Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 10 december 2007, 20:52   #221
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je kan me moeilijk een verafgoding van Leterme aansmeren zoals het tegenwoordig in het bolleke van Max van Dietschland is geschoten, maar dankzij stevig weerwerk van BDW en JVD zie ik bijna voor het eerst in decennia weer wat weerwerk tegen de franstalige arrogantie en hysterie. Mochten er nu verkiezingen zijn en de lijsten het mij toelaten, dan zou voor het eerst mijn stem teruggaan naar Bart De Wever en zou ik zelfs voor het eerst in mijn leven voor een tsjeef (Vandeurzen) kiezen. Niet omdat ze mijn strategie genegen zijn (gewoon eenzijdig de Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen) maar wel als signaalfunctie dat wat onze media ook mogen brullen op die twee 'koppigaards', het houden van een woord aan het eigen Vlaamse voetvolkse wel echt loont. Leterme heeft gescoord op een Vlaams programma en zelfs de peilingen van de VRT kunnen niet verhullen dat het Vlaams Kartel vandaag geen enkele prijs hoeft te betalen voor de formatie-impasse. Terwijl (en laat ik het maar even niet hebben over de franstalige media) onze eigen media alles uit de kast halen om Verhofstadt als de herboren god te prijzen en Leterme af te schilderen als de mislukking van de voorbije 100.000 jaar, blijft de Vlaming blijkbaar halsstarrig aan zijn keuze vasthouden. Goebbels zou zich hebben verhangen nog voor WO2 als zijn propaganda zo slecht aansloeg.
Er is natuurlijk een nieuw medium dat 60 jaar geleden nog niet bestond: het internet.
stropdrager is offline  
Oud 10 december 2007, 20:54   #222
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Het is ver gekomen in dit land. Tien jaat geleden zou de Vlaming dit niet hebben durven zeggen.
Het was dus de hoogste tijd dat daar verandering in kwam.
Oud 10 december 2007, 20:55   #223
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

maar daar hebben we weer een 'zweeppartij' voor; om te zorgen dat ie niet wegkomt met een tsjevenbocht hé !

Yep yep yep...
Oud 10 december 2007, 20:57   #224
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Er is natuurlijk een nieuw medium dat 60 jaar geleden nog niet bestond: het internet.
Ik voorspelde tien jaar geleden al dat door de toegang tot het niet gecensureerde internet alles grondig zou veranderen. Mensen die beginnen te vermoeden dat ze geïndoctrineerd worden zoeken nu zélf uit wat waarheid en leugen is.
Oud 10 december 2007, 20:57   #225
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel...ik zou eens een objectieve (buitenlandse dus) studie willen zien van de impact van het internet tegenover de reguliere media...
Ik ben het trouwens volledig eens met de stelling dat dit medium een enorm potentieel aan slapende intelligentia heeft wakkergeschud...tot spijt van wie het benijdt
Oud 10 december 2007, 20:58   #226
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je kan me moeilijk een verafgoding van Leterme aansmeren zoals het tegenwoordig in het bolleke van Max van Dietschland is geschoten,
Komkom, ik ben Rooms Katholiek, ik doe niet aan verafgodingen. Los van dit feit, vind ik dat er op zijn minst wat tegengas moet gegeven worden tegen het constante gebash van de regimeslaven tegen het Vlaams kartel en zijn kopman Leterme. Dat is alles. Die mensen kunnen ook wat steun gebruiken, opdat ze hun koers zouden aanhouden, tegen alle gebash in.

Trouwens mijn grootste politieke en ideologische voorbeeld is nog steeds E.H. Cyriel Verschaeve.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 10 december 2007 om 20:59.
Max van Dietschland is offline  
Oud 10 december 2007, 20:59   #227
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Yep yep yep...
Helemaal mee eens.
Daarom zal ik een strategische stem op het VB blijven uitbrengen.
Voorwaarde is dat er wettige verkiezingen worden georganiseerd, anders stem ik niet.
Oud 10 december 2007, 21:05   #228
stropdrager
Minister-President

Standaard

Ook de burgemeester van Voeren heeft zijn mening: http://www.huubbroers.be/

Citaat:
De rel met Yves

De rel tussen Yves Leterme en de RTBF houdt de politieke mediawatchers wakker. Als we sommigen mogen geloven, dan zou zelfs Louis Michel - zonder dat hij bewijzen op tafel legt - op de Afro-Europese top uitleg hebben moeten geven aan de Afrikaanse bestuurders over de rel. Gelove wie kan of wil!

