijden) is trouwens tegen de wet op het dierenwelzijn.
De overgrote meerderheid van de bewoners om en rond het Sint-Jansplein zijn trouwens geen moslim en waren er niet. Portugezen, Spanjaarden, Polen, Brazilianen, Oost-Europeanen, Russen, Zuid-Amerikanen en autochtone Antwerpenaren bleven gewoon thuis of brachten de avond door in een horecazaak.
Wees gerust, ik ga regelmatig naar multiculturele feestjes, maar zie er zelden of nooit moslims, die sluiten zich liever op in hun eigen bekrompen wereldje. Ook aan de activiteiten van de zomer van Antwerpen, en andere culturele (haram?) manifestaties participeren moslims niet, mensen van diverse andere origine komen er integendeel wel op af.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 26 september 2007 om 21:14.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 21:14   #227
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op de foto's die hierboven zijn gepubliceerd kun je zien dat er nauwelijks autochtonen waren en zeker niet uit de buurt.
Het zijn nagenoeg de 2 enige foto's waarop geen autochtonen te zien waren. Op alle andere foto's van dezelfde site zie je wel degelijk dat er veel autochtonen aanwezig waren. En dat weet je trouwens zelf maar al te goed, aangezien je beweert dat je daar ook aanwezig was. Je pogingen om de mensen foute informatie te geven, zijn ronduit zielig.
Oud 26 september 2007, 21:17   #228
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Edina,
Ik baser me op de realiteit die ik TER PLAATSE heb waargenomen. Jij probeert jezelf een rad voor de ogen te draaien in al je bekeringsijver.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 26 september 2007 om 21:18.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 21:18   #229
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel wat meer dan er aanwezig waren op de manifestatie van Voorpost op de Groenplaats.
En dan?

Weet je, nu niet voor het een of ander, maar vind je het niet relevant om te weten hoeveel mensen die van de omgeving zelf waren naar de manifestatie van Voorpost gingen en hoeveel naar Sultan der Maanden?

Voor de duidelijkheid. De kans dat de meeste naar het 2de gingen, lijkt me nu niet klein. Maar ik vind dat relevanter om te weten dan het 'totaal' aantal autochtonen te meten die naar SDM gingen.

Citaat:
Daar moesten ze zelfs beroep doen op Nederlanders om wat volk bijeen te krijgen...
Is dat dan erg?

Citaat:
Natuurlijk zijn er altijd mensen te vinden die niet tevreden zijn. Klagen en zagen is nu eenmaal een hobby voor velen.
Kant en klaar feit. ^^
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 21:19   #230
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Edina,
Ik baser me op de realiteit die ik TER PLAATSE heb waargenomen. Jij probeert jezelf een rad voor de ogen te draaien in al je bekeringsijver.
Neen, hoor. Ofwel heb jij gewoon verschrikkelijk veel pech, ofwel heb je gewoon niet gezien dat er veel blanken rondliepen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 26 september 2007, 21:21   #231
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edina,
LOL! Vreemd dat ik en anderen een totaal andere realiteit hebben gezien. En dat die andere realiteit ook op de foto's te zien is...
Oud 26 september 2007, 21:23   #232
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Hadden ze nu een pensenkermis nagebouwd, dan zou ik denken, ze zijn geintegreerd.

Om kennis te maken met een andere cultuur moet je naar het desbetreffende land reizen, Marokkaanse cultuur = Marokko, Turkse cultuur = Turkije....., als je naar België/Vlaanderen komt is het Belgisch, Vlaamse cultuur.
Zo dachten Hitler en Stalin er ook over. Elk streven naar etnische homogeniteit is morbide en leidt rechtstreeks tot massamoord. Altijd.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 21:26   #233
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
En dan?

Weet je, nu niet voor het een of ander, maar vind je het niet relevant om te weten hoeveel mensen die van de omgeving zelf waren naar de manifestatie van Voorpost gingen en hoeveel naar Sultan der Maanden?

Voor de duidelijkheid. De kans dat de meeste naar het 2de gingen, lijkt me nu niet klein. Maar ik vind dat relevanter om te weten dan het 'totaal' aantal autochtonen te meten die naar SDM gingen.
Natuurlijk is dat relevant en het antwoord is dus dat er wel degelijk meer mensen uit de omgeving naar het festival zijn gegaan dan naar de manifestatie. Dat was nu juist het punt. Weinigen hier schijnen te beseffen dat er de laatste tijd heel wat jonge mensen in de buurt rond het Sint-Jansplein zijn komen wonen (aangezien de huizen daar nog enigszins betaalbaar zijn) en dat zijn vanzelfsprekend geen mensen die problemen hebben met multiculturaliteit

Citaat:
Is dat dan erg?
Erg? Het toont gewoon aan dat het geen betoging was van misnoegde buurtbewoners, maar wel van een extreemrechts clubje. Niet irrelevant, me dunkt!
Oud 26 september 2007, 21:30   #234
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is dat relevant en het antwoord is dus dat er wel degelijk meer mensen uit de omgeving naar het festival zijn gegaan dan naar de manifestatie. Dat was nu juist het punt. Weinigen hier schijnen te beseffen dat er de laatste tijd heel wat jonge mensen in de buurt rond het Sint-Jansplein zijn komen wonen (aangezien de huizen daar nog enigszins betaalbaar zijn) en dat zijn vanzelfsprekend geen mensen die problemen hebben met multiculturaliteit
Dat weet ik niet en ik wil daar ook niet echt zo'n rabiate uitspraken over doen. Maar ik ben al blij dat je erkent dat het relevanter is.

