![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#222 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zeg dan toch luid en duidelijk dat de mensen die vermoord werden als repressaille na moorden van het verzet gewoon pech hadden en hun nazaten moeten niet zagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Verzet moordde niet, zij verzetten zich tegen een bezetter. Wettige zelfverdediging dus.
![]() |
![]() |
#224 |
|
![]() Ja, blijft u dat vooral herhalen anders bestaat de kans dat u niet meer met uzelf kan leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik dat al zal herhalen, zal het zijn omdat sommigen nogal moeilijk van begrip zijn.
![]() |
#226 |
|
![]() Dus ook tegenover vrouwen en kinderen. Zelfs nog tegenover toen nog niet geboren kleinkinderen. Dat is genoteerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Gelooft u nu echt dat al die jongens moordlustige nazi's waren? De geschiedenisboekjes die u gelezen heeft, dateren nog uit 1946 ofzo?
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn jouw woorden, niet mijne.
Ik ken anders wel een voorval waar een Duitse militair dwars door een kinderwagen stak met zijn bajonet, doch dit terzijde.
![]() |
#229 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De moed en de inzet van het verzet staan buiten kijf, of ze veel hebben bijgedragen aan de oorlogsinspanning en dus levens hebben gespaard is te betwijfelen.
![]() |
![]() |
#230 |
|
![]() Als ik het hier zo allemaal lees, vraag ik me enkele dingen af.
1) Is het na al die jaren belangrijk wie er met wat begonnen is? 2) Kunnen we niet beter nadenken hoe we de oorlog kunnen stoppen, dan er nu nog om te blijven strijden wie er gelijk had? 3) Willen we eens een uitgang uit deze spiraal van verwijten zoeken? Straks zitten we er door in WO lll. Nou, dat is dan gewoon de mening van een simpele huisvrouw, die echt geen zin heeft om haar vriendenkring te gaan checken op fout en juist. Persoonlijk zou ik het leuker vinden dat iedereen eens minder over deze dingen zou zeiken en eens meer met andere dingen bezig zou zijn, dan koeien die al meer dan 60 jaar verdronken zijn, uit de gracht te halen om weer eens gezellig te kunnen bekvechten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk niet, ze brachten de blijde boodschap
![]() |
#232 |
|
![]() Inderdaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
Wat doen we dan met de massaal verkrachte vrouwen door de Russen? Wat doen we met verminkte vrouwen en tienermeisjes door het verzet? Maar dat beschouw jij als normaal zeker? Persoonlijk kan dat evenmin in mijn verstand, als een groep mensen een gaskamer in leiden. Deze hebben achteraf beschouwd misschien nog de minst pijnlijke dood gehad, als ik mijn leraar wetenschappen mag geloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
|
![]() Nee, dat zijn de Getuigen van Jehova. Die bezetten eerder het verstand dan het land.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Burger
|
![]() Jongen, jongen. Je zou zeggen dat je het zelf nog hebt meegemaakt. Zo onverzoenlijk.
Dus jouw wereldbeeld= Duitsers=nazi's=rotmoffen= afmaken die boel... Triest hoor ![]()
![]() |
#236 | |
|
![]() Citaat:
Zolang men op oorlogspad blijft, zal het rad van geweld blijven draaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
|
![]() Dat was zelfverdediging zei iemand hier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik noteer even, de inval vd nazi's was een blijde inkomst, en al die zich daar tegen verzette was uitschot. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een VB-er iets negatiefs doen zeggen over nazi-Duitsland blijkt al even moeilijk dan een kei het vel af te doen.
En dan maar gaan janken dat ze nog steeds aan die ideologie gelinkt worden.
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pietje is dan ook een verdraagzame.
|
![]() |
![]() |