Erger is het gesteld met al degenen die niet willen (of om de een of andere reden niet kunnen) lezen wat Yves in werkelijkheid zei. Nergens in het interview zegt hij dat hij vindt dat de RTBF te vergelijken valt met Radio Mille Collines. Dat wordt vandaag trouwens bevestigd door de journalisten - niet van de minsten - die het interview afnemen. Het is dus duidelijk dat sommige persmensen naar eigen believen zondebokken aanduiden en nog altijd proberen de grootste partij en de man met de meeste stemmen op ondemocratische wijze van het bestuur af te houden.

Ik wil even teruggrijpen naar de manier waarop de RTBF ook al werkte in het verleden. Het zal bewijzen dat ze daar regelmatig boter op het hoofd hebben en de Walen opzettelijk verkeerd informeren. Gisteren had ik er nog gesprekken over met Waalse landgenoten en na enige warme discussie kon ik hen mijn gelijk bewijzen met feiten. Daarom ook hier zo eentje.

Toen de heer S uit Sint-Pieters-Voeren in de turbulente Voerperiode op wandelaars (of betogers, als u dat absoluut wil) schoot, slaagde diezelfde RTBF erin om zo te knippen en te plakken dat zijn kijkers met een totaal verkeerd verslag opgezadeld werden.

Wat zagen we bij de RTBF? De woning van de heer S werd eerst aangevallen door Vlamingen waarna hij begon te schieten.

Wat zagen we op alle andere zenders in binnen- en buitenland EN op de beelden van de politie? Dat de heer S eerst schoot waarna zijn huis werd bestormd. Er zijn dus twee mogelijkheden: ofwel waren de beelden van de andere zenders getruceerd zoals die van de politie, ofwel stuurde de RTBF een vals verslag de ether in en jutte de zender daarmee de Waalse bevolking op. Gelukkig werd de versie van de anderen bevestigd tijdens het proces.

Beelden en woorden opzettelijk verdraaien is een walgelijke techniek die enkel tot doel heeft mensen te schaden of om de gemoederen op te hitsen. Of dat nu bij ons of elders op de wereld is: het blijft een zware deontologische en journalistieke fout!
stropdrager is offline  
Oud 10 december 2007, 21:15   #229
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook de burgemeester van Voeren heeft zijn mening: http://www.huubbroers.be/

Mooi van Huub, maar het zal niet helpen. Dat merk je trouwens ook op dit forum.
Wie tegen Leterme is, en dat zijn zonder uitzondering Franstaligen en belgicisten, gelooft maar al te graag wat hij wil geloven.
En dat is niet wat Leterme zei maar wat de journalisten ervan gemaakt hebben.
Oud 10 december 2007, 21:27   #230
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Mooi van Huub, maar het zal niet helpen. Dat merk je trouwens ook op dit forum.
Wie tegen Leterme is, en dat zijn zonder uitzondering Franstaligen en belgicisten, gelooft maar al te graag wat hij wil geloven.
En dat is niet wat Leterme zei maar wat de journalisten ervan gemaakt hebben.
Dat klopt; het is geen kwestie van gelijk hebben, maar een kwestie van gelijk krijgen.

Ik heb trouwens ook wel mijn twijfels over de eerlijkheid van Louis Michel die zei dat hij dit weekend verschillende verontwaardigde reacties van Afrikaanse leiders gekregen had over de citaten van Yves Leterme. Volgens mij is dat verhaal verzonnen.
stropdrager is offline  
Oud 10 december 2007, 21:33   #231
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat klopt; het is geen kwestie van gelijk hebben, maar een kwestie van gelijk krijgen.

