Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 17 december 2007, 12:43   #221
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Het moet zijn dat Brussel interessant is hé.
Uiteraard is Brussel interessant. Het is de aangenaamste stad van Vlaanderen
Maar dat betekent nog niet dat je het zomaar moet aanvaarden dat de sociaal zwakkere plaatselijke (maar ook niet-plaatselijke) bevolking in de Rand "weggejaagd" wordt door stinkend rijke, vaak arrogante eurocraten. Maar misschien ben ik te links om te snappen dat dit perfect aanvaardbaar is?

Citaat:
Voor een gebouw in Bachten de Kupe betaalt men zoveel niet.
Ik ben niet van plan naar Bachten de Kupe te verhuizen omdat het kapitaal beslist heeft dat er een Europese Unie nodig was en dat die in Brussel gevestigd moest zijn.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  
Oud 17 december 2007, 12:45   #222
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Uiteraard is Brussel interessant. Het is de aangenaamste stad van Vlaanderen
Maar dat betekent nog niet dat je het zomaar moet aanvaarden dat de sociaal zwakkere plaatselijke (maar ook niet-plaatselijke) bevolking in de Rand "weggejaagd" wordt door stinkend rijke, vaak arrogante eurocraten. Maar misschien ben ik te links om te snappen dat dit perfect aanvaardbaar is?

Ik ben niet van plan naar Bachten de Kupe te verhuizen omdat het kapitaal beslist heeft dat er een Europese Unie nodig was en dat die in Brussel gevestigd moest zijn.
Ge zult ook wel blij zijn met de huidige waarde van je huis hoop ik; of moet je huren?
straatrue is offline  
Oud 17 december 2007, 12:46   #223
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het moet zijn dat Brussel interessant is hé.
Wet van vraag en aanbod.

Voor een gebouw in Bachten de Kupe betaalt men zoveel niet.
De bevolkingsdichtheid is ook vele malen groter in Brussel dan in de Westhoek. Daarenboven duwt de aanwezigheid van EU-instellingen (en hun vele ambtenaren) de prijzen de hoogte in. Hetzelfde heeft men de afgelopen jaren mogen vaststellen in bijvoorbeeld Luxemburg-Stad waar de huizen quasi onbetaalbaar zijn geworden voor de doorsnee Luxemburger.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 17 december 2007, 12:47   #224
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ge zult ook wel blij zijn met de huidige waarde van je huis hoop ik; of moet je huren?
Misschien draait voor mij niet alles om de winst die ik maken kan?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  
Oud 17 december 2007, 12:51   #225
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Misschien draait voor mij niet alles om de winst die ik maken kan?
Groot gelijk; maar ergens wonen waar nog volk wil komen wijst erop dat je goed woont.
Wie in het hol van Pluto woont, is misschien ook gelukkig, maar heeft misschien wel een "afwijkende" mening.
straatrue is offline  
Oud 17 december 2007, 12:54   #226
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Groot gelijk; maar ergens wonen waar nog volk wil komen wijst erop dat je goed woont.
Iemand die in - pakweg - Somalië woont heeft meestal wel meer redenen tot klagen, dat is waar. Maar een groot "onrecht" maakt een klein daarom nog niet goed. Daarenboven gaat het ook niet om mezelf: ik ben ook solidair met de inwoners van Luxemburg, van Doel, en van al die andere mensen wier kinderen moeten uitwijken omdat het kapitaal beslist heeft dat het gebied waar zij vertrouwd mee zijn interessanter is voor de rijkeren.
Burkide is offline  
Oud 17 december 2007, 12:55   #227
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daarom dat in Brussel de uitwijking van autochtonen nog steeds vele malen groter is dan de inwijking... Daarom ook dat de Franstalige Brusselaars, zodra ze kunnen, gaan wonen in de Vlaamse Rand... Daarom ook dat de centrumgemeenten van Brussel in steeds grotere mate verpauperen...
Oud 17 december 2007, 12:58   #228
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Iemand die in - pakweg - Somalië woont heeft meestal wel meer redenen tot klagen, dat is waar. Maar een groot "onrecht" maakt een klein daarom nog niet goed. Daarenboven gaat het ook niet om mezelf: ik ben ook solidair met de inwoners van Luxemburg, van Doel, en van al die andere mensen wier kinderen moeten uitwijken omdat het kapitaal beslist heeft dat het gebied waar zij vertrouwd mee zijn interessanter is voor de rijkeren.
Dus je kinderen kunnen niet meer bouwen/kopen waar ze opgegroeid zijn?

Vervelend; alhoewel ze blij zullen zijn als huis van pa en ma wordt verkocht.

Tja, 't is t' leven hé.

Als linkse mens: zaterdag p.68-69-70 van de morgen niet gelezen?
Alleen al de titels ervan doen mij vermoeden dat die Randall op de juiste manier naar het leven kijkt.
Hopelijk krijg ik het artikel deze week nog te pakken.
straatrue is offline  
Oud 17 december 2007, 13:01   #229
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus je kinderen kunnen niet meer bouwen/kopen waar ze opgegroeid zijn?
Ik heb geen kinderen. Ook geen eigen huis, trouwens. Nogmaals: het moet niet altijd om mij gaan; ik heb het over het bestrijden van sociale ongelijkheid in het algemeen.

Citaat:
Tja, 't is t' leven hé.
Waarmee sociaal onrecht natuurlijk voldoende gelegitimeerd is. Hegemonie, iemand?

