![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2382 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als je je racistisch uitlaat volgt een ban en verwijdering van de tekst, is de tekst niet racistisch blijft ie gewoon staan en daar zagen de linkies nu al meer dan 100 pagina's over, is dit nu zo moeilijk te snappen niet toch...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk is hier racisme.
Leer ermee leven zoals met andere onzin. Leg tegenover racistische praat dezelfde tolerantie aan de dag die ge zelf vraagt.
![]() |
![]() |
#2384 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt toch lezen? Citaat:
![]() |
![]() |
#2385 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Haat tegen joden, haat tegen Walen, haat tegen Vlamingen, haat tegen homo's, haat tegen moslims, haat tegen links, haat tegen rechts en haat tegen alls wat bestaat. In dat opzicht wordt hier veel veralgemeend en nog veel meer gezeverd, maar wat racisme betreft vind ik het hier persoonlijk erg meevallen. Wel begint het mij na 2400 posts in dit topic te dagen dat sommigen hier in dit forum een regelrecht Stormfront menen te ontwaren.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2386 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat het deels ligt aan mensen die zichzelf tolerant noemen, maar hun tolerantie slechts uitstrekken tot hun eigen medestanders. Op dat vlak zijn de Moslimshaters tenminste eerlijk, die komen tenminste uit voor hun gebrek aan tolerantie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2387 |
Banneling
|
![]() Wat begrijp je niet aan "Wel racisme maar niet strafbaar"?
Laatst gewijzigd door artisjok : 4 augustus 2011 om 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2389 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2390 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jij weet wel hoe je racistische uitspraken kan herkennen. http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=18 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2391 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#2392 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hebben we daar geen naam voor? In het Engels noemt men het soms 'religionism'. Laatst gewijzigd door Albrecht : 4 augustus 2011 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2393 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook de islamitische oorspronkelijke leuzen en verzen zijn niet meteen racistisch. Er zijn natuurlijk andere varianten te vinden m.b.t. het herleiden van bepaalde groepen ongelovigen tot varkens of apen. Maar zelfs dan nog neig ik deze uitlatingen eerder als "intolerant" dan "racistisch" te noemen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2394 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder blijf ik erbij dat het hier heel erg meevalt wat betreft het rabiate racisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2395 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"de opzettelijke negatieve connotatie in het woord"-gebruik. "het overdrijvingsargument", "de ongenuanceerde beschouwingen" Als het heel erg meevalt, bedoel je dan dat er geen doldriftig, verwoed, woedend racisme is, of dat er niet te veel is? En het overige racisme? Valt dat ook mee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als ze niet strafbaar zijn is het geen racisme natuurlijk waarschijnlijk heeft arbiter het hier over kritiek ipv racisme...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2397 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() racisme is altijd strafbaar anders is het geen racisme wat begrijp je hier niet aan?
![]() |
![]() |
![]() |
#2398 |
|
![]() Klopt niet.
![]() |
#2399 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens, ik denk dat het bepaalde personen hier wel om doen is om andere mensen te overtuigen om moslims te discrimineren.
![]() |
![]() |
#2400 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ach zijn er dan verschillende gradaties in racisme
![]() das waar ook het centrum werkt ook met verschilende maten en gewichten...
![]() |
![]() |