![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er werd een paar jaar geleden met 15.000 man betoogd in Halle. Er waren 4000 aanwezigen op een meeting in Overijse. Er daagden 2000 Vlamingen op voor een betoging in St-Genesius-Rode die tot twee keer toe verboden werd door een Franstalige burgemeesterin. Dit terwijl een betoging pro Belgica slechts een paar honderd mensen hun huis uitlokt of minder. Zelfs na een nep-nieuwsuitzending waarin de onafhankelijkheid van Vlaanderen wordt gemeld, komen er slechts een paar tientallen, in hoofdzaak Fransgezinde Belgen, uit hun huis.
![]() |
#223 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je zal die mensen niet op betogingen zien, je zal ze niet met vlaggen zien zwaaien, ze zullen zelfs geen petities tekenen. Je zal het merken in de verhardende standpunten van de Vlaamse partijen en de verkiezingsuitslagen. Watch de verkiezing van juni 2009. De beroepsorganisatie waar ik lid van was (en in het bestuur zat), is vorig jaar zelfs compleet opgeheven omdat de Franstaligen een zeer bescheiden federalisering weigerden. Er is nu voor ons vak geen beroepsorganisatie meer, en langs Vlaamse kant zijn er schuchtere pogingen om een nieuwe, Vlaamse organisatie op te richten. Maar dat terzijde. |
|
![]() |
![]() |
#224 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat zijn betogingen die 90% van de mensen zich niet meer kunnen herinneren. En ik bedoel een brede betoging, niet van VB en aanverwanten FRanstaligen moeten niet op straat komen, het is VL dat iets eist. |
|
![]() |
![]() |
#225 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die drive is er nog evengoed. Niet de angst voor een klop van de matrak houdt de meeste Vlaamsgezinden thuis maar eerder die om in de extreem-rechtse hoek geduwd te worden. Met alle gevolgen vandien. De wetenschap ook dat de regimemedia de moeite die Vlamingen zich getroosten nooit anders dan doodzwijgen, minimaliseren en zelfs culpabiliseren. Of waarom moesten die 800 politiemensen met hun volledig wapenarsenaal worden ingezet in St-Genesius-Rode? Toch om, zoals altijd, de indruk te wekken dat vreedzaam betogende Vlamingen hoe dan ook potentiële geweldplegers en oproerkraaiers zijn?
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(gene flauwekul indien enigszins mogelijk aub) Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 oktober 2007 om 07:13. |
|
![]() |
![]() |
#229 |
Minister-President
|
![]() Als klein mannetje heb ik nog weet van de Vlaamse studenten in Leuven en de Marsen op Brussel waren ook nog niet uit de herinnering van mijn ouders en familieleden verdwenen toen ik de kranten begon te lezen.
|
![]() |
![]() |
#230 |
Banneling
|
![]() man gij kunt rond de pot draaien.
|
![]() |
![]() |
#231 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() te laat.
zoals gezegd: we weten genoeg. |
![]() |
![]() |
#235 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#237 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nee want nu is de omgekeerde beweging ingezet. De FR-mensen zijn nu wel "voor rede vatbaar". Historisch is inderdaad dat de PS naar af werd gesturd en MR de grootse partij is geworden. |
|
![]() |
![]() |
#238 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor Boudewijn heb ik een dag lang moeten aasnchuiven. Tijd zat om na te denken dus. En een van de gedachten die bij me opkwam was "wij zijn hier eigenlijk België aan het begraven". Toen leefde er echt iets onder de Belgen. Vandaag is er niets meer : een paar vlaggen in Brussel en niet zo heel veel handttekeningen onder een petitie. Petities die nb niet in de buurt komen van sommige grote petities van weleer (de petitie tegen de voorwaardelijke invrijheidsstelling : meer dan 1 miljoen handtekeningen!) Vlaams nationalisme is niet meer wat het geweest is. Maar het leeft nog en is volgens mij zelfs levendiger dan de Belgische vanderlandsliefde bij de franstaligen. Laatst gewijzigd door Kaal : 12 oktober 2007 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
#239 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Too little, too late, dus. Als we iets samen willen doen, zal het niet meer België zijn. |
|
![]() |
![]() |
#240 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ook indien die verandering er aan staat te komen ben ik van mening dat het nu te laat is. |
|
![]() |