Ik heb trouwens ook wel mijn twijfels over de eerlijkheid van Louis Michel die zei dat hij dit weekend verschillende verontwaardigde reacties van Afrikaanse leiders gekregen had over de citaten van Yves Leterme. Volgens mij is dat verhaal verzonnen.
Inderdaad, en als het al waar is zal dat enkel zijn omdat hij het hen eerst persoonlijk vertelde. Of denk je nu echt dat die Afrikaanse leiders de hele tijd de Belgische politiek volgen? Laat staan tijdens een EU-Afrikaanse top..
vooruit is offline  
Oud 10 december 2007, 21:35   #232
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Hier de link naar de échte Radio Mille Collines.

Oud 10 december 2007, 21:38   #233
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Louis Michel is Franstalig én belgicist, dus zéker tegen een Vlaming die niet zo gemakkelijk plooit als Verhofstadt.
En daarmee is alles gezegd.
Oud 10 december 2007, 21:45   #234
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Les flamands, c'est du kaka
proxy2222 is offline  
Oud 10 december 2007, 21:46   #235
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Inderdaad, en als het al waar is zal dat enkel zijn omdat hij het hen eerst persoonlijk vertelde. Of denk je nu echt dat die Afrikaanse leiders de hele tijd de Belgische politiek volgen? Laat staan tijdens een EU-Afrikaanse top..
Die Afrikaanse leiders hebben wel wat andere zaken aan hun hoofd; als er 1 continent is dat vandaag verscheurd wordt door oorlogen, dan is het Afrika.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 10 december 2007 om 21:46.
stropdrager is offline  
Oud 10 december 2007, 22:10   #236
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een van die oorlogen werd ontketent met de hulp van Radio Mille Collines. Je ziet van hier dat de Afrikanen daar nog zélf over willen beginnen.
Oud 10 december 2007, 23:43   #237
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
niet zo verstandig denk ik : je kunt zo vinden wie die url gekocht heeft... Blijkbaar zit zattevrienden.be er voor iets tussen.
sjarel is offline  
Oud 11 december 2007, 01:36   #238
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Den Kagame zal misschien iets gezegd hebben maar voor de rest? Ik denk dat de regeringsvorming in België niet bepaald hot news is op zo'n Afrikaanse top. Maar goed. "De mensen" zeggen/denk is een veelgebruikte retorische truk om uw eigen gedacht wat kracht bij te zetten. Hoeveel is verschillende? Kagame en Kabila en ge hebt al verschillende.
solidarnosc is offline  
Oud 11 december 2007, 01:43   #239
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die Afrikaanse leiders hebben wel wat andere zaken aan hun hoofd; als er 1 continent is dat vandaag verscheurd wordt door oorlogen, dan is het Afrika.
Dat is misschien waar. Maar als Pol of Klein Pierke ergens ten velde in de Argentijnse Pampa's de Holocaust op de verkeerde manier neerzet dan heb je het ook meteen aan je rekker hoor ook al is Land van God niet al pijs en vree op dit moment. Had Leterme in plaats van Radio Mille Collines de Völkischer Beobachter gebruikt als illustratie dan hadden ze wellicht zowel in Duitsland als in Israël een aantal vragen gesteld (al dan niet in een klein artikeltje ergens op de binnenblz.)

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 11 december 2007 om 01:44.
solidarnosc is offline  
Oud 11 december 2007, 01:47   #240
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Louis Michel is Franstalig én belgicist, dus zéker tegen een Vlaming die niet zo gemakkelijk plooit als Verhofstadt.
En daarmee is alles gezegd.
De man heeft al drie keer geplooid voor de Franstaligen maar kreeg zijn kartel niet mee waarna ie zich profileert als de onplooibare voor wie "Vlaanderen" belangrijker zou zijn dan zijn job. Na 180 dagen heb ik alleen maar een man gezien die niemand mee krijgt en als ie ze mee krijgt niet wordt gevolgd door zijn eigen kartel.
solidarnosc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be