![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
al wat er nu gebeurt is mist om een Belgo-Waalse eis in te willigen : nl de herziening van de financieringswetten van Lambermont die financiering wurgt namelijk de Belgische staat dus zonder staatshervorming crepeert Belgique financieel; mét staatshervorming wordt Belgique gered van het faillissement. als je al dan niet zou wensen dat de Vlaamse beweging explosiedeskundige vrijheidsstrijders telde, wens ze dan ten minste enkele bekwame economen toe ! ... |
|
![]() |
![]() |
#222 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De parallel met Rwanda komt wel erg dichtbij, niet? |
|
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de Vlaamse onafhankelijkheidsstrijd is een puur economische koloniestrijd, die zal nooit op een onderhandelde wijze tot stand komen. |
|
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
verwijs jij naar Radio Milles Colines, naar de RTBF of naar de honderdduizenden die zich lieten inmaken, waaronder para's die zich lieten ontwapenen (op legalistisch bevel) ? |
|
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dat, dus ik droom niet. Niettemin wil ik het niet zijn die (letterlijk) als eerste meppen uitdeelt. Als het waar is wat we denken zullen we daar niet lang meer op moeten wachten. Het regime zit immers in zware nesten en zal alles doen om zichzelf in stand te houden. Een aantal extremistische Belgicisten moet maar één hint gegeven worden en we zijn vertrokken. Het groepje extremisten dat zorgde voor het separatisme van 1830 was ook niet groot, hé?
![]() |
#226 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar bekijk het ook eens zo. Een etnische meerderheid (de Hutu's) die eeuwenlang onderdrukt wordt door een kleine minderheid (de Tutsi's). De minderheid die dat kan volhouden omdat ze sneller geëvolueerd is. De voorhoede van de meerderheid die een eind wil maken aan die ondraaglijke dominantie, maar daar bij eigen volk niet genoeg steun voor vindt, en uiteindelijk overgaat tot een genocide op de minderheid maar ook op de gematigden of collaborateurs in eigen rangen. Neen? |
|
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je vergeet dat de Belgische radio mille Colines, niet toevallig, ten dienste staat van de Belgische minderheid. Je weet wel, die minderheid die de meerderheid koloniseert en leegzuigt en die haar politieke overmacht niet wil verliezen.
#228 |
Banneling
|
![]() idd agressor de slachtofferrol toedichten ... gekend belgicistisch recept
|
![]() |
![]() |
#229 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik maak een parallel tussen Hutu's/Tutsi's en Vlamingen/Walen (en ik ben heus de eerste niet om dat te doen, google er maar eens op), en ik deed dat naar aanleiding van jouw uitdrukking "komaf maken met de Vlaamse collaborateurs". Jij sleurt er RMC bij. Ik had die er bewust uitgehouden omdat dat hij niet in de parallellie past, maar dat wil niet zeggen dat de parallellie niet voor een groot deel zou opgaan. Eén vraagje trouwens nog, ter overdenking: wie is er nu na de volkerenmoord al tien jaar aan de macht in Rwanda, en waar zitten de radikale Hutu's? |
|
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik geloof je dat t ongewild was ... maar het blijft een beproefd Belgicistisch recept ... |
|
![]() |
![]() |
#231 | |
Europees Commissaris
|
![]() Wel, mijn parallel was een reactie hierop:
Citaat:
En tweedens: de Rwandese situatie en hoe ze geëvolueerd is, boeit me uitermate. Ik denk dat we er heel wat kunnen uit leren, en dat was de hoofdreden waarom ik ze hierbij betrok. |
|
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb niet veel zin om de hele draad te lezen, maar wat houdt dat 'dreigement van één klein kiezerke' nu precies in?
|
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maw steeds hetzelfde impotent Vlaams gewauwel van hou mij tegen of ik doe u iets ! |
|
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hm, daar wil ik misschien nog wel aan mee doen
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
verder vind ik dat een vrijheidsstrijd volkomen legitiem kan zijn, vooral als er 'buitenlandse' aanspraak gemaakt wordt op Vlaams grondgebied of als door het in vraag stellen van de Nederlandstaligheid van het gebied de integriteit geschonden wordt. |
|
![]() |
![]() |
#236 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
#237 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ga dat nu zelfs even niet ethisch beoordelen, maar wel qua resultaten: voor elke vermoorde "collaborateur" komen er tien nieuwe bij. |
|
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ter info : WOII is al een tijdje voorbij, of suggereert u dat het Belgische regime de gestapo geplogendheid van 10 (burgers) voor 1 (vermoorde Duitser in verzetsdaden) zal overnemen ? ps in deze vergelijking dit de combatieve Vlaming wel in de juiste rol : nl die van verzetsheld. |
|
![]() |
![]() |
#239 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah zo.
Het VB zal voor mij nooit een optie zijn, net als eender welke partij die niet minstens 66 procent mijn standpunten inneemt. De andere strategieën lijken me wel leuk. De vraag is of het mogelijk is om zestig procent Duitstaligen naar het parlement te sturen. Indien niet zijn er wel andere opties, zoals de boycott actie van vorig jaar. Als Liste Wallon weer opkomt stem ik wellicht daarop.