Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2007, 21:09   #221
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Relativism is not incompatible with truth, since truth claims are themselves always relative, the result of a second-order consensus among individuals concerned to reflect on the status of what we think we
know.
T. Rockmore

De rede is dan ook gewoon een discours uit de moderniteit, een historische en tijdelijke bepaaldheid van een maatschappelijk denkconstructie. Het zal verdwijnen net zoals het gekomen is.

A ‘scientific’ interpretation of the world, as you understand it, might therefore still be one of the most stupid of all possible interpretations of the world, meaning that it would be one of the poorest in meaning…. But an essentially mechanical world would be an essentially meaningless world. Assuming that one estimated the value of a piece of music according to how much of it could be counted, calculated, and expressed in formulas: how absurd would such a ‘scientific’ estimation of music be!” What would one have comprehended, understood, grasped of it? Nothing, really nothing of what is ‘music’ in it!
F. Nietzsche

Das Kriterium der Wahrheit liegt in der Steigerung des Machtgefühls.
F. Nietzsche
En wat komt erna? Ik dacht dat we met het verlichtingsdenken op de juiste weg waren. Maar blijkbaar door de nadelen van het industrialisme(voorruitgang) heeft men tal van andere alternatieven uitgeprobeerd.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 17 december 2007 om 21:12.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 22:49   #222
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Actie" is dan ook niet natuurlijk, het is structureel.
Je verandert van onderwerp, mijn beste. Wel tekenend dat je actie tussen aanhalingstekens zet.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 23:01   #223
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
A ‘scientific’ interpretation of the world, as you understand it, might therefore still be one of the most stupid of all possible interpretations of the world, meaning that it would be one of the poorest in meaning…. But an essentially mechanical world would be an essentially meaningless world. Assuming that one estimated the value of a piece of music according to how much of it could be counted, calculated, and expressed in formulas: how absurd would such a ‘scientific’ estimation of music be!” What would one have comprehended, understood, grasped of it? Nothing, really nothing of what is ‘music’ in it!
F. Nietzsche

Das Kriterium der Wahrheit liegt in der Steigerung des Machtgefühls.
F. Nietzsche
Liefste Praetorian,

Gelieve Nietzsche niet in het Engels te citeren! Hij haatte dat volk! Als je Nietzsche citeert, zou je ook best steeds het werk aangeven. Citaten uit de Nachlass of uit Der Wille zur Macht kunnen niet als citaten van Nietzsche worden beschouwd. De Nachlass is uiteraard een interessant document, maar Nietzsche heeft zich zeer veel moeite getroost om zijn werken uit te geven. Dat hij andere teksten niet uitgegeven heeft, duidt erop dat hij ze niet voor publicatie gereed of waardig achtte.

Maar uiteraard heb je gelijk in de discussie met Percalion.

Groetjes,
Kallikles
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 17 december 2007, 23:03   #224
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Het Duitse citaat komt inderdaad uit Wille ... en ik ken de achtergrondgeschiedenis van dat document. Toch vond ik het een mooi citaat.

Ik geef grif toe dat ik een autodidact ben in de Duitse taal, ik heb een wetenschappelijke opleiding in de middelbare school genoten. Ik voel mij dan ook meer zeker in de Franse of Engelse vertalingen.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 17 december 2007 om 23:09.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 23:05   #225
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Gewijde geschiedenis... daar zijn commies goed in...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 23:13   #226
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Duitse citaat komt inderdaad uit Wille ...
en ik ken de achtergrondgeschiedenis van dat document. Toch vond ik het een mooi citaat.
Hahaha! Ik had je door!

Citaat:
Ik geef grif toe dat ik een autodidact ben in de Duitse taal, ik heb een wetenschappelijke opleiding in de middelbare school genoten. Ik voel mij dan ook meer zeker in de Franse of Engelse vertalingen.
Franse vertaling is O.K. Nietzsche had zichzelf graag in het Frans gelezen. Zelf zei hij op een bepaald moment dat hij Schopenhauer alleen nog in Franse vertaling las.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 17 december 2007, 23:14   #227
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Gewijde geschiedenis... daar zijn commies goed in...
Iemand moet de boeken toch lezen die jij niet aandurft
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 23:15   #228
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Iemand moet de boeken toch lezen die jij niet aandurft
Hij zou zich eraan verbranden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 18 december 2007, 00:36   #229
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Maar uiteraard heb je gelijk in de discussie met Percalion.
En je hebt toevallig geen London School of Economics-papertje om dat te onderbouwen?

