Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 15 oktober 2007, 09:16   #221
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Straatreu is hoogstens een verbelzeikte Vlaming.
Oud 15 oktober 2007, 09:22   #222
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Straatreu is hoogstens een verbelzeikte Vlaming.
Zo, nu je hem in een hokje hebt gestopt... Wat verandert dat nu?
Montalcino is offline  
Oud 15 oktober 2007, 09:41   #223
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik heb de herhaling bekeken. Bart heeft zijn grote voorbeeld goed bestudeerd: Hugo Schiltz II.

Om duidelijk te maken wat Bart De Wever hier precies gedaan heeft, hoef ik maar twee vraagjes te stellen: welke toegevingen heb je Milquet horen voorstellen in ruil voor het niet hervormen van België? en welke toegevingen heb je Maingain horen voorstellen in ruil voor de niet-splitsing van BHV?

Dit is de essentie: de relaties van horigheid zijn weer hersteld. De Gucht kreeg gelijk. Wat er nu verder gebeurt is van geen belang meer.
Wie ben ik om je tegen te spreken? Jij kunt deze situatie beter inschatten dan ik. Maar ik zou het onvoorstelbaar vinden als jij gelijk krijgt en Bart de Wever op deze manier politieke zelfmoord zou plegen. Zijn partij heeft al een keer op de rand van de afgrond gestaan, hij kan toch niet denken dat hij hier mee weg zou komen?
Hertog van Gelre is offline  
Oud 15 oktober 2007, 09:47   #224
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wie ben ik om je tegen te spreken? Jij kunt deze situatie beter inschatten dan ik. Maar ik zou het onvoorstelbaar vinden als jij gelijk krijgt en Bart de Wever op deze manier politieke zelfmoord zou plegen. Zijn partij heeft al een keer op de rand van de afgrond gestaan, hij kan toch niet denken dat hij hier mee weg zou komen?
Of hij denkt dat hij een kansje maakt om er mee weg te komen. Of hij trekt het zich niet aan en heeft voldoende aan enkele jaren ministerschap. Het is zo oud als de straat, ik heb de voorbije 30 jaar nog niets anders meegemaakt.

Ja, dat is dus goed voorstelbaar.
Kortaf is offline  
Oud 15 oktober 2007, 09:49   #225
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Wever HOEFT hier evenmin mee weg te kunnen als Schiltz destijds. Kijk naar de wijze waarop Schiltz na zijn plooien tot ver onder de lat carriere maakte in Belgique. Wat een smeerlapperij hij zich sindsdien ongestraft kon permiteren, en waar hij eindigde.
Oud 15 oktober 2007, 09:54   #226
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of hij denkt dat hij een kansje maakt om er mee weg te komen. Of hij trekt het zich niet aan en heeft voldoende aan enkele jaren ministerschap. Het is zo oud als de straat, ik heb de voorbije 30 jaar nog niets anders meegemaakt.

En na zijn ministerschap zal Bart, net zoals Schiltz, grote Belgische eer betoond worden om zijn staatsmanschap.
Als Belgique niet zonder hem uit elkaar valt zal hij levenslang met allerhande tsjevenpostjes bedankt worden plus verzekerd zijn van een dik pensioen.
Oud 15 oktober 2007, 09:59   #227
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
En na zijn ministerschap zal Bart, net zoals Schiltz, grote Belgische eer betoond worden om zijn staatsmanschap.
Als Belgique niet zonder hem uit elkaar valt zal hij levenslang met allerhande tsjevenpostjes bedankt worden plus verzekerd zijn van een dik pensioen.
en daar draait het om voor al de politiekers, veel meer is er niet achter te zoeken......
De Waal is offline  
Oud 15 oktober 2007, 10:08   #228
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Als de nachtmerrie die zich reeds weken aftekent bewaarheid wordt kan ik slechts één positief punt vinden.

De "vervlaamsing" van de tjeven heeft zijn ware gelaat laten zien. De goedmenende vlamingen en vlaams nationalisten die zich als gewetensvolle legalisten achter het kartel hebben geplaatst weten hoe laat het is.
De "truuk van de tjeef als vlamingen" is achter de rug...dat pakt mi geen tweede keer.
Nu de tjeven de heilige kerk niet meer achter zich hebben om de stoute vlamingen naar de tjeven te jagen hebben ze aldus hun laatste greintje fundament verkloot waarop ze hun volgende verkiezingszbeloftes kunnen bouwen.
Wat de nva betreft: als je beweert op te komen voor Vlaanderen en je hebt de historische kans om voor één keer in de geschiedenis van Vlaanderen uw meerderheid op de meest democratische wijze te gebruiken...wat doe je dan????????

Bah...
Oud 15 oktober 2007, 10:13   #229
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als de nachtmerrie die zich reeds weken aftekent bewaarheid wordt kan ik slechts één positief punt vinden.

De "vervlaamsing" van de tjeven heeft zijn ware gelaat laten zien. De goedmenende vlamingen en vlaams nationalisten die zich als gewetensvolle legalisten achter het kartel hebben geplaatst weten hoe laat het is.
De "truuk van de tjeef als vlamingen" is achter de rug...dat pakt mi geen tweede keer.
Nu de tjeven de heilige kerk niet meer achter zich hebben om de stoute vlamingen naar de tjeven te jagen hebben ze aldus hun laatste greintje fundament verkloot waarop ze hun volgende verkiezingszbeloftes kunnen bouwen.
Wat de nva betreft: als je beweert op te komen voor Vlaanderen en je hebt de historische kans om voor één keer in de geschiedenis van Vlaanderen uw meerderheid op de meest democratische wijze te gebruiken...wat doe je dan????????

