Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2007, 21:34   #221
Mataiva
Lokaal Raadslid

Mataiva's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Soms is het helemaal niet verstandig om ons van de dieren te onderscheiden.
Soms gaat de drang om te overleven en om gevaren uit te schakelen boven het zich onderscheiden van dieren.

Een roofdier dat tussen de mensen losloopt schiet men zonder proces neer, als mensen in gevaarlijke roofdieren veranderen begint men over mensenrechten, terwijl men anders alle roofdieren direct dood.

Ik begrijp je standpunt, maar dit is een heel gevaarlijk principe, wanneer bepaal je immers of iemand nog in aanmerking komt voor de beschermde sfeer van de mensenrechten en wanneer niet? Bepaalde factoren gaan dan een heel belangrijke rol spelen, in zeer belangrijke mate de media omdat zij van grote invloed zijn op de publieke opinie. Lynchpartijen zijn dan niet veraf meer en is dat waar we naartoe willen?
Iedereen heeft recht op de bescherming van zijn rechten, waarvoor dient het recht anders? Iedereen gelijk is dan ook een uitgangspunt, zelfs in de meest extreme gevallen, hoe onrechtvaardig het soms lijkt en hoe zeer we iemand ook de dood in willen wensen.
Mataiva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 21:38   #222
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Die dubbele "S" in zijn nick blijkt dus geen drukfout te zijn
Hoopte je daar dan nog op? Naïeveling!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 21:40   #223
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 oktober 2007 om 21:41. Reden: dubbel
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 21:41   #224
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mataiva Bekijk bericht
Ik begrijp je standpunt, maar dit is een heel gevaarlijk principe, wanneer bepaal je immers of iemand nog in aanmerking komt voor de beschermde sfeer van de mensenrechten en wanneer niet? Bepaalde factoren gaan dan een heel belangrijke rol spelen, in zeer belangrijke mate de media omdat zij van grote invloed zijn op de publieke opinie. Lynchpartijen zijn dan niet veraf meer en is dat waar we naartoe willen?
Iedereen heeft recht op de bescherming van zijn rechten, waarvoor dient het recht anders? Iedereen gelijk is dan ook een uitgangspunt, zelfs in de meest extreme gevallen, hoe onrechtvaardig het soms lijkt en hoe zeer we iemand ook de dood in willen wensen.
Citaat:
Man doodt liefdesrivaal met 14 messteken

HLN UPDATE 20:01 De 56-jarige Jean Van Goutem is deze namiddag om het leven gebracht met 14 messteken toegebracht door de voormalige partner van zijn minnares. Een kwartier na de feiten, werd de dader opgepakt. Hij zal voor de onderzoeksrechter verschijnen worden wegens moord. Dat heeft het parket van Namen bekendgemaakt.

Verhouding
De 54-jarige Jean-Pierre H. (Honnay) kon het niet verkroppen dat zijn ex-vriendin, na een relatie van tien jaar, een verhouding met het slachtoffer had. Vandaag passeerde hij nabij de woonplaats van het slachtoffer, in de rue Jemeppe 70 in Moustier-sur-Sambre, en bemerkte er zijn ex op het voetpad. De man stopte en begaf zich naar de vrouw. De discussie ontaardde vrij snel en de dader greep de vrouw bij de nek en dreigde haar te doden. Een getuige kwam tussen, waardoor hij de vrouw moest loslaten.

Daarop besliste hij zijn woede te koelen op zijn liefdesrivaal. In zijn wagen haalde hij een slagersmes en stak er de man in de woning veertien keer mee. Nadien vluchtte hij met zijn wagen weg. Zowat een kwartier nadien werd hij gevat in Beuzet (Gembloers).
De verdachte zal dinsdag wegens moord voor de onderzoeksrechter verschijnen. (belga/kjg)
Zo iemand is het niet waard om nog in de samenleving terug te komen en kan niet meer als mens aanzien worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 21:42   #225
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, hier moet je dus een onderscheid maken, iemand die één of twee pinten drinkt is niet dronken, maar van één joint ben je dus wel van de kaart.
Dat is volledig onjuist. Tenzij misschien het je allereerste ooit is. Maar dat geldt evenzeer voor de allereerste pint(en) ooit

Laatst gewijzigd door Pietje : 8 oktober 2007 om 21:51.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 21:44   #226
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo iemand is het niet waard om nog in de samenleving terug te komen en kan niet meer als mens aanzien worden.
Tot waar, welke misdaad, zijn mensen nog waard om terug te komen in de maatschappij? Met andere woorden, vanaf welke misdaad wilt u ze laten afmaken?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 21:58   #227
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Tot waar, welke misdaad, zijn mensen nog waard om terug te komen in de maatschappij? Met andere woorden, vanaf welke misdaad wilt u ze laten afmaken?
bewezen moord en mensenhandel.
Met bewezen moord, bedoel ik dus dat men niet meer met indirecte bewijzen mag bezig zijn om de schuldige veroordeeld te krijgen, maar mensen die op hederdaad of bijna hederdaad besnapt zijn.

En bij herval van grote gewapende diefstal na de derde keer echt levenslang.
Oud 8 oktober 2007, 22:00   #228
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is volledig onjuist. Tenzij misschien het je allereerste ooit is. Maar dat geldt evenzeer voor de allereerste pint(en) ooit
Ik durf gerust met iemand die 5 pinten uit heeft, naar 250meter in een constructie klimmen, maar zal dit NOOIT meer doen met iemand die een joint op heeft.
Oud 8 oktober 2007, 22:07   #229
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik durf gerust met iemand die 5 pinten uit heeft, naar 250meter in een constructie klimmen, maar zal dit NOOIT meer doen met iemand die een joint op heeft.
Ik ben ooit nog na een joint nog naar -40m in volle zee geweest. Je redenering klopt dus langs geen kanten.
Oud 8 oktober 2007, 22:14   #230
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben ooit nog na een joint nog naar -40m in volle zee geweest. Je redenering klopt dus langs geen kanten.
Naar -40 is nog niet het zelfde als naar +250.

Hoewel ik het ook niet erg verantwoord vind van je buddy om dan nog te gaan duiken.
Met vuil bloed gaan duiken is ook om problemen vragen.

En 18uur in een caisson zitten is helemaal niet leuk hoor en je blijft daar voor de rest van je leven last van hebben.
Oud 8 oktober 2007, 22:17   #231
Mataiva
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
bewezen moord en mensenhandel.
Met bewezen moord, bedoel ik dus dat men niet meer met indirecte bewijzen mag bezig zijn om de schuldige veroordeeld te krijgen, maar mensen die op hederdaad of bijna hederdaad besnapt zijn.

En bij herval van grote gewapende diefstal na de derde keer echt levenslang.
Ook mensenhandel? stelt u dit gelijk aan moord?
De wet rond mensenhandel is de laatste jaren erg uitgebreid, zelfs arbeid in barre omstandigheden kan hier al onder vallen (juridisch gesproken), verdienen deze mensen dan echt geen tweede kans? en ondermeer verkrachting neemt u er niet bij, toch ook een zwaar beladen delict?
Indien dit principe zou ingevoerd worden (wat mijns inziens geen enkele kans maakt, zeker internationaal niet) zouden er toch éénduidige regels moeten gelden. Wanneer vervalt het klassieke recht en gaat men over op lynchpartijen... Dan zou je je kunnen afvragen wie het meest afschuwwekkend is, de dader of de personen die de dader 'berechten'...
Oud 8 oktober 2007, 22:22   #232
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wet rond mensenhandel is de laatste jaren erg uitgebreid, zelfs arbeid in barre omstandigheden kan hier al onder vallen (juridisch gesproken), verdienen deze mensen dan echt geen tweede kans? en ondermeer verkrachting neemt u er niet bij, toch ook een zwaar beladen delict?
Indien dit principe zou ingevoerd worden (wat mijns inziens geen enkele kans maakt, zeker internationaal niet) zouden er toch éénduidige regels moeten gelden. Wanneer vervalt het klassieke recht en gaat men over op lynchpartijen... Dan zou je je kunnen afvragen wie het meest afschuwwekkend is, de dader of de personen die de dader 'berechten'...
Mensen die uit de miserie gaan vluchten helpen van daar weg te raken moet men belonen, niet straffen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 22:25   #233
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensenhandel staat in de meeste gevallen voor mij gelijk aan moord en verkrachting trouwens ook.

En je vraag wel die zal ik beantwoorden, met dit
Citaat:
Twee broers ontvoeren hun zus en haar vriend in Luik

In Luik hebben twee broers vorige week donderdag hun zus en haar vriend ontvoerd. De broers bedreigden en sloegen de vriend in een bos en lieten hem gewond achter. De twee broers werden het voorbije weekend aangehouden. Twee andere broers, die slechts passief deelnamen, zijn vrijgelaten. Dat meldt een gerechtelijke bron vandaag.

Ongewenste relatie
De 17-jarige zus had al zeven maanden tegen de wil van haar familie en zeker haar broers een relatie met een 19-jarige jongen. Donderdag plukten twee broers, Mohamed en Youssef, hun zus en haar vriend van straat in Luik en sleurden hen in hun auto. De zus werd naar het ouderlijk huis gebracht.

