Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 14 januari 2008, 11:15   #221
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
De intelligentste Belgicisten omhelzen tegenwoordig het confederalisme. Dat was twee jaar geleden nog ondenkbaar.

Aan de oppervlakte ziet alles er geblokkeerd uit, maar daaronder woedt een historische strijd om de geesten. Laat die maar rustig voortwoeden, we zijn in ons recht en dus mogen we vertrouwen hebben.

al wat er nu gebeurt is mist om een Belgo-Waalse eis in te willigen : nl de herziening van de financieringswetten van Lambermont

die financiering wurgt namelijk de Belgische staat

dus zonder staatshervorming crepeert Belgique financieel; mét staatshervorming wordt Belgique gered van het faillissement.

als je al dan niet zou wensen dat de Vlaamse beweging explosiedeskundige vrijheidsstrijders telde, wens ze dan ten minste enkele bekwame economen toe ! ...
Anna List is offline  
Oud 14 januari 2008, 11:16   #222
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er is trouwens ook een geweldadige manier, die de franstaligen niet toelaat de slachtofferrol te spelen, ... en dat is komaf maken met 'Vlaamse' collaborateurs-onderhandelaars.
Komaf maken... is dat electoraal of fysiek?

De parallel met Rwanda komt wel erg dichtbij, niet?
Kortaf is offline  
Oud 14 januari 2008, 11:17   #223
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
België moet voor hen nochtans enkel blijven bestaan terwille van hun postjes...
En die zijn ze dan kwijt.

Waarvoor anders denk je dat de Franstaligen 'NON' blijven zeggen behalve om de 'kikkers' niet te verliezen die hen moeten brengen waar ze willen zijn?

Waarom denk je dat de CD&V de N-VA nog altijd niet heeft durven wippen?

De strijd om de macht in dit land is nog nooit zo hoog opgelaaid. Dit land is gedoemd om, samen met degenen die het gemaakt hebben tot wat het is, kopje onder te gaan.

Ik wil er best ook (letterlijk) opmeppen, maar alleen als het is om de eerste klap die ik krijg tienvoudig te kunnen beantwoorden!
je droomt luidop, Knuppel

de Vlaamse onafhankelijkheidsstrijd is een puur economische koloniestrijd, die zal nooit op een onderhandelde wijze tot stand komen.
Anna List is offline  
Oud 14 januari 2008, 11:21   #224
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Komaf maken... is dat electoraal of fysiek?

De parallel met Rwanda komt wel erg dichtbij, niet?
rekening houdend met bestaande wetgeving, wens ik daar geen commentaar op te geven.

verwijs jij naar Radio Milles Colines, naar de RTBF of naar de honderdduizenden die zich lieten inmaken, waaronder para's die zich lieten ontwapenen (op legalistisch bevel) ?
Anna List is offline  
Oud 14 januari 2008, 11:23   #225
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je droomt luidop, Knuppel

de Vlaamse onafhankelijkheidsstrijd is een puur economische koloniestrijd, die zal nooit op een onderhandelde wijze tot stand komen.

Ik weet dat, dus ik droom niet.

Niettemin wil ik het niet zijn die (letterlijk) als eerste meppen uitdeelt.

Als het waar is wat we denken zullen we daar niet lang meer op moeten wachten. Het regime zit immers in zware nesten en zal alles doen om zichzelf in stand te houden.
Een aantal extremistische Belgicisten moet maar één hint gegeven worden en we zijn vertrokken. Het groepje extremisten dat zorgde voor het separatisme van 1830 was ook niet groot, hé?
Oud 14 januari 2008, 11:30   #226
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
verwijs jij naar Radio Milles Colines, naar de RTBF of naar de honderdduizenden die zich lieten inmaken, waaronder para's die zich lieten ontwapenen (op legalistisch bevel) ?
Bah ja, waarom niet?

Maar bekijk het ook eens zo. Een etnische meerderheid (de Hutu's) die eeuwenlang onderdrukt wordt door een kleine minderheid (de Tutsi's). De minderheid die dat kan volhouden omdat ze sneller geëvolueerd is. De voorhoede van de meerderheid die een eind wil maken aan die ondraaglijke dominantie, maar daar bij eigen volk niet genoeg steun voor vindt, en uiteindelijk overgaat tot een genocide op de minderheid maar ook op de gematigden of collaborateurs in eigen rangen.

