Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2007, 15:40   #221
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door summer of 69 Bekijk bericht
En die 35% zijn stuk voor stuk voor de splitsing ???
Ik denk dat je er niet veel zal vinden die niet voor een verregaande staatshervorming (zonder herfederalisering van serieuze dingen) zijn...
sjarel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 16:40   #222
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door summer of 69 Bekijk bericht
En die 35% zijn stuk voor stuk voor de splitsing ???
Zeker niet, maar wel zeker 30%
Zoals er ook in andere partijen separatisten zitten. En dit aantal groeit met de dag. Als ik me in kringen van jong CD&V begeef, is het bij momenten precies een bijeenkomst van jong N-VA

Laatst gewijzigd door giserke : 13 december 2007 om 16:41.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 20:29   #223
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Zoals er ook in andere partijen separatisten zitten. En dit aantal groeit met de dag. Als ik me in kringen van jong CD&V begeef, is het bij momenten precies een bijeenkomst van jong N-VA
Ik val ook vaak achterover als ik sommige CD&Vers bij debatten hoor praten.

Bv. Hendrik Bogaert; 'België nu opblazen zou een vergissing zijn. We moeten net eerst onze economische en numerieke meerderheid gebruiken om Brussel te vervlaamsen.' Met een toon van, en dan kunnen we de boel opblazen. De Jan Jambon en Gerolf Annemans keken er ook van op.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 22:29   #224
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Inderdaad,Canada,Australie en zelfs de Verenigde staten bestaan niet.King Edward heeft de onafhankelijkheidsverklaring van Amerika niet ondertekent.Alle zijn krooncolonies van het Britse Koningshuis.Allemaal corporaties van het vatikaan.Kijk eens naar de docu Empire of the city op de site www.becoolbewise.nl.tt en dan heb je een heel andere kijk op het geheel.Duurt wel even maar is de moeite meer dan waard.
Waarom kom je nu opeens met koning Edward aandraven? Edward VI stierf in 1553; Edward VII regeerde van 1901 tot 1910 - resp. lang voor en lang na de onafhankelijkheidsverklaring van de VS. Of bedoelde je Canada en Australië? Die kon Edward VII (die trouwens pas een maand na de vorming van Australië koning werd) moeilijk tekenen, aangezien die landen niet via een onafhankelijkheidsverklaring maar geleidelijk via een bill in het Britse parlement onafhankelijke staten werden.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 22:30   #225
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Ik val ook vaak achterover als ik sommige CD&Vers bij debatten hoor praten.

Bv. Hendrik Bogaert; 'België nu opblazen zou een vergissing zijn. We moeten net eerst onze economische en numerieke meerderheid gebruiken om Brussel te vervlaamsen.' Met een toon van, en dan kunnen we de boel opblazen. De Jan Jambon en Gerolf Annemans keken er ook van op.
Heeft Bogaert dit in het openbaar gezegd?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2007, 00:36   #226
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Heeft Bogaert dit in het openbaar gezegd?
Het is al een maand of 2 geleden dus de precieze woorden kan ik niet herhalen. Maar ja, dit is wat hij zei. Meer nog, op een volgend debat zei hij nog eens het zelfde.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 09:42   #227
system
Banneling

Standaard

Alwéér een enquête. België moet blijven bestaan.

Belang van Limburg 17 december 2007.

Vlamingen, Walen en Brusselaars zijn het erover eens dat België moet blijven voortbestaan. Dat blijkt uit de trimestriële barometer die uitgevoerd wordt op vraag van de Franstalige krant La Libre Belgique en RTL-TVi. Wat betreft een staatshervorming zijn de Belgen verdeeld.

In totaal wenst 72 procent van de Vlamingen, 88 procent van de Walen en 87 procent van de Brusselaars dat ons land binnen twintig jaar nog op de kaart staat.

Toch een tendens merkbaar dat de meeste mensen willen dat België één blijft.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 09:59   #228
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schoppen-troef Bekijk bericht
Wat zeg je tegen je zoon als hij zegt dat er iemand in de klas zit die hij niet leuk vindt, verander je dan van klas?
Als het een agressief, respectloos type is, en alle normale remedies hebben gefaald, en de directie van de school doet er niet genoeg aan: ja, dan verander ik hem van school.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 10:02   #229
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schoppen-troef Bekijk bericht
Nu, u bent duidelijk niet op de hoogte van de geschiedenis, wij hebben de Nederlanders buitengezet omdat Willem I niet bepaald Vlaminglievend was.
Een bron graag.

Willem I heeft voor Vlaanderen in 15 jaar meer gedaan dan de Belgische staat in de daarop volgende 100 jaar.

Als u al eenvoudige, voor iedereen verifieerbare historische feiten gaat vervalsen, wat zal het dan zijn met complexe actuele situaties?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 10:02   #230
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Leg eens uit Pietje, N-VA 7%, VB 20%?, LDD +/-8% verkiezingsuitslag. En maar 10% wil de splitsing van België? Heb je overmatig Valium geslikt ofzo?
VB-kiezers vaak ook grote voorstanders van monarchie.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 10:13   #231
Juvenalis
Partijlid

Standaard

Citaat:

Ok, 30% wat doe met die andere 70% democratisch opzij schuiven?
Juvenalis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be