Slagen
Youssef, Mohamed en twee andere broers ontvoerden het slachtoffer naar Gouvy. In de auto sloeg Mohamed hem ettelijke keren, aldus de gerechtelijke bron. Het slachtoffer werd meegesleurd in een bos en daar bedreigden de broers hem door een mes op zijn keel te zetten. Volgens de gerechtelijke bron bracht alleen Mohamed hem diverse slagen toe. De andere broers namen slechts passief deel aan de feiten. Tot slot lieten ze het slachtoffer achter in het bos en reden ze terug naar Luik.

Voorbijgangers troffen de gewonde jongeman aan in het bos, snelden hem ter hulp en verwittigden de politie. Het slachtoffer was in shock, vreesde voor nieuwe represailles en diende daarom een klacht in. De politie pakte daarop de daders op. Mohamed en Youssef ontkenden de feiten. Ze zitten opgesloten in de gevangenis van Lantin.
Je hoeft dus helemaal niet meer te wachten op de lynchpartijen, door de lichte straffen en het recht op menselijke behandeling, plegen nu de criminelen de lynchpartijen.
Oud 8 oktober 2007, 22:27   #234
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Mensen die uit de miserie gaan vluchten helpen van daar weg te raken moet men belonen, niet straffen.
Nee, men buit de mensen uit om ze naar hier te brengen.
En dit is een totaal andere discussie die reeds in andere draden word gevoerd.
Oud 8 oktober 2007, 22:28   #235
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naar -40 is nog niet het zelfde als naar +250.

Hoewel ik het ook niet erg verantwoord vind van je buddy om dan nog te gaan duiken.
Met vuil bloed gaan duiken is ook om problemen vragen.

En 18uur in een caisson zitten is helemaal niet leuk hoor en je blijft daar voor de rest van je leven last van hebben.
Ik voel het, je ben een muur en hebt al vooraf bepaald dat je koste wat het koste je zelf verklaard eigen gelijk claimt. Als je je daarbij gelukkiger voelt, so be it. Wat mij betreft blijft je vergelijking tussen alcohol en cannabis pure hypocrisie.
Oud 8 oktober 2007, 22:37   #236
Mataiva
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Je hoeft dus helemaal niet meer te wachten op de lynchpartijen, door de lichte straffen en het recht op menselijke behandeling, plegen nu de criminelen de lynchpartijen.
Hoe stel je dan voor deze maatschappelijke problemen op te lossen nu er dan een juridisch vacuüm zal worden gecreërd? Krijgen ze nog een vorm van proces?
Een straf is daarenboven steeds een reactie op reeds gepleegde feiten en ik betwijfel ook of harder optreden een preventieve werking zal uitoefenen, of is dit helemaal uw bedoeling niet?

Laatst gewijzigd door Mataiva : 8 oktober 2007 om 22:38.
Oud 8 oktober 2007, 22:39   #237
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wou net vragen "Ben je nu niet slimmer?" Maar laat maar zitten....
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 22:45   #238
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik voel het, je ben een muur en hebt al vooraf bepaald dat je koste wat het koste je zelf verklaard eigen gelijk claimt. Als je je daarbij gelukkiger voelt, so be it. Wat mij betreft blijft je vergelijking tussen alcohol en cannabis pure hypocrisie.
Nee, hoor.. Maar als ik zelf een joint rook dan slaap ik een paar uur, zonder dat je mij nog waker krijgt.
Oud 8 oktober 2007, 23:25   #239
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RECHTSSVLAANDEREN Bekijk bericht
Het is algemeen bekend dat deze gevangenis een 5 sterrenhotel is!! Weg met dat gepamper! eten?? : Ja: Rijst,droog brood (wat overgebleven is in carrefour etc), en water: water is het goedkoopst en kan gefiltert worden!
Geen tv, geen gsm,geen tijdschriften! Geen contacten met de buitenwereld! Dat zal de personen een lesje zijn voor diegenen die denken
wat uit te kramen! Een gevangenis moet een gevangenis zijn,zo somber mogelijk, kale muren,donker,koud,en een hel! DAT is gevangenis!
Ik denk dat gij een "progressieve" provokateur bent, om de "rechtsen" belachelijk te maken.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 07:22   #240
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Zowel met cannabis als alcohol in je lijf is gewoon pure achterlijkheid om een ding te gaan doen als duiken. Al is het maar 1 pint, of 1 joint.
Net hetzelfde als autorijden.

Ik ga je niet stoppen om te duiken of rijden. Maar vergeet het maar dat ik met je meerijd of je duikbuddy zal zijn als ik het weet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be