Oud 18 december 2007, 15:25   #230
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard Een interessante reactie op de huidige (liberaal-kapitalistische) visie!

quote is van MIS:uit de thread Het grote SUB-PRIME-MARKET- crisis debat.

Simpele rekenkunde en vervolgens nadenken over de uitkomst hiervan in relatie tot de huidige gebruiken is niet onmiddellijk de sterkste kant van de pseudo econoom. Gebiologeerd door de complexiteit van het zelf gecreëerde Monopolyspel maakt dat men verstrikt is geraakt in het eigen gesponnen web. Hierdoor werd (zij het onbewust) de essentie van economie vervormd om vervolgens te denken dat het normaal is en anderen niets van economie begrijpen. Deze maatschappelijke en hoofdzakelijk materialistische conditionering heeft zich vooral gevormd in de 17de eeuw en heeft geleid tot de auto immuun ziekte zoals we die vandaag kennen. Dit syndroom verstikt stilaan onze maatschappij resulterend in een spanning zonder precedent. Gezien evolutionaire processen zoals door wetenschap omschreven staat de mensheid nu voor een belangrijke keuze. Dit proces is rechtlijnig en eenduidig, ofwel stevenen we af op een wereldconflict, ofwel kiezen we voor een doorbraaktraject dat komaf maakt met het huidige denkpatroon of paradigma dat aanleiding geeft voor de gekende problemen. Oorlog of vrede, dat is finaal de keuze die we maken. Politiek is van dit alles op de hoogte maar verkiest vooralsnog het symbooldossier BHV. Tot nader order.

Daar is inderdaad iets van aan maar alles gaan vervlakken en veralgemenen is gevaarlijk. De grote voordelen van het kapitalisme mogen we zeker niet ontkennen.

Denk maar aan de verlenging van de levensduur en de gezondsheidszorg.
De bijna luxueuze vrijetijdsmaatschappij, anders zouden we hier niet zitten zeuren en klagen dat het met de mensheid achteruitgaat enz...i.p.v noeste arbeid te leveren!

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 18 december 2007 om 15:32.
Oud 18 december 2007, 15:52   #231
Percalion

Standaard

Ik denk dat het geen slecht idee is om MIS op je negeerlijst te plaatsen. Veel interessante dingen mis je niet echt.

Mocht je je afvragen waarom ik dat vind, dan mag je 't me gerust vragen en dan zal ik je dat met plezier uitleggen in een PB - ik ben de discussies (nou ja, dat is een groot woord) met MIS een beetje beu.
Oud 18 december 2007, 19:59   #232
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard Veranderingen van de grootmachten.

Greenspan ziet de kans op een Amerikaanse recessie stijgen tot 50%

17 december 2007 19:30 -- De meeste Europese beursindexen hebben opnieuw meer dan een procent moeten inleveren. De combinatie van opflakkerende inflatie en vertragende economische groei zorgt voor onrust. Die is nog aangewakkerd door Alan Greenspan, de voormalige voorzitter van de Amerikaanse centrale bank. De kans dat de Amerikaanse economie in een recessie terechtkomt is volgens hem gestegen tot 50%. Twee recente rapporten bevestigen alvast dat de instorting van de huizenmarkt en de daaruit voorvloeiende kredietcrisis nog niet van de baan zijn.

China evolueert van ontwikkelingsland naar ontwikkelingshelper

18 december 2007 -- China zal voor het eerst geld schenken aan de International Development Association. Die afdeling van de Wereldbank geeft renteloze leningen en subsidies aan de armste ontwikkelingslanden. China heeft de voorbije jaren zelf nog financiële steun gekregen van de Wereldbank.