Citaat:
Erg? Het toont gewoon aan dat het geen betoging was van misnoegde buurtbewoners, maar wel van een extreemrechts clubje. Niet irrelevant, me dunkt!
Oh, maar het was een combo van beide, hoor. Enfin, 'k zag er een paar mensen waarvan ik weet dat ze bijlange niet in A'pen wonen. Daar niet van. Maar ook een paar die ofwel goed toneelspelen ofwel daar effectief wonen.
Oud 26 september 2007, 21:59   #235
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
En wat is vlaams/belgische cultuur precies?
Wel, An Arkos, "dé Vlaamse cultuur" bestaat niet op zich, maar we hebben in Vlaanderen toch enkele gemeenschappelijkheden die we een gezamenlijke cultuur zouden kunnen noemen:
- wij hebben een cultuur van dialoog. Bij conflicten proberen we die via gesprekken op te lossen. We haten geweld en agressie. Dit hangt samen met onze verdraagzaamheid. We zijn een heel tolerant volk.
- wij hebben een open cultuur. Vlamingen staan open voor andere talen en culturen. Dit uit zich oa in de talenkennis (2,3,4,5 talen). Dit is misschien een gevolg van onze geografie: we zijn een typisch transitland met 3 zeehavens.
- wij zijn levensgenieters: we gaan graag eens goed eten (en drinken). Dit kan ook thuis met vrienden. Als het maar lekker en gezellig is.
Velen gaan ook graag eens een pot pakken.
- wij zijn harde werkers: in een paar generaties zijn we van achterlijke boerkes opgeklommen tot welvarende mensen (met dank aan onze voorvaderen). Een Vlaming wil deze welvaart behouden en verbeteren en is bereid daarvoor hard te werken.
- wij hebben ook wortels in het katholieke geloof. Hoewel dat geloof razendsnel achteruitgaat, laten die wortels toch hun sporen na: in onze dorpen staan nog kerken. Als ik vloek, betrek ik god erbij.
- we zijn niet welbespraakt. We hebben geen cultuur van veelzeggerij, zoals de Nederlanders (is geen waarde-oordeel). We hebben een cultuur van weinig woorden, we zijn eerder zwijgers, wat dan al gauw het label oplevert van gesloten mensen.

Ik ben Vlaming en dit is in het kort mijn perceptie van de "Vlaamse cultuur"

Wat kunnen we nog klasseren onder "Vlaamse cultuur"?
Duivenmelkerij, de "lochting" (moestuin), koterijen tegen koterijen gebouwd in de tuinen (jammer genoeg, maar typisch Vlaams), kermissen, reuzenstoeten, pensen, mosselen met friet, de melkboer met zijn kiel, slechte wegen die bovendien fietsonvriendelijk zijn (maar we werken eraan), voetbal, gaan vissen, wielrennen,...

Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 22:07   #236
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Iedereen is welkom!

Het bulkt van de autochtonen Edina. Dat zie je zo toch?
Een geslaagd MONOCULTUREEL feestje ...

Laatst gewijzigd door Online : 26 september 2007 om 22:07.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 22:23   #237
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Het bulkt van de autochtonen Edina. Dat zie je zo toch?
Een geslaagd MONOCULTUREEL feestje ...
Tja, als je de foto's ziet, kun je toch niet echt veel autochtonen ontdekken. Misschien een gemiste kans voor ons Vlamingen? Of.... misschien interesseert het de modale Vlaming niet meer, omdat we dagelijks al een OVERdosis multicul krijgen via kranten, scholen, tv, radio.
We zijn een open volk, we staan open voor het vreemde, maar als de multicul je als bij een gans met de trechter door de strot geram(medam)d wordt, krijg je toch een tegenreactie. Ik weet eigenlijk ook niet of ik zou gegaan zijn, zelfs als ik in de buurt had gewoond. Ik vind trouwens dat halal eten muf ruiken én smaken. (Ik wil niet zeggen stinken, maar erg fris ruikt het toch niet. Ik heb het hier in België al geprobeerd, bij Algerijnen, Marokkanen en Tsjetsjenen, en ook in moslim-landen: overal dezelfde duffe geur en smaak). Komt dat door het schaapvlees?
Oud 26 september 2007, 22:23   #238
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
een cultuur van dialoog.
... zelfs niet in staat om een eigen regering te vormen ...

Citaat:
een open cultuur.
... waar één op vier nazi stemt ...

Citaat:
levensgenieters:
... die niets dan zagen en zeuren ...

Citaat:
- harde werkers:
... die elke dag op 16 uur naar huis spurten en op 50 jaar op brugpensioen gaan ...

Citaat:
niet welbespraakt.
er zijn hier toch ook spraakwatervallen, zoals overal?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 22:48   #239
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
... zelfs niet in staat om een eigen regering te vormen ...
... waar één op vier nazi stemt ...
... die niets dan zagen en zeuren ...
... die elke dag op 16 uur naar huis spurten en op 50 jaar op brugpensioen gaan ...
er zijn hier toch ook spraakwatervallen, zoals overal?
Och God, ik had hier bijna op gereageerd...'t is weer Kallikles.
Iemand een reactie op mijn post?
Oud 26 september 2007, 23:06   #240
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Zo dachten Hitler en Stalin er ook over. Elk streven naar etnische homogeniteit is morbide en leidt rechtstreeks tot massamoord. Altijd.
ik denk integendeel dat hoe meer mensen tegen hun zin tezamen moeten leven, hoe meer "racisme" er van komen zal.En dat leidt steeds tot conflicten, bloedige inbegrepen.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be