Neen?
Kortaf is offline  
Oud 14 januari 2008, 11:49   #227
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je vergeet dat de Belgische radio mille Colines, niet toevallig, ten dienste staat van de Belgische minderheid. Je weet wel, die minderheid die de meerderheid koloniseert en leegzuigt en die haar politieke overmacht niet wil verliezen.
Oud 14 januari 2008, 12:01   #228
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je vergeet dat de Belgische radio mille Colines, niet toevallig, ten dienste staat van de Belgische minderheid. Je weet wel, die minderheid die de meerderheid koloniseert en leegzuigt en die haar politieke overmacht niet wil verliezen.
idd agressor de slachtofferrol toedichten ... gekend belgicistisch recept
Anna List is offline  
Oud 14 januari 2008, 12:19   #229
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
idd agressor de slachtofferrol toedichten ... gekend belgicistisch recept
Onzin, dat kan je aan de Belgicisten toedichten maar niet aan mij.

Ik maak een parallel tussen Hutu's/Tutsi's en Vlamingen/Walen (en ik ben heus de eerste niet om dat te doen, google er maar eens op), en ik deed dat naar aanleiding van jouw uitdrukking "komaf maken met de Vlaamse collaborateurs".

Jij sleurt er RMC bij. Ik had die er bewust uitgehouden omdat dat hij niet in de parallellie past, maar dat wil niet zeggen dat de parallellie niet voor een groot deel zou opgaan.

Eén vraagje trouwens nog, ter overdenking: wie is er nu na de volkerenmoord al tien jaar aan de macht in Rwanda, en waar zitten de radikale Hutu's?
Kortaf is offline  
Oud 14 januari 2008, 12:44   #230
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin, dat kan je aan de Belgicisten toedichten maar niet aan mij.

Ik maak een parallel tussen Hutu's/Tutsi's en Vlamingen/Walen (en ik ben heus de eerste niet om dat te doen, google er maar eens op), en ik deed dat naar aanleiding van jouw uitdrukking "komaf maken met de Vlaamse collaborateurs".

Jij sleurt er RMC bij. Ik had die er bewust uitgehouden omdat dat hij niet in de parallellie past, maar dat wil niet zeggen dat de parallellie niet voor een groot deel zou opgaan.

Eén vraagje trouwens nog, ter overdenking: wie is er nu na de volkerenmoord al tien jaar aan de macht in Rwanda, en waar zitten de radikale Hutu's?
maar wie sleurt er hier een volkerenmoord bij, terwijl de volksaard die de Vlaming kenmerkt net getuigt van een overloos geduld en een schaapachtig slikken van elk dictaat, haast angst van de eigen schaduw en schrik van elke vorm van verandering (laat staan revolutie) ... ?!? .

ik geloof je dat t ongewild was ... maar het blijft een beproefd Belgicistisch recept ...
Anna List is offline  
Oud 14 januari 2008, 12:58   #231
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
maar wie sleurt er hier een volkerenmoord bij
Wel, mijn parallel was een reactie hierop:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
er is trouwens ook een geweldadige manier, die de franstaligen niet toelaat de slachtofferrol te spelen, ... en dat is komaf maken met 'Vlaamse' collaborateurs-onderhandelaars.
Als je nu onschuldig pleit, moet je toch eens uitleggen wat je met het bovenstaande bedoelde.

En tweedens: de Rwandese situatie en hoe ze geëvolueerd is, boeit me uitermate. Ik denk dat we er heel wat kunnen uit leren, en dat was de hoofdreden waarom ik ze hierbij betrok.
Kortaf is offline  
Oud 14 januari 2008, 13:48   #232
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

ik heb niet veel zin om de hele draad te lezen, maar wat houdt dat 'dreigement van één klein kiezerke' nu precies in?
Pelgrim is offline  
Oud 14 januari 2008, 13:50   #233
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik heb niet veel zin om de hele draad te lezen, maar wat houdt dat 'dreigement van één klein kiezerke' nu precies in?
Als Karel DeGucht zich nog eens in Antwerpen durft vertonen, plas ik op zijn schoenen !

maw steeds hetzelfde impotent Vlaams gewauwel van hou mij tegen of ik doe u iets !
Anna List is offline  
Oud 14 januari 2008, 13:52   #234
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

hm, daar wil ik misschien nog wel aan mee doen
Pelgrim is offline  
Oud 14 januari 2008, 13:53   #235
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, mijn parallel was een reactie hierop:

Als je nu onschuldig pleit, moet je toch eens uitleggen wat je met het bovenstaande bedoelde.