Bron: Kanaal Z

Russische contracten voor BASF en Siemens Rusland en Duitsland hebben hun economische toenadering versterkt door een nieuwe overeenkomst rond gasvoorzieningen en spoorweginfrastructuur. Daarbij zijn de Duitse industriële reuzen BASF en Siemens betrokken. BASF investeert in een Russisch gasveld en Siemens zal hoge snelheidstreinen produceren voor de Russische spoorwegen.
Op de Hannover Trade Fair sloten het Duitse BASF en het Russische Gazprom een akkoord over het uitbreiden van hun samenwerking op het gebied van productie, transport en verkoop van gas.
Volgens de Duitse bondskanselier Gerhard Schroeder is dit een bijzonder belangrijke overeenkomst. “Het akkoord gaat veel verder dan de aankoop van gas uit Rusland, dat al één derde van de olie- en gasvoorziening van Duitsland voor zijn rekening neemt,” aldus het persbureau Associated Press.
“Het is niet louter een relatie tussen een leverancier en een klant,” merkte Gerhard Schroeder op. “Dit is de eerste keer dat een Duitse onderneming betrokken wordt bij de productie in Rusland.”
Gazprom en BASF-dochter Wintershall starten een joint-venture om in West-Siberië het Yuzhno Russkoye-veld te ontwikkelen en zullen ook samenwerken aan de constructie van een gaspijplijn via de Baltische Zee, voor de Europese markt. “Gazprom beloofde ook zijn aandeel in de joint-venture met Wintershall te zullen verhogen, waardoor de Russische onderneming duidelijk aantoont zich meer op de Europese gasmarkt te willen richten,” stelt Associated Press.
Op dit ogenblik heeft Gazprom een aandeel van 35 procent in de Wingas-joint venture met Wintershall. Dat pakket zou uitgebreid worden tot vijftig procent min één aandeel. Het gaat daarbij om een uitwisseling van aandelen met Wintershall. Baar geld is er niet bij gemoeid.
Gazprom voegde daar aan toe dat het 25 procent van het Yuzhno Russkoye-veld zou verkopen aan het Duitse energieconcern E.On. Maar Gazprom zou wel de meerderheidsaandeelhouder blijven van Yuzhno Russkoye.
Een tweede akkoord betreft een overeenkomst tussen het Duitse Siemens en de Russische treinmaatschappij OAO Russian Railways. “Daarbij werd voor de constructie van hoge snelheidstreinen voor de Russische spoorwegen een contract afgesloten ter waarde van 1,5 miljard euro,” stipt Associated Press aan.
De nieuwe treinen moeten het intercity-spoorverkeer versnellen. “De treinen zullen hoofdzakelijk in Rusland worden gebouwd,” aldus de Russische spoorwegmaatschappij RZD. De treinen zijn voorzien voor de verbindingen Moskou-Sint-Petersburg en Sint-Petersburg-Helsinki. Ook de routes Moskou-Nizhny Novgorod en Omsk-Novosibirsk worden in overweging genomen. De eerste treinen zouden eind 2007 geleverd worden.
Bondskanselier Schroeder benadrukte dat Rusland een steeds belangrijker handelspartner wordt voor Duitsland. “In het kader van een grotere veiligheid en welvaart binnen en buiten Europa, moeten Rusland en de Europese Unie nauw samen werken,” stelde hij.

Bron: http://managing21.skynetblogs.be/pos...asf-en-siemens

Hierbij wil ik melden dat dit over een momentopname gaat. Maar het valt duidelijk op dat het almachtige Amerika zijn tijd heeft gehad! Het is bijzonder interessant dat het Rusland zijn herwonnen krachten heeft terug gewonnen (door hun energievoorraden). Er staat al een nieuwe liberaal klaar in de partij van "Verenigd Rusland" Dmitri Metvedev. Sinds het jaar 2000 is Medvedev ook voorzitter van de Raad van Bestuur van Gazprom, het grootste gasbedrijf ter wereld. Medvedev heeft vanuit Gazprom de intimidatiepolitiek van Poetin altijd mee uitgevoerd en gefinancierd. Niet dat ik alle landen persoonlijk steun qua politiek, het zijn gewoon economische vaststellingen.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 18 december 2007 om 20:02.
Oud 19 december 2007, 00:11   #233
Percalion

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht

Hierbij wil ik melden dat dit over een momentopname gaat. Maar het valt duidelijk op dat het almachtige Amerika zijn tijd heeft gehad!
Niet te snel juichen... Vooraleer China en Rusland qua economische sterkte kunnen tippen aan de V.S. zullen ze nog een paar jaar sterk moeten groeien. Vooraleer ze de V.S. kunnen inhalen qua militaire uitgaven trouwens ook.
Oud 19 december 2007, 00:18   #234
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hierbij wil ik melden dat dit over een momentopname gaat. Maar het valt duidelijk op dat het almachtige Amerika zijn tijd heeft gehad!
Wishfull thinking zeker?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 13:35   #235
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Dat slaat nergens op.
Toch wel.
Daar gaat het net om. Marx is een kind van Hegel.