Bah...
in andere tijden of in andere landen worden zulke lieden aan een boom te bengelen gehangen ... volkomen terecht trouwens.
Anna List is offline  
Oud 15 oktober 2007, 10:20   #230
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als hij denkt ermee weg te komen is hij wel erg dom. Een kind kan zien dat de politieke situatie in Vlaanderen is veranderd. De vraag naar structurele verandering is nog nooit zo groot geweest. Mijns inziens kan BDW nog steeds een Lode Claes blijken te zijn, in plaats van een Hugo Schiltz.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 15 oktober 2007, 10:22   #231
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Als hij denkt ermee weg te komen is hij wel erg dom. Een kind kan zien dat de politieke situatie in Vlaanderen is veranderd. De vraag naar structurele verandering is nog nooit zo groot geweest. Mijns inziens kan BDW nog steeds een Lode Claes blijken te zijn, in plaats van een Hugo Schiltz.
natuurlijk zal hij ermee wegkomen ... én hij zal de volgende nationalistische Minister van Staat worden ...

walgelijk gewoon.
Anna List is offline  
Oud 15 oktober 2007, 10:22   #232
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zoals ik eerder zei: Leterme en Verhofstadt, twee pijpen van dezelfde Belgische broek. Ze kwamen allebei aan de macht door zich een Vlaams imago aan te meten, maar eens aan de macht waren het meteen weer dezelfde belgicistische Coburgkontenkruipers als al hun illustere voorgangers.

Gisteren Martens ook de geFlipte zien verdedigen? Ze willen hem begot een kindermeid geven om hem toch maar veilig op te troon te krijgen! Na jarenlange 'opleiding' tot Belgische oppergaai ontbreekt het de ezel nu eenmaal nog altijd aan hersens om zich niet om de haverklap aan dezelfde steen te stoten.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 oktober 2007 om 10:27.
Knuppel is offline  
Oud 15 oktober 2007, 10:26   #233
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang de Franstaligen en de belgicisten dat niet inzien mag het nog zonneklaar zijn voor kinderen dat de politieke situatie in Vlaanderen veranderd is, Belgique zal pas veranderen als er geen Belgigue meer is.
Oud 15 oktober 2007, 10:43   #234
Tegendradigaard

Standaard

Al op voorhand zeggen dat ge iets wilt betalen.... hoe dom kan je zijn....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 15 oktober 2007, 10:48   #235
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Belgique zal pas veranderen als er geen Belgigue meer is.
Dat denk ik niet. Als de Vlamingen niet veranderen wordt Vlaanderen een mini-Belgique.

Nu is het wel zo dat de Vlaamse publieke opinie enigszins veranderd is tegenover tien jaar geleden. Het is mijns inziens niet helemaal in de goede richting, maar dat terzijde. Maar zelfs op die verandering lopen de politici een decennium achter.
Kortaf is offline  
Oud 15 oktober 2007, 10:50   #236
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijns inziens kan BDW nog steeds een Lode Claes blijken te zijn, in plaats van een Hugo Schiltz.
Lode Claes ging uit van het meerderheidsdenken. Bart De Wever deed hier zeer uitdrukkelijk het omgekeerde: in het interview op de 7de Dag zei hij letterlijk dat we niet meer in een democratie leven als de meerderheid haar wil oplegt aan de minderheid.

Zie je Hertog, waarom dit een breekpunt is, en waarom er in BDW's omslag niets meer kan gevonden worden dan een onderwerping aan het Belgische regime en een afwijzing van de democratie?
Kortaf is offline  
Oud 15 oktober 2007, 11:09   #237
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Al op voorhand zeggen dat ge iets wilt betalen.... hoe dom kan je zijn....
Nu zeggen CD&V/NVA dat er een "prijsje" kan gegeven worden.
Ze hebben duidelijk begrepen dat ze zeer hoog ingezet hebben en dat elke flauwiteit/toegeving cash betaald zal worden.
Maar we zullen echt de teksten moeten afwachten en het bos door de bomen zien , de één zal het zo uitleggen en de ander zo.
Maar al bij al staan we verder dan we een paar jaar geleden konden voorspellen/dromen. De belgische staat is langs de rand gegaan en er is niet veel nodig om België op te blazen: een nieuw desastreus rapport voor wallonië, nog wat gezever rond Zaventem, nog wat corruptie links en rechts ,Vlaanderen Wallonië (kies maar) ....enfin, noem maar op.
Er komen nog vele verkiezingen en wie zijn woord niet houdt , wordt de volgende keer genadeloos afgestraft.
En er is nu een niet gecontamineerde partij LDD, waarop kan gestemd worden.
Een paar jaar kan er nog wel bij.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 15 oktober 2007 om 11:12.
boerenverstand is offline  
Oud 15 oktober 2007, 11:11   #238
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

BART IS VERDOMME WEER PLAT OP DE BUIK GEGAAN VOOR DE WALLEN
duveltje382 is offline  
Oud 15 oktober 2007, 11:39   #239
Anna List
Banneling

Standaard

er is maar één toegeving die Vlamingen mogen doen : en dat is tijd ...

kan BHV nu nog niet gesplitst worden zonder prijs ... ok dan wachten we nog wat op een Belgische regering ... geef de Walen tijd.

dat is de enige juiste tactiek

maar zolang, en dat is CRUCIAAL nog geen Belgische regering natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 oktober 2007 om 11:40.
Anna List is offline  
Oud 15 oktober 2007, 11:45   #240
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

niet te hard van stapel lopen eh.

De N-VA leden moeten regeringsdeelname eerst nog goedkeuren, met twee derde meerderheid.
Pelgrim is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be