En tweedens: de Rwandese situatie en hoe ze geëvolueerd is, boeit me uitermate. Ik denk dat we er heel wat kunnen uit leren, en dat was de hoofdreden waarom ik ze hierbij betrok.
ik zou denken dat er een belangrijk gradatieverschil is tussen 'komaf maken met collaborateurs' en een volkerenmoord

verder vind ik dat een vrijheidsstrijd volkomen legitiem kan zijn, vooral als er 'buitenlandse' aanspraak gemaakt wordt op Vlaams grondgebied of als door het in vraag stellen van de Nederlandstaligheid van het gebied de integriteit geschonden wordt.
Anna List is offline  
Oud 14 januari 2008, 13:57   #236
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Schoofzak
Indien er een nationale kieskring komt voor de senaat, dan zal ik voor die kieskring nooit anders kiezer dan voor het blok.
en dan verbeterd tot:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani Dushman
Ik zou voor PJU-PDB stemmen
Citaat:
Als we allemaal ons steentje bijdragen, kunnen we een parlement krijgen met 60% Duitsers. Dan gaan de Franstaligen wel even slikken!
en :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf
Ik vind zowel jouw voorstel als dat van Schoofzak een goed idee. Alleen moet het gecoördineerd worden door een beweging of een ad-hoc-comité zodat het ook werkelijk een opvallend resultaat haalt.
Kortaf is offline  
Oud 14 januari 2008, 13:59   #237
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik zou denken dat er een belangrijk gradatieverschil is tussen 'komaf maken met collaborateurs' en een volkerenmoord
Het is in elk geval moord.

Ik ga dat nu zelfs even niet ethisch beoordelen, maar wel qua resultaten: voor elke vermoorde "collaborateur" komen er tien nieuwe bij.
Kortaf is offline  
Oud 14 januari 2008, 14:06   #238
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is in elk geval moord.

Ik ga dat nu zelfs even niet ethisch beoordelen, maar wel qua resultaten: voor elke vermoorde "collaborateur" komen er tien nieuwe bij.
die interpretatie van 'komaf magen met' laat ik volledig voor uw rekening.

ter info : WOII is al een tijdje voorbij, of suggereert u dat het Belgische regime de gestapo geplogendheid van 10 (burgers) voor 1 (vermoorde Duitser in verzetsdaden) zal overnemen ?

ps in deze vergelijking dit de combatieve Vlaming wel in de juiste rol : nl die van verzetsheld.
Anna List is offline  
Oud 14 januari 2008, 14:16   #239
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
die interpretatie van 'komaf magen met' laat ik volledig voor uw rekening.
Nee, je sprak wel degelijk van

Citaat:
een geweldadige manier, die de franstaligen niet toelaat de slachtofferrol te spelen
Dat laat weinig ruimte voor interpretatie.

Citaat:
ter info : WOII is al een tijdje voorbij, of suggereert u dat het Belgische regime de gestapo geplogendheid van 10 (burgers) voor 1 (vermoorde Duitser in verzetsdaden) zal overnemen ?
Het is de moordenaar die met zijn daad zoveel afschuw zal verwekken bij zijn medemensen dat nogal wat van hen prompt voor de visie van de vermoorde zullen kiezen (terwijl ze nu "vlottend zijn). Een universeel fenomeen, dat door de Vlaamse volksaard nog wat versterkt wordt.
Kortaf is offline  
Oud 14 januari 2008, 14:52   #240
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en dan verbeterd tot:

en :
ah zo.
Het VB zal voor mij nooit een optie zijn, net als eender welke partij die niet minstens 66 procent mijn standpunten inneemt.
De andere strategieën lijken me wel leuk. De vraag is of het mogelijk is om zestig procent Duitstaligen naar het parlement te sturen. Indien niet zijn er wel andere opties, zoals de boycott actie van vorig jaar. Als Liste Wallon weer opkomt stem ik wellicht daarop.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be