Citaat:
Simplificatie is de basis van genialiteit (Einstein); maar daar ging het niet over... Hegel was de eerste West-Europeaan die een systematiek in de geschiedenis probeerde ontdekken; daarom was het een fundamentele vooruitgang.
Allez, papegaaien is blijkbaar nog altijd het voornaamste werk in extreem-linkse kringen. Erg progressief zijn ze daar toch niet.
En tja, het is systematiek zonder rede dan, volgens Praetorian toch, of wel redelijk, maar dan zo dialectisch dat je gelijk welke onzin nog als 'waarheid' kunt voorstellen.
Oud 19 december 2007, 16:00   #236
Wase wolf
Burger

Wase wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breda Bekijk bericht
Rusland is niet links .....neigt eerder naar (Extreem) Rechts
Heeft Rusland eigenlijk wel een richting? Na het communisme heeft de kgb de macht overgenomen.
Wase wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 17:07   #237
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Niet te snel juichen... Vooraleer China en Rusland qua economische sterkte kunnen tippen aan de V.S. zullen ze nog een paar jaar sterk moeten groeien. Vooraleer ze de V.S. kunnen inhalen qua militaire uitgaven trouwens ook.
De meeste economen zeggen dat China ten laatste in 2020 de grootmacht zal worden als de groei aanhoud tenminste. In onze contreien proberen ze zich al voor de bereiden op de misschien fatale vloedgolf op een congres...

Ruim 250 captains of society debatteren over het Vlaanderen van 2020

(17/12/2007)
Vandaag debatteren meer dan 250 maatschappelijke vertegenwoordigers uit o.a. de middenveldorganisaties, de academische wereld en de administratie, onder voorzitterschap van Karel Vinck, over hoe Vlaanderen tegen 2020 een Europese duurzame topregio kan worden. Doel is te komen tot het bepalen van de belangrijke doorbraken die moeten gerealiseerd worden tegen 2020.

Vlaams minister-president Kris Peeters heeft in zijn inleiding de doelstellingen van het Forum geschetst:
- Komen tot concrete strategieën om de uitdagingen voor Vlaanderen 2020 te realiseren
- Komen tot nieuwe/concrete initiatieven om de doorbraakpistes voor Vlaanderen 2020 te voeden.
- Komen tot een uitdagende agenda voor de ateliers in 2008

Tijdens het Forum zetten vier werkgroepen de belangrijke krijtlijnen uit rond volgende vier hoofdthema’s:

Talent,

Logistiek en Mobiliteit,

Internationalisering en

Creativiteit en Innovatie,

De werkgroepen worden telkens geleid door één of meerdere experten:

De werkgroep ‘Talent’ o.l.v. An Demeulemeester,

De werkgroep ‘Logistiek en Mobiliteit’ o.l.v. Cathy Macharis en Eddy Van de Voorde,

De werkgroep Internationalisering o.l.v. Karel Van Miert en

Creativiteit en Innovatie o.l.v. Koenraad Debackere.

In het slotplenum zullen de experts en de voorzitter van het Forum, Karel Vinck, de belangrijkste conclusies per werkgroep toelichten.

De voorgestelde belangrijke doorbraken zullen dan verder uitgewerkt en geconcretiseerd worden in ateliers die in de loop van 2008 plaats vinden. Deze ateliervorm zal aan het ruime middenveld en de hele Vlaamse samenleving de mogelijkheid bieden om hun inbreng te doen.

Bron: http://www.politics.be/persmededelingen/16896/

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 19 december 2007 om 17:09.
Oud 19 december 2007, 17:10   #238
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wishfull thinking zeker?
Ik denk dat Amerika dringend een andere (persoonlijkheid) president nodig zal hebben.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 19 december 2007 om 17:10.
Oud 19 december 2007, 17:12   #239
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wase wolf Bekijk bericht
Heeft Rusland eigenlijk wel een richting? Na het communisme heeft de kgb de macht overgenomen.
Een schrikbewind, een systeem die angst gebruikt om macht te behouden. Durf daar maar eens op straat komen om oppositie te voeren het is bijna onbestaande.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 19 december 2007 om 17:13.
Oud 20 december 2007, 23:35   #240
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
De meeste economen zeggen dat China ten laatste in 2020 de grootmacht zal worden als de groei aanhoud tenminste. In onze contreien proberen ze zich al voor de bereiden op de misschien fatale vloedgolf op een congres...
Dat is volgens mij serieus overschat... Mocht China een groeiritme van 10% aanhouden - wat onwaarschijnlijk is, gezien de crisis en stagnatie die er ziet aan te komen - dan zou China maar een BBP halen van 8.000 mld $ in 2020... En dat terwijl de VS en de EU vandaag een BBP heeft van meer dan 12.000 mld $.

Deze simpele berekening houdt dus zelfs geen rekening met een groei in de EU en de VS, en is bovendien berekend in $ die nu heel zwak staat...

China tegen 2020 belangrijker dan de VS? - zeer onwaarschijnlijk!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be