![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Parlementslid
|
![]() Loop elders zeiken, ik heb nergens gezegd dat een kind geen kind zou mogen zijn, waar haal je het vandaan!? Ik sta achter de stelling dat niet elk kind op het zelfde ritme evolueert en je zal me nergens horen beweren dat sex met kinderen moet kunnen. Die leeftijd van 16j daar is niks mis mee mijns inziens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ja, langs de andere kant moet je toch wel opletten, ik heb zelf es een zeer aangenaam gesprek gehad met een Limburgs meisje (dacht dat ze jaar of 19 was), alles liep goed totdat ze terloops zei dat ze 14 was... ik sprong bijna een halve meter achteruit.
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Minister
|
![]() Men gaat ervan uit dat een doorsnee 16-jarig meisje reeds seksuele ervaringen achter de rug heeft. Dat is ook de reden dat een vaccin tegen baarmoederhalskanker slechts terug betaald wordt voor meisjes tot en met 15 jaar.
Je kan een 16-jarige dus echt wel geen kind meer noemen hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Minister
|
![]() Als je niet volwassen genoeg moet zijn om seks te hebben, waarom moet je dan wel volwassen genoeg zijn om een liefdesrelatie te hebben?
Laatst gewijzigd door debbie : 6 december 2007 om 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(Hoewel ik persoonlijk 14 jaar ook wel wat jong vind om er al aan te beginnen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
|
![]() Daar heb jij gaan zaken mee, steek je neus maar elders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Minister-President
|
![]() Allemaal zielige mensen die hier reclameren of negatieve kritiek uiten op die relatie.
Laat Tom gewoon met rust met jullie ongewenste en domme commentaren. Er is zowel ethisch als juridisch niets mis met deze verhouding. Jullie moeten toch allemaal gelukkige mensen zijn, als jullie je alleen daarover druk hoeven te maken. Het is zijn privé-leven, weeral eens schandalig te grabbel gegooid door een stelletje riooljournalisten van Het Laatste Nieuws. Dit gaat jullie geen r**t aan ! Dankzij jullie kleinburgelijke voyeuristische sensatiezucht heeft zulke riooljournalistiek de kans te overleven en er nog rijk te worden van ook. Meer energie moet ik hier niet aan verspillen, ik heb - in tegenstelling tot anderen - wel wat beters te doen. Get a life ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||
|
![]() Citaat:
Als wij al niet meer opkomen tegen moreel verval, wat zegt dat dan over ons en de maatschappij?
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
|
![]() Opkomen? Zagen ja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Banneling
|
![]() Als dhr. Boonen iets onwettigs heeft uitgevreten moet hij dat maar voor de rechtbank komen uitleggen. In het andere geval moeten we maar niet zitten moraliseren of anders actief ijveren voor een wetsverandering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *overbodig bericht*
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 6 december 2007 om 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Banneling
|
![]() Man, gelukkig dat jullie er nog zijn of anders was mijn droom nog steeds om bekend te worden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
|
![]() Citaat:
Ik blijf er bij dat er in mijn ogen niets mis is met mensen die verliefd worden, zeker als het wederzijds is en ze beiden vrij zijn. Gaan jullie jongeren tot hun zestiende of achttiende opsluiten om te voorkomen dat ze verliefd zouden worden. Ja ... van seks kan je zwanger geraken. So what? Wat is het ergst: een zestienjarige die zwanger raakt of een achttienjarige die AIDS krijgt? Mensen, ik geloof dat liefde niets met leeftijd te maken heeft en eerder een remedie is tegen moreel verval. Als twee mensen elkaar graag zien, is dat in mijn ogen belangrijker dan het geboortejaar op hun paske en de wet zou naar mijn mening eerder als richtlijn moeten dienen, dan als absoluut iets. Kunnen we ons hier zorgen maken om een meisje van 15 dat verliefd wordt op een jongen van boven de 18 en er de koffer mee wil induiken, terwijl er mensen rondlopen die kinderen werkelijk tegen hun zin mishandelen. Een meisje van min 16 dat vrijwillig seks wil hebben met een meerderjarige, is in mijn ogen minder erg dan een plus zestienjarige die verkracht wordt. Laten we een kat een kat noemen. Ik heb liever dat men meer inspanningen doet om echte verkrachters, moordenaars en dergelijke op te pakken, dan achter kalverliefdes te gaan jagen. Men zou prioriteiten moeten stellen en het gerecht zou eens moeten inzien dat niet van alles een zaak moet gemaakt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat hoeft ook niet hé
in de volksmond is de 'ongezonde' omgang als voldoende... daar sloeg die opmerking dan ook op in de juridische wereld is dat wel even heel anders maar zelfs dan hoeft het geen verkrachting te zijn om het strafbaar te maken |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |