![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik begrijp je standpunt, maar dit is een heel gevaarlijk principe, wanneer bepaal je immers of iemand nog in aanmerking komt voor de beschermde sfeer van de mensenrechten en wanneer niet? Bepaalde factoren gaan dan een heel belangrijke rol spelen, in zeer belangrijke mate de media omdat zij van grote invloed zijn op de publieke opinie. Lynchpartijen zijn dan niet veraf meer en is dat waar we naartoe willen? Iedereen heeft recht op de bescherming van zijn rechten, waarvoor dient het recht anders? Iedereen gelijk is dan ook een uitgangspunt, zelfs in de meest extreme gevallen, hoe onrechtvaardig het soms lijkt en hoe zeer we iemand ook de dood in willen wensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door filosoof : 8 oktober 2007 om 21:41. Reden: dubbel |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is volledig onjuist. Tenzij misschien het je allereerste ooit is. Maar dat geldt evenzeer voor de allereerste pint(en) ooit
Laatst gewijzigd door Pietje : 8 oktober 2007 om 21:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tot waar, welke misdaad, zijn mensen nog waard om terug te komen in de maatschappij? Met andere woorden, vanaf welke misdaad wilt u ze laten afmaken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met bewezen moord, bedoel ik dus dat men niet meer met indirecte bewijzen mag bezig zijn om de schuldige veroordeeld te krijgen, maar mensen die op hederdaad of bijna hederdaad besnapt zijn. En bij herval van grote gewapende diefstal na de derde keer echt levenslang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik durf gerust met iemand die 5 pinten uit heeft, naar 250meter in een constructie klimmen, maar zal dit NOOIT meer doen met iemand die een joint op heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ooit nog na een joint nog naar -40m in volle zee geweest. Je redenering klopt dus langs geen kanten.
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoewel ik het ook niet erg verantwoord vind van je buddy om dan nog te gaan duiken. Met vuil bloed gaan duiken is ook om problemen vragen. En 18uur in een caisson zitten is helemaal niet leuk hoor en je blijft daar voor de rest van je leven last van hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() De wet rond mensenhandel is de laatste jaren erg uitgebreid, zelfs arbeid in barre omstandigheden kan hier al onder vallen (juridisch gesproken), verdienen deze mensen dan echt geen tweede kans? en ondermeer verkrachting neemt u er niet bij, toch ook een zwaar beladen delict? Indien dit principe zou ingevoerd worden (wat mijns inziens geen enkele kans maakt, zeker internationaal niet) zouden er toch éénduidige regels moeten gelden. Wanneer vervalt het klassieke recht en gaat men over op lynchpartijen... Dan zou je je kunnen afvragen wie het meest afschuwwekkend is, de dader of de personen die de dader 'berechten'... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je vraag wel die zal ik beantwoorden, met dit Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#236 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Een straf is daarenboven steeds een reactie op reeds gepleegde feiten en ik betwijfel ook of harder optreden een preventieve werking zal uitoefenen, of is dit helemaal uw bedoeling niet? Laatst gewijzigd door Mataiva : 8 oktober 2007 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, hoor.. Maar als ik zelf een joint rook dan slaap ik een paar uur, zonder dat je mij nog waker krijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net hetzelfde als autorijden. Ik ga je niet stoppen om te duiken of rijden. Maar vergeet het maar dat ik met je meerijd of je duikbuddy zal zijn als ik het weet.
![]() |