Citaat:
Als linkse mens: zaterdag p.68-69-70 van de morgen niet gelezen?
Neen, ik koop DM enkel 's weekends, wanneer ik in de Midi op m'n trein wacht Ik heb dan ook geen idee waarover je het nu wil hebben.
Burkide is offline  
Oud 17 december 2007, 13:03   #230
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb geen kinderen. Ook geen eigen huis, trouwens. Nogmaals: het moet niet altijd om mij gaan; ik heb het over het bestrijden van sociale ongelijkheid in het algemeen.

Waarmee sociaal onrecht natuurlijk voldoende gelegitimeerd is. Hegemonie, iemand?

Neen, ik koop DM enkel 's weekends, wanneer ik in de Midi op m'n trein wacht Ik heb dan ook geen idee waarover je het nu wil hebben.
zaterdag = weekend DM

In het artikel gaat het over: Is iets goed of slecht? Dat is enkel een beslissing (als ik goed gekeken heb op de website van DM)
straatrue is offline  
Oud 17 december 2007, 13:07   #231
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
zaterdag = weekend DM
Ik bedoelde natuurlijk: "in de werkweek"

Citaat:
In het artikel gaat het over: Is iets goed of slecht? Dat is enkel een beslissing (als ik goed gekeken heb op de website van DM)
Dat lijkt me op eerste zicht een nogal banaal inzicht, n'est-ce pas?
Daarbij zie ik het eerder als een beoordeling in het kader van het existentiële project waarin men zich engageert. Ook een beslissing, maar toch iets genuanceerder
Burkide is offline  
Oud 18 december 2007, 08:56   #232
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daarom dat in Brussel de uitwijking van autochtonen nog steeds vele malen groter is dan de inwijking... Daarom ook dat de Franstalige Brusselaars, zodra ze kunnen, gaan wonen in de Vlaamse Rand... Daarom ook dat de centrumgemeenten van Brussel in steeds grotere mate verpauperen...
En zolang België blijft bestaan, verhuizen die Franstalige Brusselaars en neemt de verfransing toe.
Oud 18 december 2007, 08:58   #233
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
En zolang België blijft bestaan, verhuizen die Franstalige Brusselaars en neemt de verfransing toe.
Die zullen blijven verhuizen zolang de verstedelijking doorgaat. Wat wel zo is, dat zolang België zal blijven bestaat, Brussel een verfransingsmachine voor nieuwkomers zal blijven.
Burkide is offline  
Oud 18 december 2007, 10:03   #234
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die zullen blijven verhuizen zolang de verstedelijking doorgaat. Wat wel zo is, dat zolang België zal blijven bestaat, Brussel een verfransingsmachine voor nieuwkomers zal blijven.
Correctie: ze zullen blijven verhuizen zolang de leefomstandigheden (wat men daar ook allemaal onder mag verstaan) in Brussel achteruit gaan. Deze mensen waren ooit stedelingen, maar hebben zich om de een of andere reden niet meer thuis gaan voelen in wat ooit hun thuisstad, Brussel, was.
Oud 18 december 2007, 11:25   #235
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de rand krijgt dan die andere verfransingsmachine een boost dankzij degenen die het in Bruxelles niet langer uithouden...
Oud 18 december 2007, 11:33   #236
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Correctie: ze zullen blijven verhuizen zolang de leefomstandigheden (wat men daar ook allemaal onder mag verstaan) in Brussel achteruit gaan. Deze mensen waren ooit stedelingen, maar hebben zich om de een of andere reden niet meer thuis gaan voelen in wat ooit hun thuisstad, Brussel, was.
Maar die leefomstandigheden zullen niet veranderen als België en dus het derde gewest zullen blijven bestaan
Burkide is offline  
Oud 19 december 2007, 08:08   #237
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Franstaligen die in Vlaanderen gaan wonen, verhuizen.
Zij vinden het vanzelfsprekend dat ze er in hun eigen taal begrepen worden bij de bakker , slager, huisdokter, notaris, apotheker, zelfs in het plaatselijk café.
Vlamingen die in Wallonië gaan wonen, emigreren. Zij vinden het vanzelfsprekend zich aan te passen, zelfs Waal/Franstalige te worden.

Laatst gewijzigd door stab : 19 december 2007 om 08:09.
stab is offline  
Oud 19 december 2007, 08:18   #238
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zij vinden het vanzelfsprekend dat ze er in hun eigen taal begrepen worden bij de bakker , slager, huisdokter, notaris, apotheker, zelfs in het plaatselijk café.
Logisch ook want de meeste VL antwoorden ook meteen in het FR.
straatrue is offline  
Oud 19 december 2007, 08:20   #239
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vlamingen die in Wallonië gaan wonen, emigreren. Zij vinden het vanzelfsprekend zich aan te passen, zelfs Waal/Franstalige te worden.
En de VL middenstand heeft altijd gekozen dat een frank/euro meer verdienen belangrijker was dan de taal.

Waar ik in WL woon zijn ook heel wat Vlaamse bouwfirma's actief. Die gasten spreken allemaal FR en rijden met een chique bak.
Omgekeerd verkiezen de WL metselaars hun taal en komen dan ook niet aan de bak in VL.
straatrue is offline  
Oud 19 december 2007, 08:40   #240
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Tjonge, tjonge... Hioe zielig kunnen sommigen zijn...
Chipie is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be